Zeer veel rij-impressies ;-) Te gek!!

Gestart door Yvil, 24 mei, 2010, 19:24:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Yvil

Zoals al in een ander topic vermeld ben ik net terug van een waanzinnig weekend met de
club. Gedurende dat weekend heb ik op heel wat verschillende motoren mogen spelen   :worship-cool:

Even voor de beeldvorming, ik heb op onderstaande motoren dus echt lekker kunnen sturen
over de fantastische wegen in Luxemburg. Dus niet even de straat op en af  ;) Daarbij wil ik
wel meteen ook vermelden dat het natuurlijk zeer subjectief is en ik absoluut geen techneut
of kenner ben. Gewoon de bevindingen van een liefhebber zullen we maar zeggen...

Hier even een overzichtje met kort mijn ervaringen en mening:

Het begon met wat ouwhoeren aan het Kampvuur op de eerste avond met als gevolg dat ik
na de dagrit van de eerste dag even op een R1 (bj 2000) stapte met de mededeling, leef je
uit, ik zie je straks wel verschijnen  :cool:

 

Om te beginnen was ik zeer onder de indruk van de power, alleen was hij zo zenuwachtig als
de pest. Als ik rechtdoor reed wilde hij als het ware steeds links/rechts kantelen. Na de rit eens
gekeken en dit zal waarschijnlijk door de banden komen. Hij had de motor net en er lagen vierkant
gereden banden onder van twee verschillende merken.

Na een twintig minuten wennen ging het steeds lekkerder en durfde ik steeds harder de bochten
in om die vervolgens nog harder uit te komen. Reed wel lekker, maar ik zou nog eens op een andere
moeten rijden om hier zeker van te zijn. Eind oordeel voor dit exemplaar: Niet mijn motor...


Vervolgens is er iemand met zijn R6 (bj 2006) gecrashed (highsider) en die heeft zijn sleutelbeen gebroken.
Motor was na het rechtbuigen van het schakelpookje verder bereidbaar, dus de mededeling "als je wilt
pak je die van mij maar eens... Weet je ook meteen hoe dat rijdt. Staat er nu toch maar."



Super licht en wendbaar!! Heeft voor een racer vrij korte versnellingen met als gevolg dat hij vrij snel
omhoog wil komen als je hoog in de toeren komt. En dat laatste doe je veel want na de 9000 toeren
komt er pas echt leven in de brouwerij!! Dan komt het beest los en is er geen houden meer aan. Waanzin!!
De remmen zijn trouwens tegek op dat ding!! Man je ogen ploppen haast eruit als je dat anker uitgooid!!

Uiteindelijk heb ik de R6 van luxemburg naar huis gereden. Conclusie, ik ga eens proefrijden op een iets
ouder (lees voor mij betaalbaarder) model R6  :yes6rs:


Toen stopte mijn VFR ermee tijdens de dagrit van de zondag  :evil: Uit het niks helemaal geen stroom
meer. Klokje uit, alles uit en dat was dat. Ik vermoed dat het weer de spanningsregelaar is, maar dat
moet ik nog uitzoeken. Gelukkig hadden we een motortrailer bij ons en die is me op komen pikken.
Hij is ook op de aanhanger naar huis gekomen. Vandaar dat ik op de R6 terug reed van die jongen die
zijn sleutelbeen had gebroken. Hier mijn motortje op de aanhanger.




Toen mijn vfr ermee stopte en opgepikt werd is er wat met motoren geswitched zodat iedereen (ik dus)
thuis kwam aangezien de auto vol was... Toen heb ik me toch op een machine mogen rijden!! De Triumph
Daytona 675, bouwjaar 2010!! Twee maanden oud en helemaal in racekuipen gestoken. Super vet!!





Wat een machine!! Ik zal het maar al verklappen, hier kon de rest niet aan tippen!! Het is een drie cilinder
en daarom dus veel koppel. Hij heeft zeer lange versnellingen en stuurt messcherp. Maar het meeste was
ik onder de indruk van de remmen. Standaard stalen remleidingen en waarschijnlijk mede daardoor perfect
te doseren. Maar het zijn gewoon twee ankers die je achter je gooit, ongelofelijk. Heel veel fun op gehad.
Toen we namelijk terug bij de camping waren zei de eigenaar tegen me, ga maar ff alleen (dus zonder de
groep) en trek hem maar eens lekker door, heb je dat ook eens ervaren. 

