Motor Forum Limburg

Techniek => Motorisch => Topic gestart door: @Nippon op 29 december, 2007, 19:55:26

Titel: synchroniseren
Bericht door: @Nippon op 29 december, 2007, 19:55:26
heb me een synchroon tester gebouwd kosten 9 € + restant vorkolie  :shock:

hij doet 't ook nog  :yes6rs:


goed genoeg voor n' Boxer   :mrgreen:


(http://img244.imageshack.us/img244/6977/img0642nr3.jpg) (http://imageshack.us)


(http://img508.imageshack.us/img508/2416/img0643fm9.jpg) (http://imageshack.us)
Titel: Re: synchroniseren
Bericht door: Toledo op 29 december, 2007, 21:24:08
Ziet er mooi en strak uit. Schijnt heel goed te werken zeggen ze
Titel: Re: synchroniseren
Bericht door: Herr Tod op 29 december, 2007, 21:41:59
:yes6rs: zoiets heb ik ook een tijdje gebruikt, werkt prima.
Titel: Re: synchroniseren
Bericht door: DeWitte op 30 december, 2007, 07:55:26
DE manier om een boxer synchroon te laten lopen.  :yes6rs:
Titel: Re: synchroniseren
Bericht door: karz op 30 december, 2007, 13:43:42
Heb deze ooit van marktplaats gehaald.

(http://i18.photobucket.com/albums/b116/qarz/IMG_3095_.jpg)

Op welke toerentallen stel jij synchroon ?  Ze adviseren bij de 4V op stationair en 3000 rpm.  Maar het lukt me niet goed om beide top notch te krijgen. 't is meer de een of de ander zeg maar. :dunno:
Titel: Re: synchroniseren
Bericht door: Toledo op 30 december, 2007, 14:14:38
Ik heb me pas geleden een Twinmax gekocht, ik heb hem nog niet geprobeerd.
Titel: Re: synchroniseren
Bericht door: @Nippon op 31 december, 2007, 07:10:13
Citaat van: karz op 30 december, 2007, 13:43:42
Heb deze ooit van marktplaats gehaald.

(http://i18.photobucket.com/albums/b116/qarz/IMG_3095_.jpg)

Op welke toerentallen stel jij synchroon ?  Ze adviseren bij de 4V op stationair en 3000 rpm.  Maar het lukt me niet goed om beide top notch te krijgen. 't is meer de een of de ander zeg maar. :dunno:

vergeet niet n' kwikdanser is gevoeliger  ;)

toen ik m'n bmw in Flensburg bij een bmw garage m'n carbs liet nakijken en weer synchroniseren met een electronische tester van bmw zelf, stonden de kolommen ook niet helemaal gelijk toen zei de monteur ook zo van "lassen wir zo" maar hij reed nagenoeg trillings vrij en heeft nog nooit zo mooi gelopen

hij zal altijd schommelen denk ik   :roll:

bij een 4v is minder zelf te regelen als bij een 2v deze houdt met niets rekening

Titel: Re: synchroniseren
Bericht door: Steefke™ op 31 december, 2007, 17:27:11
Citaat van: BoxerQ op 29 december, 2007, 19:55:26
heb me een synchroon tester gebouwd kosten 9 € + restant vorkolie  :shock:

hij doet 't ook nog  :yes6rs:


goed genoeg voor n' Boxer   :mrgreen:


Goeie oplossing :thumbsup: je kunt hem later ook nog eens gebruiken als waterpasslang :mrgreen:
Titel: Re: synchroniseren
Bericht door: Hakinnen op 31 december, 2007, 19:19:16
Citaat van: Steefke™ op 31 december, 2007, 17:27:11
Citaat van: BoxerQ op 29 december, 2007, 19:55:26
heb me een synchroon tester gebouwd kosten 9 € + restant vorkolie  :shock:

hij doet 't ook nog  :yes6rs:


goed genoeg voor n' Boxer   :mrgreen:


Goeie oplossing :thumbsup: je kunt hem later ook nog eens gebruiken als waterpasslang :mrgreen:

zek steefke..

kiek es ff onger deen Husky van dich ..

wat dao veur ne carb onger zit..
mot een vlakschuuf huhhub in 38-39mm...

is die 610 's standaard vlaksjuuve hubbuh..weit ich wo te zeuke
Titel: Re: synchroniseren
Bericht door: Steefke™ op 01 januari, 2008, 12:07:45
Citaat van: Hakinnen op 31 december, 2007, 19:19:16
Citaat van: Steefke™ op 31 december, 2007, 17:27:11
Citaat van: BoxerQ op 29 december, 2007, 19:55:26
heb me een synchroon tester gebouwd kosten 9 € + restant vorkolie  :shock:

hij doet 't ook nog  :yes6rs:


goed genoeg voor n' Boxer   :mrgreen:


Goeie oplossing :thumbsup: je kunt hem later ook nog eens gebruiken als waterpasslang :mrgreen:

zek steefke..

kiek es ff onger deen Husky van dich ..

wat dao veur ne carb onger zit..
mot een vlakschuuf huhhub in 38-39mm...

is die 610 's standaard vlaksjuuve hubbuh..weit ich wo te zeuke

Dao zit ne 40er ronschuuv onger, volges mich is de platte schuuv pas vanaaf 2000

check this http://www.husqvarnausa.com/manuals.html (http://www.husqvarnausa.com/manuals.html)
Titel: Re: synchroniseren
Bericht door: wpee op 31 december, 2008, 15:37:14
Olie is lichter dan kwik dus oliegevult is gevoeliger dan kwik.
Het is lastig om dit heel goed af te stellen, stelregel als je binnen de 1-2 cm verschil zit zit je heel goed.

Afstellen doe  je stationair, paar keren wat gas geven en terug laten vallen, kijken of het goed blijft.
Synchroon stellen is voor als de carbs net ietsje open staan (Stationair), bij vol gas staat toch alles open en maakt dat klein beetje stellen helemaal niets meer uit.

Wim
Titel: Re: synchroniseren
Bericht door: Steefke™ op 01 januari, 2009, 09:48:36
Citaat van: wpee op 31 december, 2008, 15:37:14
Olie is lichter dan kwik dus oliegevult is gevoeliger dan kwik.
Het is lastig om dit heel goed af te stellen, stelregel als je binnen de 1-2 cm verschil zit zit je heel goed.

Afstellen doe  je stationair, paar keren wat gas geven en terug laten vallen, kijken of het goed blijft.
Synchroon stellen is voor als de carbs net ietsje open staan (Stationair), bij vol gas staat toch alles open en maakt dat klein beetje stellen helemaal niets meer uit.

Wim

Hallo Wim Welkom stel je hier anders even voor

http://www.motorforumlimburg.nl/forum/index.php?board=25.0