Hoofdmenu

Heidenau K60 scout

Gestart door DeWitte, 20 november, 2010, 06:38:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

De nieuwe Heidenau K60 scout, feitelijk een doorontwikkeling van de K60.

De levensduur zou aanzienlijk langer zijn dan bijv Pirelli Scorpions, bij een betere wegligging op droog en met name nat wegdek. Testwerk is gedaan op BMW's F1200GS, Het profiel schijnt wel dieper te zijn en het ziet er gewoon erg goed uit, zeker voor allround gebruik. En de band heeft een Duitse Freigabe voor de Adventure 950/990.





iemand ervaringen met Heidenau??
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Desmo-devil

nog nooit van gehoord  :roll:

Joepie1958

????? een F1200 GS???

Misschien op een F 800 GS?
Voor de R serie hebben ze 'm nog niet, tijdens de beurs in Keulen heb ik gesproken met de US importeur van Heidenau en hij verwacht dat midden 2011 de band ook leverbaar wordt voor de R 1150/1200 serie.
Lijkt me een leuk alternatief :yes6rs:
Heidenau is het veredelde broertje van Gummi Mayer :oops:
Op het BMW GS forum zitten wel gebruikers die er zeer over Heidenau te spreken zijn  :yes6rs:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

karz

gebruik de zoekfunctie rechtsboven es  :lol:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

toch wel een errug stoer bandje, sjek het profiel  :cool: denk dat dit de nieuwe oppe Kaatje zal worden/ Morgen es ff Reifen-Meertens in Aken bellen. Die mannen hebben er goed verstand van :yes6rs:

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

Ziet er mannelijk uit idd  :worship-cool:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

Snelheidsindex voor deze banden is T, tot 190 km. Vlugs Ktm moet er een V band op, tot 240? Tja wat is wijsheid?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

QuattroFrits

Zolang je niet boven de topsnelheid van de motor uitkomt moet die 190 toch voldoende zijn, denk ik zo.
Is met autobanden ook zo.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

@Nippon

'n scout da's toch een M+S band !

dat is meer voor de winter bedoeld  :roll:  dus tis meer een band voor kerels  :mrgreen:
ik heb wel de gewone k60 op de brommer gehad
ik had meer slijtage van Aken naar Rostock dan de hele reis in Finland  :-X en een herrie maakte die banden   :-X
goed ik was wel zwaar beladen  :yes6rs:
op gravel een goede band maar op de deutsche autobahn was 't ruk  :?
maarja, koste ook geen drol  :mrgreen:

trouwens een Enduroband met een V bestaat dat wel  :confused:

Joker

Het lijkt me ook geen bochtenvreter, maar daar is hij dan wederom ook niet voor gemaakt
dus goede band voor offroad. maar zoals jij je motor gebruikt zou je dan een 2e set wielen nodig hebben . En neem je dan de moeite om ze te wisselen als je offroad wilt  :dunno:
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

DeWitte

de Pirelli scorpion MT90 is een V band (is trouwens ook de originele band voor de KTM990 af fabriek)


op zich een goede band, slijt alleen nogal vlot en heeft geen optimale grip bij nat. Imo een compromis. Je kan er wel off-road goed mee uit de voeten.

nu rij ik met de Conti Trail Attack, bijna geen offroad band meer, 90% weg, plakt super bij droog weer, bij nat breekt ie snel uit. :-X


tsja :?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Gassie

verder dan nog opties ,kan ook natuurlijk dat ie uitbreekt met nat weer door je rijstijl  ;)
Citaat van: DeWitte op 22 mei, 2012, 20:52:06
de Pirelli scorpion MT90 is een V band (is trouwens ook de originele band voor de KTM990 af fabriek)


op zich een goede band, slijt alleen nogal vlot en heeft geen optimale grip bij nat. Imo een compromis. Je kan er wel off-road goed mee uit de voeten.

nu rij ik met de Conti Trail Attack, bijna geen offroad band meer, 90% weg, plakt super bij droog weer, bij nat breekt ie snel uit. :-X


tsja :?
KTM SMT 2011

Joker

En de metzeler tourance ?  past die niet ?
is natuurlijk ook geen offroadband pursang , maar ik heb er altijd naar teverdenheid mee gereden.
Grip bij droog en nat weer. en ze gaan ook nog best lang mee.
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

DeWitte

zowel de Metzeler Tourance als de Michelin Anakee zijn niet in 18inch (achterbandmaat voor KTM) te krijgen anders had ik 1 van die 2 al lang gehad omdat ze, zeker de Anakee de betere banden zijn. KTM kiest voor die 18 inch maat omdat daar weer meer "cross" banden voor te krijgen zijn. En voor fabrikanten zijn die aantallen dan weer te klein om er goede semi-wegbanden voor te produceren, dus is de cirkel rond en ben je aangewezen op een stuk of 4 merken/soorten banden die ook enigzins op de weg voldoen. Bedoel het beperkt me niet echt, je kan hard zat door de bochten op die banden, maar toch had ik graag meer keuze............Mja met dik 115 pk aan boord en een top van dik 210 oppe teller, lijkt me deze Heidenau niet de juiste keuze met een max tot 190 km/h. Zeker niet als ie ook nog hard slijt en veel lawaai maakt zoals @Sambal beweert.
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Joker

Inderdaad. jammer. dan blijft de keuze beperkt tot een semi crosband, of semi wegband. net zoals je het wilt zien .... iets van beide maar net niet alles.  :lol:
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.