SUZUKI GSX-R 1000 2007
(http://img175.imageshack.us/img175/544/061003suzukigsxr10002006oq.jpg) (http://imageshack.us)
CiteerDrie motoren in één fiets
Meest opvallend zijn een nieuw frame en achtervork, nog uitgebreidere verstelmogelijkheden voor de vering, een in drie standen instelbare motortuning (!!!), en een elektronische stuurdemper. Ga er maar even voor zitten:
-De 1000cc viercilinder werd ondanks de aanpassingen aan de Euro-3 eisen toch weer een paar pk sterker, maar Suzuki wil nog niet kwijt hoeveel het topvermogen nu bedraagt. We gokken dat het richting 190 pk gaat.
-Nieuwe, compactere injectoren met 12 kleine gaatjes in plaats van 4 grote, zorgen voor een betere verneveling van het brandstofmengsel.
-Door de fijnere verneveling en compactere vorm van de injectoren, konden ze schuiner (onder een hoek van 30 graden) in de inlaatkanalen worden geplaatst, waardoor de gasreactie verbetert.
-De in- en uitlaatpoorten werden groter (inlaat plus 10%, uitlaat plus 20%), en kregen een verbeterde flow.
-De uitlaatklepstoters kregen 2 mm meer diameter, om de agressievere profielen van de nokkenas beter te kunnen volgen.
-De bougies hebben nu kleinere Iridium elektrodes, die een grotere vonk produceren en bovendien langer meegaan.
-Een nieuw luchtregelsysteem houdt de motor zowel warm als koud stabiel op het stationaire toerental en verbetert tegelijk de koude start.
-Het voorste gedeelte van het uit titanium en roestvrijstaal opgebouwde uitlaatsysteem bleef met zijn vier even lange uitlaatbochten die in één collector uitkomen, ongewijzigd, maar daarachter is alles nieuw. Via een korte tussenpijp (waar de servoklep in zit om de pulsaties van de gassen te regelen), komen de uitlaatgassen in een grote tussendemper onder het motorblok (waar de geregelde katalysator in zit), om vervolgens via twee uitlaatdempers aan weerszijden van het achterwiel de buitenwereld ingeblazen te worden. Het voordeel hiervan is dat het interne volume van het uitlaatsysteem bijna is verdubbeld, terwijl tegelijk het zwaartepunt is verlaagd, en het gewicht meer gecentraliseerd.
-Grotere ventilatiegaten in de voet van de cilinders zorgen ervoor dat de lucht die onder de neergaande zuigers wordt samengeperst, gemakkelijker kan ontsnappen naar de naastliggende cilinder waar de zuiger net omhoog gaat. Hierdoor hebben de neergaande zuigers minder pompweerstand, en is er dus ook minder vermogensverlies.
koppeling
-Een nieuw zelfstellend hydraulisch bedieningssysteem voor de koppeling zorgt ervoor dat ook bij langdurig racegebruik het gevoel in de koppeling niet verloren gaat.
-De computercapaciteit van het motormanagement van de nieuwe GSX-R 1000 is maar liefst vier keer groter als die van zijn voorganger. Reden voor deze uitbreiding is niet alleen een betere aansturing van het complexe injectie- en uitlaatsysteem, maar ook om de mogelijkheid te scheppen om met een schakelaar rechts op het stuur uit drie verschillende vermogenskarakteristieken te kiezen.
Hiervoor zijn drie verschillende mappings in het motormanagement opgenomen, die met behulp van opgedane ervaring uit de racerij zodanig zijn ingesteld, dat je specifiek kan kiezen voor een nat circuit, een opdrogend circuit, of een geheel droog circuit. Overschakelen van de ene mapping naar de andere is continue mogelijk, bijvoorbeeld om de motorkarakteristiek onder het rijden aan te passen aan een plaatselijk opdrogend wegdek, of een verminderde bandengrip aan het eind van een race. En uiteraard biedt de keuze uit verschillende mappings natuurlijk ook de mogelijkheid de motor aan te passen aan een snel of langzaam circuit.
-De radiateur werd iets groter (waardoor de koelingcapaciteit met 10% toenam) en heeft nu dezelfde fraaie trapezium vorm als de fabrieksracers.
-Ook de oliepomp is groter, waardoor er meer olie door de oliekoeler kan worden gepompt.
Frame
-Het geheel nieuwe aluminium frame is ter wille van een betere bouwprecisie opgebouwd uit nog maar 5 samengelaste gietstukken, plus een aangeschroefd gegoten achterframe.
-Een zelfde verbetering onderging de achtervork. Die bestaat nog maar uit 3 aluminium gietstukken en weegt 200 gram minder dan zijn voorganger.
-Voor de bediening van de monoshock werd een nieuw aluminium hefboomsysteem ontwikkeld, dat voor een betere tractie van het achterwiel moet zorgen, zonder dat er op veercomfort wordt ingeboet.
-De volledig verstelbare voor- en achtervering is uitgebreid met een aparte 'high- en low speed' demping, of om het in gewoon Nederlands te zeggen, een separate instelmogelijkheid van de ingaande demping voor het rijden met hoge of lage snelheid. Verder zijn er als accessoire speciale 'inserts' verkrijgbaar, waarmee je door het verstellen van de rijhoogte de set up van de vering kan aanpassen aan het circuit.
-Andere kleine wijzigingen aan de framegeometrie zijn een iets kortere balhoofdhoek (was 30mm, nu 28 mm) en een gering toegenomen veerweg van de voorvork (was 120 mm, nu 125 mm).
-Kennelijk waren de voorvorkpoten met hun 54 mm doorsnee nog niet dik (en stijf) genoeg, want voor het 2007 model zijn ze vergroot naar 56 mm.
-Het kon natuurlijk niet uitblijven dat ook Suzuki nu een elektronisch geregelde stuurdemper monteert op de GSX-R 1000, al werkt hij heel anders als de rotatiestuurdemper van Honda. De lichte demping bij lage snelheden en toenemende bij hogere snelheden, wordt geregeld door simpelweg middels een servomotortje een tapse naald steeds verder in de dempersproeier te duwen. De aansturing wordt volautomatisch geregeld door het motormanagement.
-De voetsteunen zijn nu in drie verschillende posities over een afstand van 14 mm verstelbaar, waarbij het rem- en schakelpedaal en de remcilinder van de achterrem met de voetsteunen meescharnieren.
-Voor 2007 kreeg de GSX-R 1000 nieuwe remschijven, die voor een betere warmteafvoer nu op 14 in plaats van 8 busjes zwevend zijn gemonteerd.
-Bij de achterrem verhuisde de remklauw van de onderkant van de swingarm naar de bovenkant.
-De kuip van de 2007 GSX-R 1000 is nieuw ontworpen en heeft dankzij een kuurtje in de windtunnel minder luchtweerstand dan zijn voorganger, ondanks dat het ruitje iets hoger is geworden. Verder kregen de boven elkaar liggende koplampen een compactere styling.
-Om op het circuit gemakkelijker van links naar rechts op de motor te gaan verzitten, werd de buddyseat iets smaller gemaakt, en kregen ook de zijpanelen ter hoogte van de onderbenen een smallere vorm.
-Een allerlaatste wijziging zien we in het instrumentarium, waar een displaytje aangeeft voor welke vermogenskarakteristiek je hebt gekozen.
bron Promotor
Mooie uitlaat :worship-cool:
wat een ding :shock: :whipping:
Citaat van: "Schmetzke"Mooie uitlaat :worship-cool:
maal twee
zou willen dat ze dat fritekot van ne K7 :mrgreen: eens begonnen uit te leveren...
Moet vering op die fietsen voor de Teams die al zeer vroeg hun eerste trainingen weer ingaan voor 2007..
Maar dan moet je wel een fiets hebben...en ik een voorvork ervan!
suzuki levert ze wereldwijdt NIET uit voor de persintro in australie volgende maand..niet aan de import,, niet aan de dealers en niet aan de racerij die ze normaal altijd eerder krijgen..
Slechts Yoshimura Suzuki en sinds nog maar kort Alstare-Corona en Rizla Suzuki hebben al K7's
de eerste "racer"wordt in nederland verwacht 11 of 12 februari..en das kort dag... om ze klaar te krijgen.
:oops: die lijkt n beetje op mijn nieuwe aanwinst..(ver weg familie) alleen de kleur al:P......ohja dat heb k hier nog nergens vermeld......IK heb n nieuwe bike ja :P
Citaat van: "*LUCKY 13*":oops: die lijkt n beetje op mijn nieuwe aanwinst..(ver weg familie) alleen de kleur al:P......ohja dat heb k hier nog nergens vermeld......IK heb n nieuwe bike ja :P
En wat mag dat dan wel voor iets wezen???? :roll:
Een èchte bike :thumbsup:
:twisted:
n suzuki gsxr 750 k1.......in het geel:P:P:P:P :twisted:
Met bagster zadel, kleine knippers, zwart ruitje, bos demper, en n gouden tzubaki ketting...........:P:P
Citaat van: "*LUCKY 13*":twisted:
n suzuki gsxr 750 k1.......in het geel:P:P:P:P :twisted:
Met bagster zadel, kleine knippers, zwart ruitje, bos demper, en n gouden tzubaki ketting...........:P:P
ttiwwp
Oke dan, paar fotootjes...(hoort wel neit meer hier in dit topic thuis lijkt me.....
Ohja, hij is wel degelijk echt geel, maar gvdmme wat stond er vorige week zondag een zon toen ik de pics maakte:o
(http://album.partyflock.nl/4451055.jpg)
(http://album.partyflock.nl/4501149.jpg)
Goedgekeurd??
k1,2 en 3 roelen :worship-cool:
Citaat van: "*LUCKY 13*"Goedgekeurd??
:P Zeer zeker. :P
Mooie Bike Lucky.
Citaat van: "Schmetzke"Mooie uitlaat :worship-cool:
Die uitlaat is het enige wat ik niet mooi vind aan deze fiets.
Wat een lelijke pot !
Citaat van: "Hakinnen"zou willen dat ze dat fritekot van ne K7 :mrgreen: eens begonnen uit te leveren...
:wink:
CiteerOp vrijdag 16 februari a.s. zal de nieuwe Suzuki GSX-R1000 landelijk worden geïntroduceerd bij de Suzuki dealer. De 'krachtigste GSX-R ooit gebouwd' zal tijdens een feestelijke bijeenkomst nationaal worden gepresenteerd met een videopresentatie door Barry Veneman.
De nieuwe GSX-R1000 beschikt over een aantal high-tech innovaties, zoals een in drie standen verstelbare mapping en een dubbele uitlaat aan weerszijde van de motor voor een groter uitlaatvolume en een verbeterde massa centralisatie. Al deze eigenschappen zullen aan bod komen in de uitgebreide presentatie, waar voor alle bezoekers een exclusieve DVD/CD combinatiebox met alle informatie, foto's en videomateriaal van de nieuwe GSX-R1000 klaar ligt.
Meer informatie over de GSX-R1000 introductie en een lijst met deelnemende dealers is te vinden op www.suzuki.nl.
bron motornieuws
Zou graag gaan ma dan is ook carnaval...... :shock:
en tja ik zal toch prio's moeten stellen...... :roll:
:!: :!: :!:
Citaat van: "*LUCKY 13*"Oke dan, paar fotootjes.
Goedgekeurd??
Ondanks dat het een jap is :wink: fietske ziet dat der goed uit :thumbsup:
Citaat van: "Steefke"Citaat van: "*LUCKY 13*"Oke dan, paar fotootjes.
Goedgekeurd??
Ondanks dat het een jap is :wink: fietske ziet dat der goed uit :thumbsup:
:P thanx......heb der nog n nieuw leren pak bij gekocht (rode stond niet) dus laat t lekekr weertje maar kome.....(niet dat k nu niet rijd)
Citaat van: "Dwars"Citaat van: "Hakinnen"zou willen dat ze dat fritekot van ne K7 :mrgreen: eens begonnen uit te leveren...
:wink:
CiteerOp vrijdag 16 februari a.s. zal de nieuwe Suzuki GSX-R1000 landelijk worden geïntroduceerd bij de Suzuki dealer. De 'krachtigste GSX-R ooit gebouwd' zal tijdens een feestelijke bijeenkomst nationaal worden gepresenteerd met een videopresentatie door Barry Veneman.
De nieuwe GSX-R1000 beschikt over een aantal high-tech innovaties, zoals een in drie standen verstelbare mapping en een dubbele uitlaat aan weerszijde van de motor voor een groter uitlaatvolume en een verbeterde massa centralisatie. Al deze eigenschappen zullen aan bod komen in de uitgebreide presentatie, waar voor alle bezoekers een exclusieve DVD/CD combinatiebox met alle informatie, foto's en videomateriaal van de nieuwe GSX-R1000 klaar ligt.
Meer informatie over de GSX-R1000 introductie en een lijst met deelnemende dealers is te vinden op www.suzuki.nl.
bron motornieuws
weet ik..
Maar ze waren voor half januari beloofd aan de racerij..hetgeen iets meer tijd had opgeleverd..
Aha vandaar de naam lucky :!:
deit bietje pien aan de auge :twisted:
bedoel de zon :roll:
Ik heb hem zonet gezien in Margraten... leuk.... weer een K-serie Gixxer er bij :lol: Tijd voor een totaal nieuwe look imo :?
Tsjonge tsjonge, standaard 185PK, das meer dan de standaard Hayabusa. Gelukkig is de mijne niet meer standaard :twisted: :twisted: :twisted:
Maar mooie fiets hoor, techniek van de bovenste plank 8)
Volle gaazzz filmke van K7 Fritekot (vlgs Haki) oppe circuit (http://www.youtube.com/watch?v=fJFJl8m7xlw) 8) :shock: :roll:
Citaat van: "Dwars"Volle gaazzz filmke van K7 Fritekot (vlgs Haki) oppe circuit (http://www.youtube.com/watch?v=fJFJl8m7xlw) 8) :shock: :roll:
kijk m gaan, kijk m gaan :shock:
toch vraag ik me af he... hoe snel heb je nu een dikke crash te pakken met zo'n ding? zoveel pk's lijkt me maar leip :?
Met 230 nog oppe achterwiel... :shock: :shock: :twisted:
Citaat van: "rsv2002"Met 230 nog oppe achterwiel... :shock: :shock: :twisted:
das mij ook al eens gebeurd..met een 04 R1..
alez..t was met 210 vol in 4 toen ie zijn kop "omhooggooide" oppe snelweg.
miljaar..was niet de bedoeling en uh...schrok wel ff goed
das meklau aan boord van die k7...knakker heeft jaren WK superbike gereden...die weet wel wat ie doet
aan de andere kant...die power ..! wat moet Jan met de Pet ermee op straat???
en aan nog een andere kant...alez..tis wel rijbare power he..bedoel..iets dat nu 180 pk heeft is veel rijbaarder als iets dat 10 jaar geleden 140 pk had..
toch..?
maar de K7 is snel..ga morgen vering monteren in een ONK K7..die rijden volgens "open regelement"...fiets heeft nu al 200+ pk!..miljaar!
Citaat van: "Hakinnen"Citaat van: "rsv2002"
maar de K7 is snel..ga morgen vering monteren in een ONK K7..die rijden volgens "open regelement"...fiets heeft nu al 200+ pk!..miljaar!
ONK heeft vanaf dit jaar IDM reglement toch :?
Citaat van: "Motzippaldy"Citaat van: "Hakinnen"Citaat van: "rsv2002"
maar de K7 is snel..ga morgen vering monteren in een ONK K7..die rijden volgens "open regelement"...fiets heeft nu al 200+ pk!..miljaar!
ONK heeft vanaf dit jaar IDM reglement toch :?
Yep.."open dus"
:wink:
zeer helaas overigens..de "gewone man" kan het niet meer betalen zo
wil je voorin rijden zul je naast talent een $$$$ team moeten vinden