Heeft iemand ervaring met parkeren bij Q-park (in maastricht) met de motor ?
Ik heb een abonnement via mijn werk met zo'n transponder.
Om fraude tegen te gaan wordt er gemonitord of je ook daadwerkelijk in-en uitrijd.
En daar gaat het bij mij mis als ik met de motor ben, bijna altijd dus.
Als ik binnen sta en naar buiten wil krijg ik de melding dat ik 'niet binnen' ben, en moet ik weer via de intercom in conclaaf gaan met een of andere centrale om toch door te mogen. Als ik van buiten naar binnen wil , is hetzelfde verhaal.
Nu kan ik wel iedere keer de intercom gebruiken (en dat is niet handig met de helm op en rem vasthoudend op de helling) maar ondertussen wordt de rij achter me steeds langer , en dat is etsend.
Het probleem is dus dat op een of andere manier die sensor mijn motor niet registreerd als ik in of uit rij. Te weinig massa waarschijnlijk (en toch is het de bmw :shock: )
Heeft iemand anders dit ook ervaren ?
Ben al een tijdje aan het stechelen met de customer desk, maar die trekken niet hard aan dat probleem dat die ene vogel op een motor heeft.
werkt het wel als je gewoon een ticket trekt?
werk dat met camaras of hoe zit daar ik heb laatst op marktplaats een kastje zien staan voor de motor voor in de motor te bouwen dat contract maar met de lussen in de weg voor als je voor een stoplicht staat die willen ook niet altijd reageren op een motor misschien een idee http://link.marktplaats.nl/150330747
Citaat van: Dwars® op 27 februari, 2008, 18:26:02
werkt het wel als je gewoon een ticket trekt?
Bij die garage kun je geen ticket trekken, maar bij die procedure zou je mijn probleem ook niet hebben.
Als je een ticket trekt dan gaat de poort altijd open, en doet het er in principe niet toe of je naar binnen rijdt of omdraait.
Citaat van: diddl TL-R op 27 februari, 2008, 19:47:30
werk dat met camaras of hoe zit daar ik heb laatst op marktplaats een kastje zien staan voor de motor voor in de motor te bouwen dat contract maar met de lussen in de weg voor als je voor een stoplicht staat die willen ook niet altijd reageren op een motor misschien een idee http://link.marktplaats.nl/150330747
Ik heb daar geen lus kunnen ontdekken, ik vermoed dat er een detector hangt bij de poort waar je doorheen gaat.
Citaat van: karz op 27 februari, 2008, 20:54:09
Citaat van: diddl TL-R op 27 februari, 2008, 19:47:30
werk dat met camaras of hoe zit daar ik heb laatst op marktplaats een kastje zien staan voor de motor voor in de motor te bouwen dat contract maar met de lussen in de weg voor als je voor een stoplicht staat die willen ook niet altijd reageren op een motor misschien een idee http://link.marktplaats.nl/150330747
Ik heb daar geen lus kunnen ontdekken, ik vermoed dat er een detector hangt bij de poort waar je doorheen gaat.
kun je daar niet achter komen ik zag dit ding toevallig staan en toen ik dit las moets ik daar gelijk aan denken en heb het even opgezocht wie weet werkt het
Nou ich weit detse in Remunj bie de Q-park en keske kriegs es abonnementshaajer.
Op det keske zit eine knoep en dan geit de port aope, vervolges mit oet rieje weer 't zellefde.
Mèr begriep ich oet dien eerste post dets doe nörges op hoofs te duije esse mit de wagel bös?
Je zou natuurlijk zijwielen kunnen monteren , probleem opgelost, maar of dat lekker rijdt ? :lol:
Citaat van: Joep op 27 februari, 2008, 23:14:34
Nou ich weit detse in Remunj bie de Q-park en keske kriegs es abonnementshaajer.
Op det keske zit eine knoep en dan geit de port aope, vervolges mit oet rieje weer 't zellefde.
Mèr begriep ich oet dien eerste post dets doe nörges op hoofs te duije esse mit de wagel bös?
ich han ooch zoe rond keske (Q-park key) in da koekblik en idd op ut induje van dea knop geet de poort of sjlaagboom open
CiteerDe Q-Park Key is een afstandsbediening. Met één druk op de knop, dus zonder uw raampje te openen, opent u 24 uur per dag de slagboom.
(http://img404.imageshack.us/img404/5585/qparkkeyom9.jpg) (http://imageshack.us)
Uw voordelen:
24 uur per dag in- en uitrijden zonder parkeerkaartje;
Nooit meer langs de betaalautomaat;
Achteraf betalen op rekening;
Toegang tot meer dan 150 Q-Park parkeeraccommodaties;
Inzicht in uw parkeerkosten via uw eigen persoonlijke webpagina "My Q-Park".
precies, ik heb zo'n transponder als de foto bij dwars.
En een soort sleutelhanger, die je tegen het kastje bij de ingang kan houden.
Ik gebruik de sleutelhanger als ik op de motor zit, dat is makkelijker met handschoenen aan.
Die transponder moet ik eerst uit mijn jas vreutelen etc.
Maar buiten die 'poort openers' zit er ook een anti fraude systeem die registreert of je ook wel daadwerkelijk doorrijd.
Anders zou je naar binnen kunnen rijden.
Vervolgens naar de uitgang lopen, je transponder gebruiken , net doen of je weer buiten staat en de transponder aan een collega geven die vervolgens weer op jouw transponder naar binnen rijdt.
Dat anti fraude systeem is me nu dus aan het fucken omdat hij de motor niet registreerd als ik in of uit rij.
is het niet zo dat die transponder/sleutelhanger alleen voor "voetgangers" bedoeld is? (als je 's nachts je auto wil halen bijv.?)
en dat die "schijf/afstandbediening" bedoeld is om de slagboom/poort te bedienen en dus met in-uit rijden te registreren hoe lang je geparkeerd hebt??
Citaat van: Dwars® op 28 februari, 2008, 09:55:02
is het niet zo dat die transponder/sleutelhanger alleen voor "voetgangers" bedoeld is? (als je 's nachts je auto wil halen bijv.?)
en dat die "schijf/afstandbediening" bedoeld is om de slagboom/poort te bedienen en dus met in-uit rijden te registreren hoe lang je geparkeerd hebt??
Idd Dwars.
Die "druppel" is voor de voetgangers om in de garage te kunnen komen.
Voor de boom zelf moet je dat kastje gebruiken, maar als het goed is zitten er ook zuignapjes aan dus hoppa op het Beemerruitje ;)
Citaat van: Dwars® op 28 februari, 2008, 09:55:02
is het niet zo dat die transponder/sleutelhanger alleen voor "voetgangers" bedoeld is? (als je 's nachts je auto wil halen bijv.?)
en dat die "schijf/afstandbediening" bedoeld is om de slagboom/poort te bedienen en dus met in-uit rijden te registreren hoe lang je geparkeerd hebt??
Dat zou het een en ander verklaren :lol:
Citaat van: Joep op 28 februari, 2008, 10:35:07
Citaat van: Dwars® op 28 februari, 2008, 09:55:02
is het niet zo dat die transponder/sleutelhanger alleen voor "voetgangers" bedoeld is? (als je 's nachts je auto wil halen bijv.?)
en dat die "schijf/afstandbediening" bedoeld is om de slagboom/poort te bedienen en dus met in-uit rijden te registreren hoe lang je geparkeerd hebt??
Idd Dwars.
Die "druppel" is voor de voetgangers om in de garage te kunnen komen.
Voor de boom zelf moet je dat kastje gebruiken, maar als het goed is zitten er ook zuignapjes aan dus hoppa op het Beemerruitje ;)
Toch werkt de boom op de druppel, maar dat is wellicht omdat in die garage geen aparte voetgangers ingang is, tenminste niet als je niet bij een bepaalde instantie behoord.
Wat ik begrepen heb is dat beide dezelfde functie hebben, maar dat je ze iet doorelkaar kan gebruiken, Bijv. inrijden met de druppel en uitrijden met schijf.
Die schijf ga ik echt niet op het ruitje bevestigen, dat blijft nooit zitten.
http://www.q-park.nl/web/qparknl.nsf/pages/ACCT_65GECA
hmmmm :roll: :banghead4rv: , het zal toch niet...
Het heeft toch minstens 1 dag gewerkt, 1 en uit met alleen de druppel :dunno:
Ik rij in en uit door op de transponder te drukken.
De sleutelhanger is alleen om de toegangsdeuren te openen als je de auto in de garage hebt staan, anders zou zelfs die niet werken.(schrijven zij in hun gebruiksaanwijzing)
Met de motor heb ik dit nog nooit gedaan, zou hij daar in die garages wel veilig staan ?
Citaat van: QuattroFrits op 28 februari, 2008, 16:32:40
Met de motor heb ik dit nog nooit gedaan, zou hij daar in die garages wel veilig staan ?
Tsja... , waar staat ie wel veilig :dunno:
Ok, ik heb gisteren een collega motorrijder gesproken die altijd met de druppel werkt.
Omdat "onze" garage geen aparte voetgangers ingang heeft doe door Q-park geregeld wordt (deze q-park garage is niet openbaar, je kunt ook geen ticket nemen) heeft de druppel hier dezelfde functie als de transponder.
Gelukking, geen complete idioot dus ;)
Feit blijft dat de druppel bij mij niet goed werkt dan. Het advies van de collega was "blijven klagen.." , daar heb ik geen zin in. Ik heb inmiddels een fijne locatie voor mijn transponder gevonden, en dan werkt nu goed ;)
Karz,
Probeer eens een industriele magneet op de kop te tikken en bevestig deze onder je motor. Hierdoor wordt je motor in ieder geval eerder/beter gedetecteerd bij de stoplichten, en waarschijnlijk ook bij de parkeergarage.
In het kastje dat op marktplaats wordt aangeboden voor 25,00 euries zit waarschijnlijk niets anders ;)
Citaat van: karz op 05 maart, 2008, 08:40:20
Ok, ik heb gisteren een collega motorrijder gesproken die altijd met de druppel werkt.
Omdat "onze" garage geen aparte voetgangers ingang heeft doe door Q-park geregeld wordt (deze q-park garage is niet openbaar, je kunt ook geen ticket nemen) heeft de druppel hier dezelfde functie als de transponder.
Gelukking, geen complete idioot dus ;)
Feit blijft dat de druppel bij mij niet goed werkt dan. Het advies van de collega was "blijven klagen.." , daar heb ik geen zin in. Ik heb inmiddels een fijne locatie voor mijn transponder gevonden, en dan werkt nu goed ;)
Ik heb ook zo'n Qpark dinges..
Heb er zelfs een handleiding bij gehad waarin staat dat de knop/schijf voor het in en uit rijden is en de druppel voor het betreden van de garage via de voetgangers in en uitgangen. Het is goed mogelijk dat deze ook werken voor het in en uitrijden van de garage's, maar...er schijnt verschillende software gebruikt te worden als toegangscontrole etc....bij de een werkt het wel, bij de ander hapert het wel eens...
Ik zou , als je dat dinges drukknop geval in je auto wil laten een tweede aanvragen en deze open maken en een externe drukker erop maken zodat je de transponder ergens weg kunt stoppen en met een druk op een drukknopje in/op of aan je stuur de garage kunt in/uitrijden..
Mja..een beetje techniesch moet je dan wel zijn..
Een tweede kost als ik het goed heb 80 euro en dat heb ik er niet voor over, ik doe het wel met eentje.
Citaat van: QuattroFrits op 09 maart, 2008, 14:35:11
Een tweede kost als ik het goed heb 80 euro en dat heb ik er niet voor over, ik doe het wel met eentje.
idd...80 euro pff...ik heb de eerste voor niks gehad..
Citaat van: FZ_Ron op 09 maart, 2008, 14:36:36
Citaat van: QuattroFrits op 09 maart, 2008, 14:35:11
Een tweede kost als ik het goed heb 80 euro en dat heb ik er niet voor over, ik doe het wel met eentje.
idd...80 euro pff...ik heb de eerste voor niks gehad..
Ik dus ook en toen ik voor een tweede ging schrok ik wel een beetje en heb het dus niet gedaan.
Citaat van: QuattroFrits op 09 maart, 2008, 14:37:57
Citaat van: FZ_Ron op 09 maart, 2008, 14:36:36
Citaat van: QuattroFrits op 09 maart, 2008, 14:35:11
Een tweede kost als ik het goed heb 80 euro en dat heb ik er niet voor over, ik doe het wel met eentje.
idd...80 euro pff...ik heb de eerste voor niks gehad..
Ik dus ook en toen ik voor een tweede ging schrok ik wel een beetje en heb het dus niet gedaan.
je kunt natuurlijk nog een nieuwe complete set aanvragen 39.95euro..
Dan is het 39,95 maar daar kun je toch behoorlijk lang voor parkeren.
Dan maar even aan de betaalautomaat wachten.
Je moet dan natuurlijk wel rekening houden met de sluitingstijd van de garage, wat je met zo'n setje dus niet hoeft.
Het is toch wat,
Een paar maanden terug had het systeem bij Il fiore zo'n problemen om mij op de bmw te detecteren. (Hij reageert dan wel op de transponder met een piep signaal, maar laat je niet door omdat er 'niets' staat volgens het systeem :banghead4rv:)
Vooral bij het uitrijden stond ik 10 minuten op die knop te rossen eer ik naar buiten mocht.
En als ik niet naar binnen mocht keerde ik om en zette hem ergens anders neer, want er staan mensen te wachten.
Op een gegeven moment probeerde ik de garage niet eens meer.
Maar .. op een gegeven moment...hee...onderhoud ... zijn ze aan het doen daar.
En jawel hoor, het systeem werkt nu feilloos, 1 klik en doorrijden maar , ingang of uitgang. Dat is .... met de BMW.
Kom ik met de Varadero... :banghead4rv: kan ik het inrijden standaard vergeten, uitrijden is geen probleem ... inrijden gaat niet zonder tussenkomst van een q-park medewerker achter de intercom. En dat terwijl de varadero toch echt een grotere motor is :dunno:
Waarschijnlijk komt dat dan weer doordat de bmw een massief frame heeft en de varadero zo'n billig wiegframe met ielere buizen..
Zucht.. :cry: nu ga ik maar weer met de bmw naar het werk..
oppe fitske? Dwarske goes de 15 km met de draad-ezel vaker tegenwoordig (voordeel de zwemband is bijna weg ;) )
Citaat van: Dwars® op 16 september, 2008, 12:18:57
oppe fitske? Dwarske goes de 15 km met de draad-ezel vaker tegenwoordig (voordeel de zwemband is bijna weg ;) )
Proficiat :roll: toevallig ga ik idd ook wel eens op de fiets met hetzelfde doel :lol: en dat is 20 km :nana9oi: . Dus mein dich mer nuks..
Maar het zou toch fijn zijn als ik kon parkeren, mijn baas betaald daar veel geld voor :mrgreen:
jij hoeft alleen maar berg af :mrgreen:
Citaat van: Dwars® op 16 september, 2008, 15:01:20
jij hoeft alleen maar berg af :mrgreen:
En terug ook berg af zeker :yes6rs:
ik fiets 2 km naar mijn werk heb het wat dichterbij gezocht
Tja, wat een dillema als je een BMW én een Varadero hebt :mrgreen:
Ik ben zelf op dit moment via mijn werkgever uitgehuurd aan QPark en ben verantwoordelijk voor onder andere alle parkeer transacties en alle bijbehorende software, maar het feit dat je niet gedetecteerd wordt, daar kan ik helaas ook weinig aan doen. Dat lijkt me een technisch probleem. Toch zal ik het eens aan kaarten, want die abonnementen kosten inderdaad geld genoeg, ook voor de motor!
Citaat van: SuzukiLimburg op 22 september, 2008, 17:20:43
Tja, wat een dillema als je een BMW én een Varadero hebt :mrgreen:
Ik ben zelf op dit moment via mijn werkgever uitgehuurd aan QPark en ben verantwoordelijk voor onder andere alle parkeer transacties en alle bijbehorende software, maar het feit dat je niet gedetecteerd wordt, daar kan ik helaas ook weinig aan doen. Dat lijkt me een technisch probleem. Toch zal ik het eens aan kaarten, want die abonnementen kosten inderdaad geld genoeg, ook voor de motor!
Ah , een insider , dat is handig :)
Het probleem is als je dit bij de help desk neerlegt krijg je eerst 10.000 dooddoeners , in de trand van doe eens een radslag voor poort of zoiets. :evil: