adviezen ??? :wink:
:rofl:
Ik geef je een advies: Forget it.
:)}
compressie extreem verhogen, benzine afschaffen, de benzinetank vervangen voor een LPG tank dus, een nog veel grotere carburateur er op en gaaaaaan met die banaan!
(dan heb je ineens net zo veel vermogen als een TE510 ;) )
overigens niet vergeten je koelsysteem wel een beetje te upgraden :!:
nice answers. gimmie more. :P
Citaat van: "oldman"nice answers. gimmie more. :P
wat moet je weten? 8) in theorie is het allemaal mogelijk alleen is er in de praktijk helemaal niks te krijgen voor een motorfiets :lol:
just for fun, nix serieus
daar houden we van 8) is lachgas niks voor op dn drz? :D
Twinturbo met intercooler :thumbsup:
wel met vloeibare stikstof om de intercooler te koelen natuurlijk :roll:
Ofcourse. En hang er ook meteen een dubbele compressor naast voor de lage toeren.
of klop es vriendelijk aan de deur bij porsche, maken die een variabele turbo voor je :cum:
Hang er dan ook gelijk een zijspan aan :rofl: :rofl:
Citaat van: "WhomBom"of klop es vriendelijk aan de deur bij porsche, maken die een variabele turbo voor je :cum:
2e na Garrett :wink:
Citaat van: "Joepie1958"Hang er dan ook gelijk een zijspan aan :rofl: :rofl:
nee man! een aanhanger met al dat koppel kan hij trekkennnnnnnn :lol:
kijk, dit is wat ik bedoelde, nu komen we ergens :D
heb al eens een verhaal gelezen over een Gold-wing met zijspan op LPG :wink: mogelijk is het dus zeker, dunkt me.
trouwens bij de moderne G3 lpi installatie's, merk jij als jan met de pet nix van vermogensverlies, startprobs oid. althans bij auto's :wink: Enige lastige zal zijn die tank ergens kwijt te geraken op je bagagerekje :lol:
Citaat van: "Dwars"
trouwens bij de moderne G3 lpi installatie's, merk jij als jan met de pet nix van vermogensverlies
Steker nog, met een G3 installatie verkrijg je méér vermogen :!:
(en de wegenbelasting is ook nog bijna hetzelfde als een normale benziene....)
Citaat van: "Dwars"heb al eens een verhaal gelezen over een Gold-wing met zijspan op LPG :wink: mogelijk is het dus zeker, dunkt me.
trouwens bij de moderne G3 lpi installatie's, merk jij als jan met de pet nix van vermogensverlies, startprobs oid. althans bij auto's :wink: Enige lastige zal zijn die tank ergens kwijt te geraken op je bagagerekje :lol:
en als je de motor aanpast op LPG alleen kan je er serieuze PK's mee maken en daar hoeft het geen G3 installatie voor te zijn ;)
zit eigenlijk te denken aan een na-verbrandertje in combinatie met een
............
Citaat van: "oldman"zit eigenlijk te denken aan een na-verbrandertje in combinatie met een
............
wat zit jij te roken?? :mrgreen:
zware van nelle, zonder enige additieven, hickup,
wil zo graag met mijn kleine soes, de groooote jongens bijbenen, hickup.
(http://img153.imageshack.us/img153/4010/img0023ic3.jpg)
proost, henry
gooi er wat drz-e onderdelen op :!: ik weet niet precies wat er allemaal anders is, daar kan schmetzke je wellicht beter bij helpen, ik dacht de kop, nokkenassen, carb en pakkingen (dunnere)? heppie toch een pk of 48 dacht ik :twisted:
Citaat van: "WhomBom"gooi er wat drz-e onderdelen op :!: ik weet niet precies wat er allemaal anders is, daar kan schmetzke je wellicht beter bij helpen, ik dacht de kop, nokkenassen, carb en pakkingen (dunnere)? heppie toch een pk of 48 dacht ik :twisted:
een E heeft standaard 49pk aan de krukas, de E heeft snellere nokkenassen, (niet zo snel als hotcams) een keihin FCR carburateur, een dunnere voetpakking voor een compressieverhouding van 1:13,2 (S standaard 1:12,3) en een dikkere voorbocht :D
en een snellere CDI.
Citaat van: "Schmetzke"en een snellere CDI.
die moet ik ook nog hebben 8)
Citaat van: "Youp"Citaat van: "Schmetzke"en een snellere CDI.
die moet ik ook nog hebben 8)
zou eerst eens voor die nieuwe tandwielen gaan shoppen :lol:
LPG voor BMW motoren nu al via www.Wunderlich.de
(http://motorrad.thegeek.de/wp-content/uploads/2006/09/bmw_gastank.jpg)
CiteerGasumrüstung für BMW Motorräder
Was beim Auto schon lange geht, gibt es nun auch für BMW (K) Motorräder: Der BMW Motorradausrüster Wunderlich bietet einen Umrüstsatz für den Beitrieb mit Autgas an. Ähnlich wie beim Auto wird dabei ein Zusatztank für Gas in das Fahrzeug integriert - bei Wunderlich findet der Tank im Topcase seinen Platz. Die Kraftstoffart kann dann wahlweise bestimmt werden.
Das funktioniert so: Zuerst wird der Motor mit Benzin auf Betriebstemperatur gebracht, dann wird auf den Betrieb mit Gas umgestellt. Sollte das Gas ausgehen, schaltet die Automatik zurück auf den Betrieb mit Benzin. Die Reichweite erhöht sich mit dem Zusatztank um rund 250 Kilometer. Weiterer Vorteil ist natürlich der günstigere Preis - Autogas ist bis zu 50% billiger als Super Benzin und die Rückstände der Verbrennung sind wesentlich weniger umweltbelastend. Die Leistung des Motorrads bleibt dabei voll erhalten.
Leider sind die Kosten der Umrüstung recht hoch: Rund 1.800,– Euro (zzgl. TÜV Gebühren) muss der Gas Enthusiast auf den Tisch legen, gemessen an der Ersparnis bei einer relativ hohen Laufleistung sollte sich diese Investition jedoch realitv schnell wieder amortisieren.
Ein echter Nachteil ist allerdings, dass durch den Tank Platz bei der Zuladung verloren geht. Nun ja, man kann eben nicht alles haben. Irgendwo muss der Tank schließlich hin.
Leider gibt es für die Boxermotoren noch keinen Umrüstsatz - aber daran wird laut Wunderlich bereits gearbeitet.
Fazit: Interessantes Konzept für Viel- und Tourenfahrer. Für Schönwetter- und Sonntagsfahrer zu teuer.
Quelle: www.wunderlich.de
:worship-cool:
je zegt :
[quote="WhomBom"]gooi er wat drz-e onderdelen op :!: ik weet niet precies wat er allemaal anders is, daar kan schmetzke je wellicht beter bij helpen, ik dacht de kop, nokkenassen, carb en pakkingen (dunnere)? heppie toch een pk of 48 dacht ik :twisted:[/quote]
enuhhh.wah cos dah ?
Citaat van: "Dwars"LPG voor BMW motoren nu al via www.Wunderlich.de
(http://motorrad.thegeek.de/wp-content/uploads/2006/09/bmw_gastank.jpg)
CiteerGasumrüstung für BMW Motorräde\
iets voor U, Dwars ? :nana9oi:
Citaat van: "Dwars"Citaat van: "Youp"Citaat van: "Schmetzke"en een snellere CDI.
die moet ik ook nog hebben 8)
zou eerst eens voor die nieuwe tandwielen gaan shoppen :lol:
ja ik wil verdomme mn stealth.... duurt allemaal zo lang :?
lees net op I-net.
CiteerIn één van de motoren en toerisme van vorige maanden stond een test van een suzuki Vstrom op LPG... het systeem zat ook in de topkoffer.
Kwestie van rijeigenschappen vonden ze dit niet zo goed daar de zware tank achter de achterste as komt... dit leide tot een wazig gevoel in het stuur.... BTW deze suzuki LPG kan je in de toekomst fabriek af bestellen.
:wink:
bron: motoren en toerisme
CiteerTijdens de Suzuki-Day op de Nurburgring kregen alle aanwezigen kort de kans kennis te maken met een wel zeer tot de verbeelding sprekende versie van de V-Strom 1000: een exemplaar op LPG. Nu rijden er als sinds jaar en dag auto's rond met deze brandstof (voluit: Liquified Petrol Gas) maar op motorfietsen zag je zo 'n installatie erg zelden opduiken. Onlangs ging Suzuki Belgium echter in zee met LPG-specialist Auto Gas Systems uit Olen, en het resultaat van die samenwerking is dit kant-en-klaar prototype waarmee we al een eerste realistische test konden verrijden. 'Gas geven' kreeg plots een heel andere dimensie...
Eind jaren zestig had iemand uit de achterhoek, al een gasinstallatie gebouwd op zijn Puch brommer, wat toen na tien duizend km, nog steeds perfect werkte.
Wel is de puch omgebouwd op waterkoeling, daar de motortemperatuur natuurlijk hoger ligt.
Va een oude brandblusser is de gastank gemaakt (3 liter) waarna het gas eerst naar een warmtewisselaar gaat, en via een reduceerventiel, naar de sproeier, wat een nogal moeilijk geval was, in de sproeier wordt het gas gemeng met de aangezogen lucht, en tevens de smeerolie (tweetakt)
de hoofdmenging gaat via de standaard carburateur.
De vrebranding gaat langzamer dan bij benzine, vandaar dat de ontsteking vervroegd moest gaan worden.
Het verbruik lag op dezelfde hoeveelheid als met benzine,
De eigenaar is vele malen aangehouden, door de politie, maar niemand, v/d hermandad wist hier mee om te gaan, om vast te stellen of het nu een brommer of een motor was, uiteindelijk heeft een agent de brommer in beslag genomen.
Maanden later, en div rechtszaken verder, waar zelfs de TNO om advies is gevraagd, is hij niet veroordeeld, maar op grond van het feit, dat de Puch niet voorzien was van trappers, (wat toendertijd nog verplicht) was het dus geen brommer, en mocht derhalve niet als zodanig deelnemen aan het verkeer, wel heeft hij de inbeslag genoemen Puch weer terug gekregen, om verder te experimenteren.
lol je moet maar op t idee komen eah
8)