Gisteravond zat ik gezellig achter de computer, toen de telefoon ging.
Manlief was met de motor (RF900) naar het werk gegaan, en op de terugweg moest hij hem op reserve zetten.
Helaas, wel benzine in de tank, maar die kwam niet waar hij zijn moest.
dus kon ik om half elf met een kannetje naar de Tango en dat brengen :banghead4rv:
Iemand een idee?
(behalve eerder gaan tanken dan :wink: )
stond die niet al op reserve :oops:
is me ook al eens gebeurd vandaar :mrgreen:
Nee, en je hoorde de benzine nog kloetsche.
als dat toch het geval was geweest dan :whipping:
defecte benzinekraan? verstopte benzinekraan? verstopt benzinefilter/leiding? vervuiling in de tank? vervuilde carburateurs? ?
kheb ook al eens gehoord van coating binnenzijde die losliet? :?
uitelkaar halen imo, tank eraf, alles schoonmaken; verse peut erin en uitproberen zou ik zeggen :wink:
Citaat van: "suzuki-girl"Nee, en je hoorde de benzine nog kloetsche.
Citeerals dat toch het geval was geweest dan :whipping:
:yes6rs:
Citaat van: "Dwars"defecte benzinekraan? verstopte benzinekraan? verstopt benzinefilter/leiding? vervuiling in de tank? vervuilde carburateurs? ?
kheb ook al eens gehoord van coating binnenzijde die losliet? :?
uitelkaar halen imo, tank eraf, alles schoonmaken; verse peut erin en uitproberen zou ik zeggen :wink:
dan maar eerst eens de handel schoonmaken.
en zien we dan wel weer verder. :shock:
tank ontluchting ?
Citaat van: "Busaberke"tank ontluchting ?
d8 ik ook net aan...heb ik met koekblik van mij gehad...
Wat was er nu aan de hand? :roll:
Geen flauw idee, maar iig gaat er een nieuwe benzinekraan gemonteerd worden. Tank eraf, schoonmaken de hele handel, en dan zou het toch goed moeten zijn.
Nog geen tijd gehad hiervoor... :oops:
Water in de tank? Ik heb dat precies zo eens gehad. Op water liep ie niet :cry: Dankzij de aardige bezorger van de bakker kon ik benzine gaan halen om daarna weer verder te gaan naar mn werk :oops:
Thuis heb ik de vlotterbakken leeg gelaten en de tank ondersteboven gehad. Onderin de opvangbak lag een dikke vlek water. De boosdoener was de slang van de tankdopafwatering (of zo), die was (is) te lang en daardoor was geknikt.
Ben benieuwd wat het nu werkelijk was,
nog ff te druk bezig in ons nieuwe huis, dus motor moet nog ff wachten.
Maar Maurice is blij met alle tips die gegeven worden hier,
Thanks!! :wink:
wordt het niet tijd voor 'n BMW :?: :mrgreen:
:laughing49so: :rofl: :rofl: :rofl:
Citaat van: "suzuki-girl":laughing49so: :rofl: :rofl: :rofl:
wat zijn vrouwen toch voorspelbaar :rofl:
ik wist dat je binnen 5min zou reageren :yes6rs: :mrgreen:
kan toch ook niet anders als je zoiets neerzet, ik had eerst 3 min nodig om te lachen, 2 minuten om bij te komen een 1min om te reageren :angel:
Citaat van: "suzuki-girl"kan toch ook niet anders als je zoiets neerzet, ik had eerst 3 min nodig om te lachen, 2 minuten om bij te komen een 1min om te reageren :angel:
:mrgreen:
Citaat van: "BoxerQ"wordt het niet tijd voor 'n BMW :?: :mrgreen:
Ik heb nog een mooie wing in de aanbieding :wink:
Met benzinemeter ,en dat al in 77
nee dank je waren niet van plan de RF weg te doen, voor dat iedereen zijn fiets te koop gaat aanbieden :shock:
Citaat van: "81"Citaat van: "BoxerQ"wordt het niet tijd voor 'n BMW :?: :mrgreen:
Ik heb nog een mooie wing in de aanbieding :wink:
Met benzinemeter ,en dat al in 77
zeg Jos :roll: toch niet zoiets als in een plantenbak :!: je weet wel zoiets (http://www.sensiseeds.com/images/info/HYDROCULTUUR-1.gif) :rofl:
bijna hetzelfde :lol:
Nieuwe benzinekraan lijkt mij niet echt nodig.
Wel even demonteren en goed doorblazen, zit misschien ook een verstopt zeefje op.
Dit kun je testen door de slang bij de carburateur(s) los te koppelen en daarna de kraan open draaien en controleren of er voldoende benzine doorloopt.
Ook zo de reservestand testen en zo zie je ook eventueel water want de benzine drijft altijd op het water.
Vergeet em niet te zuigen... anders komt er niets uit :lol: Ik bedoel dus het vacuumslangetje dat van het spruitstuk van cilinder 1 naar de benzinekraan loopt.
Geef het door, :shock:
Vergeet ook niet de benzinepomp te testen, bij mij zit hier nog een automatische afsluiter op.
