Motor Forum Limburg

Techniek => Banden => Topic gestart door: DeWitte op 14 mei, 2006, 15:00:22

Titel: Banden gezever
Bericht door: DeWitte op 14 mei, 2006, 15:00:22
Ik lees net in een oud motoblad dat ut nieuwe type van een motorfiets ( Maakt ja niet uit welke :wink: ) op hogere banden staat dan het ouwe model (nieuw .../55 tegen .../50 oud) en dat de reden daarvoor zou zijn dat de motorfiets in kwestie beter/sneller/makkelijker de bocht in en doorgaat :?  :?

je zou toch andersom denken of nie????? :?  :?
Titel: Banden gezever
Bericht door: Herr Tod op 14 mei, 2006, 17:54:09
Misschien kan de band dan wat meer opvangen... ik zou het niet weten.
Titel: Banden gezever
Bericht door: Bakkertjedeeg op 14 mei, 2006, 18:03:32
Dit hebben ze het inderdaad gedaan voor het stuurgedrag.  Je valt zo makkelijker in de bocht. Er zijn supersport teams die op een 600 met 190ers rijden ipv 180ers om deze reden. Je schijnt zo ook eerder op het gas te kunnen na de bocht. Vooralsnog hou ik het bij de 180er.
Titel: Re: Banden gezever
Bericht door: Desmo-devil op 14 mei, 2006, 21:53:24
Citaat van: "Dwars"Ik lees net in een oud motoblad dat ut nieuwe type van een motorfiets ( Maakt ja niet uit welke :wink: ) op hogere banden staat dan het ouwe model (nieuw .../55 tegen .../50 oud) en dat de reden daarvoor zou zijn dat de motorfiets in kwestie beter/sneller/makkelijker de bocht in en doorgaat :?  :?

je zou toch andersom denken of nie????? :?  :?

55 ipv 50 betekend dat de band hoger is en daardoor ook iets ronder wordt ,waardoor je imo makkelijker een bocht in kan "vallen".