Waarom geen 4 in lijn, v 4 of dergelijke naaimachines? :twisted: maar waarom 'n Twin?? :mrgreen: kan niet alleen maar een afwijking zijn :? toch??
en hier alleen mooie piccie's van Twins natuurlijk 8)
My first Twin
Yamaha XTZ 750 met toen revolutionaire 70pk gekocht in 1992 :worship-cool: Mooie herinneringen aan :wink:
(http://www.rohmann.de/tenere/images/wheelie.jpg)
edit: 48k in 4 jaar mee gekoetscht met alleen reizen/vakanties
-spanje
-tjechie
-Polen
-Frankrijk
-Italia
-Gb
-Schotland
Oerbetrouwbare moto 8)
jammer dat Yamaha eigenlijk haar toenmalige "leiding" met all-roads heeft afgestaan: Het blok was/is potent zat (wordt nog steeds gebruikt voor o.a. de TDM) de vergelijkbare (minder potente) Africa Twin van concurrent Honda is volgens mij nu nog steeds nieuw verkrijgbaar :?
My first twin ;)
(http://i18.photobucket.com/albums/b116/qarz/20060326_tlr.jpg)
Waarom,
Een twin praat terug. Al heb je nog zo'n potente 4L met een blerpijp erop voor mijn part. dan rij je nog met een stofzuiger.
Als je gas geeft dan komt het vermogen erbij alsof je een fles curry uitknijpt en je het gas loslaat zakt het vermogen evenredig weer terug. :thatsgay: coool....not.. boring ... yeah.
rij liever een motor die meteen een schop in de rug geeft als je aan het gas komt en waar je het stuur met 2 handen moet vast houden als je het gas ook maar ietsjes loslaat. ;)
Citaat van: "karz"My first twin ;)
(http://i18.photobucket.com/albums/b116/qarz/20060326_tlr.jpg)
Waarom,
Een twin praat terug. Al heb je nog zo'n potente 4L met een blerpijp erop voor mijn part. dan rij je nog met een stofzuiger.
Als je gas geeft dan komt het vermogen erbij alsof je een fles curry uitknijpt en je het gas loslaat zakt het vermogen evenredig weer terug. :thatsgay: coool....not.. boring ... yeah.
rij liever een motor die meteen een schop in de rug geeft als je aan het gas komt en waar je het stuur met 2 handen moet vast houden als je het gas ook maar ietsjes loslaat. ;)
damn ...blijft mooi he..
mooier dan een tuonodinges toch.. :mrgreen:
Citaat van: "karz"Waarom,
Een twin praat terug. Al heb je nog zo'n potente 4L met een blerpijp erop voor mijn part. dan rij je nog met een stofzuiger.
Als je gas geeft dan komt het vermogen erbij alsof je een fles curry uitknijpt en je het gas loslaat zakt het vermogen evenredig weer terug. :thatsgay: coool....not.. boring ... yeah.
rij liever een motor die meteen een schop in de rug geeft als je aan het gas komt en waar je het stuur met 2 handen moet vast houden als je het gas ook maar ietsjes loslaat. ;)
jij wil dus zeggen een Twin is voor "echte Mannen" :mrgreen: (
hier ga ik herrie mee krijgen)
Citaat van: "Dwars"Citaat van: "karz"Waarom,
Een twin praat terug. Al heb je nog zo'n potente 4L met een blerpijp erop voor mijn part. dan rij je nog met een stofzuiger.
