Navigeren met de Garmin Nuvi

Gestart door suzuki-girl, 20 september, 2009, 19:54:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

B-Witch

Vorig jaar heb ik bij het afsluiten van een autoverzekering een Garmin Nuvi kado gekregen.
En omdat de Mio Moov niet echt geschikt is om te navigeren op de motor (vermijd snelwegen kent ut kreng niet), heb ik dit weekend gereden met de garmin.
Deze heeft wel de functie om snelwegen, veerponden en carpoolstroken te vermijden.
Ik moet zeggen, op zich werkt de Nuvi goed.
Wat mij dus wel opviel is dat wanneer je instelt vermijd snelwegen, en dan snellere route, je getrakteerd wordt op een route met een hoog toeristisch gehalte.
De Nuvi navigeert je over de kleinere wegen.
In Duitsland zelfs de K wegen.
Of het de snelste route binnendoor is betwijfel ik, omdat hij systematisch de provinciale wegen mijdt krijg je best rare routes.
Zo reden wij vandaag via Kerkrade, naar Landgraaf en vandaar uit via Geilenkirchen.
Op een gegeven moment zag ik op de borden Sittard en Gangelt staan, maar de Nuvi besloot om ons binnendoor over heel leuke wegen naar Heinsberg te sturen. Een omweg van ca 30 km tot bij ons thuis.
Op zich niet erg allemaal, maar wanneer je grotere afstanden wil afleggen, is dit natuurlijk niet zo'n super optie.
De Nuvi is goed leesbaar en ook met handschoenen aan heel goed te bedienen.
(ik heb een steun en tasje gekocht, zodat ik de navigatie nu ipv in de tanktas fijn voor me op het stuur heb).

Mijn conclusie is nog altijd: TomTom is de betere, Garmin Nuvi kan dar absoluut niet aan tippen.
Even doorsparen dus voor de Tom Tom Rider met Onroute.... ;)
You may own the bike, but the bike possesses you.

De Sjeng

Ik heb gewoon een Tomtom one, dat via een speciaal tasje met beugeltje op het stuur gemonteerd is. Duidelijk afleesbaar, en bedienbaar met de handschoenen aan. Het uitzetten van routes gaat makkelijk met Tyre. En dit alles voor een fractie van de kosten van TT rider.
God Forgives, I Don't

B-Witch

Citaat van: De Sjeng op 20 september, 2009, 20:12:28
Ik heb gewoon een Tomtom one, dat via een speciaal tasje met beugeltje op het stuur gemonteerd is. Duidelijk afleesbaar, en bedienbaar met de handschoenen aan. Het uitzetten van routes gaat makkelijk met Tyre. En dit alles voor een fractie van de kosten van TT rider.

Klopt Maurice, maar ik wil perse de Rider, mijn reden daarvoor is simpel.
Met de One en tyre moet je altijd beschikking hebben tot een Pc.
Met de Rider en onroute, kies je een bestemming die je op dat moment wil en voila een toeristische route in no time, zonder eerst aan de pc te hoeven hangen en een route uit te stippelen.

Misschien ben ik lui te noemen  :-X
Maar in mijn ogen moet een Navi ten alle tijden doen wat ik op dat moment in mijn köpke krijg.
Change of plans zonder moeite ;)
You may own the bike, but the bike possesses you.

De Sjeng

#3
Zit wat in natuurlijk, echter het uitzetten van de routes op voorhand is voor mij ook al een "beetje" vakantie. En een route uitzetten via de tomtom is ook niet echt moeilijk.(zonder tussenkomst van pc) Heb het altijd al zo gedaan, voor ik geattendeerd werd op Tyre.
God Forgives, I Don't

QuattroFrits

Volgens mij is onroute een gewoon computerprogramma.
Ik heb een rider 2 en los daarbij het programma onroute 2008-2009 gekocht, helaas moet je altijd de originele cd bij de hand hebben want het programma kan er naar vragen.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

@Nippon

Citaat van: Suzuki-Girl© op 20 september, 2009, 19:54:09
Vorig jaar heb ik bij het afsluiten van een autoverzekering een Garmin Nuvi kado gekregen.
En omdat de Mio Moov niet echt geschikt is om te navigeren op de motor (vermijd snelwegen kent ut kreng niet), heb ik dit weekend gereden met de garmin.
Deze heeft wel de functie om snelwegen, veerponden en carpoolstroken te vermijden.
Ik moet zeggen, op zich werkt de Nuvi goed.
Wat mij dus wel opviel is dat wanneer je instelt vermijd snelwegen, en dan snellere route, je getrakteerd wordt op een route met een hoog toeristisch gehalte.
De Nuvi navigeert je over de kleinere wegen.
In Duitsland zelfs de K wegen.
Of het de snelste route binnendoor is betwijfel ik, omdat hij systematisch de provinciale wegen mijdt krijg je best rare routes.
Zo reden wij vandaag via Kerkrade, naar Landgraaf en vandaar uit via Geilenkirchen.
Op een gegeven moment zag ik op de borden Sittard en Gangelt staan, maar de Nuvi besloot om ons binnendoor over heel leuke wegen naar Heinsberg te sturen. Een omweg van ca 30 km tot bij ons thuis.
Op zich niet erg allemaal, maar wanneer je grotere afstanden wil afleggen, is dit natuurlijk niet zo'n super optie.
De Nuvi is goed leesbaar en ook met handschoenen aan heel goed te bedienen.
(ik heb een steun en tasje gekocht, zodat ik de navigatie nu ipv in de tanktas fijn voor me op het stuur heb).

