Kaatje is toe aan zijn 15.000 beurt (groot onderhoud). Prijsopgave gevraagd in Duitsland-Wurselen bij Stoebe en bij Motocentrum Venlo, beide KTM dealers. Vanwege de garantie die er nog op zit tot juli 2011, moet ik perse bij een KTM dealer omdat anders de garantie vervalt :? Ik denk Wurselen is voor mij stukken dichterbij 20 km tegen 87 en die duitse economie ligt nog meer op zijn gat dus dat moet gunstiger zijn> :?
echt niet>
Nederland +/- €400-450 max tegen Duitsland €670,- :shock: 1-0 dus
Nederland leenmoto gratis tegen Duitsland leenmoto a €15,- :-X 2-0
nog ff nagevraagd, beiden doen onderhoud volgens KTM norm en o.a >verversen olie/filters/remolie/controle klepspeling en check rijwielgedeelte/vering en remmen uiteraard. Edit: Venlo geeft 4-5 uur op en Stoebe 6,8 uur arbeid op :shock: (veel??) uurloon verschil is trouwens ook in het voordeel van Venlo € 65 tegen €75 euro Stoebe.
Ook al eens zulke grote verschillen gehad bij prijsopgaves bij officiele dealers???
Dat is een aardig verschil. Dan toch maar die 67km extra rijden!
Zelf nog geen ervaring met stealers :cool:
:shock: de pruisch is aardig duur manne. Ich zou bienoa zegge gaef hem mer aan mich nmit ich mot toch eedere daag de kanjt van Vennel (zoa spraeke dat doa out) op.
Ik heb ongeveer hetzelfde ervaren bij het opvragen van de prijzen voor originele onderdelen.
Nadat ik eens "iets te snel" van de motor afgestapt was, had ik zo her en der wat "krasjes en deukjes" op de moto. :oops:
Omdat m'n been óók een beetje gebroken was, en het een behoorlijke lijst van onderdelen was, nam ik alle tijd om wat offertes aan te vragen bij de officiele Suzuki dealers, zowel in NL als B en D.
Uiteindelijk bleek dat de NL dealers veruit het goedkoopste waren.
het verschil in uren vindt ik ook wel significant :yes6rs:
De vraag is wat ze daadwerkelijk doen. Opzich het lijstje met klusjes lijkt me iets van 2 uur eigenlijk..
Ik bedoel wat is een 'check' ?
Misschien draaien ze hem in duitsland helemaal binnestebuiten en in Nederland vegen ze er met een vochtig doekje over :dunno:
Anyway gepopt wordt je toch met je zngd dealergarantie met voorwaarden , dus dan maar laten poppen voor het laagste bedrag zou ik zeggen. :yes6rs:
Mij lijkt inderdaad dat een Teun Beun binnen twee uurtjes klaar is en er met een doekje overheen gaat. Als ik jou was, zou ik een motorzaak beginnen en je hebt zo veel klanten. Immers daar waar 1 bedrijf 6 uur opgeeft, de ander 4 en jij kunt het in de helft van de tijd of zelfs eenderde..... (alleen de vraag is of ze daarna nog terug komen :mrgreen:)
Ik stel/controleer bij mijn motoren zelf de kleppen en ik weet dat ik er meer tijd mee kwijt ben, alleen met kleppen stellen (overigens doe ik dat voor de hobby en niet om geld te besparen). Zeker bij mijn VFR is het gewoon een flinke klus om uiteindelijk alles los te krijgen en alles uiteindelijk weer te monteren. Het stellen van de kleppen zelf is relatief gezien niet datgene dat je zoveel tijd kost.
Het zijn fabrieks normen dus het kan niet bij een 2 uur en bij andere 3 uur .
Wat die een doet en andere niet weet ik niet .Onderdelen(nieuwe) voor me motoren haal ik altijd in D waar is voor mij goedkoper en ligt bij de deur(Stoebe,Motorrad Meyer)
Moet je eens vragen wat is maand loon van monteurs hier en daar :-X
Citaat van: Gerard op 09 april, 2010, 20:14:00
Mij lijkt inderdaad dat een Teun Beun binnen twee uurtjes klaar is en er met een doekje overheen gaat. Als ik jou was, zou ik een motorzaak beginnen en je hebt zo veel klanten. Immers daar waar 1 bedrijf 6 uur opgeeft, de ander 4 en jij kunt het in de helft van de tijd of zelfs eenderde..... (alleen de vraag is of ze daarna nog terug komen :mrgreen:)
Ik stel/controleer bij mijn motoren zelf de kleppen en ik weet dat ik er meer tijd mee kwijt ben, alleen met kleppen stellen (overigens doe ik dat voor de hobby en niet om geld te besparen). Zeker bij mijn VFR is het gewoon een flinke klus om uiteindelijk alles los te krijgen en alles uiteindelijk weer te monteren. Het stellen van de kleppen zelf is relatief gezien niet datgene dat je zoveel tijd kost.