Als je gas geeft dan komt het vermogen erbij alsof je een fles curry uitknijpt en je het gas loslaat zakt het vermogen evenredig weer terug. :thatsgay: coool....not.. boring ... yeah.
rij liever een motor die meteen een schop in de rug geeft als je aan het gas komt en waar je het stuur met 2 handen moet vast houden als je het gas ook maar ietsjes loslaat. ;)
jij wil dus zeggen een Twin is voor "echte Mannen" :mrgreen: (hier ga ik herrie mee krijgen)
geloof ik ook niet dat voor echte mannen....echte vrouwen kunnen dat ook best aan :angel:
my first twin...... :roll:
(http://img467.imageshack.us/img467/5200/gs283voor8tk.jpg)
is op zich wel een leuk "pruttel-masjien" maar wat me er aan stoort is dat je zo gauw je een beetje sneller gaat rijden gewoon keihard met je neus op het feit gedrukt wordt dat ie niet echt met een doel voor ogen ontworpen is :? Voorvering die doorslaat als je hard remt, wat wel te verhelpen was met andere veren, maargoed. Een remschijf die blauw wordt als je hard remt, een voorvork, die ook met de progressieve veren, afhankelijk van het wegdek "stuitert" als je stevig ankert. Grondspeling ver benedn de maat enz enz. Hij is dus echt gemaakt om er wat op los te pruttelen, en dat stoort me wel een beetje, ik denk daarom ook niet dat ik hem als ik voluit mag rijden nog houd..... ik was es aan het kijken voor iets met minder cilinders :twisted: afhankelijk van hoe veel ik gespaard krijg voor mei volgend jaar :roll:
Citaat van: "karz"My first twin ;)
(http://i18.photobucket.com/albums/b116/qarz/20060326_tlr.jpg)
Waarom,
Een twin praat terug. Al heb je nog zo'n potente 4L met een blerpijp erop voor mijn part. dan rij je nog met een stofzuiger.
Als je gas geeft dan komt het vermogen erbij alsof je een fles curry uitknijpt en je het gas loslaat zakt het vermogen evenredig weer terug. :thatsgay: coool....not.. boring ... yeah.
rij liever een motor die meteen een schop in de rug geeft als je aan het gas komt en waar je het stuur met 2 handen moet vast houden als je het gas ook maar ietsjes loslaat. ;)
heb laatst eens op een Tl1000 gereden...is ff wennen..en die schop voelt heerlijk aan...
Vraag me af of een R1 of vergelijkbaar ook een schop geeft..of toch erg veel minder ? (rij zelf een 750cc 4Cyl 100Pk wat zeker geen schop geeft, is ie ook te oud voor denk ik..)
Citaat van: "FZ_Ron"
Vraag me af of een R1 of vergelijkbaar ook een schop geeft..of toch erg veel minder ? (rij zelf een 750cc 4Cyl 100Pk wat zeker geen schop geeft, is ie ook te oud voor denk ik..)
Rijd maar 8000 turen en dan gaskraan helemaal opendraaien 8) :twisted:
Citaat van: "Motzippaldy"Citaat van: "FZ_Ron"
Vraag me af of een R1 of vergelijkbaar ook een schop geeft..of toch erg veel minder ? (rij zelf een 750cc 4Cyl 100Pk wat zeker geen schop geeft, is ie ook te oud voor denk ik..)
Rijd maar 8000 turen en dan gaskraan helemaal opendraaien 8) :twisted:
Dat bedoel ik, dan is de TLR al over zijn piek heen. En de schop vind ik toch geen schop , zelfs op de gsxr 1000 2005 niet.
Citaat van: "Motzippaldy"Citaat van: "FZ_Ron"
Vraag me af of een R1 of vergelijkbaar ook een schop geeft..of toch erg veel minder ? (rij zelf een 750cc 4Cyl 100Pk wat zeker geen schop geeft, is ie ook te oud voor denk ik..)
Rijd maar 8000 turen en dan gaskraan helemaal opendraaien 8) :twisted:
waarom?? :? duurt dus langer voordat een 4cilinder "piekt" :? terwijl een twin dan al lang aan z'n top is: sneller opschakelen kunnen en een motorrem hebben waar je u tegen zegt :wink:
Continue aan 8000rps (of nog meer) moeten rijden om het volle vermogen eruit te kunnen halen is leuk op papier of een circuit: op de weg zelden mogelijk en uiterst vermoeiend :? mss aardig om in de kroeg te vertellen; Twin-lovers weten beter :yes6rs:
Toch??