Mijn conclusie is nog altijd: TomTom is de betere, Garmin Nuvi kan dar absoluut niet aan tippen.
Even doorsparen dus voor de Tom Tom Rider met Onroute.... ;)
ahhhh......waarom geen Zumo 550/660  :?
goed ze zijn rete duur  :oops:

DeWitte

Citaat van: Suzuki-Girl© op 20 september, 2009, 20:19:48
Citaat van: De Sjeng op 20 september, 2009, 20:12:28
Ik heb gewoon een Tomtom one, dat via een speciaal tasje met beugeltje op het stuur gemonteerd is. Duidelijk afleesbaar, en bedienbaar met de handschoenen aan. Het uitzetten van routes gaat makkelijk met Tyre. En dit alles voor een fractie van de kosten van TT rider.

Klopt Maurice, maar ik wil perse de Rider, mijn reden daarvoor is simpel.
Met de One en tyre moet je altijd beschikking hebben tot een Pc.
Met de Rider en onroute, kies je een bestemming die je op dat moment wil en voila een toeristische route in no time, zonder eerst aan de pc te hoeven hangen en een route uit te stippelen.

Misschien ben ik lui te noemen  :-X
Maar in mijn ogen moet een Navi ten alle tijden doen wat ik op dat moment in mijn köpke krijg.
Change of plans zonder moeite ;)

kan je met een One ook, ik kan er routes mee plannen zonder um aan de pc te hangen. Hij is wel gemodificeerd met een ouder feature (een routeplanner ) ff kijken of ik de link nog vind waarmee je het menu kunt aanpassen.
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

HD4ever

CiteerEven doorsparen dus voor de Tom Tom Rider met Onroute.... ;)

ahhhh......waarom geen Zumo 550/660  :?
goed ze zijn rete duur  :oops:

Ik denk niet dat er echt veel bruikbare functies in de Zumo's zitten die de Tom Tom Rider niet heeft. Als Zumo 550 gebruiker van het eerste uur zou ik, als ik nu een nieuwe GPS moest kopen, zeker naar de Rider gaan kijken.
Even onderweg op het terras een leuke route in elkaar knutselen kunnen ze beide, echter zonder Mapsource en een PC is het bij de Zumo ook maar enigzins behelpen. Dat heb ik gisteren tijdens een ritje nog ondervonden. Een goede GPS voor op de motor moet ook onderweg flexibel zijn, want bij dreigend slecht weer buig ik al van de route af om de bui te ontwijken, en dan moet de GPS snel aan de bak om even een nieuwe route te maken.  :mrgreen:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

Steefke™

Ik heb geen vergelijkings materiaal maar ben zeer te vrede over mijn Garmin Nuvi 765 T. Ik heb hem opvakantie in italie veelvuldig gebruikt en kan niet anders zeggen dat ie het perfect gedaan heeft. Sterker nog ik heb nog nooit zo'n relaxte vakantie gehad. (had ook wel met onze nieuwe auto te maken).
Smells like rubber

B-Witch

Voor een autovakantie voldoet zelfs de Mio Moov prima, maar op de motor is het niet aan te bevelen.
De Nuvi doet dat al een stuk beter.
Ik vergelijk nog altijd met de TomTom mobile die ik heb gehad, die werkte nog het allerbeste.
Vandaar waarschijnlijk dat ik de voorkeur voor TomTom heb.
You may own the bike, but the bike possesses you.

DeWitte

Tom Tom is imo ook de makkelijkst bedienbare en logisch ingedeeld?!?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Gassie

enigste nadeel van mijn tom tom one is dat er geen oordopjes op aangesloten kunnen worden
KTM SMT 2011

B-Witch

Citaat van: Gassie op 22 september, 2009, 16:06:26
enigste nadeel van mijn tom tom one is dat er geen oordopjes op aangesloten kunnen worden

En dat was nu zo fijn aan de mobile, headsetje eraan en je hebt Truus in de helm  ;)
You may own the bike, but the bike possesses you.

De Sjeng

Citaat van: Gassie op 22 september, 2009, 16:06:26
enigste nadeel van mijn tom tom one is dat er geen oordopjes op aangesloten kunnen worden

Vindt ik geen nadeel, heb ik in de auto ook niet aanstaan. Dat mens houd gewoon niet haar mond!!(op de tomtom ff voor de duidelijkheid)
God Forgives, I Don't

karz

Volgens mij ligt het eraan wat je ermee wil, ze doen het allemaal..
Als mapsource en PC als een nadeel gezien wordt hoef je idd geen Garmin te kopen.
Ik vind het een voordeel en geef Garmin dus de voorkeur
sometimes the same is different, but mostly it's the same.