Zo net een nieuw achterbandje laten monteren bij Freddy Nijssen.
Het is een Conti Attack geworden omdat Freddy zei dat ik die echt eens moest proberen als je redelijk sportief rijd en toch de nodige kilometers wilt maken. Het is mijn eerste Conti ever dus ik ben benieuwd. Voor de prijs hoef je het in iedere geval niet te laten 137 erootjes incl montage (los wiel) voor een 160 /60/zr17 .
Iemand ervaring met deze band ?? Ik hou jullie op de hoogte over mijn ervaringen.
Bedoel je deze....:?: :?:
(http://topbike.cz/fotos/JE5Z3924.JPG)
(http://www.motorcycletyresuk.com/picsnew/ContiSportAttack.jpg)
waar zit die nijssen??? heb een nieuw rubbertje nodig voor me voorwiel..
wil ook eens wat anders als de BT45 van Michellin proberen..
Citaat van: "NrGiZeR"Bedoel je deze....:?: :?:
(http://topbike.cz/fotos/JE5Z3924.JPG)
(http://www.motorcycletyresuk.com/picsnew/ContiSportAttack.jpg)
Yep dat is 'm, met die letters in het loopvlak.
Net het eerste stukje gereden en valt niet tegen hoewel ik natuurlijk niet voluit gereden heb met die nieuwe nog gladde band.
Band warmt goed op en rijd comfortabel.
Citaat van: "FZ_Ron"waar zit die nijssen??? heb een nieuw rubbertje nodig voor me voorwiel..
wil ook eens wat anders als de BT45 van Michellin proberen..
Freddy Nijssen zit in Berg dat is een dorpje voor Tongeren.
Het is de Ducati specialist van Belgie en een leuke eerlijke gast.
Als je in Maastricht de Tongerseweg neemt richting Tongeren altijd rechtdoor en vanaf de grens bij het vierde stoplicht rechts staat het dorpje Berg aangegeven. Het is dan na 200 meter aan de rechterkant, niet te missen.
Vanaf de grens ,waar ik woon, is dat ongeveer 10 KM.
Ik zou wel even bellen of de band op voorraad is 0031 12234414
of www.nftongeren.be
Citaat van: "FZ_Ron"waar zit die nijssen??? heb een nieuw rubbertje nodig voor me voorwiel..
wil ook eens wat anders als de BT45 van Michellin proberen..
Bedoel je niet Bridgestone...??
Ik heb die conti attack (volgens mij zijn ze er in twee uitvoeringen he? sportattack en raceattack of zoiets?)
Anyway...heb conti attack op de raceduc!
hebben 4 sessies zolder en 4 sessies spa overleefd, niks mis mee dus.
Was er wel verbaasd over eigenlijk..wil normaal geen conti's maar werd ook overgehaald ze eens te proberen..
weet niet wat ze doen op een 170+ pk 1000cc jap maar voor ne 748sp met een licht gemodificeerde krachtbron en een bescheiden circa 110pk zijn ze zwaar okay igg
@desmo-devil...paar vragen..
edit: ik ben nog nooit bij die freddy in belgie geweest..?
heeft ie voorraad gebruikte onderdelen?
ik zoek tzt vanalles voor die paso om te bouwen.
ennuh...jij hebt toch een 750sport gehad? die hebben 16inch velgen he..
weet jij nog wat voor banden daar op lagen? waar reed jij mee?
Ik vindt echt geen banden voor die Paso die standaard dezelfde velgen (en motorblok) heeft als de 750 sport..met name een goede voorband in 130/60/16 is onvindbaar. 120 wel- 130 niet..
Citaat van: "NrGiZeR"Citaat van: "FZ_Ron"waar zit die nijssen??? heb een nieuw rubbertje nodig voor me voorwiel..
wil ook eens wat anders als de BT45 van Michellin proberen..
Bedoel je niet Bridgestone...??
jep...bedoel ik...solly.. :oops:
Citaat van: "Hakinnen"Ik heb die conti attack (volgens mij zijn ze er in twee uitvoeringen he? sportattack en raceattack of zoiets?)
Anyway...heb conti attack op de raceduc!
hebben 4 sessies zolder en 4 sessies spa overleefd, niks mis mee dus.
Was er wel verbaasd over eigenlijk..wil normaal geen conti's maar werd ook overgehaald ze eens te proberen..
weet niet wat ze doen op een 170+ pk 1000cc jap maar voor ne 748sp met een licht gemodificeerde krachtbron en een bescheiden circa 110pk zijn ze zwaar okay igg
@desmo-devil...paar vragen..
edit: ik ben nog nooit bij die freddy in belgie geweest..?
heeft ie voorraad gebruikte onderdelen?
ik zoek tzt vanalles voor die paso om te bouwen.
ennuh...jij hebt toch een 750sport gehad? die hebben 16inch velgen he..
weet jij nog wat voor banden daar op lagen? waar reed jij mee?
Ik vindt echt geen banden voor die Paso die standaard dezelfde velgen (en motorblok) heeft als de 750 sport..met name een goede voorband in 130/60/16 is onvindbaar. 120 wel- 130 niet..
Als je onderdelen zoekt zou ik Freddy altijd even bellen. Daar ligt vanalles in de kelder. Die man is al ruim 25 jaarmet ducatis aan de gang
Heeft ook nog twee paso ,s te koop staan.
Ik had het al geschreven bij je paso project maar ok hier nog eens.
Mijn 1990'er 750 sport had inderdaad ook 16 inch velgen waarvoor in 1996 ook al alleen de Michelin nog te krijgen was. Bij de voorband waren er meer mogelijkheden omdat er meerder motoren met 16 inch voor hebben gereden.
Deze Michelin moest je maanden van te voren bestellen, daarom bestelde ik er meestal twee tegelijk. Toen ik de motor pas had was mij niets verteld over dit probleem en voor mijn eerste band heb ik stad en land afgebeld en er uiteindelijk een in de buurt van Utrecht opgehaald.
Deze band was destijds al zwaar verouderd en zeer hard. Imo ongeschikt voor circuit gebruik. Ik zou toch proberen een andere brug en andere velg te monteren anders wordt het een hopeloze zaak.
Tot nu toe valt de Conti absoluut niet tegen. Merk nauwelijks verschil met de Pirelli Diablo die erop zat. Ook op het nat voldoende grip. Maar ja het echte werk moet nog komen.
Klote regen :evil:
Zo net mijn eerste echte regenritje gedaan. Is inderdaad een Road Attack
Hakki. Doet het goed in de regen hoewel ik eerlijk moet toegeven dat ik niet zo'n held ben op een natte piste dus een echt waardevol oordeel kan ik niet geven denk ik. Ik heb iig wel vertrouwen in de band.
Toch even lekker gereden en uitgewaaid !
Citaat van: "Desmo-devil"Zo net een nieuw achterbandje laten monteren bij Freddy Nijssen.
Het is een Conti Attack geworden omdat Freddy zei dat ik die echt eens moest proberen als je redelijk sportief rijd en toch de nodige kilometers wilt maken. Het is mijn eerste Conti ever dus ik ben benieuwd. Voor de prijs hoef je het in iedere geval niet te laten 137 erootjes incl montage (los wiel) voor een 160 /60/zr17 .
Iemand ervaring met deze band ?? Ik hou jullie op de hoogte over mijn ervaringen.
ha,die heb ik giste ook laaten slaan op mijn achterwiel!!!
ik hoop dat ze net zo goed,of nog beter plakken als de contiforce!!!
ik heb de band iet groter 170-60 zr17
Citaat van: "Desmo-devil"Merk nauwelijks verschil met de Pirelli Diablo die erop zat.
Dan geef je te weing gas :lol:
Het enige wat ik van jou lees Schmetzke is dom geneuzel. Heb je ervaring met de Conti ?? Zo ja schrijf dan eens wat constructiefs. Er zijn al genoeg Ouwehoer Topics op dit Forum. Dat je nog jong bent wil niet zeggen dat je nooit serieus hoeft te zijn ! En lezen kan je blijkbaar ook al niet want ik heb heel duidelijk geschreven dat ik nog niet voluit met de band gereden heb.
Citaat van: "Desmo-devil"Zo net mijn eerste echte regenritje gedaan. Is inderdaad een Road Attack
Hakki. Doet het goed in de regen hoewel ik eerlijk moet toegeven dat ik niet zo'n held ben op een natte piste dus een echt waardevol oordeel kan ik niet geven denk ik. Ik heb iig wel vertrouwen in de band.
Toch even lekker gereden en uitgewaaid !
ah..dan zijn er toch twee varianten geloof ik..
volgens mij staat er "sport attack" of "race attack" op mijn banden..?
moet morgen eens checken..
kijk dit zijn de contibanden voor het sportieve segment :wink:
(http://i23.photobucket.com/albums/b393/suzuki-girl/Contiforce_depropertyoriginal.jpg)
contiforce:
Sportieve tourradiaalband voor dagelijks gebruik
Breed inzetbaar voor motoren van 125 tot 1200 ccm.
Uitstekende grip onder alle weersomstandigheden.
Snelle opwarmtijd door moderne compoundtechnologie.
Goede prijs/kwaliteitsverhouding
(http://i23.photobucket.com/albums/b393/suzuki-girl/Contiroadattack_uvpropertyoriginal.jpg)
Contiforce Roadattack:
0°-staalkoordband met de prestatiespectrum van een
sportband en de loopprestaties van een tourband.
Het moderne loopvlakcompound zorgt voor buitengewone grip onder droge en natte weersomstandigheden voor de moderne tourrijder die het gehele jaar door rijdt
Uitstekende rijeigenschappen en grote veiligheidsreserves in het grensbereik door middel van innovatieve karkasopbouw met 0°-technologie
Licht rijgedrag en afgewogen rijeigenschappen bij
verschillende omstandigheden door het MCD (Multi Curvature Design) van het bandprofiel
(http://i23.photobucket.com/albums/b393/suzuki-girl/contiforcemax.gif)
Contiforce Max:
Ideale sportband voor inzet op provinciale wegen
High-Elongation 0° staalkoordconstructie voor uitstekende stabiliteit bij hoge snelheden en precies gecontroleerd rijgedrag in het grensbereik.
Het slickachtige profieldesign heeft een groter contactoppervlak met de weg, vooral onder extreme hoeken.
Met recht waar voor je geld.
(http://i23.photobucket.com/albums/b393/suzuki-girl/contisportattackgr.jpg)
Conti Sport Attack:
Super sportieve straatband die zich ook thuisvoelt op het circuit.
0° staalkoordconstructie in voor- en achterband
garandeert extreme stabiliteit bij hoge
snelheden en geringe kickback neigingen
Uitstekende grip zowel bij droge als bij natte
weersomstandigheden en een korte opwarmperiode
door het ,,Black Chilli" mengsel
Uitstekende controle bij het remmen voor de
bochten
Transparant, breed grensbereik bij maximale
verkanting
Extravagant ,,New-Edge"-design van het
bandprofiel, passend bij de moderne sportmotoren
Super sportieve straatband die zich ook thuisvoelt op het circuit
KIjk hier hebben we tenminste iets aan.
Bedankt Suzuki girl
graag gedaan, en btw, die Contiforce van mij rijdt ook super!!! :wink:
idd goeie info...
vandaag een Pirelli Diablo 150/60ZR17 besteld als vervanging voor mijn gare Michelin Pilot Power :D
(http://www.motocorse.com/racingnews/autoimg_2005/8375.jpg)
de rechter dus, de linker heb ik op het voorwiel liggen :D
Ben gisteren eens de Michelin Pilot Activ's "voll rohr" gaan testen in de regen :shock: als je een regenband wil, is de Activ je man :yes6rs: op avantis 120 gehaald, voordat het "gas-dicht-voor-wegschuif" euvel weer begon. Ligt misschien ook aan de nieuwe achterschok dat ik ueberhaupt dat tempo gehaald heb op nat wegdek, op het droge ga ik normaal niet veel harder :roll: En, in de regen lukt zelfs een mini stoppie :shock:
waar is dat avantis ergens? :D
ik zoek ook nog een thuis circuit :P
als je bij nijswiller de berg op rijdt, langs bocholtz, de autoweg naar heerlen. Krijg je dat 70 stuk waar ze flitsen, met stoplichten en al. Na het laatste stoplicht is autoweg, en daar neem je meteen de eerste afslag na de stoplichten. Rij je zo de rotonde op :twisted: meer is het ook niet, gewoon een grote rotonde. Ideaal voor test doeleinden e.d. maar voor een "thuiscircuit" zou ik toch de "epenerbaan" nemen :twisted:
(http://img284.imageshack.us/img284/4394/epenerbaaned0.png)
Citaat van: "WhomBom"als je bij nijswiller de berg op rijdt, langs bocholtz, de autoweg naar heerlen. Krijg je dat 70 stuk waar ze flitsen, met stoplichten en al. Na het laatste stoplicht is autoweg, en daar neem je meteen de eerste afslag na de stoplichten. Rij je zo de rotonde op :twisted: meer is het ook niet, gewoon een grote rotonde. Ideaal voor test doeleinden e.d. maar voor een "thuiscircuit" zou ik toch de "epenerbaan" nemen :twisted:
(http://img284.imageshack.us/img284/4394/epenerbaaned0.png)
hmmz toch nog een beetje uit de buurt :( echter rondom epen kom ik wel vaker, mooie haarspelden en haakse bochten daar 8)
Citaat van: "Youp"
hmmz toch nog een beetje uit de buurt :( echter rondom epen kom ik wel vaker, mooie haarspelden en haakse bochten daar 8)
Daar ja, waar ik de 1 heb "getest" :lol:
Citaat van: "Schmetzke"Citaat van: "Youp"
hmmz toch nog een beetje uit de buurt :( echter rondom epen kom ik wel vaker, mooie haarspelden en haakse bochten daar 8)
Daar ja, waar ik de 1 heb "getest" :lol:
whahaha en nog steeds in z'n nopjes he! 8) ;)