Ja, 'lijkt me' schreef ik he. En ik kan het waarschijnlijk ook niet in die tijd. Maar een geroutineerde monteur met een fijne werkplaats misschien wel. Het zal idd aan de motor liggen hoelang het duurt eer je kunt beginnen met controleren (..stellen no way ). In mijn inschatting ging ik uit van de tijd dat dat kost bij een bmw boxer, maar dat is natuurlijk niet te vergelijken idd.
Waar ik gewoon mijn vraagtekens bij heb is die verplichte beurten bij de dealer om maar de garantie te behouden. Klepspeling controleren bij 15.000 :? :dunno: . Wat er over blijft is vloeistof wissels en 'checks' . En dat moet 400 tot 700 kosten ?
Je hebt mensen die vinden dat belachelijk en je hebt mensen die maken zich daar niet druk om en gaan naar de dealer en betalen dat gewoon en kijken niet om.
Maar iemand die vergelijk gaat halen over de grens e.d. lijkt me niet tot de laatste categorie te behoren.
En dan zeg ik, je moet naar de dealer voor je garantie te behouden, ga dan waar het het goedkoopste is, slik even en rij weg met het gevoel dat je motor weer tiptop is, en kijk niet om.
Het lijstje met klusjes is veel veel langer dan ik schreef. zelfs de voorvork moet een "service" krijgen> tjsa :-X. erg breed begrip, terwijl de achtershock op lekkage gecheckt moet worden??? (doe je toch al zelf als je de brommert poetst?) De spaken moeten allemaal gecheckt worden, idem, alle bouten nagetrokken? Kijk dat doet die duitser ook niet echt allemaal, die zal ook wel na 2 a 3 uur klaar wezen. En dan staat je brommert daar rente op te brengen voor die motorzaak, dusssssssss Wat Karz zegt, (verbaast mij ook, ik ben het met hem eens voor een keer :yes6rs: ) ik ga naar de goedkoopste (Venlo) omwille aan de garantievoorwaarden te voldoen.
Als ik Kaatje nog bezit als de garantie is afgelopen gaat ie gewoon naar de mannen van Margraten. En dan alleen voor oliewissel en kleppenstellen of reparatie. Remolie/blokken/banden en dat soort zaken doe ik dan wel zelf of in combi. Ligt er net aan hoe lui ik ben ;)
Heb jij een apparaat om zelf banden te wisselen dan? Want dat is juist een van de dingen die ik niet zelf kan en dus voor naar de motorzaak ga.
nee, ik bedoel dat ik dat niet meeneem in een beurt, meestal ga ik met het uitgebouwde wiel langs of haal het er terplekke zelf uit in Margraten.
nou grote beurt viel mee, 359,- euri. Motorcenter Venlo kun je niks van zeggen, ze komen tot nu toe alle afspraken heel correct na, boekje netjes ingevuld en bij ktm gemeld (moet voor de garantie?) en de prijzen zijn redelijk. Tis alleen ff uit de buurt
Citaat van: Dwars® op 30 april, 2010, 09:12:54
nou grote beurt viel mee, 359,- euri. Motorcenter Venlo kun je niks van zeggen, ze komen tot nu toe alle afspraken heel correct na, boekje netjes ingevuld en bij ktm gemeld (moet voor de garantie?) en de prijzen zijn redelijk. Tis alleen ff uit de buurt
Was doen ze bij zo'n beurt? Is dit een prijs met remmen en dergelijke of is het olie en filter en alles ff nakijken. Ik heb geen idee wat de prijzen zijn ik doe altijd alles zelf.
-olie 38,75
-bougies 15,90
-oliefilter 10,89
-klein materiaal 5,-
-rem en koppelingsvloeistof 12,-
verwijderingsbijdrage olie/filt 7,-
gebruik diagnoseapp 9,95
klepspeling gecontroleerd
ketting gespannen en gesmeerd
vering controle
swingarm controle etc
spaken en balhoofdlager gecontroleerd
totaal onderdelen 99,49
4 uren a 65,-
totaal 359,49
Ik ga gewoon bij www.mhmo.nl
Goed, niet duur, goede service en garantie... Ik vind um geweldig....