:cum:

Toen ik daarvan terug was had ik echt het gevoel van WAUW wat een weekend, dit kan niet meer beter...

:mrgreen:

Loopt er weer iemand anders van de club langs en wat denk je... "Hey ik ga nog ff rijden, dat moet er even uit,
ga je mee? Pak je maar de Blade van Nancy (bj 2003 en is van zijn vriendin)" OKE!!!!! Toen een paar geweldige
wegen opgezocht, dus kilometers lang strak asvalt met de éne na de andere heerlijke bocht,  en die twee keer
op en neer geknalt met z'n tweeën... Stopt hij beneden zegt hij "En? Hoe bevalt hij?" ik zeg super!! (met nog een
boner in mn broek van die über-affengeile wegen. Hij weer "Wil je nu eens op deze?" GSX-R 1000 (bj 2003).
Wederom laat ik me dat geen twee keer zeggen natuurlijk hahaha... Hier staan ze naast elkaar:




De Honda Fireblade 954 RR
Stuurt heel strak en vergeeft je hier en daar een foutje. Redelijk stug geveerd met daardoor zeer goede feedback.
Ik zat er best comfortabel op en hij is snel zat hahaha... Leuke bike en ik zou als ik een interessante tegenkom
serieus over nadenken.

De GSX-R 1000
Het eerste wat in mij opkomt als ik aan die rit denk is "Wat een power heeft dat ding!!". Ongelofelijk wat een
krachtbron hangt er in dat frame. Die komt dus ook op eigen kracht vooor de lucht in kwam ik perongeluk achter.
Iets te hard aan het gas gaan hangen. Dat geeft meteen aan hoe hij verder over kwam, als je niet uitkijkt steekt
hij een mes in je rug. Zo beschreef de eigenaar het zelf. Daarbij kwamen we wel tot de conclusie dat hij echt
slecht was afgesteld. Daar hebben ze toen met een paar mannen aan gesleuteld, maar daarna heb ik er helaas
niet meer op gereden.



Conclusie: Ik wil een Triumph maar die kan ik niet betalen, dus ga ik nu eens kijken voor een R6 rond 2000 / 2001.
Heb ik erg veel plezier op gehad en ik ben er over uit dat ik toch een sportievere motor wil in de toekomst.

(zo dat is volgens mij het langste bericht dat ik hier ooit heb geplaatst  ;))


karz

cool man , wat een top weekend moet dat geweest zijn.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Motzippaldy

Proud on the South  

Mounty

Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Yvil

Thnx!! En het was dus inderdaad echt een waanzinnig weekend!!
We hadden ook nog ontzettend geluk met het weer natuurlijk, dus
optimale condities om te spelen  :cool:

Mixfighter

Jmr van de vierkante banden op de R1, zegt ook veel over de eigenaar...
Die nieuwe r-tjes kun je niet meer vergelijken met de oude types.. zo een R1 2000 komt niet eens in de buurt van een 04 en hoger,, met die r6-jes is dat ook zo....

Tog blijft R tah Bomb  :yes6rs:  :mrgreen:  :worship-cool:
Ver kaomen misjien get laater, Mer ver kaomen altied


Yvil

Citaat van: Mixfighter op 25 mei, 2010, 18:42:19
Jmr van de vierkante banden op de R1, zegt ook veel over de eigenaar...

Zoals er al bij stond, de vorige eigenaar he  ;)
Hij had hem net, maar maakt niet uit. Ik ga
er in ieder geval eens op testrijden.


Mixfighter

Citaat van: Yvil op 25 mei, 2010, 19:25:07
Citaat van: Mixfighter op 25 mei, 2010, 18:42:19
Jmr van de vierkante banden op de R1, zegt ook veel over de eigenaar...

Zoals er al bij stond, de vorige eigenaar he  ;)
Hij had hem net, maar maakt niet uit. Ik ga
er in ieder geval eens op testrijden.


Testrijd maar eens op een R1 04  :yes6rs:  :mrgreen:
Ver kaomen misjien get laater, Mer ver kaomen altied


Yvil

Citaat van: Mixfighter op 25 mei, 2010, 19:47:17
Citaat van: Yvil op 25 mei, 2010, 19:25:07
Citaat van: Mixfighter op 25 mei, 2010, 18:42:19
Jmr van de vierkante banden op de R1, zegt ook veel over de eigenaar...

Zoals er al bij stond, de vorige eigenaar he  ;)
Hij had hem net, maar maakt niet uit. Ik ga
er in ieder geval eens op testrijden.


Testrijd maar eens op een R1 04  :yes6rs:  :mrgreen:

Nee, ga ik niet aan beginnen aangezien ik die niet kan betalen  :evil:  ;)

Yvil

Net toevallig heel even kunnen spelen op een V-strom (650) van volgens mij '09 of '10, maar dat weet ik ff niet zeker.

Ik moet zeggen dat die Dwars zo gek nog niet is  :-X (niemand tegen hem zeggen dat ik dit hier heb gezegt he!!  :mrgreen:)
Wat ik me alleen af vraag is of zo'n motor het bij mij uit zou houden... Ik heb echt heel veel plezier erop gehad, maar
volgens mij vraag ik constant het maximum van het blok... Ik heb er nu maar heel even op gezeten, maar eerdere
ervaringen waren ook al positief. Toch maar eens op een duizender gaan rijden binnenkort  :yes6rs:

Gassie

Citaat van: Yvil op 25 juni, 2010, 22:01:41
Net toevallig heel even kunnen spelen op een V-strom (650) van volgens mij '09 of '10, maar dat weet ik ff niet zeker.

Ik moet zeggen dat die Dwars zo gek nog niet is  :-X (niemand tegen hem zeggen dat ik dit hier heb gezegt he!!  :mrgreen:)
Wat ik me alleen af vraag is of zo'n motor het bij mij uit zou houden... Ik heb echt heel veel plezier erop gehad, maar
volgens mij vraag ik constant het maximum van het blok... Ik heb er nu maar heel even op gezeten, maar eerdere
ervaringen waren ook al positief. Toch maar eens op een duizender gaan rijden binnenkort  :yes6rs:
ik heb dat ook ervaren op de test dag vanmargraten dat ding loopt best soepel zou hem me wel gunnen maar dan wel een 1000
KTM SMT 2011

Mounty

Citaat van: Yvil op 25 juni, 2010, 22:01:41
Net toevallig heel even kunnen spelen op een V-strom (650) van volgens mij '09 of '10, maar dat weet ik ff niet zeker.

Ik moet zeggen dat die Dwars zo gek nog niet is  :-X (niemand tegen hem zeggen dat ik dit hier heb gezegt he!!  :mrgreen:)
Wat ik me alleen af vraag is of zo'n motor het bij mij uit zou houden... Ik heb echt heel veel plezier erop gehad, maar
volgens mij vraag ik constant het maximum van het blok... Ik heb er nu maar heel even op gezeten, maar eerdere
ervaringen waren ook al positief. Toch maar eens op een duizender gaan rijden binnenkort  :yes6rs:

jep, mijn idee...de 650 was goed handelbaar en lag ook wel goed in de bochten, echter bij het accelereren miste ik wat power.. De DL1000 heeft wat meer power maar ligt ook wat zwaarder in de bochten en moet je meer werken. Ook ik wil nog eens op de DL1000 rijden om het verschil nog eens te proeven. Ik hou wel van een wat zwaardere motor qua gewicht, dat lichte vond ik maar niks.

Andere optie's zijn bijvoorbeeld de Varadero...mja, die vind ik van voren niet zo heel mooi..De GS..mja, die vind ik helemaal niet mooi..en zo zijn er nog wel wat maar die zijn nog te nieuw en dus te duur op de tweedehands markt..

Ben eigenlijk benieuwd wat jij van de DL1000 gaat vinden...meer power maar ook meer gewicht en wat meer werken om m door de bochten te sturen.
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Mounty

ow ja, jammer dat de DL1000 nu niet meer gemaakt word.. :cry:
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

DeWitte

#14
een KTM 950, nog met carbs, haal je al ook voor redelijke schappelijke prijzen uit 7500,-
http://link.marktplaats.nl/351570006

een DL1000 staat zelfs in Beek voor 3500,- te koop
http://link.marktplaats.nl/348033348

en een ex-politie (nw model met abs) Viagradero vind je al voor 3900,-
http://link.marktplaats.nl/326120446

yvil aan de all-road :cool: :worship-cool:

en een Gs-kun je nog altijd kopen, die zie je meer dan Golfjes :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away