Benzineslang bij carburateur losnemen, fles of bakje eronder en starten.
Er moet dan benzine uitkomen (uitspuiten dus glazen fles is het beste.)
er zit geen benzinepomp op een RF frits..
Citaat van: "peter"er zit geen benzinepomp op een RF frits..
Weet ik veel :oops: .
Op zwaartekracht dan :?: :oops:
Citaat van: "Herr Tod"Vergeet em niet te zuigen... anders komt er niets uit :lol: Ik bedoel dus het vacuumslangetje dat van het spruitstuk van cilinder 1 naar de benzinekraan loopt.
Ingebouwde aanzuiging dan :?: :?:
Citaat van: "peter"er zit geen benzinepomp op een RF frits..
Toch wel hoor ;)
En geen vacuumslang dus... :idea:
Citaat van: "R-yen"Citaat van: "peter"er zit geen benzinepomp op een RF frits..
Toch wel hoor ;)
En geen vacuumslang dus... :idea:
Dankjewel voor de ruggesteun :D
En om de tank beluchting/ontluchting te controleren, de motor starten met de tankdop open/eraf.
Bij de Ninja van Angelique zorgde een slechte accu voor te weinig spanning op de benzinepomp waardoor deze te weinig benzine leverde en de motor ook telkens na een x aantal km stil stond. Nieuwe accu bracht hier uitkomst.
Citaat van: "R-yen"Bij de Ninja van Angelique zorgde een slechte accu voor te weinig spanning op de benzinepomp waardoor deze te weinig benzine leverde en de motor ook telkens na een x aantal km stil stond. Nieuwe accu bracht hier uitkomst.
? :? als je motor loopt dan neemt de dyno de boordspanning toch over ?
Citaat van: "karz"Citaat van: "R-yen"Bij de Ninja van Angelique zorgde een slechte accu voor te weinig spanning op de benzinepomp waardoor deze te weinig benzine leverde en de motor ook telkens na een x aantal km stil stond. Nieuwe accu bracht hier uitkomst.
? :? als je motor loopt dan neemt de dyno de boordspanning toch over ?
Mijne loopt ook niet zonder accuspanning :roll:
Citaat van: "QuattroFrits"
Mijne loopt ook niet zonder accuspanning :roll:
Nee Ok, initeel is er voldoende boordspanning van je accu nodig. Maar als je motor up and running is dan moet de dynamo toch genoeg genereren om de boordspanning op peil te houden ook al is je accu slecht.
Wat volgens mij wel zou kunnen is dat de accu zo rot is dat ie gaat functioneren als een oneindige weerstand. Want hij hangt toch in het circuit. Dan trekt hij dus de hele boordspanning weg.
Toen ik de motor kocht was de accu defect, startkabels weer aangesloten en liep weer perfect.
Startkabels los, weer een grote puinhoop en zeker bij gasgeven.
Nieuwe accu en nooit meer problemen gehad en doet het na 4 jaar nog steeds goed.
Citaat van: "peter"er zit geen benzinepomp op een RF frits..
ai.....
Er zit wel degelijk een benzine pomp op een Suzuki RF hoor.
Denk dat die benzine pomp overigens best wel de moeite waard is om te checken naar aanleiding van het probleem van de topicstarter.
Weerstand laten meten van de verschillende kabels in de aansluitstekker zou een idee kunnen zijn denk ik..
Accu is in orde, kan het niet zijn, heeft echt met benzine toevoer te maken :yes6rs:
Ik zou eerst eens beginnen met de boel (kraan/tank/filter) schoonmaken en kijken of er geen leiding geknikt zit of zoiets..... :wink:
Om de pomp te testen:
Accu eens met 2 draden rechtstreeks op de benzinepomp aansluiten. De min tegen de body van de pomp houden en de plus op 1 van de aansluitingen (een aansluiting is power , als er meer zijn...de rest zijn fuel level indicators ofzo) gewoon even snel aanraken met de + kabel als je niet zeker weet welke wat is.
De pomp moet dan lopen en de benzine moet spuiten. Als je tank leeg is dan niet al te lang spelen met de pomp want anders loopt deze droog.
Maar het geeft je een goed idee of de pomp nog een beetje soepel gaat. Ook zal hij door de rechtstreekse verbinding wat sterker lopen omdat de spanning niet verlaagd wordt door de weerstand van de rest van de bedrading.
Controleer ook het relais wat de pomp aan stuurt. Als deze hapert dan krijg je ook dit soort gedrag. Alle aansluitingen , connectors enz opschuren en inspuiten met wd40 of contactspray.
Kontroleer ook de bedrading van het relais naar de pomp toe, als hier bijv. een klein scheurtje in de mantel zit, en er tijdens het rijden contact gemaakt wordt met het frame dan verdwijnt de spanning naar de pomp naar een oneindige weerstand waardoor de pomp dus ook stopt.
Citeerer zit geen benzinepomp op een RF frits..
Tja ,kost me een rondje op de nieuwjaarsborrel..
Citaat van: "peter"Citeerer zit geen benzinepomp op een RF frits..
Tja ,kost me een rondje op de nieuwjaarsborrel..
gezellie :thumbsup: