Motor Forum Limburg

RIEJE!!! => Circuit => Topic gestart door: karz op 29 mei, 2006, 13:46:47

Titel: BOS met DB-killers op Zolder ?
Bericht door: karz op 29 mei, 2006, 13:46:47
Kan iemand mij zeggen of ik met niet E-gekeurde BOS dempers met DB  killers wegkom op Zolder ?
Titel: Re: BOS met DB-killers op Zolder ?
Bericht door: Hakinnen op 29 mei, 2006, 13:53:47
Citaat van: "karz"Kan iemand mij zeggen of ik met niet E-gekeurde BOS dempers met DB  killers wegkom op Zolder ?

Karz...het merk boeit niet..het e-keur boeit niet en db killers boeien niet..

als ie teveel geluid maakt met of zonder e-keur of db killers moet ie eraf..

(en ga je ff ne andere transponder regelen :mrgreen: )

moet wel kunnen denk ik..gewoon een beetje gas lossen op het meet punt..

wanneer?
Titel: Re: BOS met DB-killers op Zolder ?
Bericht door: karz op 29 mei, 2006, 14:05:42
Citaat van: "Hakinnen"
Citaat van: "karz"Kan iemand mij zeggen of ik met niet E-gekeurde BOS dempers met DB  killers wegkom op Zolder ?

Karz...het merk boeit niet..het e-keur boeit niet en db killers boeien niet..

als ie teveel geluid maakt met of zonder e-keur of db killers moet ie eraf..

(en ga je ff ne andere transponder regelen :mrgreen: )

moet wel kunnen denk ik..gewoon een beetje gas lossen op het meet punt..

wanneer?

De bedoeling van de vraag was meer of iemand met ongeveer dezelfde configuratie op Zolder door de keuring is gekomen. Algemener dan, open uitlaat met Db killer ? kan .. of niet..

Transponder ?

Wanneer, als God het toelaat 24 juli , de TLBrothers op zolder.;)
Titel: BOS met DB-killers op Zolder ?
Bericht door: May Day op 29 mei, 2006, 14:19:11
door de keuring komt ie zeker, maar of je mag blijven rijden is de vraag. Er staan 2 meetpunten langs de baan. Daar zo ver mogelijk vanaf blijven, wordt je dan toch gepakt dan krijg je een waarschuwing. Nog eens gepakt: mag je officieel niet meer rijden. In de praktijk betekent dit dat je een nieuwe transponder krijgt en je dus een 'andere' motor rijdt dan degene die net gepakt was.
Titel: BOS met DB-killers op Zolder ?
Bericht door: karz op 29 mei, 2006, 14:44:13
Citaat van: "May Day"door de keuring komt ie zeker, maar of je mag blijven rijden is de vraag. Er staan 2 meetpunten langs de baan. Daar zo ver mogelijk vanaf blijven, wordt je dan toch gepakt dan krijg je een waarschuwing. Nog eens gepakt: mag je officieel niet meer rijden. In de praktijk betekent dit dat je een nieuwe transponder krijgt en je dus een 'andere' motor rijdt dan degene die net gepakt was.

:shock:   Waar is die waarschuwing goed voor ? ?  
Of mag ik midden op het circuit mijn uitlaten gaan wisselen ? Of moet ik dan stapvoets langs het meetpunt.. :?
Dit klinkt typisch Belgisch of is dit op meerdere circuits zo.

Hoe herken ik die meetpunten ?

@hakki, en zo'n andere transponder regelen :mrgreen: , is dat iets voor stamgasten of kunnen newbies dat ook ?
Titel: BOS met DB-killers op Zolder ?
Bericht door: DeWitte op 29 mei, 2006, 15:26:27
kun je daar eigenlijk ook gewoon komen kijken ( en luisteren naar die Tillers met bronchitis :mrgreen:)
Titel: BOS met DB-killers op Zolder ?
Bericht door: Gieskes op 29 mei, 2006, 15:34:22
Citaat van: "karz"
Citaat van: "May Day"door de keuring komt ie zeker, maar of je mag blijven rijden is de vraag. Er staan 2 meetpunten langs de baan. Daar zo ver mogelijk vanaf blijven, wordt je dan toch gepakt dan krijg je een waarschuwing. Nog eens gepakt: mag je officieel niet meer rijden. In de praktijk betekent dit dat je een nieuwe transponder krijgt en je dus een 'andere' motor rijdt dan degene die net gepakt was.

:shock:   Waar is die waarschuwing goed voor ? ?  
Of mag ik midden op het circuit mijn uitlaten gaan wisselen ? Of moet ik dan stapvoets langs het meetpunt.. :?
Dit klinkt typisch Belgisch of is dit op meerdere circuits zo.

Hoe herken ik die meetpunten ?

@hakki, en zo'n andere transponder regelen :mrgreen: , is dat iets voor stamgasten of kunnen newbies dat ook ?

Die waarschuwing is meer dan een woordje...je moet ff een krabbel op een papiertje zetten zodat de organisatie aan kan tonen dat ze daadwerkelijk actief aan de normen proberen te voldoen en de overtreders 'aanpakken'. Indien je een 2de keer teveel herrie maakt moet je je melden in een pitsbox achteraan waar ze je zogenaamd de nummers + transponder van je fiets trekken (en je een andere transponder krijgt).

Open uitlaten plus db-killer gaat geen probleem zijn. Hakki kan ook beamen dat er vorige keer enkele twins echt wel 'open' klonken en er geen problemen mee hadden. Ff overschakelen voor het meetpunt kan ook al schelen plus zover mogelijk bij die paal uit de buurt blijven uiteraard ook. De meetpunten zijn goed te herkennen overigens.

Plus...als jullie TL-brothers nu eens lekker dicht bijeen rijden is er sowieso geen probleem, de meting wordt niet meegeteld indien er 2 of meerdere motoren tegelijk langskomen  :wink:

Waar ga je je voor inschrijven? Op de 24ste zijn wij er ook met een paar man.  8)
Titel: BOS met DB-killers op Zolder ?
Bericht door: Gieskes op 29 mei, 2006, 15:39:52
Citaat van: "Dwars"kun je daar eigenlijk ook gewoon komen kijken ( en luisteren naar die Tillers met bronchitis :mrgreen:)

Kijken, luisteren, hamburgers met ketchup en ajuin naar binnen werken, sjtomme kal verkaupe, sjlap ouwehoeren, bietje kwijlen en nog veel meer..

Dus See you in Zolder!!  :wink:
Titel: BOS met DB-killers op Zolder ?
Bericht door: karz op 29 mei, 2006, 15:48:31
Ik ga met Turbo en nog een heel leger via motorsportschool holland ofzo.

Vrij rijden geloof ik.  120,-  euri  , of kan dit goedkoper bij rechtstreekse inschrijving  ?
Titel: BOS met DB-killers op Zolder ?
Bericht door: Bakkertjedeeg op 29 mei, 2006, 16:58:20
Citaat van: "Gieskes"
Citaat van: "karz"
Citaat van: "May Day"door de keuring komt ie zeker, maar of je mag blijven rijden is de vraag. Er staan 2 meetpunten langs de baan. Daar zo ver mogelijk vanaf blijven, wordt je dan toch gepakt dan krijg je een waarschuwing. Nog eens gepakt: mag je officieel niet meer rijden. In de praktijk betekent dit dat je een nieuwe transponder krijgt en je dus een 'andere' motor rijdt dan degene die net gepakt was.

:shock:   Waar is die waarschuwing goed voor ? ?  
Of mag ik midden op het circuit mijn uitlaten gaan wisselen ? Of moet ik dan stapvoets langs het meetpunt.. :?
Dit klinkt typisch Belgisch of is dit op meerdere circuits zo.

Hoe herken ik die meetpunten ?

@hakki, en zo'n andere transponder regelen :mrgreen: , is dat iets voor stamgasten of kunnen newbies dat ook ?

Die waarschuwing is meer dan een woordje...je moet ff een krabbel op een papiertje zetten zodat de organisatie aan kan tonen dat ze daadwerkelijk actief aan de normen proberen te voldoen en de overtreders 'aanpakken'. Indien je een 2de keer teveel herrie maakt moet je je melden in een pitsbox achteraan waar ze je zogenaamd de nummers + transponder van je fiets trekken (en je een andere transponder krijgt).

Ik moet je een beetje corrigeren... 8)  Die mensen die je van de baan af trekken zijn overheidsmensen. De organisatie zelf probeert de pijn te verzachten door nieuwe transponders uit te delen. Dit is echter beperkt!! Idd als je bij de 2 meetpunten kort opschakelt, dan komt het goed. Uitlaatgeluid is lang niet bepalend. De combinatie inlaat uitlaatgeluid is vaak het probleem. Neem nou de kwak van mij. Standaard een huge aanzuiggeluid. Bij vol gas wordt ik ervan geplukt met een bos KNMV demper. Ik probeer altijd met iemand anders erlangs te rijden. Indien niet, dan kort opschakelen. Zit ik in een flying lap, dan volle gas verder. Ik doe dan alsof ik de zwarte vlag niet zie en blijf gewoon doorrijden tijdens de sessie. Muahahaha. Overigens loopt er een rechtzaak tegen de staat. 95 DB is heden ten dage niet realistisch meer.
Titel: BOS met DB-killers op Zolder ?
Bericht door: NrGiZeR op 29 mei, 2006, 17:46:32
Citaat van: "Bakkertjedeeg"
Ik moet je een beetje corrigeren... 8)  Die mensen die je van de baan af trekken zijn overheidsmensen. De organisatie zelf probeert de pijn te verzachten door nieuwe transponders uit te delen. Dit is echter beperkt!! Idd als je bij de 2 meetpunten kort opschakelt, dan komt het goed. Uitlaatgeluid is lang niet bepalend. De combinatie inlaat uitlaatgeluid is vaak het probleem. Neem nou de kwak van mij. Standaard een huge aanzuiggeluid. Bij vol gas wordt ik ervan geplukt met een bos KNMV demper. Ik probeer altijd met iemand anders erlangs te rijden. Indien niet, dan kort opschakelen. Zit ik in een flying lap, dan volle gas verder. Ik doe dan alsof ik de zwarte vlag niet zie en blijf gewoon doorrijden tijdens de sessie. Muahahaha. Overigens loopt er een rechtzaak tegen de staat. 95 DB is heden ten dage niet realistisch meer.

Nu moet ik jou een beetje corrigeren  :P  
Dit is wel realistisch, kijk maar op Assen daar mag je maar 88Db produceren. Hoe komt dit, heb laatst 'ns ff met de mannen van MSS gepraat en ook 'ns goed naar de situatie op de baan gekeken.
Op Zolder staan de meetpunten nog geen 4 meter van de kant af in de buitenbocht vlak voor het moment dat je het gas erop gooit.
Wanneer ze dit hetzelfde deden als op Assen en de paal op 12 meter afstand en 6 meter hoog, ( precieze afmetingen voorbehouden ) dan kon je op zolder gewoon met een full system open uitlaat zonder Db killer rijden  :twisted:
Titel: BOS met DB-killers op Zolder ?
Bericht door: Bakkertjedeeg op 29 mei, 2006, 18:50:23
Citaat van: "NrGiZeR"
Citaat van: "Bakkertjedeeg"
Ik moet je een beetje corrigeren... 8)  Die mensen die je van de baan af trekken zijn overheidsmensen. De organisatie zelf probeert de pijn te verzachten door nieuwe transponders uit te delen. Dit is echter beperkt!! Idd als je bij de 2 meetpunten kort opschakelt, dan komt het goed. Uitlaatgeluid is lang niet bepalend. De combinatie inlaat uitlaatgeluid is vaak het probleem. Neem nou de kwak van mij. Standaard een huge aanzuiggeluid. Bij vol gas wordt ik ervan geplukt met een bos KNMV demper. Ik probeer altijd met iemand anders erlangs te rijden. Indien niet, dan kort opschakelen. Zit ik in een flying lap, dan volle gas verder. Ik doe dan alsof ik de zwarte vlag niet zie en blijf gewoon doorrijden tijdens de sessie. Muahahaha. Overigens loopt er een rechtzaak tegen de staat. 95 DB is heden ten dage niet realistisch meer.

Nu moet ik jou een beetje corrigeren  :P  
Dit is wel realistisch, kijk maar op Assen daar mag je maar 88Db produceren. Hoe komt dit, heb laatst 'ns ff met de mannen van MSS gepraat en ook 'ns goed naar de situatie op de baan gekeken.
Op Zolder staan de meetpunten nog geen 4 meter van de kant af in de buitenbocht vlak voor het moment dat je het gas erop gooit.
Wanneer ze dit hetzelfde deden als op Assen en de paal op 12 meter afstand en 6 meter hoog, ( precieze afmetingen voorbehouden ) dan kon je op zolder gewoon met een full system open uitlaat zonder Db killer rijden  :twisted:

Op Zolder staan de palen realistisch ten opzichte van Assen, als je gaat kijken naar het aantal DB wat een motorfiets af fabriek produceert. Ik meen me te herinneren dat een R1 97,1 DB maakt. Dit is RDW goedgekeurd. Als de grens op Zolder zou worden opgeschroeft naar dit getal, dan zullen er niet veel brommers meer eraf worden geplukt.
Titel: BOS met DB-killers op Zolder ?
Bericht door: DeWitte op 29 mei, 2006, 18:55:43
Citaat van: "Gieskes"
Citaat van: "Dwars"kun je daar eigenlijk ook gewoon komen kijken ( en luisteren naar die Tillers met bronchitis :mrgreen:)

Kijken, luisteren, hamburgers met ketchup en ajuin naar binnen werken, sjtomme kal verkaupe, sjlap ouwehoeren, bietje kwijlen en nog veel meer..

Dus See you in Zolder!!  :wink:

Kijken-(zijn daar ook mooie vrouwen?? :mrgreen:)
luisteren-(ben ik heel slecht in :lol: )
stjomme kal-check
hamburgers-check

Wanneer? hoe laat? entree??
Titel: BOS met DB-killers op Zolder ?
Bericht door: Bakkertjedeeg op 29 mei, 2006, 19:03:23
Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Gieskes"
Citaat van: "Dwars"kun je daar eigenlijk ook gewoon komen kijken ( en luisteren naar die Tillers met bronchitis :mrgreen:)

Kijken, luisteren, hamburgers met ketchup en ajuin naar binnen werken, sjtomme kal verkaupe, sjlap ouwehoeren, bietje kwijlen en nog veel meer..

Dus See you in Zolder!!  :wink:

Kijken-(zijn daar ook mooie vrouwen?? :mrgreen:)
luisteren-(ben ik heel slecht in :lol: )
stjomme kal-check
hamburgers-check

Wanneer? hoe laat? entree??

(http://www.nicktec.co.uk/images2/images3/PEN-GIRL3.jpg)

Mooi genoeg??
Titel: BOS met DB-killers op Zolder ?
Bericht door: DeWitte op 29 mei, 2006, 19:08:11
Citaat van: "Bakkertjedeeg"
Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Gieskes"
Citaat van: "Dwars"kun je daar eigenlijk ook gewoon komen kijken ( en luisteren naar die Tillers met bronchitis :mrgreen:)

Kijken, luisteren, hamburgers met ketchup en ajuin naar binnen werken, sjtomme kal verkaupe, sjlap ouwehoeren, bietje kwijlen en nog veel meer..

Dus See you in Zolder!!  :wink:

Kijken-(zijn daar ook mooie vrouwen?? :mrgreen:)
luisteren-(ben ik heel slecht in :lol: )
stjomme kal-check
hamburgers-check

Wanneer? hoe laat? entree??

(http://www.nicktec.co.uk/images2/images3/PEN-GIRL3.jpg)

Mooi genoeg??

motste toch in ut ech, naksch en op heng en veut zieƫ :mrgreen: maar ff back on topic;

Wanneer? hoe laat? entree?? :wink:
Titel: BOS met DB-killers op Zolder ?
Bericht door: NrGiZeR op 29 mei, 2006, 19:44:12
Citaat van: "Bakkertjedeeg"
Citaat van: "NrGiZeR"
Citaat van: "Bakkertjedeeg"
Ik moet je een beetje corrigeren... 8)  Die mensen die je van de baan af trekken zijn overheidsmensen. De organisatie zelf probeert de pijn te verzachten door nieuwe transponders uit te delen. Dit is echter beperkt!! Idd als je bij de 2 meetpunten kort opschakelt, dan komt het goed. Uitlaatgeluid is lang niet bepalend. De combinatie inlaat uitlaatgeluid is vaak het probleem. Neem nou de kwak van mij. Standaard een huge aanzuiggeluid. Bij vol gas wordt ik ervan geplukt met een bos KNMV demper. Ik probeer altijd met iemand anders erlangs te rijden. Indien niet, dan kort opschakelen. Zit ik in een flying lap, dan volle gas verder. Ik doe dan alsof ik de zwarte vlag niet zie en blijf gewoon doorrijden tijdens de sessie. Muahahaha. Overigens loopt er een rechtzaak tegen de staat. 95 DB is heden ten dage niet realistisch meer.

Nu moet ik jou een beetje corrigeren  :P  
Dit is wel realistisch, kijk maar op Assen daar mag je maar 88Db produceren. Hoe komt dit, heb laatst 'ns ff met de mannen van MSS gepraat en ook 'ns goed naar de situatie op de baan gekeken.
Op Zolder staan de meetpunten nog geen 4 meter van de kant af in de buitenbocht vlak voor het moment dat je het gas erop gooit.
Wanneer ze dit hetzelfde deden als op Assen en de paal op 12 meter afstand en 6 meter hoog, ( precieze afmetingen voorbehouden ) dan kon je op zolder gewoon met een full system open uitlaat zonder Db killer rijden  :twisted:

Op Zolder staan de palen realistisch ten opzichte van Assen, als je gaat kijken naar het aantal DB wat een motorfiets af fabriek produceert. Ik meen me te herinneren dat een R1 97,1 DB maakt. Dit is RDW goedgekeurd. Als de grens op Zolder zou worden opgeschroeft naar dit getal, dan zullen er niet veel brommers meer eraf worden geplukt.

Ik snap jouw punt wel, maar die mensen van MSS zeiden ook dat de palen te dicht op de baan stonden en dat hadden ze te danken aan de groene mensen van belgiƫ, maar wanneer je dit afweegt dan hebben ze het in Assen toch goed voor mekaar, gezien je daar minder Db's mag maken toch nog met een normale fiets kunt rijden.
Titel: BOS met DB-killers op Zolder ?
Bericht door: karz op 28 juni, 2006, 22:12:38
Misschien ben ik een beetje para , maareh mijn koppelingshendeluiteinde is afgebroken (het bolletje zeg maar) , ik vind het zelf wel prettig rijden dus ik heb dat altijd zo laten zitten.

Geeft dat nog problemen als je het circuit op wil ?
Titel: BOS met DB-killers op Zolder ?
Bericht door: NrGiZeR op 28 juni, 2006, 22:44:42
Citaat van: "karz"Misschien ben ik een beetje para , maareh mijn koppelingshendeluiteinde is afgebroken (het bolletje zeg maar) , ik vind het zelf wel prettig rijden dus ik heb dat altijd zo laten zitten.

Geeft dat nog problemen als je het circuit op wil ?

Ligt eraan waar, op zolder kom je er niet mee door de technische keuring, is nl gevaarlijk zeggen ze dan, scherpe delen.

Kan me eigenlijk niet voorstellen dat je dat prettiger rijden vind dan met bolletje.
Titel: BOS met DB-killers op Zolder ?
Bericht door: Herr Tod op 28 juni, 2006, 23:00:39
Rond afslijpen dan maar :lol:
Titel: BOS met DB-killers op Zolder ?
Bericht door: karz op 29 juni, 2006, 07:44:32
Citaat van: "NrGiZeR"
Citaat van: "karz"Misschien ben ik een beetje para , maareh mijn koppelingshendeluiteinde is afgebroken (het bolletje zeg maar) , ik vind het zelf wel prettig rijden dus ik heb dat altijd zo laten zitten.

Geeft dat nog problemen als je het circuit op wil ?

Ligt eraan waar, op zolder kom je er niet mee door de technische keuring, is nl gevaarlijk zeggen ze dan, scherpe delen.

Kan me eigenlijk niet voorstellen dat je dat prettiger rijden vind dan met bolletje.
Niet prettiger dan met bolletje. maar niet onprettig genoeg om er een nieuwe hendel op te zetten.
;)
Titel: BOS met DB-killers op Zolder ?
Bericht door: Busaberke op 29 juni, 2006, 09:48:11
Citaat van: "NrGiZeR"
Ligt eraan waar, op zolder kom je er niet mee door de technische keuring, is nl gevaarlijk zeggen ze dan, scherpe delen.

Kan me eigenlijk niet voorstellen dat je dat prettiger rijden vind dan met bolletje.

da's geen technische keuring!
dat is een schuine blik die op de motoren geworpen wordt !