de nieuwe Yamaha XT660Z Tenere in 2008: met ut blok van de 660X, 22liter tank en 298mm remschijven :worship-cool: ik vin um vet :cool:
zeker in deze nieuwe kleur :cool:
(http://img513.imageshack.us/img513/7096/yamez1.jpg) (http://imageshack.us)
ut nieuwe Vutje
(http://img132.imageshack.us/img132/6904/yam13kk5.jpg) (http://imageshack.us)
ut Dashboard
(http://img132.imageshack.us/img132/4846/yamahatenere9301qb8.jpg) (http://imageshack.us)
maar voor Yammiefielen uiteraard ook in ut wit-rood-geblokt
(http://img513.imageshack.us/img513/8785/yamahatenere660200803jw6.jpg) (http://imageshack.us)
ook met pizzakoffers
off-road
(http://img522.imageshack.us/img522/993/yamahaxt660ztenere200yc7.jpg) (http://imageshack.us)
on-road
(http://img469.imageshack.us/img469/5267/yamahaxt660ztenere210tg7.jpg) (http://imageshack.us)
Of jij hebt geen smaak, of ik niet.....Ik vind um LELIJK :mrgreen:
die lamp en kuipje :shutup:
Citaat van: karz op 12 september, 2007, 14:27:13
die lamp en kuipje :shutup:
indd... voor de rest vind ik hem wel :thumbsup:
Citaat van: suzuki-girl op 12 september, 2007, 14:24:28
Of jij hebt geen smaak, of ik niet.....Ik vind um LELIJK :mrgreen:
helemaal mee eens SG...
Citaat van: FZ_Ron op 13 september, 2007, 05:59:23
Citaat van: suzuki-girl op 12 september, 2007, 14:24:28
Of jij hebt geen smaak, of ik niet.....Ik vind um LELIJK :mrgreen:
helemaal mee eens SG...
ik zat me af te vragen wanneer hij af gemaakt wordt. :mrgreen:
Inderdaad een leuk ding, op die lamp na....
ik vin die lamp net stoer :cool:: beetje de "Dakar" uitstraling heeft deze brommert imo :yes6rs: zeker die licht-bruine-mocca versie met die zwarte velgen zeer mooi.
mja ik had ook geen smaak :-X
;) enkele specs:
CiteerFeatures -
Follow imagination
Rally raid bodywork
22-litre fuel tank for long-range riding
Tough steel frame & aluminium swingarm
Range of great accessories available
Engine -
Engine type Liquid-cooled, 4-stroke, 4-valve, single cylinder, SOHC
Displacement 660 cc
Bore x stroke 100.0 x 84.0 mm
Compression ratio 10.0:1
Maximum power -
Maximum torque -
Lubrication system Wet sump
Fuel System Fuel injection
Clutch type Wet, multiple-disc coil spring
Ignition system TCI
Starter system Electric
Transmission system Constant mesh, 5 speed
Final transmission Chain
Fuel tank capacity 22 L
Oil tank capacity 2.9 L
Chassis -
Chassis: Steel tube diamond shaped
Front suspension system Telescopic forks
Front travel 210 mm
Rear suspension system Swingarm (monocross)
Rear travel 200 mm
Front brake Double disc, Ø 298 mm
Rear brake Single disc, Ø 245 mm
Front tyre 90/90-21 M/C
Rear tyre 130/80-17 M/C
Dimensions -
Length 2,246 mm
Width 865 mm
Height 1,477 mm
Seat height 895 mm
Wheel base 1,505 mm
Minimum ground clearance 245 mm
Dry weight 183 kg
bron: yamaha Europe
183 kg leeg: lekker licht voor een groot-toerrist-adventure-bike :yes6rs:
Volgens mij is het maar een 1-cilinder 660 cc, zoiets als 'ne ouwe BMW F 650 GS.
Leuke fiets verder, maar die koplamp moeten ze even vervangen voor iets fatsoenlijks :worship-cool:
Citaat van: Joepie1958 op 13 september, 2007, 18:00:15
Volgens mij is het maar een 1-cilinder 660 cc, zoiets als 'ne ouwe BMW F 650 GS.
:onderplak: nope dit noemen ze evolutie van de OER-off-road de XT 500 (-550-600) :yes6rs:
(http://www.torpedo-emscher.de/wr/union/rakete/img/xt500_1.jpg)
let wel zonder het "simpele" ontwerp van deze OER-XT hadden we never nooit GS-en, DR's, Dominators, Trans-alps, Viagradero's, Africa Twins etc gehad
en dus echt geen "gejat" ontwerp van Rotax :-X
Het 1e dat in me opkwam?
Die groene slijmer uit Gohst Busters..... die heeft ook zo'n langezicht :mrgreen:
Voor de rest vink'm wel ok!
XT rulez :worship-cool: :worship-cool: m'n broer had er per ongeluk eentje gekocht bij de Domeinen (bijna niks geboden en toch hoogste bieder)
De eerste motor waar ik op reed nadat hij me een rot-schop verkocht had :oops:
Had van te voren alleen maar op een 3-versnellings Puch gereden (met half-hoog stuur), dus toen ik net zo gas gaf alsof ik met de Puch wegreed had ik geluk dat ik me goed vasthield aan het stuur, anders was ik er zo aan de achterkant weer afgeschoven :-X
ik kan me nog herinneren dat ik bij iemand achter op zat met ne XT en ik ineens met de benen onder zijn oksels hing :shock: :evil: die dwaas trok ineens op zonder dat ik het in de gaten had. Was volgens mij een type die chromen zijvlakken op de tank had.
Heb toch wel menig kilometertje gereden op zo'n XT...wel de latere versie 1992 een XT600..
Het ging niet zo hard op de autoweg, maar daar waren ze ook niet voor...in het veld en op de veldweggetjes des te meer plezier gehad..