Die man kan alles, weet alles..
(65euro uurloon,,,omFg..Math zit volgens mij op de helft )
:worship-cool: :yes6rs:
Mathje is de bestuhhhhhh www.mhmo.nl www.mhmo.nl www.mhmo.nl www.mhmo.nl www.mhmo.nl
Mathje is de beste? :schater: aan japanse frikandelle zeker ?
nou nog sponsor worden dan wa?
Citaat van: Dwars® op 30 april, 2010, 10:58:22
Mathje is de beste? :schater: aan japanse frikandelle zeker ?
nou nog sponsor worden dan wa?
:onderplak:
Math maakt zo goed als alles,, waar de apperatuur niet voor word niet te duur uitbesteed bij
bevriende bedrijven.. Sponsor worden ? Ik denk het niet ;)
Dat is natuurlijk geweldig zo'n gast , maar daar heeft dwarske niks aan.
Die is helaas verplicht de eerste jaren het volle pond te betalen bij een dealer om zijn garantie te behouden.
Citaat van: karz op 01 mei, 2010, 09:08:45
Dat is natuurlijk geweldig zo'n gast , maar daar heeft dwarske niks aan.
Die is helaas verplicht de eerste jaren het volle pond te betalen bij een dealer om zijn garantie te behouden.
Mja,, maar kan ik toch wat reclame maken :yes6rs: :mrgreen:
trouwens €65,- uurloon (incl btw) is vrij normaal hoor. :yes6rs:
betaal je bij margraten ook volgens mij
Het uurtarief is niet alles he, ligt ook eraan wat ze in dat uur voor elkaar krijgen.
Of wat ze eronder laten vallen.
Stel een monteur weet even niet hoe iets inelkaar zit, en moet dat uitzoeken..
Tellen ze die uren door ?
Of stellen ze gewoon vast dat een klusje van die en die orde zolang zou moeten duren, of het dan langer of korter duurt uiteindelijk maakt dan niet uit :dunno:
Citaat van: Dwars® op 01 mei, 2010, 09:28:53
trouwens €65,- uurloon (incl btw) is vrij normaal hoor. :yes6rs:
Maar als het kwalitatief hetzelfde kan, of beter, voor de helft van de prijs dan kies ik toch daarvoor
:yes6rs:
Bij Margraten betaal je €60,- per uur. Laat me daar de kleppen van de Z1000 stellen.
Maar konden niet vertellen hoelang ze er ongeveer mee bezig waren. Tussen de 2 en 4 uur :lol:
Citaat van: Timeeh op 01 mei, 2010, 18:31:17
Bij Margraten betaal je €60,- per uur. Laat me daar de kleppen van de Z1000 stellen.
Maar konden niet vertellen hoelang ze er ongeveer mee bezig waren. Tussen de 2 en 4 uur :lol:
Worden dus 4+ uurtjes :-X :mrgreen: :yes6rs:
slaat nergens op> met dat soort uitspraken doe je die gasten te kort, ik steek mijn hand voor die mannen in het vuur :yes6rs: niet gelijk van het ergste uit gaan. Niet alleen Mathje is eerlijk ;)
Citaat van: Dwars® op 01 mei, 2010, 19:37:51
slaat nergens op> met dat soort uitspraken doe je die gasten te kort, ik steek mijn hand voor die mannen in het vuur :yes6rs: niet gelijk van het ergste uit gaan. Niet alleen Mathje is eerlijk ;)
Zegt niet dat die mensen niet eerlijk zijn :-X
Citaat van: Dwars® op 01 mei, 2010, 19:37:51
slaat nergens op> met dat soort uitspraken doe je die gasten te kort, ik steek mijn hand voor die mannen in het vuur :yes6rs: niet gelijk van het ergste uit gaan. Niet alleen Mathje is eerlijk ;)
:stupid:
Dit niet als commentaar tegen Mixfighter, maar gewoon omdat ik zeer tevreden over margraten ben!! :mrgreen:
Citaat van: Yvil op 02 mei, 2010, 03:38:25
Citaat van: Dwars® op 01 mei, 2010, 19:37:51
slaat nergens op> met dat soort uitspraken doe je die gasten te kort, ik steek mijn hand voor die mannen in het vuur :yes6rs: niet gelijk van het ergste uit gaan. Niet alleen Mathje is eerlijk ;)
:stupid:
Dit niet als commentaar tegen Mixfighter, maar gewoon omdat ik zeer tevreden over margraten ben!! :mrgreen:
En waar je tevreden bent moet je blijven gaan, al betaal je 100euro per uur... Das heel simpel.....
