ervaring Vstrom DL1000?

Gestart door m@rtijn, 05 maart, 2012, 13:37:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

m@rtijn

Hi,

Ik ben me aan het orienteren voor nieuwe motor. Enduro heeft mijn voorkeur. Nu ben ik mooie motor tegengekomen.
Heeft iemand goede of slechte ervaringen met een Vstrom DL1000 (2005)?

1150 GS vind ik zelf niet zo mooi, 1200 GS wel, maar nog wat duur...(met wat koffertjes etc..)
Varadero? is ook goede optie...

Nog tips?
off-line

DeWitte

proefrijden met die allemaal  :yes6rs:, ze hebben allemaal hun voors en tegen, vergeet niet ook de Triumph Tiger te proberen. :yes6rs: Brommert moet bij je (en je beurs) passen ;)


Ktm's laten staan, da's rommel :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

BMWhub

Heb zelf eens een proefrtitje gemaakt op een 1000 V-strom, vond het blok iets te bokkig op pakken maar daar moet je van houden.
Over de kwaliteit van het blok kan ik niets zeggen, kun je beter aan Diddl vragen die heeft het zelfde blok met een iets andere mapping in zijn TL gehad. suc6  :mrgreen:
Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair

Joker

 De Witte heeft gelijk. proefrijden zegt meer dan 1000 woorden.
  :yes6rs: :yes6rs: :yes6rs:
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

QuattroFrits

Citaat van: DeWitte op 05 maart, 2012, 14:51:42

Ktm's laten staan, da's rommel :mrgreen:

En vooral hierin heeft DeWitte gelijk.  :twisted:  :mrgreen:

Mij is een proefrit met de DL1000 heel goed bevallen, maar smaken verschillen.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

@Nippon

kijk eerst wat je ermee gaat doen  :yes6rs:

woon/werk
frikandellenritten
wereldreis
voor de oprit 


laat je niet opnaaien, koop een boxer  :mrgreen:


m@rtijn

Ik heb twee motors. Een BMW r1100 en Honda Deauville (voor mijn vrouw). ik rij met veel plezier op mijn BMW R1100R. Maar Ik wil de Deauville inruilen. Mijn vrouw rijdt er weinig tot nooit op. Maar wil toch tweede motor houden. Eentje waar ik ook lekker op rij, maar mijn vrouw ook. Ze rijdt niet graag op de BMW.

Zoals eerder gemeld ben ik sportieve rijder. Ik zoek een multifunctionele motor. Makkelijk bestuurbaar, prettige zithouding, goed voor bochtenwerk en toch geschikt voor mijn vrouw. Het enduro concept spreekt me wel aan. Tijdje op een Transalp gereden en dat beviel erg goed. Voldoende koppel, makkelijk bestuurbaar.

Dus vandaar mijn vraag. Is Vstrom 650 genoeg ook voor mijzelf? is 1000 niet net wat 'ruimer'. Het verschil tussen beide motoren is niet zo groot, alleen meer koppel. Lijkt me heerlijk om twee lekker machines te hebben. Een lekkere BMW en heerlijke enduro.

Maar goed...graag een 1200GS of zelfs een 800. Maar de beurs laat het niet toe...

Ik heb vrijdag een proefrit gepland op een Vstrom 650 en een 1000. Zo kan ik het beste de machines vergelijken.

Maar ervaringsinfo van allerlei kanten is welkom. Er zijn zoveel keuzes mogelijk.
off-line

Joepie1958

Koop nou maar gewoon een 1150 GS, hoe je er zelf ook uitziet, je bent in ieder geval knapper dan je motor, enige grote nadeel is dat hij zo diefstalgevoelig is :twisted:
Grapje,

Wat mijn voorgangers al schrijven, gewoon rijden en je eigen keuze bepalen (en dan zal het wel een 1150 GS worden, of een KTM, die hebben dan als voordeel dat ze over het algemeen door oudere grijsharige dames gereden zijn :worship-cool:)
Btw, ik heb ooit proefgereden op zo'n Vstrom 1000, was wel aardig, maar niet mijn keuze, en door m'n Alzheimer light weet ik niet meer precies wat me tegensprak. Het was zoiets als een Opel Kadett, een auto, weinig uitstraling.
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

SuzukiLimburg

Ik heb 2 keer proef gereden op de V-strom 650 en dat viel zeker niet tegen qua koppel. Ook niet in vergelijking met mijn TL1000, waar hetzelfde blok (met iets meer PK) inhangt als in de V-strom 1000.

Maar er is geen betere manier dan met beiden proef te rijden en ze zo te vergelijken. We zijn benieuwd naar je bevindingen na de geplande proefritten.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

karz

Citaat van: m@rtijn op 05 maart, 2012, 20:16:16


Dus vandaar mijn vraag. Is Vstrom 650 genoeg ook voor mijzelf? is 1000 niet net wat 'ruimer'. Het verschil tussen beide motoren is niet zo groot, alleen meer koppel. Lijkt me heerlijk om twee lekker machines te hebben. Een lekkere BMW en heerlijke enduro.



Een V-strom is zeker geen enduro , dan komt een Varadero of een GS nog eerder bij in de buurt, en die zijn het zeker ook niet.

Een V-strom zal meer overkomen als je R 1100 met eeniets  hogere zit en agressiever koppel.

De V-strom spreekt me op blokgedrag erg aan, maar het is eigenlijk een snelle allrounder die er te 'allroad' uitziet voor wat ie is.

De 650 zou 'endurowise' dan nog beter zijn, maar dan alleen puur vanwege het lagere gewicht.

Maar als funbike naast je BMW zou ik dan eerder kijken naar de 1-pitter tenere of een ktm 640 ofzo. :dunno:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Desmo-devil

Ik rij nu 8 maanden op de Tiger 955 i , en ik kan er helemaal niets negatiefs over zeggen.
Elke rit zowel kort of lang, touren of up-tempo, zit ik met een big smile te genieten van deze fiets.
Zithouding is perfect, vermogen zat, wegligging super, remmen voldoende ( als je de brembo,s van een Duc gewend bent). maw ik ben zeer tevreden over deze keuze.

m@rtijn

naast Vstrom ook proefrit met een 1150 GS gepland...

Ik laat jullie wat weten. Bedankt voor adviezen.
off-line

DeWitte

ik weet nog een mooie gele GS1150 (met heel weinig km's, +/-20dzd) en pas voorzien van grote beurt/ nw banden, remmen etc. te koop van een particulier.
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

m@rtijn

Een gele GS 1150? hmmmmm....dat is nou net niet mijn favoriete kleur.. ;)
off-line

DeWitte

een gs 1150 is voor 250-300 euri's gespoten in elke andere kleur (het is alleen maar de snavel en de tank,die binnen 30 min te demonteren zijn)
let wel ik wil je die brommert niet aansmeren ;) maar ik bedoel maar, het hoeft geen argument te zijn ;)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away