gelieve geen discussie hier: geen gezever over wat ik wel of niet moet doen want daar stoor ik me toch niet aan :mrgreen: Dus
graag technische info van wat mogelijk is en ook belangrijk waar wat te krijgen tegen welke prijzen. :wink:
Voorbeeld http://www.boxer-design.de
hier is veel voor je boxerombouw te krijgen:
(http://img248.imageshack.us/img248/8562/eklalurad14df.jpg)
voor 1335,- pleuro
btw vraagje? als ik voor en achter 17" wielen met plattere en bredere banden zou monteren wat betekent dat voor de geometrie van de fiets?? staat ie dan ook lager? of staat ie dan meer op z'n neus ?? na?? nu ligt er achter 17" op met 150/70/17 band en voor 19" met 110/80/19 en wat betekent dit voor de rij/stuur eigenschappen??
onderstaande omgebouwde GSA is een hele mooie vin ik dan; decent gedaan (geen schreeuwerige kleuren) : mooie wielen in de originele blauwe kleur 8) andere uitlaat! ziet zo'n ding er toch gelijk anders uit..... :wink: ?
(http://img488.imageshack.us/img488/5885/gasto10vq.jpg)
ik zou iig geen schreewerige hok met allerhande felgekleurde gadgets en spoilers willen: paar mooie wielen, uitlaat en wellicht enkele kleine details dus om te beginnen. :wink:
Citaat van: "Dwars"
btw vraagje? als ik voor en achter 17" wielen met plattere en bredere banden zou monteren wat betekent dat voor de geometrie van de fiets?? staat ie dan ook lager? of staat ie dan meer op z'n neus ?? na?? nu ligt er achter 17" op met 150/70/17 band en voor 19" met 110/80/19 en wat betekent dit voor de rij/stuur eigenschappen??
Staat meer op zn neus ja. Hij zal meer de bocht invallen en je zal meer moeten tegensturen. Dus zonder gas de bocht in is er dan helemáál niet meer bij 8)
ligt het er dan ook aan welke banden (hoogte) je dan monteerd?? kan je dat ook corrigeren door achter een "kortere" shock te plaatsen??
Citaat van: "Dwars"ligt het er dan ook aan welke banden (hoogte) je dan monteerd?? kan je dat ook corrigeren door achter een "kortere" shock te plaatsen??
Bandenhoogte heeft er zeker ook mee te maken. Een 120/70 zal meer "kiepen" dan een 120/60.
Kortere achtershock helpt ook weer.
heb ff op die site zitten neuzen..hebben best leuk spul voor redelijke prijzen..
1350 euro of zo voor een setje alu velgen is redelijk normaal qua prijs,..koop je bij marchesini nog geen achtervelg voor.
vindt die velgen wel wat "oubollig en heavy" uitzien
Wat ik zou doen..als het dan toch moest..
dan haalde ik de originele velgen eruit (of zocht op ebay een setje gebruikte extra) en dan liet ik de voorvelg omspaken naar 17 x 3.5 en de achtervelg naar 5.5.
gewoon je eigen naven gebruiken en het spul naar brede 17 inch laten omspaken bij haan wheels..dan van die ultrabling Excell's velgenbladen in kleur eromheen laten spaken met van die mooie dikke SM spaken..kost zoveel niet hoor..
5.5 achter...kun je mooi ne vette 180er monteren.
paar echte remschijven erop, leuk uitlaatje scoren (en die moe je niet van zo'n bokkiemerk kopen maar beter ff bij startwin naar ome kees vragen of ie je een demper op maat en naar je voorkeur maakt en ze 'm ff afstellen..)
evt mooi laag carbon voorspatbordje..
setje pilot-power (of stiekum pirelli SC2) scoren en raggen met die hap
Citaat van: "Hakinnen"
5.5 achter...kun je mooi ne vette 180er monteren.
180 op 5.5 :shock: :?: :?:
En SC2 zou ik maar vervangen voor SC1 vooraan en SC3 achteraan. :lol:
goed idee Haki: es kijken of ik een paar gebruikte abs velgen voor een Gs kan scoren (ff de Ebay specialist @mfl, Herr Tod es lief aankaiken :wink: ) ga morgen gelijk die gasten eens bellen wat dat omspaken kost op een paar mooie velgen (geen gouden, want das voor mietjes :twisted: )
Citaat van: "Schmetzke"Citaat van: "Hakinnen"
5.5 achter...kun je mooi ne vette 180er monteren.
180 op 5.5 :shock: :?: :?:
En SC2 zou ik maar vervangen voor SC1 vooraan en SC3 achteraan. :lol:
jahoor..op een 5.5 velg ..180/55
sc1? als het vriest ja..das ne zware brommer he zo'n beemer
denk dat qua banden ie het beste af is met een setje Michelin PP
Citaat van: "Hakinnen"
jahoor..op een 5.5 velg ..180/55
sc1? als het vriest ja..das ne zware brommer he zo'n beemer
denk dat qua banden ie het beste af is met een setje Michelin PP
Inderdaad, op 5,5 kan echt wel een 180.
Ik heb zelfs op de circuitfiets een 180 op een 5" liggen, staat alleen wat boller en daardoor hou je een schaamrandje van enkele mm over, zelfs als je de (verhoogde) stepjes en uitlaat aan de grond rijdtQua banden zou ik de nieuwe Michelin PP 2CT nemen.
En inderdaad Excell velgjes, die zien er echt mega bling uit! IMO is dat mooier dan een setje S-velgjes.
Wat ook wel mooi is zijn die carbon cilinder beschermers van de boxercup. Ook zijn er van die blauwe (zelfde kleur als die velgen hierboven) kleppendeksels.
edit: deze dus (http://www.motoforum.cz/galerie/images/BMW_R_1150_R_Rockster_1.jpg)
Die blauwe kleppendeksels heeft de 1150 adventure al standaard 8) net zoals dezelfde blauwe wielen en voorvork :wink:
Net met Haan Wheels gebeld: op de originele naven is geen andere velg te spaken aangezien de orginele naven meer spaken benodigen (40?) dan dat er in SM velgen zitten/kunnen. dus daar begonnen ze niet aan :?
niet getreurd: we zoeken naar ander oplossingen 8)
kijk zonder etalageruit (zijn maar 6 schroeven en een werkje van 10min)
(http://img216.imageshack.us/img216/5313/img0035small3pn.jpg)
en zonder uitlaat 8) (2 bouten en 1 klem 15min werk) geluid is echt mooi donker :P en toch niet te schreeuwerig :arrow: (wss omdat de 3wegKat er nog onder zit)
(http://img216.imageshack.us/img216/3230/img00401small0lj.jpg)
Hij heeft het virus te pakken :mrgreen: :thumbsup: :worship-cool:
Ik ga de bookie spelen, place your bets, wanneer krijgt ie ruzie met P hierover :lol:
hier 'n link
http://www.torpedo-emscher.de/wr/union/rakete/links_rakete.htm#BMW
ben je wel 3 weken zoet mee :wink:
:wink: dank u, idd als ik ut red binnen 3 weken :shock:
hier nog een mooi voorbeeld 8)
(http://img214.imageshack.us/img214/6651/mijnlawaaipapegaaiachteraan6re.jpg)
vet he die 180 achterband op die pratschbrommer :worship-cool: zeker in combi met die seatpipes 8)
wat mot 'tie met zo'n worst :shock:
hij/zij gebruikt toch alleen maar 1/3 van de band :mrgreen:
in mijn geval hoef je daar niet bevreesd voor te wezen :mrgreen:
zo ziet ie er nu al eens uit: begint op een "Dwars-Mobiel" te lijken 8) geluid is mooi :wink:
(http://img472.imageshack.us/img472/3226/afbeelding017small9jb.jpg)
ut wued nog es get... :yes6rs:
Geluid is 10 keer beter :thumbsup:
Citaat van: "Herr Tod"Geluid is 10 keer beter :thumbsup:
Maar de roffel mis ik nog (duh met een 83-wegs kat) :lol: :lol: :lol:
wat te denken van een moooi dik alu stuur, met "normale" handkappen?
fatbar oid, schmetzke moet zoiets weten :roll:
(http://holzracingproducts.com/oscommerce/images/IMG_7559.jpg)
Citaat van: "WhomBom"wat te denken van een moooi dik alu stuur, met "normale" handkappen?
fatbar oid, schmetzke moet zoiets weten :roll:
(http://holzracingproducts.com/oscommerce/images/IMG_7559.jpg)
nope, stuur blijft: voldoet prima: de zithouding is meer dan bovengemiddeld goed :wink: . Ook zitten de kabels van de handvatverwarming daar nog eens doorheen mooi weggewerkt.
En de handkappen voldoen ook prima: uitermate functioneel :wink:
kijk hier eens :arrow:
http://www.he-motorradtechnik.de/
die spaken 17" velgen op je beemer naaf voor n kleine 1000 euro...
(http://www.he-motorradtechnik.de/bilder/bilder-megamoto/bmwhp2.jpg)
Denk niet dat die 17" velgen er op komen.
gisteren bij Kohl (Aken D) stuk wijzer geworden: stuureigenschappen van een Gs veranderen sterk met 17" voor en achter :!:
een 180-17 achterband bevordert het snelle gooi en smijtwerk niet, integendeel, terwijl de 17" voorband dat net wel weer doet: :? Hij valt meer de bocht in zoals Schmetzke als schreef maar achter "wringt" ie veel meer. Rechtuitstabiliteit vanaf een 130 km/h zou ook stukken minder worden.
conclusie? dus alleen voor de looks :? ?? en het stuurt geen meter sneller/scherper???? :? Kan nou echt niet zeggen dat ik vaak zit te treuzelen :wink: Maar wellicht zit er binnenkort een proefrit in met een gemodificeerde GS :mrgreen: meine freunde rufen mich an..............
Citaat van: "Dwars"Denk niet dat die 17" velgen er op komen.
gisteren bij Kohl (Aken D) stuk wijzer geworden: stuureigenschappen van een Gs veranderen sterk met 17" voor en achter :!:
een 180-17 achterband bevordert het snelle gooi en smijtwerk niet, integendeel, terwijl de 17" voorband dat net wel weer doet: :? Hij valt meer de bocht in zoals Schmetzke als schreef maar achter "wringt" ie veel meer. Rechtuitstabiliteit vanaf een 130 km/h zou ook stukken minder worden.
conclusie? dus alleen voor de looks :? ?? en het stuurt geen meter sneller/scherper???? :? Kan nou echt niet zeggen dat ik vaak zit te treuzelen :wink: Maar wellicht zit er binnenkort een proefrit in met een gemodificeerde GS :mrgreen: meine freunde rufen mich an..............
waarom dan niet effe een proefrit regelen met de HP2 SM uitvoering?? schijnt ook errug vet te zijn
(maarja de prijs daarentegen ook)
de Hp2 SM is een heel andere fiets :yes6rs: zonder telelever en andere geometrie: ut zou appels met peren vergelijken zijn: :wink:
Die Hp2 is wel 'n heftige (dure) brommert :cry: 8)
Van:
(http://img97.imageshack.us/img97/1653/attachment6yq.jpg)
Naar:
(http://img97.imageshack.us/img97/7354/attachment18ky.jpg)
:cum:
maar da's nen v-twin :roll:
Citaat van: "WhomBom"maar da's nen v-twin :roll:
en dat had wat mijn GsA te maken??? :?
Citaat van: "Dwars"Citaat van: "WhomBom"maar da's nen v-twin :roll:
en dat had wat mijn GsA te maken??? :?
was ook de "link"aan het zoeken naar jou GSA....heeft er niks meet te maken denk ik..oftopic dus..
Het ging erom om het verschil te zien qua uitstraling met die wielen...
Sorry hoor :(
jij bent ook maar een mens :mrgreen:
:wink:
Misschien wat voor de doet ut zelver...
op deze site kun je heel veel onderdelen bestellen.
Misschien is er ook wat voor je Pimp projectje bij :wink:
www.bike-design.com
thanX meadje :wink: mooie spullen hebben ze daar 8) wel nie goedkoop :shock:
zou dit wat zijn?? ga morgen eens bellen wat dit "brengt"?? :?
CiteerRF - CHIP TUNING
(http://img502.imageshack.us/img502/7322/epromr15gs10dd.jpg)
deze foto is niet bindend
Fabrikant: Performance Kits
Passend voor: BMW R 1150 GS - 1999 » 2003
Beschikbaarheid: op bestelling Nr: EPROM-R15GS-1
Bike Design Prijs: € 272.00
kijk hier eens! http://metisse.de/frame_daten/start_D_GB.html
die hebben vanalles..
(http://metisse.de/gifs/bmw/GS%201150%20Strada/links.jpg)
:? snavel moet er ook op blijven: is toch een karakteristiek vd Gs imo: zo lijkt ut net alsof ie tegen een muur is gereden?? :?
ing schwatze vot of black tail light 8) heeft ie inmiddels al. nou nog een zwarte nummerplaat :mrgreen: want dat geel steekt nou af :lol:
(http://img307.imageshack.us/img307/4389/gsr018small3xd.jpg)
Je lijkt wel een scootaah gastje van 16... Die spuiten ook hun achterlichten en knipperlichten zwart :rofl:
och Schmetzke de een heeft een zwart achterlicht, de ander weer witte communie of meisjeslaarsjes aan op de brommert :wink:
edit: en die brommert plakt ie dan vol met plakplaatjes van de cycle shop en pretendeert zo een gesponserde wedstrijdbrommert te hebben. Oftwel hang me met jouw belabberde smaak niet de kont uit.
Die nummerplaat ziet echt niet goed uit...veel te geel :yes6rs:
kijk hier maar eens voor de oplossing:
www.gamma.com
:mrgreen:
:oops: sorry moest ff
Citaat van: "Dwars"och Schmetzke de een heeft een zwart achterlicht, de ander weer witte communie of meisjeslaarsjes aan op de brommert :wink:
edit: en die brommert plakt ie dan vol met plakplaatjes van de cycle shop en pretendeert zo een gesponserde wedstrijdbrommert te hebben. Oftwel hang me met jouw belabberde smaak niet de kont uit.
:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
edit: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
ennuh?
hoest met da "pimperij" ?
nog vetstoere "mods"in gedachten?
de 17inch al besteld??
uitlaatje?
tell me..
:wink:
:oops: me creditcard is ffkes in beslag genomen door mijn financieel directeur: moet eerst nog bedelen bij haar voor verse bandjes. :lol:
Had ik al verteld van die boete in Oostenrijk op vakansie :oops: :oops:
maar eeuh plannen zat en dromen kan ik hiero zolang ff :oops: jij verteld het haar toch nie terug he ? :mrgreen: heb het nou al zo zwaar :?
Citaat van: "Dwars":oops: me creditcard is ffkes in beslag genomen door mijn financieel directeur: moet eerst nog bedelen bij haar voor verse bandjes. :lol:
Had ik al verteld van die boete in Oostenrijk op vakansie :oops: :oops:
maar eeuh plannen zat en dromen kan ik hiero zolang ff :oops: jij verteld het haar toch nie terug he ? :mrgreen: heb het nou al zo zwaar :?
:rofl: (http://i18.photobucket.com/albums/b116/qarz/397937.gif) Daarom heb ik ook nog een 'eigen' rekening naast de gezamelijke. ;)
CiteerDaarom heb ik ook nog een 'eigen' rekening naast de gezamelijke.