:yes6rs:
Kwaliteit kost wat, zullen we maar zeggen
Citaat van: Mixfighter op 02 mei, 2010, 09:01:34
En waar je tevreden bent moet je blijven gaan, al betaal je 100euro per uur... Das heel simpel.....
:yes6rs:
:shock: Het zal je maar op je rug groeien. :shock:
Motorcentrum Venlo staat in het noordelijk deel van Limburg positief de boek. Voor zowel onderhoud, 2e hands motoren en kleding.
Citaat van: QuattroFrits op 02 mei, 2010, 10:34:35
Citaat van: Mixfighter op 02 mei, 2010, 09:01:34
En waar je tevreden bent moet je blijven gaan, al betaal je 100euro per uur... Das heel simpel.....
:yes6rs:
:shock: Het zal je maar op je rug groeien. :shock:
mee eens maar ook weer niet... ik ben nog in de ontdekkingsfaxe en probeer nog enkele verschillende zaken uit.. tot nu toe alleen bij Schepers geweest voor de banden en een accu..na het ophalen van de accu leek het hun wel nodig om ff de regelaar etc door te meten en waarempel, deze geeft belast een iets hoger voltage af dan de 14,8 max. meteen gevraagd wat dat ding moet kosten en viel ik wel ff achterover.
Ben nu zelf ff aan het kijken voor een regelaar en ben ik wel een stuk goedkoper uit. Moet ik wel erbij zeggen dat ik een immitatie regelaar gebruik en schepers de prijs van de orginele doorgaf. Hij vertelde wel dat de imitatie een stuk goedkoper waren maar daar had hij de prijzen niet van bij de hand i.v.m verschillende type's.
Op zich best tevreden over schepers, maar dat weerhoud me niet om volgende keer eens iemand anders te proberen. Margraten probeer ik op voorhand niet omdat de prijzen daar een stuk hoger liggen.
Citaat van: YZF_Ron op 02 mei, 2010, 18:52:36
Citaat van: QuattroFrits op 02 mei, 2010, 10:34:35
Citaat van: Mixfighter op 02 mei, 2010, 09:01:34
En waar je tevreden bent moet je blijven gaan, al betaal je 100euro per uur... Das heel simpel.....
:yes6rs:
:shock: Het zal je maar op je rug groeien. :shock:
mee eens maar ook weer niet... ik ben nog in de ontdekkingsfaxe en probeer nog enkele verschillende zaken uit.. tot nu toe alleen bij Schepers geweest voor de banden en een accu..na het ophalen van de accu leek het hun wel nodig om ff de regelaar etc door te meten en waarempel, deze geeft belast een iets hoger voltage af dan de 14,8 max. meteen gevraagd wat dat ding moet kosten en viel ik wel ff achterover.
Ben nu zelf ff aan het kijken voor een regelaar en ben ik wel een stuk goedkoper uit. Moet ik wel erbij zeggen dat ik een immitatie regelaar gebruik en schepers de prijs van de orginele doorgaf. Hij vertelde wel dat de imitatie een stuk goedkoper waren maar daar had hij de prijzen niet van bij de hand i.v.m verschillende type's.
Op zich best tevreden over schepers, maar dat weerhoud me niet om volgende keer eens iemand anders te proberen. Margraten probeer ik op voorhand niet omdat de prijzen daar een stuk hoger liggen.
Als het om onderdelen gaat gebruik ik in principe alleen maar originele onderdelen en dat heeft met heel wat jaren ervaring te maken, of de kwaliteit van de imitatie moet aantoonbaar beter zijn, dan neem ik absoluut de imitatie.
Maar wat uurloon betreft, ben ik niet van plan om de complete maandelijkse huur dan wel de maandelijkse hypotheek aflossing van die gasten te betalen en dat heb ik ook ooit bij een volkswagendealer gezegd en toen kon het in een keer toch wel anders en heeft het toen helemaal niets gekost.
in het geval van die regelaar schijnen de imitatieregelaars beter te zijn dan de orginele die Yamaha gebruikt. en nog een stuk goedkoper ook...een flink stuk goedkoper.
Citaat van: YZF_Ron op 03 mei, 2010, 05:35:33
in het geval van die regelaar schijnen de imitatieregelaars beter te zijn dan de orginele die Yamaha gebruikt. en nog een stuk goedkoper ook...een flink stuk goedkoper.
Dan beslist de goedkopere / betere nemen. :yes6rs: