2007 Yamaha R1: update??
hier een eerste foto van het Euro-model. Andere feiten: 177kg, 178pk/12500 toeren (3pk meer als voorheen), variabele klepbediening en inlaten, 4-titanium kleppen per cilinder, "slipper-clutch" van de 2006 SP versie, 6-zuiger remmen en titanium uitlaatsysteem.
(http://img414.imageshack.us/img414/117/r107cg3.jpg) (http://imageshack.us)
Nog Lotto winnen :banghead4rv:
Lijkt meer op de nieuwe Fazer, zo naakt. Maargoed, I like it naked :twisted:
Is dat nieuwe trend? dat bijna alle merken ineens weer met wit als kleur komen :roll:
Kuipwerk vind ik wel apart :wink:
Citaat van: "suzuki-girl"Is dat nieuwe trend? dat bijna alle merken ineens weer met wit als kleur komen :roll:
Ja, en ik ben de trendsetter 8)
Citaat van: "Schmetzke"Citaat van: "suzuki-girl"Is dat nieuwe trend? dat bijna alle merken ineens weer met wit als kleur komen :roll:
Ja, en ik ben de trendsetter 8)
Doe me dat svp niet aan, moet ik dalijk ook nog uit voor witte laarzen :mrgreen:
:wink:
Typisch geval van ik vond de "oude mooier"
Citaat van: "suzuki-girl"Citaat van: "Schmetzke"Citaat van: "suzuki-girl"Is dat nieuwe trend? dat bijna alle merken ineens weer met wit als kleur komen :roll:
Ja, en ik ben de trendsetter 8)
Doe me dat svp niet aan, moet ik dalijk ook nog uit voor witte laarzen :mrgreen:
:wink:
:lol: :wink: :wink:
Citaat van: "Desmo-devil"Typisch geval van ik vond de "oude mooier"
:stupid:
vind er verrekte weinig aan :?
Gaat dat nu weer een nieuwe trend worden: 6 zuiger radiale remklauwen??
Ze verzinnen ook steeds weer wat nieuws, daar in Japanië.... :roll:
Citaat van: "rsv2002"Gaat dat nu weer een nieuwe trend worden: 6 zuiger radiale remklauwen??
Ze verzinnen ook steeds weer wat nieuws, daar in Japanië.... :roll:
integendeel eigenlijk..tis al een trend alhoewel 6 -zuiger ...
tegenwoordig schijnt iedere motor pas af te zijn als er radiale remmerij op zit..hetgeen overigens geen reet uitmaakt qua remmen of je moet er ook een fatsoendelijk radiaalpomp bij hebben en dan nog bij je bij straatgebruik een knappe jongen wil je het voordeel eruit kunnen peuteren bij het remmen..
Maar...ff een stelling..
ik vindt dat ze het anders moeten doen daar in Japan..
Fuck de radiaalremmerij...alle moderne supersports remmen ook met gewone rempompen en axiaal remtangen al hard zat voor op straat..
als ze nu eens remmen gaan monteren die gewoon hard remmen ipv snoeihard vertragen...
Na?..maak nu eens remmen die gewoon goed remmen maar dan zonder die "bite' en maak ze nu eens superdoseerbaar..
Bedoel...allemaal leuk en aardig die radiaalremmerij en die "knalharde" druk in de remhendels maar ale....er gaan er nogal wat op hun plaat "over het voorwiel" omdat ze zich vergissen in de vertraging van hun voorrem en bijvoorbeeld als ze ne keer een noodstop moeten maken of in een reflex remmen zichzelf onderuitrem omdat het voorwiel in één keer stilstaat...heb het over straatrijders op straatfietskes he
maak nu eens gewoon remmekes die goed vertragen maar die "idiot proof" zijn..
alé..da was de stelling van vandaag..
voor de rest..
Ik had een poserwaardig setje radiaal Brembo's voor mijn Duc in gedachten..eerst....dacht dat dat wel apart was..
Maar als ik zie dat ze tgenwoordig al standaard op de helft van de jappenfietsen radiaalremmerij zetten hoeft het voor mij niet meer..
Dan is het niet meer apart maar zo ongeveer standaard en dan laat ik liever de huidige gewone Brembo "goldlines" tangen zitten.
bovendien...die "goldlines" "fluiten" zo mooi wanneer je in de ankers gaat ..ennuh...de eerste standaard "jap' met radiaal remmen die eerder stilstaat dan die lichte Duc met die "goldlines" moet ik nog zien ..
