ik ben wat nieuws gekocht

Gestart door @Nippon, 16 juni, 2012, 10:50:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

@Nippon

m'n nieuwe tanktas  :yes6rs:

net groot genoeg voor m'n make-up spullen  :rofl:
tis een waterdichte camera tas van 't merk overboard :worship-cool:


DeWitte

 :cool:

maar eeuh, welke foto's??? :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

@Nippon

Citaat van: DeWitte op 16 juni, 2012, 11:56:52
:cool:

maar eeuh, welke foto's??? :mrgreen:

speciaal voor jouw aangepast  :mrgreen:

@Nippon

#3
was van de week bij Boxertoko

ik word dan zo hebberig  :lol:
voor ik 't wist was ik weer een paar honderd € kwijt  :-X
de RVS banjobouten kosten 15€ per stuk  ???

een nieuwe oliekoeler 50% groter   :yes6rs:

ik ging dus eigenlijk voor remschoenen voor achter  :mrgreen:

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

@Nippon

#5
Citaat van: DeWitte op 12 september, 2012, 19:29:05
waarom een grotere oliekoeler?

ik durf 't niet te vertellen  :roll:

maar toen ik de nieuwe RVS olie leiding wou monteren is me de aansluitingen van de alu koeler afgebroken  :-X
een of andere troll heeft in 't verleden schroefdraadborger gebruikt  :evil:
dus noodgedwongen een nieuwe moeten kopen  :roll:
een orginele of deze voor dezelfde prijs  ???
tis zoiets als grotere borsten, daar zegt een vrouw ook geen nee tegen  :mrgreen:

QuattroFrits

Citaat van: @Sambal op 13 september, 2012, 11:48:48
grotere borsten, daar zegt een vrouw ook geen nee tegen  :mrgreen:

Dat ligt er aan hoeveel ze van te voren al had.  :mrgreen:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Joepie1958

originele bmw koeler? zal wel zoiets als een kleine b-cup zijn :mrgreen:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

Desmo-devil

Ik heb nog een oliekoeler liggen van een Duc, was mss goed geweest voor jou. Maar ja daar heb je nu niet veel meer aan  :mrgreen:

@Nippon

#9
een nieuwe rugzak  :lol:
een van Kriega : de R15  :yes6rs:
ik schijn iets te hebben met R's  :naughty: ik rij een Roadster, een R100R, nieuwe tas ook een R  :roll:
maar goed, wou eerst een van Overboard kopen maar ik vind de banden te dik gepolsterd tis meer bedoeld voor Surfers met een bloot lijf  :lol: en ze zijn net iets te groot  :?
2e nadeel, is er staat heel prominent  OB op  :-X  met zo'n tas moet je dus niet op de Magriet/Libelle fair lopen :banghead4rv:
ze zouden denken dat 't er ook in zit  :rofl: zie je 't voor je  :-X " meneer mag ik er een "  :confused:
sorry Joker  ;)
nu kan ik de spullen mooi in de rugzak doen (beurs,telefoon,papieren,Zumo enz.) had ze eerst in de jas maar 't leek net alsof ik borsten had  ???
deze rugzak draag je op de borstkas en niet met schouders na 10 uur op de brommer merk je wel 't verschil  :yes6rs:
hij is niet waterdicht  :roll: jammer, maar na een rit in een zware regenbui is alles nog droog
zo laat de vakantie maar komen  :yes6rs:

op naar Zweden  :headbang:

:mrgreen:

Joker

2e nadeel, is er staat heel prominent  OB op  :-X  met zo'n tas moet je dus niet op de Magriet/Libelle fair lopen :banghead4rv:
ze zouden denken dat 't er ook in zit  :rofl: zie je 't voor je  :-X " meneer mag ik er een "  :confused:
sorry Joker  ;) :mrgreen:
[/quote]

Waar jij je vrije tijd door brengt moet je natuurlijk helemaal zelf weten ! maar mij zal je ook niet zien op een
Magriet/Libelle fair !!!!!  nog niet zonder rugzak !
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

QuattroFrits

Citaat van: Joker op 15 juni, 2013, 14:31:12
maar mij zal je ook niet zien op een Magriet/Libelle fair !!!!!  nog niet zonder rugzak !

Ook niet als er Allways op staat ?   :mrgreen:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Busaberke

Sinds ik m'n Garmin Zumo 550 kocht, rijdt ik met een spiraalkabeltje aan m'n helm tbv de speakers.
Dat is op zich geen probleem, ik ben (tot mijn eigen verbazing) nog nooit vergeten om de spiraalkabel te ontkoppelen voordat ik afstap.
Maar ik werd het zat dat deze kabels een levensduur van slechts 6 maanden hebben.
Er ontstond telkens een kabelbreuk bij de aansluitstekker op de Zumo, waar de kabel een 90 graden bocht moet maken, volgens Waypoint was dit probleem niet bekend. ('tuurlijk niet....)
Een standaard kabel met 90 graden stekker is niet verkrijgbaar, een poging om zelf zo'n stekker er aan te solderen mislukte, de adertjes zijn zeer dun en breken vervolgens af.

Dus besloot ik over te stappen naar een Bluetooth setje.
Mijn keuze viel op de Cardo Scala Q1.

Het inbouwen is goed te doen, er wordt veel info en inbouwmateriaal meegeleverd.
De microfoon heeft voor mij weinig prioriteit, ik wil met name muziek en de navi kunnen horen, het communiceren en/of bellen tijdens het rijden hoeft voor mij niet.
De microfoon heb ik  bij wijze van proef zo kort mogelijk gemonteerd, anders zit je telkens op te kauwen en het ziet er gewoon beter uit.
Als het irriteert, demonteer ik 'm weer.
Na een eerste testrit moet ik zeggen dat de prestaties niet tegenvallen:

De Cardo aan de buitenzijde v.d. helm hindert niet tijdens het rijden, ook niet bv als ik over mijn linker schouder kijk.

De geluidskwaliteit is best aardig, alhoewel de bedrade versie op dit vlak toch wel beter was.
Met name de muziekkwaliteit van de Zumo 550 valt tegen. Dit ligt echter aan de Zumo, de muziekkwaliteit via de GSM bluetooth is al duidelijk beter.
Wellicht dat een ander setje speakers hier nog wat verbetering in kan brengen.

Het automatisch wisselen van navigatie en telefoon als geluidsbron werkt prima.

In tegenstelling tot een bedraad setje, past de Cardo het geluidsniveau wél aan bij hogere snelheden. Dit is erg prettig.

En geheel tegen de verwachting in: zelfs telefoneren bij 80 km/h gaat goed. Deze functie vind ik niet belangrijk, maar het kan een keer handig zijn, nietwaar?


Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

@Nippon

OMG.... :shock:

nu nog een ribbroek  :mrgreen:

Busaberke

Citaat van: @Nippon op 15 december, 2014, 11:38:43
OMG.... :shock:

nu nog een ribbroek  :mrgreen:

nee... eerst nog een leren broek voor m'n benzinetank  :yes6rs:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009