Honda VFR1200F Dual Clutch Transmission de snelste

Gestart door DeWitte, 13 juli, 2011, 19:48:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

DeWitte

De Honda VFR1200FD, de eerste motorfiets met de geavanceerde Dual Clutch Transmission, maakt zijn belofte van sportieve prestaties meer dan waar: bij een korte wegrace zet de VFR1200FD de supersportwagen Radical SR3 RS onverbiddelijk in zijn hemd. Dat de VFR1200F Dual Clutch Transmission met zijn geavanceerde techniek tot sportieve prestaties in staat is, werd bewezen in een race tegen de Radical SR3 RS, de super-sportwagen die elke Porsche, Lamborghini en Ferrari achter zich laat. Met meer dan een motorlengte voorsprong vliegt de VFR1200FD over de finish.
Vliegensvlug
De VFR1200F Dual Clutch Transmission beschikt over een versnellingsbak die bestaat uit twee aparte, in elkaar verweven transmissies. Terwijl de ene transmissie actief is, wordt in de andere de volgende versnelling klaargezet. Op het schakelmoment wordt via een elektro-hydraulisch systeem vliegensvlug van koppeling gewisseld, terwijl het gas er vol op blijft. Dit maakt razendsnel en naadloos schakelen mogelijk.

Veelzijdig
De Honda VFR1200FD is de eerste motorfiets ter wereld met de automatische versnellingsbak en dubbele koppeling. De motor, met een maximumvermogen van 173 pk, kent twee verschillende automatische standen: een stand die een sportieve rijstijl toelaat en een stand om zo efficiƫnt mogelijk met brandstof om te gaan. Motorrijders die meer controle willen kunnen kiezen voor handmatig schakelen met flippers op het stuur. Met de verschillende standen is de VFR1200FD een uiterst veelzijdige motorfiets, die moeiteloos toeren maar ook sensationeel sportief rijden mogelijk maakt.

De race met de Honda VFR1200 Dual Clutch Transmission tegen de Radical SR3 RS is hieronder te zien.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=fWQRJmN1zmg
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Busaberke

Wat een waardeloze aktie was dit! :yawn:
Natuurlijk ging de honda winnen!   

De radical heeft 210pk en weegt 570 kg = 0,36 pk/kg
De VFR heeft 170pk en weegt 262 kg = 0,64 pk/kg

Of de VFR dan wel of niet een dubbele koppeling heeft maakt nauwelijks verschil.

Ze hadden net zo goed een CBX 900 bol'd or tegen een kever kunnen laten racen, de nieuwswaarde was gelijk (nul!) geweest.
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Motzippaldy

Citaat van: Busaberke op 14 juli, 2011, 12:48:11
Wat een waardeloze aktie was dit! :yawn:
Natuurlijk ging de honda winnen!   

De radical heeft 210pk en weegt 570 kg = 0,36 pk/kg
De VFR heeft 170pk en weegt 262 kg = 0,64 pk/kg

Of de VFR dan wel of niet een dubbele koppeling heeft maakt nauwelijks verschil.

Ze hadden net zo goed een CBX 900 bol'd or tegen een kever kunnen laten racen, de nieuwswaarde was gelijk (nul!) geweest.


:stupid:
Proud on the South  

Joep

Ppffffffffffffffff. Hoe duf. Ze schrijven "korte wegrace, maar het is gewoon een wedstrijdje optrekken  :yawn:

R-yen

Maar buiten dat, is het wel een leuke fiets met coole techniek! Sinds ongeveer een jaar heb ik er ook een :cool:. Heel fijne reisbrommer!