Motor Forum Limburg

Techniek => Banden => Topic gestart door: Maddog op 14 juni, 2010, 16:03:42

Titel: Maddog's problemen hoekje
Bericht door: Maddog op 14 juni, 2010, 16:03:42
Hoe pro ik ook ben met computers en overige media ben ik een totale noob in banden voor mn motor.
Voorheen liet ik een nieuwe band op de motor leggen van die wat er al op zat.
Nu heb ik mn vfr en rijd lekker, voorop de bt020 en achterop de bt016 (geen idee of dit een goede combo is?)
de 016 is echt versleten kan nog iets van 200km rijden ofzo :P
Ik tour veel en rij wel vaker sportief, de bandjes plakke zeer goed in de bochten voor mij.
Ik wil deze zomer toch aardig wat gaan rijden en wil dus bijvoorbeeld niet al na 2000km mn bandjes verwisselen.

Welke band moet ik kiezen, ik kan wel alles overal gaan lezen maar word er niets slimmer van.

Mijn wensen,
aardig wat Km's met 1 band maar toch sportief door de bochten.

en wat zijn de meningen over mijn voorband?

of moet ik een heel ander type achterband pakken???

Wachtend op reacties,
Greetz Maddog
Titel: Re: Achter bandje
Bericht door: Motzippaldy op 14 juni, 2010, 16:12:16
Zorg dat voor band hetzelfde of betere dan achterband is en dat van hetzelfde type is  ;)
Volgens mij bij jou is nou andersom   :-X
Titel: Re: Achter bandje
Bericht door: Mounty op 14 juni, 2010, 18:38:22
Ik heb nu de Bt023 erop...ben ik zeer tevree over qua grip...ook bij echte regen kun je nog goed doorkachelen.
met z'n voorganger had ik meer problemen. De 021 was/is een ramp band, zeker als je een wat zwaardere motor hebt, dan gaat de voorband snel cuppen en slijt deze aardig snel. ook qua grip liet deze te wensen over, menig schuivend achterkantje gehad met de 021, met de 023 nog niet. De michelin Pilot Road schijnt ook erg in de smaak te vallen...

Titel: Re: Achter bandje
Bericht door: Joep op 14 juni, 2010, 18:39:53
Citaat van: Maddog op 14 juni, 2010, 16:03:42
Hoe pro ik ook ben met computers en overige media ben ik een totale noob in banden voor mn motor.
Voorheen liet ik een nieuwe band op de motor leggen van die wat er al op zat.
Nu heb ik mn vfr en rijd lekker, voorop de bt020 en achterop de bt016 (geen idee of dit een goede combo is?)
de 016 is echt versleten kan nog iets van 200km rijden ofzo :P
Ik tour veel en rij wel vaker sportief, de bandjes plakke zeer goed in de bochten voor mij.
Ik wil deze zomer toch aardig wat gaan rijden en wil dus bijvoorbeeld niet al na 2000km mn bandjes verwisselen.

Welke band moet ik kiezen, ik kan wel alles overal gaan lezen maar word er niets slimmer van.

Mijn wensen,
aardig wat Km's met 1 band maar toch sportief door de bochten.

en wat zijn de meningen over mijn voorband?

of moet ik een heel ander type achterband pakken???

Wachtend op reacties,
Greetz Maddog


Je wlt dus een sprotieve toerband. Dan heb je het standaard rijtje. Michelin Pilot Road 2 Conti Road Attack Bridgestone BT23. Dan kan je kijken naar de prijs, maar waar het omdraait uiteindelijk is jou persoonlijke voorkeur. Daar kan niemand iets overzeggen.

Titel: Re: Achter bandje
Bericht door: Maddog op 14 juni, 2010, 18:55:51
Moet zeggen de 016 rijd erg goed voor mij, rij net niet de steps aan de grond. maar hoor wel vaker de de 016 voor moet en de 020 achter????
is de 020 een goede achterband? anders denk ik dat ik daar voor ga dan heb ik de 020 voor en achter erop liggen. of is de 020 slechter qua bochten werk dan de 016?

Ik wil puur geen race band of hoe je het heet :P omdat ik best veel km's rij en wil niet al na 2000km moeten stoppen. Als student kan ik 1x veel geld uitgeven aan een goeie band maar niet 2x per jaar ofzo :P
Maar wil wel sportief door de bocht. Maar wil dus wel veel kunnen rijden maar niets inleveren qua bochtenwerk.  :yes6rs:

Merja daarom graag de mening van andere die ook net niet met de steps aan de grond komen :P :P :P

Dus het boeit ook niet zoveel dat je 2 totaal verschillende merken banden erop legt?


(hoeveel km rij je gemiddeld met de bt016 en bt020 of valt hier niets over te zeggen)

Excuses voor de noob vragen :P
Titel: Re: Achter bandje
Bericht door: Yvil op 14 juni, 2010, 20:04:20
Mijn BT016s zijn nu tussen de 5000 en 6000km op. Dat wil zeggen, ik rij nu op de indicatoren.
Over de BT023 hoor ik zeer positieve geluiden, maar buiten YZF_Ron ken ik daar niemand persoonlijk
van.

De Michelin Pilot Road 2ct ken ik wel een paar mensen mee en die zijn daar ZEER tevreden over.
Pluspunten van Michelin zijn dat ze er bekend om staan bij natte omstandigheden ook zeer goed te
presteren en veel km's kunnen hebben voordat ze versleten zijn.

Mijn advies is dus de Michelin Pilot Road 2ct. Dat heb ik net ook al tegen je vader gezegt.  :yes6rs:
Titel: Re: Achter bandje
Bericht door: Maddog op 14 juni, 2010, 20:11:11
Waar moet ik heen dan? wil natuurlijk z.s.m. weer gaan rijden (als koppelingshendel ook binnen is)
Titel: Re: Achter bandje
Bericht door: Joepie1958 op 14 juni, 2010, 21:11:46
Schin op Geul :lol:
Ik ga daar woensdag een nieuw voorbandje laten steken :yawn:
Titel: Re: Achter bandje
Bericht door: Motzippaldy op 14 juni, 2010, 21:17:32
Citaat van: Maddog op 14 juni, 2010, 20:11:11
Waar moet ik heen dan? wil natuurlijk z.s.m. weer gaan rijden (als koppelingshendel ook binnen is)

Merken Motoren Landgraaf
Titel: Re: Achter bandje
Bericht door: Yvil op 14 juni, 2010, 21:47:09
ff naar duitsland.

Losse velgen/banden meenemen en het scheelt echt veel geld.

Komt wel goed  :yes6rs:
Titel: Re: Achter bandje
Bericht door: Mounty op 14 juni, 2010, 23:22:10
Ik heb ze bij schepers motoren in brunssum erop laten leggen...motor brengen en een paar daagjes later weer halen. Geen geklooi zelf met wielen eruit halen etc.. :mrgreen:
Titel: Re: Achter bandje
Bericht door: Desmo-devil op 15 juni, 2010, 06:28:41
Ik ben zeer tevreden over de Conti Road attack, ook bij nat weer, heb inmiddels mijn 5e setje erop liggen.
Ik bestel mijn banden meestal via internet, en laat ze monteren bij Sampermans in Heerlen.
Maar Heuts in Schin op Geul heeft momenteel hele scherpe prijzen , zoals Joep ook zegt.
Titel: Re: Achter bandje
Bericht door: Maddog op 15 juni, 2010, 08:06:01
Het achterwiel ligt er al af, heerlijk zo'n vfr 4 boutjes en het wiel ligt in je hand.
Ik zal pap eens voor een prijsopgave langs heuts sturen.

Alvast bedankt voor de reacties, denk dat mijn keuze uitgaat naar:  Michelin Pilot Road 2ct
Als er al veel mensen hierover tevreden zijn waarom ik dan niet :P merja eerst de prijs afwachten.
Titel: Re: Achter bandje
Bericht door: SuzukiLimburg op 15 juni, 2010, 16:52:27
Prijzen bij Heuts op het moment voor de Michelins (voor achtereenvolgens de volgende maten 120/70-ZR17 160/60-ZR17 180/55-ZR17 190/50-ZR17 ):

Pilot Power €120.50 / €137.50 / €141.- / €146.50
Pilot Power 2CT €131.50 / €154.- / €159.50 / €164.50
Pilot Power PURE €141.- / €171.- / €176.- / €181.-
Pilot Road €116.50 / €129.- / €126.50 / €159.00
Pilot Road 2 €137.- / €164.- / €170.- / €176.50

Hoop dat het zo een beetje leesbaar is. Ik heb in ieder geval een mail gehad met alle bandenprijzen van de bekende merken bij Heuts op het moment, die wil ik je ook nog wel doorsturen, want daar staat alles netjes in tabelvorm. Prijs is inclusief montage.
Titel: Re: Achter bandje
Bericht door: Maddog op 15 juni, 2010, 23:19:27
dankje :P ja doorsturen kan nooit kwaad.
Ik loop vanmiddag de schuur in om onderhoud te gaan plegen aan de goldwings aangezien dat ik op mn eigen fiets even niet kan rijden viel me toch op dat m´n voorband ook wat kaaltjes begint te worden. Dus denk dat ik gelijk toch voor een setje voor + achterband ga.
(was bij heuts iets van 319,-(dat word flink sparen als arme student :P )
Woensdag avond even langs Yvil die had ook nog een leuk adresje en anders zal het heuts worden.
Bij heuts werd de Pilot road 2 geloof ik aan pap geadviseert voor mij omdat je er aardig wat km´s mee kan rijden maar dan toch ook nog sportief door de bochten kan.

Nogmaals thanks iedereen
Titel: Re: Achter bandje
Bericht door: Timeeh op 16 juni, 2010, 07:29:13
Al bij Momarosa geïnformeerd? Die kun je alleen pas na 6 uur bellen.
Altijd scherpe prijs en je kunt er met je hele motor naartoe en binnen 30min ben je weer klaar. (als je niet teveel met m doet lullen :D)
Titel: Re: Achter bandje
Bericht door: Joep op 16 juni, 2010, 13:56:32
In de nieuwe Motoplus staat een test van de verschillende sport-toer banden. Misschien nog eens handig om door te lezen.
Titel: Re: Achter bandje
Bericht door: roff op 16 juni, 2010, 14:06:33
Abel op de Reeweg in Landgraaf.....

ik zelf heb de diablo rosso .... ben ik tevreden over  :D

Kom hier even op terug. Heb even de band van de velg laten halen, en nu terug gebracht om de band er weer op te leggen incl balanceren. Hij vraagt 20 euro ... Lijkt me een beetje prijzig, of ligt dat aan mij >????? ( PS> Band niet daar gekocht!)
Titel: Re: Achter bandje
Bericht door: Gassie op 16 juni, 2010, 15:35:35
heb zelf ook pilot road 2 erop liggen en gaan goed al bijna 8000 km
Titel: Re: Achter bandje
Bericht door: Desmo-devil op 17 juni, 2010, 12:47:46
8000 km met een Pilot  :shock: , wordt tijd dat je gas gaat geven  :mrgreen: :mrgreen:
Titel: Re: Achter bandje
Bericht door: Yvil op 17 juni, 2010, 14:46:11
Citaat van: Desmo-devil op 17 juni, 2010, 12:47:46
8000 km met een Pilot  :shock: , wordt tijd dat je gas gaat geven  :mrgreen: :mrgreen:

Die krijg je niet versleten in 8000 km... Hij heeft de Road he, niet de Power.  :yes6rs:
Titel: Re: Achter bandje
Bericht door: karz op 17 juni, 2010, 15:48:19
Citaat van: Yvil op 17 juni, 2010, 14:46:11
Citaat van: Desmo-devil op 17 juni, 2010, 12:47:46
8000 km met een Pilot  :shock: , wordt tijd dat je gas gaat geven  :mrgreen: :mrgreen:

Die krijg je niet versleten in 8000 km... Hij heeft de Road he, niet de Power.  :yes6rs:

ech wel , en als ie niet versleten is qua profiel, dan is ie wel zo raar afgesleten dat het ook niet meer lekker rijdt (op zwaardere motoren)
Titel: Re: Achter bandje
Bericht door: Steefke™ op 17 juni, 2010, 21:29:53
Moi heeft voor en achter een Michelin Pilot sport op ut fietske liggen. K moet zeggen dat ik zeer tervreden ben.

Ik weet dat Herr Tod zijn bandjes altijd hier (http://www.rodamoto.es/OnLine/IN/OfertasProductos.aspx) besteld. Hebben altijd leuke aanbiedingen en leveren schijnbaar heel snel.  :yes6rs:
Titel: Re: Achter bandje
Bericht door: Maddog op 17 juni, 2010, 22:47:42
Morgen gaat er een setje pilot road 2 als ik me niet vergis erop.
sochtends t fietske langs brengen bij heuts en na school mag ik de bandjes gaan inrijden.

Bedankt voor de adviezen.
Titel: Re: Achter bandje
Bericht door: SuzukiLimburg op 18 juni, 2010, 09:08:48
Wel voorzichtig hé, want ze zijn glad als ze nieuw zijn  ;)
Titel: Re: Achter bandje
Bericht door: DeWitte op 18 juni, 2010, 09:59:02
ff off road op ruwen :mrgreen:
Titel: Re: Achter bandje
Bericht door: Maddog op 18 juni, 2010, 11:00:28
:P ja en een burn-out gaat niet met een vfr door de dual-combined brakes. (denk ik zo) :P
merja dalijk t fietsje ophalen en een stukje rijden.
Titel: Re: Achter bandje
Bericht door: Busaberke op 18 juni, 2010, 12:04:18
Citaat van: Maddog op 18 juni, 2010, 11:00:28
:P ja en een burn-out gaat niet met een vfr door de dual-combined brakes. (denk ik zo) :P
merja dalijk t fietsje ophalen en een stukje rijden.

gewoon ff tegen een muurtje zetten...  :mrgreen: (en hier de piccies posten , natuurlijk!)
Titel: Re: Achter bandje
Bericht door: Maddog op 18 juni, 2010, 12:42:33
whaha had ik gister moeten weten, heb alleen een stomme remstreep op het dorp gemaakt :P nieuwe bandjes zijn me nog te duur om af te branden :P
Titel: Re: Achter bandje
Bericht door: Maddog op 18 juni, 2010, 16:39:28
Eyz, de nieuwe bandjes liggen erop en rijden zeer goed, alleen nu nog de haartjes eraf rijden :D
Ben ik bij heuts mooi aan het afrekenen krijg ik te horen dat m'n linker remschijf een beetje krom is. (waarschijnlijk heeft vorige eigenaar verder willen rijden met een remschijfslot)
Dus ik mooi vragen van wat het me gaat kosten, 550,- voor 2 schijven met blokken (omdat blijkbaar niet alleen 1 schijf gedaan kan worden :P )

Iemand enig idee wat ik nu moet doen?

duurt aardig lang om dat te sparen vooral omdat ik net 300,- uit gegeven heb aan banden.
Ik zal zelf zoeken op ebay (is dit verstandig?) en wie kan me dan helpen? (alleen de garage?)

(zelf voelde ik in het begin alleen soms dat hij klein beetje raar remde maar nu heb ik er helemaal geen last van, dus gewoon doorrijden?)

(nieuw topic anders starten bij de remschijf? :P )

Alvast weer bedankt voor het beantwoorden van mij vragen :P
Titel: Re: Achter bandje
Bericht door: Mounty op 18 juni, 2010, 18:36:39
Persoonlijk vind ik de remmen een van de belangrijkste dingen op je motor, ik zou toch ff sparen en voor nieuw gaan.

Titel: Re: Achter bandje
Bericht door: d'r Blieje op 18 juni, 2010, 18:45:06
Citaat van: Maddog op 18 juni, 2010, 16:39:28
Eyz, de nieuwe bandjes liggen erop en rijden zeer goed, alleen nu nog de haartjes eraf rijden :D
Ben ik bij heuts mooi aan het afrekenen krijg ik te horen dat m'n linker remschijf een beetje krom is. (waarschijnlijk heeft vorige eigenaar verder willen rijden met een remschijfslot)
Dus ik mooi vragen van wat het me gaat kosten, 550,- voor 2 schijven met blokken (omdat blijkbaar niet alleen 1 schijf gedaan kan worden :P )

Iemand enig idee wat ik nu moet doen?

duurt aardig lang om dat te sparen vooral omdat ik net 300,- uit gegeven heb aan banden.
Ik zal zelf zoeken op ebay (is dit verstandig?) en wie kan me dan helpen? (alleen de garage?)

(zelf voelde ik in het begin alleen soms dat hij klein beetje raar remde maar nu heb ik er helemaal geen last van, dus gewoon doorrijden?)

(nieuw topic anders starten bij de remschijf? :P )

Alvast weer bedankt voor het beantwoorden van mij vragen :P

Ik zou doorrijden...
Tenminste als je geen dreun of trilling voelt tijdens het remmen. De remklauw volgt de remschijf wel!
Titel: Re: Achter bandje
Bericht door: Yvil op 18 juni, 2010, 18:48:55
 :yes6rs:  M'n baas heeft toevallig gisteren ongewilt een stoppie gemaakt.... Een degelijke  :shock:

Hij lette heel even niet op en had gemist dat er tractor voor hem reed met daar nog een pickup achter.
Tegen de tijd dat hij het zag heeft hij zo hard moeten remmen dat hij dus alleen het voorwiel nog op de
grond had. En dat veel langer dan hem lief was...

Als op zo'n moment je rem hapert of onregelmatig remt ga je zeker over de kop of hou je hem niet onder controle...
Dus  :stupid: .... Hoe kut het ook is. En ik vond het echt niet lekker aanvoelen toen ik laats dat stukje heb gereden.

Wel pech man!!
Titel: Re: Achter bandje
Bericht door: Mounty op 18 juni, 2010, 19:03:27
2 sets gesinterde remblokken en 2 remschijven normaal  voor de vfr 800 fi : €408.34 inclusief btw en verzending...is geld genoeg maar wel net iets minder als jou 500 euro
Titel: Re: Achter bandje
Bericht door: DeWitte op 18 juni, 2010, 20:15:25
Citaat van: d'r Blieje op 18 juni, 2010, 18:45:06
Citaat van: Maddog op 18 juni, 2010, 16:39:28
Eyz, de nieuwe bandjes liggen erop en rijden zeer goed, alleen nu nog de haartjes eraf rijden :D
Ben ik bij heuts mooi aan het afrekenen krijg ik te horen dat m'n linker remschijf een beetje krom is. (waarschijnlijk heeft vorige eigenaar verder willen rijden met een remschijfslot)
Dus ik mooi vragen van wat het me gaat kosten, 550,- voor 2 schijven met blokken (omdat blijkbaar niet alleen 1 schijf gedaan kan worden :P )

Iemand enig idee wat ik nu moet doen?

duurt aardig lang om dat te sparen vooral omdat ik net 300,- uit gegeven heb aan banden.
Ik zal zelf zoeken op ebay (is dit verstandig?) en wie kan me dan helpen? (alleen de garage?)

(zelf voelde ik in het begin alleen soms dat hij klein beetje raar remde maar nu heb ik er helemaal geen last van, dus gewoon doorrijden?)

(nieuw topic anders starten bij de remschijf? :P )

Alvast weer bedankt voor het beantwoorden van mij vragen :P

Ik zou doorrijden...
Tenminste als je geen dreun of trilling voelt tijdens het remmen. De remklauw volgt de remschijf wel!

:stupid:
Titel: Re: Achter bandje
Bericht door: d'r Blieje op 18 juni, 2010, 21:26:56
Citaat van: Dwars® op 18 juni, 2010, 20:15:25
Citaat van: d'r Blieje op 18 juni, 2010, 18:45:06
Citaat van: Maddog op 18 juni, 2010, 16:39:28
Eyz, de nieuwe bandjes liggen erop en rijden zeer goed, alleen nu nog de haartjes eraf rijden :D
Ben ik bij heuts mooi aan het afrekenen krijg ik te horen dat m'n linker remschijf een beetje krom is. (waarschijnlijk heeft vorige eigenaar verder willen rijden met een remschijfslot)
Dus ik mooi vragen van wat het me gaat kosten, 550,- voor 2 schijven met blokken (omdat blijkbaar niet alleen 1 schijf gedaan kan worden :P )

Iemand enig idee wat ik nu moet doen?

duurt aardig lang om dat te sparen vooral omdat ik net 300,- uit gegeven heb aan banden.
Ik zal zelf zoeken op ebay (is dit verstandig?) en wie kan me dan helpen? (alleen de garage?)

(zelf voelde ik in het begin alleen soms dat hij klein beetje raar remde maar nu heb ik er helemaal geen last van, dus gewoon doorrijden?)

(nieuw topic anders starten bij de remschijf? :P )

Alvast weer bedankt voor het beantwoorden van mij vragen :P

Ik zou doorrijden...
Tenminste als je geen dreun of trilling voelt tijdens het remmen. De remklauw volgt de remschijf wel!

:stupid:

Als de "specialist" uit Sjin geen opmerking over de schijf had gemaakt wastie wel nog goed geweest... :mrgreen:
Titel: Re: Achter bandje
Bericht door: Mounty op 18 juni, 2010, 21:40:49
Is ook wel zo...mja,
Als de politie me niet aangehouden had en zei dat ik een kale achterband had reed ik er nu nog mee....
Als me colega me niet verteld had dat ik geen remlicht had reed ik daar nu ook nog mee...
Als ze me bij de motorzaak niet verteld hadden dat mijn remmen bijna op waren had ik nog geen nieuwe besteld. (moet ze nog erop leggen)
Als als als... het is toch een stukje veiligheid, je banden,je verlichting,je remmen...ik wil dat in orde hebben..
Tis wel zo dat als ze me dit niet verteld hadden was ik er pas later of zelfs te laat achtergekomen...
Titel: Re: Achter bandje
Bericht door: Motzippaldy op 18 juni, 2010, 21:40:52
Ik heb je advies gegeven maar je heb geen moeite genomen on Merken motoren bellen  :roll:
Dus van mij mag je verder geld tellen bij Ron of bij Evelin  :mrgreen:
Titel: Re: Achter bandje
Bericht door: Motzippaldy op 18 juni, 2010, 21:42:38
Citaat van: d'r Blieje op 18 juni, 2010, 21:26:56

Als de "specialist" uit Sjin geen opmerking over de schijf had gemaakt wastie wel nog goed geweest... :mrgreen:


:schater: :rofl:
Titel: Re: Achter bandje
Bericht door: Mounty op 18 juni, 2010, 21:50:00
Citaat van: Motzippaldy op 18 juni, 2010, 21:40:52
Ik heb je advies gegeven maar je heb geen moeite genomen on Merken motoren bellen  :roll:
Dus van mij mag je verder geld tellen bij Ron of bij Evelin  :mrgreen:

is ook weinig van te vinden..en z'n website doet het niet.. www.merkenmotoren.nl

Wat doet ie dan ? reparatie's of handel in onderdelen en/of banden..of wat ?
Titel: Re: Achter bandje
Bericht door: Motzippaldy op 18 juni, 2010, 23:07:57
Citaat van: YZF_Ron op 18 juni, 2010, 21:50:00
Citaat van: Motzippaldy op 18 juni, 2010, 21:40:52
Ik heb je advies gegeven maar je heb geen moeite genomen on Merken motoren bellen  :roll:
Dus van mij mag je verder geld tellen bij Ron of bij Evelin  :mrgreen:

is ook weinig van te vinden..en z'n website doet het niet.. www.merkenmotoren.nl

Wat doet ie dan ? reparatie's of handel in onderdelen en/of banden..of wat ?

In Gouden Gids heb je adres en tel. nummer .Hij doet alles   :cool: (moet je ex moderatorin vragen :mrgreen:)
Titel: Re: Achter bandje
Bericht door: Steefke™ op 19 juni, 2010, 06:11:58
Check This (http://www.bijpiet.nl)

Piet in Mook heeft gegarandeerd een mooie 2ehands liggen. Kijk eens bij te tanks, als er een zelfde tank als die van jou bij is moet hij er wel een hebben liggen. ;)
Titel: Re: Achter bandje
Bericht door: karz op 20 juni, 2010, 09:48:28
Als je remschijven niet belachelijk hard trillen bij stevig remmen zou ik me er niet druk om maken.
Titel: Re: Achter bandje
Bericht door: Maddog op 20 juni, 2010, 18:56:45
je voelt t lichtelijk als je bijna stil staat.
De rem schijven ergens goedkoop vandaan halen dat lukt me wel maar het gaat echt om het monteren.
Merja tijdens het rijden heb ik echt nergens last van, hij blokkeert alleen maar wanneer ik dat ook echt wil.
Titel: Re: Achter bandje
Bericht door: karz op 21 juni, 2010, 08:30:30
En zijn het zwevende of semi zwevende ?  of zitten ze echt vast ?
Titel: Re: Achter bandje
Bericht door: Maddog op 21 juni, 2010, 10:34:18
zal straks eens kijken :P weet wel dat ze vast zitten aan de motor  :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Titel: Re: Achter bandje
Bericht door: Motzippaldy op 21 juni, 2010, 11:17:30
Citaat van: karz op 21 juni, 2010, 08:30:30
En zijn het zwevende of semi zwevende ?  of zitten ze echt vast ?

Ik geloof niet dat zwevende schijven op zo een motor zitten  :roll:
Titel: Re: Achter bandje
Bericht door: karz op 21 juni, 2010, 12:09:40
normaal niet. maar je weet niet wat er gehobbied is  :naughty:
Titel: Re: Achter bandje
Bericht door: Maddog op 21 juni, 2010, 22:47:31
Alles op de motor is in orginele staat :P ben niet zo van het ombouwen, hou 'm liever mooi en schoon :P

Denk dat ik er maar eens het "Maddog's problemen hoekje" van ga maken.

net 120km gereden en kom erna lekker thuis, ik gooi de garage open en loop terug naar de motor, ik zet de motor aan en.... hmmm niets accu weer plat.
Dit heb ik al eens eerder gehad, ik kan hem gewoon aan duwen en weer verder rijden maar laatste keer dat hij het niet meer deed was 2 weken terug.

Ik heb een spyball alarm op mijn motor en een telefoon oplader. De telefoon oplader weet ik 100% zeker dat hij goed is en dat daar geen storing in zit.

Iemand een idee wat het kan zijn, is niet dat het de eerste keer is dat hij plat is.

? dynamo plat,,, hmm lijkt me niet dat ik dat 2 weken zorgeloos rond kan rijden.
? accu kapot,,, ja kan zijn dat hij zichzelf steeds weer herstelt maar dan toch niet meer trekt,,, iemand een idee wat de waardes moeten zijn? 12v als hij uitstaat en 13v als hij word opgeladen tijdens het rijden bijvoorbeeld?
? toch de gsm oplader,,, zit op de schroeven van de accu en is strak aangedraaid (setje van louis.de)
? Alarm,,, kan dat? lijkt me nou niet echt een groot verbruiker?

Help! :P hmmm eerst bandjes dan remschijf en nu mn electra,,, het gaat goed de zomer komt er vast aan :P

Greetz Maddog
Titel: Re: Achter bandje
Bericht door: Mounty op 22 juni, 2010, 05:09:38
Oke..opgeladen zal de accu ongeveer 12,8 volt zijn bij stilstand motor..de laadspanning is hoger zo'n 13,5 tot max 14.8 volt.

Motor uit: accu meten met geen gebruiker aan..ongeveer 12,8 volt meten (onder de 12 volt betekent dat de accu idd leeg is)
motor uit: accu meten en een gebruiker, bijvoorbeeld licht,..spanning zakt iets maar niet onder de 12 volt..
Starten...1500 toeren..spanning meten. deze moet nu iets hoger zijn bij een volle accu en 14,8 of iets lager als ie doet laden.
zelfde meten bij 3000 en 5000 toeren. De waardes wat je meet mogen wat verschillen echter niet te veel..(dat doet de spanningsregelaar regelen)

Meet dat maar es..enne...goede meter gebruiken met volle batterijen..

Als de waardes goed zijn dan begin je de telefoon lader te gebruiken en weer meten..zo ook met de andere gebruikers.
..let me now..
Titel: Re: Maddog's problemen hoekje
Bericht door: Maddog op 22 juni, 2010, 14:13:13
Neem aan dat de accu eerst opgeladen moet worden?
Zal vanavond eens de accu opladen dan en alle uitslagen zal ik hier posten.

Greetz
Titel: Re: Maddog's problemen hoekje
Bericht door: SuzukiLimburg op 22 juni, 2010, 15:44:14
Kan zijn dat de spanningsregelaar kapot is waardoor de laadstroom niet meer voldoende is. Dan is het een kwestie van de spanningsregelaar vervangen. Maar daar kom je vanzelf achter als je de tips van Ron volgt.
Titel: Re: Maddog's problemen hoekje
Bericht door: Maddog op 22 juni, 2010, 18:50:16
De accu opgeladen en geef me aan dat hij 12v is op de meter :P

dit is wat ik getest heb:
12,8V stationair (geen lampen aan en gsm oplader eraf gehaald)
13,5V bij 2000 toeren (geen lampen aan en gsm oplader eraf gehaald)
13,0V bij 4000 toeren, vreemd eerst laad hij bij en daarna verliest hij weer (geen lampen aan en gsm oplader eraf gehaald)
12,6V bij 3000/4000 toeren, bij meer toeren laad hij iets meer op (met lampen aan, gsm eraf) (tot +-12,9v)


Merja toch nu ff een ijsje eten in epen met t motorke.

Laad me maar weten of ik nog meer moet/kan testen.

Greetz Maddog.


(PS, spanningsregelaar word best wel warm)
Titel: Re: Maddog's problemen hoekje
Bericht door: Yvil op 22 juni, 2010, 21:31:24
Die waardes laat ik aan anderen over om op te reageren...

Maar die spanningsregelaar wordt bij mij altijd (en dat is helaas
normaal) gloeiend heet... Niet best wel warm  ;)
Titel: Re: Maddog's problemen hoekje
Bericht door: Mounty op 22 juni, 2010, 22:30:58
Citaat van: Maddog op 22 juni, 2010, 18:50:16
De accu opgeladen en geef me aan dat hij 12v is op de meter :P

dit is wat ik getest heb:
12,8V stationair (geen lampen aan en gsm oplader eraf gehaald)
13,5V bij 2000 toeren (geen lampen aan en gsm oplader eraf gehaald)
13,0V bij 4000 toeren, vreemd eerst laad hij bij en daarna verliest hij weer (geen lampen aan en gsm oplader eraf gehaald)
12,6V bij 3000/4000 toeren, bij meer toeren laad hij iets meer op (met lampen aan, gsm eraf) (tot +-12,9v)


Merja toch nu ff een ijsje eten in epen met t motorke.

Laad me maar weten of ik nog meer moet/kan testen.

Greetz Maddog.


(PS, spanningsregelaar word best wel warm)

vreemd gedrag van de spanning bij hogere toeren, dat de spanning omlaag gaat. met 12,9 volt laad je geen accu, is ook net geen druppelladen en als je dan een extra gebruiker aanzet dan trek je zelfs je accu leeg....ik denk voor bijna 99% dat je spanningsregelaar kaduk is...het normale gedrag van de spanning zou ongeveer dit moeten zijn, kan iets afwijken...

Volle accu is om en nabij de 12,6-12,8 volt (2,1volt per cel) dit zonder een gebruiker o.d. erop of de accuklem los..
dan met draaiende motor mag de spanning 12,8 volt zijn en als er gebruikers zijn zoals verlichting mag deze hoger zijn.
Hoe hoger je toerental, hoe hoger je voltage uit je dynamo (kan oplopen tot 80volt of meer) De spanning uit je dynamo is wiiselspanning en een gelijkrichter (bij jullie ingebouwd in de spanningsregelaar) maakt daar een gelijkspanning van. De spanningsregelaar zorgt er dan weer voor dat er niet te veel spanning word afgegeven aan je accu etc...dus bij lage toeren zal deze minder moeten werken dan bij hoge toeren.

Bij jou geeft ie een redelijke spanning af in de lage toeren, maar zakt iets terug als je wat optoert...dus de spanningsregelaar doet eigenlijk te goed zijn werk en laat een te lage spanning door. Let op...een geringe sluiting in je bekabeling of zelfs een slechte verbinding kan dit ook veroorzaken.

Nu, wat gedaan....

Ik zou je stekkers vanaf je dynamo tot op de spanningsregelaar eens goed schoon maken, en in elkaar steken en nog eens meten. Bij de dynamo zit er een, met drie gele draadjes en drie kontacten en bij je SR zit er ook nog een. Gelijk kijk je je kabelboom even na op beschadigingen.

Helpt dit niet en blijf je hetzelfde meten, dan is je SR hoogstwaarschijnlijk kapot. (Schijnt modern te zijn tegewoordig, defecte spanningsregelaars....ik ken nu al een flink aantal mensen met kapotte spanningsregelaars. inclusief de mijne..)
Titel: Re: Maddog's problemen hoekje
Bericht door: Maddog op 23 juni, 2010, 08:20:19
koop een honda, koop meteen een doos vol met spanningregelaars erbij. Yvil heeft er al heel wat versleten en ik begin dalijk aan mijn 2de :P
Ik ga vrijdag langs de dealer waar ik hem gekocht heb (op en neer naar Veldhoven) om hem daar door te laten meten en kijken of hij het wil/kan vergoeden.
Ik zal vanavond kijken hoe de spanningsdraden eruit zien.

Greetings
Titel: Re: Maddog's problemen hoekje
Bericht door: De Sjeng op 23 juni, 2010, 09:12:35
tja... spanningsregelaars blijven een probleem. Heb ze zelf ook al moeten vervangen op mijn gsx toendertijd. Als je kijkt in de motor73/marathonmotor in het lijstje van vervangen onderdelen. Kom je toch regelmatig spanningsregelaars tegen soms tot 2 á 3, ongeacht welk type/merk
Titel: Re: Maddog's problemen hoekje
Bericht door: @Nippon op 23 juni, 2010, 18:50:18
Het wil nog wel eens helpen om de spanningsregelaar op een andere plek te monteren (lees: meer koeling)
Titel: Re: Maddog's problemen hoekje
Bericht door: Mounty op 24 juni, 2010, 05:13:36
Citaat van: BoxerQ op 23 juni, 2010, 18:50:18
Het wil nog wel eens helpen om de spanningsregelaar op een andere plek te monteren (lees: meer koeling)
klopt...bij de nieuwere versie's hebben ze m rechtsvoor op het frame gemonteert zodat ie veeel beter gekoelt word..zou je ook met de oudere kunnen doen. Kwestie van 5 draadjes verlengen. Mocht iemand dit willen, dan gebruik een maatje dikkere draad om de weerstand te beperken. de bestaande draad is 1mm2 gebruik dan 1,5mm2..
Titel: Re: Maddog's problemen hoekje
Bericht door: Maddog op 27 juni, 2010, 22:13:58
Hier ben ik met verhaal deel 2.
Ik ga naar motoport Veldhoven om mijn motor door te laten meten.
Al gauw komt er een monteur naar mij toe dat de vorige prutser er een
cbr600 spanningsregelaar erop heeft geschroefd en zelf een kabelboompje heeft
proberen te maken. Al meteen werden er duren bedragen naar m'n kop geslingerd
gelukkig was pa erbij en na veel praten zouden ze het tijdelijk oplossen. Door solderen en SR
schoonmaken van corrosie.
Nou lekker alles weer vast dus de motor zal het vast weer doen.
Yes! Hij start en ik kan rijden.

Jaaaaa je raad het al dus niet! Na 1000m KLABAM! Motor doet niets meer.
Hmmm op dat moment goed voor m'n innerlijke rust...,,
mooi werd met het busje opgehaald en terug gereden.  Pfff gelukkig niet door de zon terug lopen.
Na 1,5 uur niets wetend te wachten komen ze naar mij toe: hij doet het niet. GOH!
We waren al aan het proberen om de goldwing 1500 in te ruilen op een vstrom voor pa.
De verkoper wist het goed gemaakt ik hoefde de 1,5 uur durende terugweg niet in m'n racepak achter op de Wing.
Ik kreeg een DL650 mee. En ik was mijn motor al helemaal vergeten. Heerlijk mee terug naar huis gereden en die dag rond de 500 à 600km afgelegd (stond 1900 op teller toen ik hem kreeg :P ) ouw ruk wat een geweldige motor.
Hoppa door de bochte met ms yvil achterop. Dat ding plakt aan het wegdek. Ik helemaal verliefd op dat ding dus ik vond t zonde dat hij de dag erna zaterdag dus terug moest :( met pijn in het hart nam ik afscheid :(
joepie mijn motor was gemaakt met zelfs een nieuwe SR en de reparatie + vstrom lenen koste me 50 euro.
Ok daar kan ik nog mee inkomen. Ik lekker langs m'n neef en terug naar huis. Bij nederweert wat gegeten Bij de mc Donalds en wil weg accu leeg..... Hmmm ok.
Nja na aanduwen toch weggekomen. Ik kom veilig thuis en laat hem rusten.
Vandaag super weer dus m'n motor mag buiten spelen.
Na fijn rij lekker naar de ijskraam toe en ta da hij rijd daadwerkelijk ook nog.
Ik bij de ijskraam vraagt mam waarom m'n lampen uit zijn dus ik zet m'n lampjes aan en na het ijsje gaan we met 3 motors het bos in. Na een half rondje KLABAM! Maar eerst viel mijn dashboard uit. Na fijn aanduwen en hun doet het weer. Ik denk doe slim ga naar huis hèhè dus niet 1km verder kapt dat schijt ding er dus weer mee.
Mijn bloed aan het koken paps maar eens gebeld. Uiteindelijk startkabels erop endan een paar minuten opladen.
Jeej hij doet het weet. Dus niet ik alles opgebouw valt hij uit en start niet meer.

Zoals je ziet is dit een aardig lang verhaal maar zit nog in vijlen bij de kern op nummer 60 op die €&€€&&)(;€ ANWB te wachten. De verveling slaat toe.

Iemand enig idee wat dat ding van mij mankeert?

Greetz van een nogal gefrustreerde motor rijder.........
Titel: Re: Maddog's problemen hoekje
Bericht door: Mounty op 28 juni, 2010, 04:58:44
Hij wil je aan de VStrom  :mrgreen:
Titel: Re: Maddog's problemen hoekje
Bericht door: DeWitte op 28 juni, 2010, 07:06:20
aansteker of lucifers lenen?  :yes6rs:
Titel: Re: Maddog's problemen hoekje
Bericht door: SuzukiLimburg op 28 juni, 2010, 08:37:23
Niks mis met een Vstrom. Heb ik ook 2 keer op proefgereden en serieus aan gedacht om te kopen.

Wat jouw eigen motor betreft is wel raar dat hij steeds afslaat. Als hij echt onvoldoende spanning op de accu zou hebben zou hij daarna volgens mij ook niet meer moeten starten, want bij een benzine motor heb je voldoende spanning nodig om te vonken.
Het zou me niks verbazen als je ergens lekstroom hebt en wellicht zelfs kortsluiting. Ergens de isololatie van een kabel af en als die het frame of iets van metaal raakt dan valt die uit.

Heb je geen garantie meer op de motor?
Titel: Re: Maddog's problemen hoekje
Bericht door: Maddog op 28 juni, 2010, 09:19:27
Alleen garantie op draaiend gedeelte dus Het motorblok. Ik ga vanmiddag eens alle kappen erafhalen en kijken hoe de kabels zitten en ze door meten. Maar ondertussen bestel ik me alvast een nieuwe SR aangezien ze vaak dood gaan.
Titel: Re: Maddog's problemen hoekje
Bericht door: QuattroFrits op 28 juni, 2010, 16:37:55
Citaat van: SuzukiLimburg op 28 juni, 2010, 08:37:23
Het zou me niks verbazen als je ergens lekstroom hebt en wellicht zelfs kortsluiting. Ergens de isololatie van een kabel af en als die het frame of iets van metaal raakt dan valt die uit.


Ergens in het donker controleren met draaiende motor, soms zie je de vonken er van af schieten.
Titel: Re: Maddog's problemen hoekje
Bericht door: Maddog op 29 juni, 2010, 12:06:24
Over een half uur mag ik m'n motor weer ophalen Bin de dealer.
Toch vannochtend maar naar de dealer gereden.
De monteur had blijkbaar lopen prutse en een kapotte spanningsregelaar erop gezet.
En de bekabeling was nog een zooi. Momenteel zit hun beste monteur aan mijn fiets dus hopelijk rij ik vanavod de avond 4-daagse op mijn eigen fiets.

Toch weer bedankt voor de tips en tricks.

Greetz Maddog
Titel: Re: Maddog's problemen hoekje
Bericht door: @Nippon op 29 juni, 2010, 18:21:06
Citaat van: Maddog op 29 juni, 2010, 12:06:24
Over een half uur mag ik m'n motor weer ophalen Bin de dealer.
Toch vannochtend maar naar de dealer gereden.
De monteur had blijkbaar lopen prutse en een kapotte spanningsregelaar erop gezet.
En de bekabeling was nog een zooi. Momenteel zit hun beste monteur aan mijn fiets dus hopelijk rij ik vanavod de avond 4-daagse op mijn eigen fiets.

Toch weer bedankt voor de tips en tricks.

Greetz Maddog

neem een zaklamp en brandblusser mee  :mrgreen:
Titel: Re: Maddog's problemen hoekje
Bericht door: Motzippaldy op 29 juni, 2010, 18:58:12
Citaat van: BoxerQ op 29 juni, 2010, 18:21:06
Citaat van: Maddog op 29 juni, 2010, 12:06:24
Over een half uur mag ik m'n motor weer ophalen Bin de dealer.
Toch vannochtend maar naar de dealer gereden.
De monteur had blijkbaar lopen prutse en een kapotte spanningsregelaar erop gezet.
En de bekabeling was nog een zooi. Momenteel zit hun beste monteur aan mijn fiets dus hopelijk rij ik vanavod de avond 4-daagse op mijn eigen fiets.

Toch weer bedankt voor de tips en tricks.

Greetz Maddog

neem een zaklamp en brandblusser mee  :mrgreen:


:schater: