wat voor koekblik rij jij naast je brommert?

Gestart door DeWitte, 31 januari, 2007, 19:28:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mounty

ja jongens/mannen...dat was niet serieus dat van die spullen.
Maar..Sjeng, jij hebt daar ook een motor voor...op een buikschuiver is korte stukken met twee man al zwaar..daarom rij ik niet zo ver met vriendin achterop.
Met de CBR1000F die ik nu erbij heb zou dat wel te doen zijn. daar kun je wel weer goed met twee op en ook nog wat bagage meenemen.

Dat heeft niks met watjes te maken maar meer met de geschikte motor.
Mijn vriendin willen zelfs op de motor naar Kreta rijden...niet met die motoren die ik nu heb maar een meer geschikte motor hiervoor..3900 KM rijden en een stuk op de boot. Kennissen hebben dit al gedaan... Ik wil daar ter zijner tijd een andere motor voor aanschaffen..iets zoals een FJR1300 of vergelijkbaar.
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

QuattroFrits

Citaat van: Mounty op 09 maart, 2016, 19:55:19
ja jongens/mannen...dat was niet serieus dat van die spullen.

Ja, ja, dat zal wel.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Ennovative

Toeren tot aan Kreta lijkt me geweldig! Staat ook zeker nog op me verlanglijstje.

Naast mijn GSX- R 1000 rij ik een simpele Opel Corsa voor de boodschappen haha. Prioriteit ligt duidelijk bij de motor ;)

QuattroFrits

Citaat van: Ennovative op 07 juni, 2016, 11:19:34
Toeren tot aan Kreta lijkt me geweldig

Hoeveel toeren zijn dat dan ?  :mrgreen:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Mounty

Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

QuattroFrits

Lijkt me inderdaad goed te doen.  :mrgreen:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Mounty

Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

HD4ever

Als het om motoren gaat moet ik niet teveel computer zooi op dat ding hebben, ook al kom je er nauwelijks omheen. Ik rij nu al met cruise control en ABS, dus dat is meer dan genoeg rommel. Gelukkig rij ik wel nog luchtgekoeld, en die worden ook al bijna niet meer gebouwd tegenwoordig. Je krijgt die luchtgekoelde motoren nauwelijks meer door de Euro 4 norm, en Euro 5 is er ook al, dus het einde voor luchtgekoeld is al nabij. :cry:

Om mijn milieu onvriendelijkheid een beetje te compenseren ben ik onlangs overgestapt op een Toyota hybride auto. Heeft niets meer met echt autorijden te maken, maar meer met langzaam cruisen. Rij je een dorp binnen, rij je plotseling op een accu, en lopen allerlei figuren onder je auto omdat ze je niet horen. Geef je gas en de benzine motor loopt weer mee, is het alsof je auto aan een lange elastiek hangt voor er iets in beweging komt. Alleen in Powermode gaat de benzine motor met de electromotor samenwerken en kom je nog lekker van de plaats. Dan verbruikt het weer als een normale benzine auto. Wel plezierig is het gemiddeld verbruik van 4 liter op 100 km bij hybride rijden.  :headbang:
Waar is de tijd gebleven toen ik nog dikke Amerikaanse V8 motoren kon laten brullen bij een verbruik van 30 liter op 100 km? Ach..... we doen het voor het milieu nietwaar?  :-X
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

QuattroFrits

Citaat van: HD4ever op 13 september, 2019, 16:33:38
Gelukkig rij ik wel nog luchtgekoeld, dus het einde voor luchtgekoeld is al nabij. :cry:

Volgens mij zijn alle motoren, benzine, diesel enz, luchtgekoeld.  ;)
Hier komt men niet omheen, zonder lucht geen koeling.  :yes6rs:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.