Citaat van: "Dwars"Continue aan 8000rps (of nog meer) moeten rijden om het volle vermogen eruit te kunnen halen is leuk op papier of een circuit: op de weg zelden mogelijk en uiterst vermoeiend :? Toch??
Ik cruise bij 8000 toeren :roll:
Citaat van: "Herr Tod"Citaat van: "Dwars"Continue aan 8000rps (of nog meer) moeten rijden om het volle vermogen eruit te kunnen halen is leuk op papier of een circuit: op de weg zelden mogelijk en uiterst vermoeiend :? Toch??
Ik cruise bij 8000 toeren :roll:
pcies dat bedoel ik :wink:
(want dat denk je maar........) :roll:
jah...met een motor altijd op het perfecte toerental te rijden om de schop te krijgen is niet mogelijk...een twin geeft (bijna) altijd die schop.....soms wat meer, soms wat minder.
Persoonlijk vind ik een twin wat moeilijker rijden na de bochten (gas erop na de bocht), maar dat is een kwestie van wennen denk ik..Voor de bocht kun je makkelijk afremmen op de motor en dat is weer een pre ervan.
Oke...wat zijn nog meer voordelen van een Twin ?
Citaat van: "FZ_Ron"
Persoonlijk vind ik een twin wat moeilijker rijden na de bochten (gas erop na de bocht), maar dat is een kwestie van wennen denk ik..Voor de bocht kun je makkelijk afremmen op de motor en dat is weer een pre ervan.
Oke...wat zijn nog meer voordelen van een Twin ?
gas erop na de bocht???? gas gaat gewoon voor de bocht op constant en in uitkomen vd bocht gaat t gas er weer vol op!!
kweet niet zometeen voordelen maar in mij eigen geval is de "funfactor"en het "nukkige" karakter toch wel de grootste plusfactor...... ach weet je wat, t blok HEEFT gewoon karakter :mrgreen:
:twisted: tis iig heel wat anders als zo'n 4cyl naaimachientje :twisted:
(uh ow, hier krijg ik weer gezeiks mee)
Euh, wie zei dat ook alweer.
Een twin?, die heeft 1 cilinder teveel, of twee te weinig, maar goed ik heb daar ook geen verstand van :oops: :oops: :D :D
Citaat van: "Road Racing Hayabusa"Euh, wie zei dat ook alweer.
Een twin?, die heeft 1 cilinder teveel, of twee te weinig, maar goed ik heb daar ook geen verstand van :oops: :oops: :D :D
it wasn't me :mrgreen: toch??
:laughing49so:
inzicht komt met de jaren :mrgreen:
Citaat van: "The Dominator"
gas erop na de bocht???? gas gaat gewoon voor de bocht op constant en in uitkomen vd bocht gaat t gas er weer vol op!!
das eigenlijk wat ik ook bedoelde..anders val je ja helemaal stil in de bochten..
Het heeft allemaal wel wat. Het enorme vermogen van een twin als je een bocht uit accelereerd en het afremmen op de motor.
En toch mis ik mijn ZX 7 R nog wel eens, dat ding bleef maar gaan ook boven de 200. En dan dat geluid van de ram air als je tot in de toerbegrenzer trekt (11500 rpm)
De echte "schop" die ik kreeg op de Kawa mis ik wel op de Duc, maar wellicht is het voor mij beter zo ( lees verstandiger)
Het heeft allemaal zijn voor en nadelen.
Ik heb dus nog nooit op een twin gereden, dus kan me helemaal geen voorstelling van de verschillen maken. :?
Vooroordelen zijn er zat, bedoel als je tegen bepaalde mensen zegt dat je eens op een twin (in mijn geval een monster) wil rijden, beginnen ze van, nee moet je niet doen, das niks voor jou...waarom vraag ik me dan af, wat is dan zo anders aan het rijden op een Monster t.o.v. mijn Bandit.
(dat het een naked is, meer verschil zie ik niet....)
Of is het gewoon slap geouwhoer van mensen die niet weten waar ze over spreken???
Wat is dan eigenlijk het verschil in rijeigenschappen tussen 4cyl en een twin :?:
Citaat van: "suzuki-girl"
(dat het een naked is, meer verschil zie ik niet....)
:shock:
in naked rijkt het van:
(http://www.motonline.com/img_repository/tuono_alto.jpg)
tot
(http://www.motorcycle.com/mo/mchonda/mcphotos/cb500-7.jpg)
zo ongeveer....
een 4cil is normaal gesproken een "naaimachientje" zeker als je er eentje hebt die niet zo gek opgevoerd is. Een twin is veel nukkiger, en vergeeft daarom veel minder snel een foutje (in de bocht effe het gas dicht omdat je je verschrok voor die kat die uit de boom viel komt er meestal op neer dat jij opeens in de boom hangt, in plaats van de kat)
als je het heel simpel bekijkt komt het erop aan hoeveel inhoud zo'n ding per cilinder heeft, want dat is de "stoot" die jij telkes krijgt. als je een 1000'er 4 cil hebt krijg je telkes een 250cc stootje... als je echter een 1000'er twin hebt krijg je telkes een 500cc "stootje" en daar moet je mee om kunnen gaan, kun je ermee omgaan, rijdt het heerlijk en kun je als een gek een bocht uit accelereren, kun je er niet mee omgaan, lig je om de haverklap "op je bakkes"
Citaat van: "Road Racing Hayabusa"Euh, wie zei dat ook alweer.
Een twin?, die heeft 1 cilinder teveel, of twee te weinig, maar goed ik heb daar ook geen verstand van :oops: :oops: :D :D
:rofl:
hij is leuk! :D
Citaat van: "WhomBom"Citaat van: "suzuki-girl"
(dat het een naked is, meer verschil zie ik niet....)
als je het heel simpel bekijkt komt het erop aan hoeveel inhoud zo'n ding per cilinder heeft, want dat is de "stoot" die jij telkes krijgt. als je een 1000'er 4 cil hebt krijg je telkes een 250cc stootje... als je echter een 1000'er twin hebt krijg je telkes een 500cc "stootje" en daar moet je mee om kunnen gaan, kun je ermee omgaan, rijdt het heerlijk en kun je als een gek een bocht uit accelereren, kun je er niet mee omgaan, lig je om de haverklap "op je bakkes"
Nu snap ik het... :yes6rs:
Thanx voor de uitleg Whombom :wink:
Citaat van: "Dwars"maar waarom 'n Twin?? :mrgreen:
(http://www.olsentwinsplanet.com/wallpaper/1024/08.jpg)
lijkt me duidelijk: er gaat niks boven een lekkere twin :twisted:
In dat geval had ik liever een V10 :mrgreen:
dat zijn toch die 2 van Olsen?? :? zijn die al 18?? :mrgreen:
Citaat van: "Dwars"dat zijn toch die 2 van Olsen?? :? zijn die al 18?? :mrgreen:
Misschien niet, maar zo te zien wel al de 35 kg gepasseerd :twisted:
Citaat van: "May Day"Citaat van: "Dwars"dat zijn toch die 2 van Olsen?? :? zijn die al 18?? :mrgreen:
Misschien niet, maar zo te zien wel al de 35 kg gepasseerd :twisted:
ik dacht altijd min 1000 weken of 40 kg?? :twisted:
maar ff on topic: kzie we hebben er weer een Twin bij, unne TLS 8)
was eigenlijk ut verschil met een TLR?? :?
Batlle of the Twins- mcn filmke: tracktest @ Donnington Ducati 1098-Honda SP2-Aprillia RSV Mille
http://www.youtube.com/watch?v=kOcbfIWiYU8
'ey dat is die dulle van Mach II :worship-cool: :D
zou ut? echt?