:wink:
Citaat van: "Hakinnen"Maar...ff een stelling.. heel verhaal
maak nu eens gewoon remmekes die goed vertragen maar die "idiot proof" zijn..
allemaal aan de elektriek bekrachtigde ABS dan maar :mrgreen: zo gek zijn die duitsters nog niet :wink:
Nieuwe R1 heeft kleinere schijven en daroom gebruiken ze 6 zuigers in plaats van 4 :wink:
denk inderdaad dat je aan de ABS moet wil je het idiot proof hebben.
Zelfs een originele GS500 rem is niet idiotproof;
ik reed een keer met bertel (mn broer, ook gs500) "volles rohr" van gulpen richting wittem toen bertel opeens van het gas afging, en ik, op dat moment precies achter bertel dacht "GAAAAAAAAAAAAAS" in dat ik begin bertel in te halen gaat die in de remmen, ik denk huw? en toen ik dus met een 160 achter bertel uitdook, die toen nog maar 130 oid ging, kwam ik erachter waarom hij nog maar 130 ging en aan t remmen was.....
a...a....AUTOOO! dus ik bam op die rem, met als gevolg een geblokkeerd voorwiel...in een bocht met een flink vaartje :? rem dus meteen weer gelost, waardoor de GS die eerst hard naar buiten schoof met een slag weer terug kwam en vervolgens zo hard door slingerde dat mijn voeten van de steps af slingerden... en toen toch nog tussen berm en auto door gekropen :roll:
je moet gewoon geen supersport kopen als je nog niet rijden kunt :idea: als je een "normaal" fietsje pakt heb je wat relaxtere (ofzo?) remmen enz. enz.
Citaat van: "Motzippaldy"Nieuwe R1 heeft kleinere schijven en daroom gebruiken ze 6 zuigers in plaats van 4 :wink:
onzin..imo
6 zuiger remt niet beter of harder dan 4 zuiger ongeacht een paar mm verschil in schijfdiameter..
In tegenstelling zelfs..6 zuiger tangen worden heter en dat is meteen de reden waarom ze in de racerij zelden gebruikt worden. omdat ze er minder geschikt voor zijn..
volgens mij is de enige reden waarom yamaha nu naar 6-zuiger tangen op een straatfiets gaat commercie...het "even iets hebben" wat de "anderen" nog niet heben. de radiaalremmerij waarmee de GIX1000 in de straatuitvoering is begonnen is inmiddels al overal op te vinden ..radiaaltrend is al weer voorbij en verzadigt en nu gaan we dus de 6-zuiger trend zien..
:wink:
Citaat van: "WhomBom"je moet gewoon geen supersport kopen als je nog niet rijden kunt
:yes6rs:
sowieso niet kopen: lelijke hokken :mrgreen:
vind m echt wel mooi uitzien :lol:
wil aleen wel n foto van t kontje zien van de bike.
Citaat van: "Hakinnen"Citaat van: "Motzippaldy"Nieuwe R1 heeft kleinere schijven en daroom gebruiken ze 6 zuigers in plaats van 4 :wink:
onzin..imo
6 zuiger remt niet beter of harder dan 4 zuiger ongeacht een paar mm verschil in schijfdiameter..
In tegenstelling zelfs..6 zuiger tangen worden heter en dat is meteen de reden waarom ze in de racerij zelden gebruikt worden. omdat ze er minder geschikt voor zijn..
volgens mij is de enige reden waarom yamaha nu naar 6-zuiger tangen op een straatfiets gaat commercie...het "even iets hebben" wat de "anderen" nog niet heben. de radiaalremmerij waarmee de GIX1000 in de straatuitvoering is begonnen is inmiddels al overal op te vinden ..radiaaltrend is al weer voorbij en verzadigt en nu gaan we dus de 6-zuiger trend zien..
:wink:
Net eens ff gegoogled: radiale remklauwen lijken in 2003 gemeengoed te zijn geworden op verschillende supersports: o.a. idd Gixxer1000, Fireblade, Appie RSVR.
R1 daarentegen pas in 2004, 999s pas in 2005.
Kawasaki had vroegah al 6 zuigerklauwen op de ZX12R, maar is daar later, toen de radiale klauwen kwamen, weer vanaf gestapt, evenals Suzuki met de Gix 1000.
Nu dus de combinatie 6 zuiger in radiale uitvoering... Benieuwd waar ze volgend jaar weer mee komen... Rare jongens die Japaner :roll:
ik snap dat sowieso niet goed, het gaat toch om de verhouding oppervlakte pomzuiger/oppervlakte remklauwzuigers?
simpel gezegd; als de zuiger van mijn rempomp een oppervlakte van 30 mm^2 heeft, en mijn (enkele) remklauw een oppervlakte van 300 mm^2 dan wordt de beweging met een factor 10 gereduceerd. Als je de zuiger van de pomp 10mm naar binnen duwt, komen de zuigers van de remklauw 1mm naar buiten, 1/10 dus, maar wel met 10 keer zoveel kracht.
Waarom zouden 6 kleine zuigers dan beter zijn dan 4 grote? of wat dat betreft, 2 hele grote? imho dus flauwekul, dat hele zuiger-gezever.... ik heb al klauwen met 8 zuigers gezien :?
het radiaal bevestigen is, denk ik, gewoon lichter en/of stijver ofzo. Vooral als het lichter is is wel te begrijpen dat iedereen daar op overstapt (tis tenslotte gewicht he :roll: en ook nog eens onafgeveerd gewicht)
maar ik blijf erbij multi-many-zuigers is kwatsch, ofnie? :?:
Citaat van: "rsv2002"Citaat van: "Hakinnen"Citaat van: "Motzippaldy"Nieuwe R1 heeft kleinere schijven en daroom gebruiken ze 6 zuigers in plaats van 4 :wink:
onzin..imo
6 zuiger remt niet beter of harder dan 4 zuiger ongeacht een paar mm verschil in schijfdiameter..
In tegenstelling zelfs..6 zuiger tangen worden heter en dat is meteen de reden waarom ze in de racerij zelden gebruikt worden. omdat ze er minder geschikt voor zijn..
volgens mij is de enige reden waarom yamaha nu naar 6-zuiger tangen op een straatfiets gaat commercie...het "even iets hebben" wat de "anderen" nog niet heben. de radiaalremmerij waarmee de GIX1000 in de straatuitvoering is begonnen is inmiddels al overal op te vinden ..radiaaltrend is al weer voorbij en verzadigt en nu gaan we dus de 6-zuiger trend zien..
:wink:
Net eens ff gegoogled: radiale remklauwen lijken in 2003 gemeengoed te zijn geworden op verschillende supersports: o.a. idd Gixxer1000, Fireblade, Appie RSVR.
R1 daarentegen pas in 2004, 999s pas in 2005.
Kawasaki had vroegah al 6 zuigerklauwen op de ZX12R, maar is daar later, toen de radiale klauwen kwamen, weer vanaf gestapt, evenals Suzuki met de Gix 1000.
Nu dus de combinatie 6 zuiger in radiale uitvoering... Benieuwd waar ze volgend jaar weer mee komen... Rare jongens die Japaner :roll:
volgens mij was de 2003 GSX-R1000 idd de eerste met radiaal-tangen..
Maar de 2003 954 Fireblade en de RSV-mille hadden iig geen radiaal-tangen..
:wink:
______________
Hakki schreef:
Maar de 2003 954 Fireblade en de RSV-mille hadden iig geen radiaal-tangen..
______________
OK, de Blade was model 2004 (1000RR geintroduceerd herfst 2003 ? 8) :wink: ) , maar de Mille R had in 2003 toch echt radiale klauwen. Was daarmee de Appie de eerste europese straatfiets?? :D :D
Had ook nie anders verwacht van zo'n vooruitstrevend merk.... :wink:
Citaat van: "Desmo-devil"Typisch geval van ik vond de "oude mooier"
volledig met je eens, ik vind het grouw hok
Ik denk dat ie in het echt wel mooier is...
Ik vond de 2001 veel mooier...de blauw met jazeker...wit.
like this..
(http://img476.imageshack.us/img476/1119/fullid9.jpg)
vooral de achterkant is op deze wat "voller"....
Hou wel van een achterste met iets meer.. :lol:
Citaat van: "rsv2002"______________
Hakki schreef:
Maar de 2003 954 Fireblade en de RSV-mille hadden iig geen radiaal-tangen..
______________
OK, de Blade was model 2004 (1000RR geintroduceerd herfst 2003 ? 8) :wink: ) , maar de Mille R had in 2003 toch echt radiale klauwen. Was daarmee de Appie de eerste europese straatfiets?? :D :D
Had ook nie anders verwacht van zo'n vooruitstrevend merk.... :wink:
Tja maar toch nie, mijn 2005 RSV-R heeft geen radiale tangen maar wel radiale pompen voor rem en koppeling. De factory overigens wel, who cares, verschil is er toch niet in of......?
Citaat van: "rsv2002"______________
Hakki schreef:
Maar de 2003 954 Fireblade en de RSV-mille hadden iig geen radiaal-tangen..
______________
OK, de Blade was model 2004 (1000RR geintroduceerd herfst 2003 ? 8) :wink: ) , maar de Mille R had in 2003 toch echt radiale klauwen. Was daarmee de Appie de eerste europese straatfiets?? :D :D
Had ook nie anders verwacht van zo'n vooruitstrevend merk.... :wink:
Ok..jij je gelijk..
RSV-mille R had in 2003 radiaal tangen..
who gives a fuck anyway..
:wink:
Citaat van: "Hakinnen"
who gives a fuck anyway..
:wink:
Ik. Is echt wel hip, die radiale remmen :rofl:
Citaat van: "FZ_Ron"Ik vond de 2001 veel mooier...de blauw met jazeker...wit.
like this..
(http://img476.imageshack.us/img476/1119/fullid9.jpg)
vooral de achterkant is op deze wat "voller"....
Hou wel van een achterste met iets meer.. :lol:
kijk dat bedoel ik, ziet er toch een stuk beter uit.(http://boinc.bio.wzw.tum.de/boincsimap/forum/images/smiles/laola.gif)
On topic
(http://img53.imageshack.us/img53/8660/in7mdr2hx4.jpg)
High-tech :shock:
Citaat van: "Hakinnen"Citaat van: "rsv2002"______________
Hakki schreef:
Maar de 2003 954 Fireblade en de RSV-mille hadden iig geen radiaal-tangen..
______________
OK, de Blade was model 2004 (1000RR geintroduceerd herfst 2003 ? 8) :wink: ) , maar de Mille R had in 2003 toch echt radiale klauwen. Was daarmee de Appie de eerste europese straatfiets?? :D :D
Had ook nie anders verwacht van zo'n vooruitstrevend merk.... :wink:
Ok..jij je gelijk..
RSV-mille R had in 2003 radiaal tangen..
who gives a fuck anyway..
:wink:
Both wrong, de TLR had er al in '99 ;)
(http://www.motorforumlimburg.nl/~kpepels/voorkant/29.jpg)
Newsflash 2007 R1
CiteerYamaha R1 2007:update
Plaatjes van de 2007 R1 zijn er genoeg; hier wat technische details. Variable inlaatkelken, 6-zuiger remklauwen en de nieuwe 16-kleps motor met 180pk. Andere details zijn een nieuw frame met meer flex, een fly-by-wire gashendel en een droog gewicht van 177kg wat garant moet staan voor een hoop vuurwerk.
Het blok
(http://img127.imageshack.us/img127/2667/r1motorblokrs9.jpg) (http://imageshack.us)
de Var-Intake
(http://img168.imageshack.us/img168/3343/r1varintakehv6.jpg) (http://imageshack.us)
de "discussie" remklauwen
(http://img168.imageshack.us/img168/4889/r12007remklauwensr0.jpg) (http://imageshack.us)
bron Huge Feek
:shock: Die remklauwen :shock:
Brembo gecombineerd met Tociko :shock:
Citaat van: "Dwars"Newsflash 2007 R1
CiteerYamaha R1 2007:update
Plaatjes van de 2007 R1 zijn er genoeg; hier wat technische details. Variable inlaatkelken, 6-zuiger remklauwen en de nieuwe 16-kleps motor met 180pk. Andere details zijn een nieuw frame met meer flex, een fly-by-wire gashendel en een droog gewicht van 177kg wat garant moet staan voor een hoop vuurwerk.
fly-by-wire...aha... niet kopen dus dat hok :idea:
laatst een verhaal gehoord over een auto met fly by wire :fuckyou:
Het systeem is afgeleid uit de luchtvaart, en nu weet ik niet zeker of ik me alle details goed herinner maargoed;
In de luchtvaart heb je 3 hoofdsystemen die het fly by wire gebeuren regelen. Elk hoofdsysteem wordt door een andere fabrikant gemaakt.
Deze 3 systemen worden met elkaar vergeleken, en als er blijkt dat 1 van de 3 een afwijkende waarde geeft, telt het "moeder systeem" die afwijkende niet mee, en gaat verder op alleen de andere 2.
de 3 hoofdsystemen bestaan ieder op zich ook weer uit 3 delen, elk deel weer anders, geprogrammeerd in een andere taal, door telkens een andere programmeur. Ook deze worden weer vergeleken en in geval van "error" gaat ie met 2 van de 3 door.
allemaal om te voorkomen dat een vliegtuig buiten controle raakt door een foutje in het fly by wire systeem.
In auto's vonden ze dit wat ver gaan, en besloten ze voor de "simple solution" te gaan. 1 systeem :shock:
als je dus een foutje ergens in dit systeem hebt gaat je auto rare dingen doen. Dat was dus gebeurd bij een automobilist, zijn auto gaf volgas :?
heeft ie de politie gebeld, hebben die een stuk snelweg voor hem vrijgemaakt en daar is ie met iets van 200km/h doorgesuisd tot de benzine op was :shock:
en zo'n zeik op een fiets met 180 pk... nee dankje :cry:
R6 rijdt meer dan een jaar met dat systeem zonder problemen :roll:
Citaat van: "WhomBom"Citaat van: "Dwars"Newsflash 2007 R1
CiteerYamaha R1 2007:update
Plaatjes van de 2007 R1 zijn er genoeg; hier wat technische details. Variable inlaatkelken, 6-zuiger remklauwen en de nieuwe 16-kleps motor met 180pk. Andere details zijn een nieuw frame met meer flex, een fly-by-wire gashendel en een droog gewicht van 177kg wat garant moet staan voor een hoop vuurwerk.
fly-by-wire...aha... niet kopen dus dat hok :idea:
laatst een verhaal gehoord over een auto met fly by wire :fuckyou:
Het systeem is afgeleid uit de luchtvaart, en nu weet ik niet zeker of ik me alle details goed herinner maargoed;
In de luchtvaart heb je 3 hoofdsystemen die het fly by wire gebeuren regelen. Elk hoofdsysteem wordt door een andere fabrikant gemaakt.
Deze 3 systemen worden met elkaar vergeleken, en als er blijkt dat 1 van de 3 een afwijkende waarde geeft, telt het "moeder systeem" die afwijkende niet mee, en gaat verder op alleen de andere 2.
de 3 hoofdsystemen bestaan ieder op zich ook weer uit 3 delen, elk deel weer anders, geprogrammeerd in een andere taal, door telkens een andere programmeur. Ook deze worden weer vergeleken en in geval van "error" gaat ie met 2 van de 3 door.
allemaal om te voorkomen dat een vliegtuig buiten controle raakt door een foutje in het fly by wire systeem.
In auto's vonden ze dit wat ver gaan, en besloten ze voor de "simple solution" te gaan. 1 systeem :shock:
als je dus een foutje ergens in dit systeem hebt gaat je auto rare dingen doen. Dat was dus gebeurd bij een automobilist, zijn auto gaf volgas :?
heeft ie de politie gebeld, hebben die een stuk snelweg voor hem vrijgemaakt en daar is ie met iets van 200km/h doorgesuisd tot de benzine op was :shock:
en zo'n zeik op een fiets met 180 pk... nee dankje :cry:
Stel nou dat je gaskabel blijft hangen net als je volgas geeft...is ook al gebeurt...dus ook geen motor kopen met gaskabel... :shock:
btw..er waren oplossingen genoeg om die auto te laten stoppen, hoeft echt geen autoweg voor vrijgemaakt te worden en hoe wil je dat laten weten aan de politie...bellen? terwijl je 200 rijdt..wel handsfree dan wah..haha....denk dat dit ook zo'n broodje aap is wat niet te letterlijk genomen moet worden. Bij 10000 auto's en motoren gaat het wel goed..bij eentje gaat het mis...goed mis.
Kan altijd een rotte appel tussen zitten, daarom is niet alles per definitie slecht.
BTW...wat zou jij doen als je gas op de motor blijft hangen ?
ik zou de killswitch als dat gaat omgooien, als ik net wil beginnen te remmen voor een bocht en het gas blijft hangen zou ik beginnen te bibberen :wink:
tenzij ik een dubbele gaskabel heb, als het dan blijft hangen draai je het gas gewoon dicht, en dicht issie :roll:
Allemaal leuk die elektro faldera. Zo lang er nog een mechanisch systeem met Russische techologie achter staat om al die elektro de nek om te draaien is het prima, anders.... liever niet.
Citaat van: "FZ_Ron"denk dat dit ook zo'n broodje aap is wat niet te letterlijk
:stupid: in Formule 1 ook al jaren gemeengoed en zoals motzy al zei de R6 rijdt er ook mee. Niet zo bang voor het onbekende :wink:
Citaat van: "Dwars"Citaat van: "FZ_Ron"denk dat dit ook zo'n broodje aap is wat niet te letterlijk
:stupid: in Formule 1 ook al jaren gemeengoed en zoals motzy al zei de R6 rijdt er ook mee. Niet zo bang voor het onbekende :wink:
:stupid:
Yep..ik heb ook fly-by-wire..
op de playstation..draadloze controller...rij talloze rondjes Nordschleife iedere dag..gas is nog nooit blijven hangen..
:lol:
gezever...
:wink: