Motor Forum Limburg

Nieuws => Sportnieuws => Topic gestart door: DeWitte op 01 juni, 2009, 09:13:06

Titel: 47 teams vragen moto2 startbewijs aan
Bericht door: DeWitte op 01 juni, 2009, 09:13:06
De IRTA -de vereniging van GP-teams- heeft maar liefst 47 officiële inschrijvingen binnengekregen voor het Moto2 wereldkampioenschap. In totaal gaat het om niet minder dan 91 coureurs. Alle Moto2 motoren zullen voorzien zijn van identieke 600cc viercilinder Honda motorblokken. De frames zijn echter verschillend. In 2010 zullen ook de huidige 250cc tweetakt Grand Prix machines nog tot de races worden toegelaten. Alle tot nu toe aangemelde teams hebben aangegeven te willen deelnemen met een Moto2 motorfiets op één team met twee coureurs na. Voor zover bekend hebben alle huidige MotoGP satelliet teams, met uitzondering van team Grupo Francisco Hernando, zich ingeschreven voor het nieuwe kampioenschap dat in 2010 zijn debuut maakt. Tijdens het Spaanse MotoGP evenement zal een Committee, bestaande uit de FIM, Dorna en IRTA, in een meeting de voorlopige Moto2 – 250cc deelnemerslijst voor 2010 bekend maken.

bron: crash
Titel: Re: 47 teams vragen moto2 startbewijs aan
Bericht door: DeWitte op 04 oktober, 2009, 13:49:41
Moto2: Lijst met deelnemende teams bekend

De lijst met deelnemende teams aan het Moto2 kampioenschap, de vervangende en nieuwe klasse van het huidige 250cc Grand Prix kampioenschap, is bekend gemaakt. De lijst bevestigd dat de huidige MotoGP teams Tech 3, Hayate, Gresini, Pramac, Scot, het voormalige Team Roberts, Pons, JiR en het toekomstige Aspar team zijn toegelaten tot het kampioenschap.

"Het 'Selection Committee', bestaande bestaat uit de FIM, Dorna en IRTA heeft op 2 oktober in Estoril een meeting gehad om de lijst van teams die in 2010 aan het kampioenschap mogen deelnemen samen te stellen", zo beschrijft een statement van de FIM. In het statement is verder te lezen dat: "De teams die in totaal 39 coureurs vertegenwoordigen, zijn geaccepteerd. Een klein aantal teams staan op de reservelijst". "De geaccepteerde teams hebben tot 2 november de tijd om de namen van de coureurs bekend te maken en borg te betalen aan de IRTA. Als de teams niet voldoen aan een van deze eisen, dan wordt de plek van het betreffende team aan een van de teams op de reservelijst gegeven".

Opmerkelijk is dat geen van de geaccepteerde teams met 250cc machines heeft ingeschreven. De huidige 250cc motoren, worden bij wijze van overgangsregeling in 2010 nog toegelaten.

Moto2 2010 Geaccepteerde teams;

Ajo Motorsport – 1 (1)
Balaton Racing Team 250 – 1
Campetella Racing – 1
Cardion AB Motoracing – 1
Cip Moto – GP250 – 1 (1)
Emmi – Caffe Latte -–1
G22 Racing Team – 2
Hayate Racing Team – 2
Honda Gresini – 2
JiR – 2
Kino Racing – 1 (1)
Mapfre Aspar Team – 2
Matteoni Racing – 1 (1)
Pons Racing Pepe World – 2
Pramac Racing – 2
Racing Team By Quereseno – 2
Racing Team Germany – 1 (1)
Scot Racing Team 250 – 2
Speedup Aprilia – 2
Sprint Tecnology Racing – 2
Stop And Go Racing Team S.L. – 2
Team Roberts – 2
Tech 3 – 2
Viessmann Kiefer Racing – 1 (1)
WTR San Marino Team – 1

Reserve Teams
MZ – 2
Promoracing – 2

Bron: crash