Is wel handig, zo'n lege rekening heb ik ook :guns:
http://cgi.ebay.de/BMW-R-1150-Carbon-Spritzschutz-Kotfluegel-17-Zoll_W0QQitemZ160015844580QQihZ006QQcategoryZ49926QQrdZ1QQcmdZViewItem
(http://i17.ebayimg.com/04/i/07/bf/ce/58_1.JPG)
carbon spatbord voor r1150GS :twisted:
http://cgi.ebay.de/BMW-R-1150-Carbon-Spritzschutz-hinten_W0QQitemZ160015844322QQihZ006QQcategoryZ49926QQrdZ1QQcmdZViewItem
en achter :shock:
ben bezig met ne set 17""te vergaren, :roll: als het goed is zijn ze ook nog in de originele GsA kleur blauw 8) ze komen nl van ne getunede GsA 8) piccie volgt, hoop ik snel :wink:
nu wat moeten daar voor banden op? weet nog niet of het ne 5 of 5.5 velg betreft, en ik heb alleen ervaring met rupsbanden :?
5" 170 geloof ik, 5,5" 180 8)
Citaat van: "WhomBom"5" 170 geloof ik, 5,5" 180 8)
Juissssssst
MPP natuurlijk :!: Of SC1 als je geld teveel hebt :rofl:
180/55-17 of 170/60-17 achter dus, en vooraan zou ik gewoon een 120/70-17 doen.
Citaat van: "Dwars"ben bezig met ne set 17""te vergaren, :roll: als het goed is zijn ze ook nog in de originele GsA kleur blauw 8) ze komen nl van ne getunede GsA 8) piccie volgt, hoop ik snel :wink:
nu wat moeten daar voor banden op? weet nog niet of het ne 5 of 5.5 velg betreft, en ik heb alleen ervaring met rupsbanden :?
wat heeft de GS dan standaard voor velgen ?
voor 19" en achter 17" :wink:
dit zijn de velgen waar ik het over heb 8)
(http://img120.imageshack.us/img120/2108/cimg0161oj3.jpg) (http://imageshack.us)
8)
En nog met banden zonder schaamranden :mrgreen:
Citaat van: "Dwars"dit zijn de velgen waar ik het over heb 8)
(http://img120.imageshack.us/img120/2108/cimg0161oj3.jpg) (http://imageshack.us)
Wow vette wielen :shock:
Maar die KTM op de achtergrond is ruiger :yes6rs: :yes6rs: :yes6rs: :yes6rs: :yes6rs:
Wielen kan ik nix mee aanvangen. De ABS-ring kan er niet op gemonteerd worden naar het schijnt :? Op zoek naar een volgend koopje dan maar :wink:
schaf die abs dan af :twisted:
zal jou zaterdag het verschil zonder ABS eens laten merken :rofl: regel alvast ne schone onderbroek :rofl:
jong, bertel heeft ne echte jolf, zonder abs :lol: ben wel wat gewend inmiddels :roll:
Citaat van: "Dwars"Wielen kan ik nix mee aanvangen. De ABS-ring kan er niet op gemonteerd worden naar het schijnt :? Op zoek naar een volgend koopje dan maar :wink:
Geloof ik geen hol van. Dus een ABS versie heeft andere wielen? Echni :?
waarom moet jij van alles overtuigd worden? :? zo stronteigenwijs kan toch niemand solo wezen :roll: tis een ander "partnr" en dus een verschillend onderdeel. (de naaf is anders)
Nou jij weer vregelvot :banghead4rv:
Achtervelg kan je toch wel gebruiken? Dus alleen nog even een ABS-voorvelg ebayen....
tsja, dan zou ie die ook apart moeten willen verkopen :wink: maar idd achtervelg is gelijk. (tenminste iemand die weet waar ik het over heb)
ABS II velg (http://cgi.ebay.de/BMW-R1100S-K1200RS-Felge-3-5-ABS-II_W0QQitemZ140060569663QQihZ004QQcategoryZ88523QQrdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItem) of heb je integraal ABS?
He Thanx :wink: (ABSII) maar ben ook al aan de slag met Kohl 8)