Nou, ook de remblokken van de Hornet moeten vervangen worden.
Blokjes heb ik in huis. Alleen de vaardigheid nog niet. :lol:\
Is iemand van hier bereid mij onder het genot van een drankje te supervisen/adviseren bij het vervangen? :lol:
2x2 bouten is niet te doen met 2 personen :-X
Daarom vraag ik om supervisie :D en niet om een extra set handen.
Als ik zo rondlees moet het niet moeilijk zijn. Maar omdat het toch om de remmen van de Ms gaat wil ik het niet op mijn geweten hebben dat ze niet stil is gekomen omdat.....
Goed verzekerd???..... :twisted:
Kom op Timeeh, dat is toch niet zo moeilijk. Je kunt er ook weinig aan fout doen, behalve vergeten de bouten weer vast te zetten :?
Je haalt de klauw los van de vork, duwt de remcilindertjes uitelkaar, haalt de veiligheidspal van de blokjes los, vervangt de blokjes, veiligheidspal weer erop en de klauw terug vast zetten.
Dat is een kwartier werk als het meezit en een half uur als het een beetje tegenzit.
En als je wil kun je daarna even zelf testen of het naar behoren werkt.
ja idd, :rofl: of nog beter Ms laten testen
:mrgreen:
Citaat van: SuzukiLimburg op 01 maart, 2010, 13:55:49
Kom op Timeeh, dat is toch niet zo moeilijk. Je kunt er ook weinig aan fout doen, behalve vergeten de bouten weer vast te zetten :?
Je haalt de klauw los van de vork, duwt de remcilindertjes uitelkaar, haalt de veiligheidspal van de blokjes los, vervangt de blokjes, veiligheidspal weer erop en de klauw terug vast zetten.
Dat is een kwartier werk als het meezit en een half uur als het een beetje tegenzit.
En als je wil kun je daarna even zelf testen of het naar behoren werkt.
Ik weet niet of het moeilijk is... heb het nog nooit zelf gedaan. Maar, ik had dan ook geen id wat ik moest doen. Ik ga t zelf wel ff proberen met jouwn tips ;)!
Thnx!
kijk eens op bij gevoegde link,uitleg met foto's
http://www.motorvision.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=737
Vergeet in ieder geval niet even te pompen totdat je weer druk op de remhendel voelt voordat je weer gaat rijden.
Mocht je dit vergeten en doorschieten bij de eerste keer remmen, na de adrenaline schok snel pompen, de druk komt er wel ;)
Verder is het eazypeazy , mocht je niet verder komen, post het hier .
Citaat van: BMWhub op 01 maart, 2010, 14:56:29
kijk eens op bij gevoegde link,uitleg met foto's
http://www.motorvision.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=737
Thnx... met plaatjes lezen is altijd beter! :lol:
Mocht ik er niet uitkomen zien jullie het vanzelf wel. Maar mot wel goedkomen!
Citaat van: Timeeh op 01 maart, 2010, 16:33:11
Thnx... met plaatjes lezen is altijd beter! :lol:
Sorry hoor, maar zeg dan gelijk dat je analfabeet bent. :twisted:
In sommige gevallen kan het ook nog zo zijndat je het voorwiel eruit moet nemen, omdat je anders tegen de velg aankomt met het afnemen van de remklauw. Maar daar kom je vanzelf wel achter.
Veel succes en als het niet lukt horen we het inderdaad wel.
En vergeet het likje kopervet niet ;)
Citaat van: Joep op 01 maart, 2010, 22:52:54
En vergeet het likje kopervet niet ;)
Dit moet je dus ff navragen!
Het is nl niet meer zo dat bij alle motoren tussen zuiger en remblok wat kopervet gesmeerd moet worden... (Bij de Varadero in inder geval niet ;))
wrom niet?
Citaat van: Dwars® op 02 maart, 2010, 11:18:02
wrom niet?
Misschien omdat kopervet niet meer gebruikt mag worden, in ieder geval in de fittersindustrie niet meer.
Er zouden bepaalde giftige gassen vanaf komen, ik dacht blauwzuurgas.
Tip, het ijzer moet aan de zuiger kant, de rubber achtige zijde tegen de remschijf. :oops:
Lijkt vanzelfsprekend, maar .... :mrgreen:
Geloof het of niet ze worden er ook verkeerd om ingezet.
Rubberachtige zijde? Welke remblokken gebruik jij als ik vragen mag :mrgreen:
Nou nou nou, fijn dat er zo over me gedacht word. Morgen heb ik pas tijd. Dus ga ze dan verwisselen. :lol:
Citaat van: d'r Blieje op 02 maart, 2010, 10:08:39
Citaat van: Joep op 01 maart, 2010, 22:52:54
En vergeet het likje kopervet niet ;)
Dit moet je dus ff navragen!
Het is nl niet meer zo dat bij alle motoren tussen zuiger en remblok wat kopervet gesmeerd moet worden... (Bij de Varadero in inder geval niet ;))
Het kopervet heeft als functie dat het de trillingen en warmteoverdracht tussen de remblokken en de zuiger moet dempen.
Tegenwoordig wordt daar ook wel keramische pasta ipv kopervet voor gebruikt.
Soms zijn de remblokken aan de achterzijde voorzien van een keramische coating en hoeft er geen pasta/vet gebruikt te worden.
Citaat van: Dwars® op 02 maart, 2010, 11:18:02
wrom niet?
Deze remblokken hebben een "ijzeren kooitje" met daarin een matje... :dunno:
Zo... is zo gepiept.
Snap niet hoe jullie daar 2pagina's over krijgen volgelult :naughty:
met D estebleef
als we dan toch aan ut lullen zijn wa?
:mrgreen:
Citaat van: SuzukiLimburg op 02 maart, 2010, 21:21:32
Rubberachtige zijde? Welke remblokken gebruik jij als ik vragen mag :mrgreen:
Tja ik ben geen techneut, weet dan ook niet welk materiaal het is, dus probeer maar een suggestie te geven. :yes6rs: :yes6rs:
Belangrijker is dat de goede kant op de juist plek zit. :mrgreen: ;)
Citaat van: jokiair op 03 maart, 2010, 21:41:28
dus probeer maar een suggestie te geven. :yes6rs: :yes6rs:
Sintermetaal :-X
Citaat van: Motzippaldy op 03 maart, 2010, 22:07:31
Citaat van: jokiair op 03 maart, 2010, 21:41:28
dus probeer maar een suggestie te geven. :yes6rs: :yes6rs:
Sintermetaal :-X
Is dat een broer van Sinterklaas ??
Wist je dan niet dat de sint een half broer van Jack Middelburg is :worship-cool:
Sorry maar ik ken alleen Klaas en Williebrord :roll:
De sint da's mijn broer :D echt waar :yes6rs:
zijn wij dan familie van elkaar :shock: