Ik kwam op het idee om volgend jaar een andere motor (iets jonger) te gaan uitzoeken/kopen maar da's nog een lastige klus.
Er zijn veel motoren die er leuk en stoer uitzien en dan minder goeie rij eigenschappen hebben. Die met een goede rijeigenschappen zijn weer niet zo mooi etc.
Persoonlijk vind ik de (en dat is de enige Suzuki met plastic) GSX-F van suzuki wel mooi. Beetje sportief, beetje elegant en niet te veel poespas. Leuke koplamp en in een mooie kleur blauw al voor een zacht prijsje te krijgen. Dan eens op internet kijken wat andere ervan zeggen en wat de motor doet met rijden. Een 600 cc met wat minder PK een Koppel...tja, wil eigenlijk niet minder als wat ik nu heb, eerder wat meer.
Dan kom ik dus bij de zwaardere motoren uit, Bandit 1200, XJR 12 en 1300 en ook de GSX 1400... goed koppel etc dus ook in de lage toeren nog goed te rijden. Ook een tweede persoon achterop is geen probleem. Kwa rijeigenschappen meteen de XJR of de Bandit.
Kwa uiterlijk....tja...eigenlijk beide weer niet.
Dan eens kijken naar een zwaardere sportfiets van rond bouwjaar 2000...ZZR/YZF/CBR komen dan voorbij...mja...wel veel pk maar die kleuren..paars en groen bij suzuki en kawasaki....Wit rood bij de honda's.... Zijn zeker ook in andere keuren te krijgen maar zijn toch erg schaars..
Ook de prizen verschillen erg en aangezien ik niet meer als 3-4 duizend wil uitgeven aan een andere motor....
Mja..niks moet en dus hoef ik ook niet op stel en sprong een andere motor, blijf gewoon uitkijken en kom wellicht nog eens wat tegen.
Blijft lastig....maar veel proefritjes brengt mischien opheldering..
al ook eens een all-road overwogen? kan ze allemaal aanbevelen, ne mooie probleemloze Africaanse Tweeling of Trans-alp, GS (vd 1100serie goed kijken/navragen over de staat vd bak), 1 vd laatste series XTZ 750 van Yamaha, een stoere 3 cil Tiger of zelfs ne Viagradero (alhoewel die 1e serie harder zuipt dan wij 2-en samen) sturen allemaal uitstekend, vooral binnendoor. Ut zijn geen (saaie :mrgreen:) 4 cilinders en toch bruikbaar vermogen zat, je (en de duo) zit goed en bagage kan er ook nog op mee.
ga gewoon eens rijden met zoveel mogelijk verschillende (types) motoren.
(er staan meer motoren te wachten dan vrouwen tegenswoordig) en zet de voors en tegens dan eens naast elkaar. ;)
allroads...zitten leuke dingen tussen ja..zal zeker de overweging eens nemen...enne...zoals ik al eerder schreef...veel proefritten
Zoveel mogelijk (types) motoren proberen, of je moet al de voorkeur naar een bepaald type hebben.
Maar dan nog, er zijn zoveel verschillende motoren op de markt, een kwestie dus van selecteren en afstrepen.
Heel veel succes ermee ;)
Citaat van: Suzuki-Girl© op 15 juni, 2008, 12:19:31
selecteren en afstrepen.
ik blijf afstrepen :mrgreen: :yes6rs: te duur/te lelijk/te weinig motor...pfff ach ja...tijd genoeg, anders wachten we nog een jaartje.
moet ook die duitse site eens opzoeken waar dwars het in een ander topic over had...ff de link zoeken..
prijzen liggen daar wat lager
www.mobile.de ;)
en dan op motorrader zoeken, daar staan er iig genoeg altijd :yes6rs:
Zal ik iig de volgende keer als ik een andere motor ga aanschaffen zeer zeker ook uitpluizen, prijzen zijn veel lager dan hier, dus vet de moeite waard :yes6rs:
Eens, hier proefrijden en in Duitsland kopen
Komend weekend eens een thunderace uitproberen opvolger van de FZR / voorloper van de R1
Citaat van: FZ_Ron op 16 juni, 2008, 17:10:00
Komend weekend eens een thunderace uitproberen opvolger van de FZR / voorloper van de R1
Thunderace is een top motor :worship-cool: Ik heb paar duizend km op Ace gereden en heb geen slecht woord voor behalve olie gebruik :-X maar dat is zorg van buurman :mrgreen:
Citaat van: Motzippaldy op 16 juni, 2008, 18:07:25
Citaat van: FZ_Ron op 16 juni, 2008, 17:10:00
Komend weekend eens een thunderace uitproberen opvolger van de FZR / voorloper van de R1
Thunderace is een top motor :worship-cool: Ik heb paar duizend km op Ace gereden en heb geen slecht woord voor behalve olie gebruik :-X maar dat is zorg van buurman :mrgreen:
schijnen idd een slok olie te lusten..maar dat doen veel yamaha's
Thunderace en/of thundercat zijn leuke motoren die voor een leuke prijs te vinden zijn..alleen de juiste kleur vinden (blauw) is wat minder eenvoudig.
Eerst maar eens een testritje doen, dan verder kijken. Wil ook een testritje doen op een Cat (600cc 100pk) om te zien of er minder power is dan mijn FZ750 .
Ik heb voorganger van Thundercat FZR600R gehad ook 100PK en voor mij was dat meer dan genoeg :shock:
Enige problem waren stepies .Na paar jaren heb ik enkele sets versleten(maar dat heb ik met R1 ook :-X )
Citaat van: Motzippaldy op 16 juni, 2008, 22:25:53
Ik heb voorganger van Thundercat FZR600R gehad ook 100PK en voor mij was dat meer dan genoeg :shock:
Enige problem waren stepies .Na paar jaren heb ik enkele sets versleten(maar dat heb ik met R1 ook :-X )
aha...ik denk dat een R6 of thundercat idd genoeg zal zijn, alleen in de lage toeren zullen die minder zijn.
De FZ750 heeft een goed koppel bij redelijk lage toeren, ook met 100/106 pk. De GSR viel al wat tegen maar ook dat is geen vergelijk omdat ik al langer op de fz rijd en de gsr een dik uur heb gereden. Daarom ga ik het toch eens proberen op een 600cc machine. Topspeed boeit me geen meter maar wil wel een beetje leuk op kunnen trekken. Mischien dan de rijstijl een beetje aanpassen en hoger in toeren gaan rijden. Met de FZ kun je rustig met 5-6 dznd toeren rijden en als je dan gas geeft is ook daar. Is dat met een 600 4cylinder ook?
Daarom ga ik gewoon vanalles uitproberen, en ook 2 cylinders..
en die 2 cilinders kun je laten inkakken tot 2000dzd toeren en ook nog een versnelling te hoog en toch 1 ruk aan het gas en het gaat vooruit :yes6rs:. Dat tractorpulling gevoel dus :mrgreen:
Citaat van: Dwars® op 17 juni, 2008, 07:33:52
en die 2 cilinders kun je laten inkakken tot 2000dzd toeren en ook nog een versnelling te hoog en toch 1 ruk aan het gas en het gaat vooruit :yes6rs:. Dat tractorpulling gevoel dus :mrgreen:
Is met dit soort brommers óók geen punt:
Citaat van: FZ_Ron op 15 juni, 2008, 11:19:28
Bandit 1200, XJR 12 en 1300 en ook de GSX 1400...
Wel in deze styling. :cool: :worship-cool:
(http://www.bikez.com/pictures/yamaha/1997/1130_0_1_4_xjr%201200%20sp_Submitted%20by%20anonymous%20user..jpg)
Citaat van: Dwars® op 17 juni, 2008, 07:33:52
en die 2 cilinders kun je laten inkakken tot 2000dzd toeren en ook nog een versnelling te hoog en toch 1 ruk aan het gas en het gaat vooruit :yes6rs:. Dat tractorpulling gevoel dus :mrgreen:
a la xt600 maar dan dubbel ?
Citaat van: Steefke™ op 17 juni, 2008, 12:25:27
Wel in deze styling. :cool: :worship-cool:
(http://www.bikez.com/pictures/yamaha/1997/1130_0_1_4_xjr%201200%20sp_Submitted%20by%20anonymous%20user..jpg)
oke, deze en dan blauw of helemaal zwart (ook motorblok etc) en dan een lage prijs. alleen dat laatste valt tegen.
ik heb ook beperkt budget, en aangezien ik niet zo heel veel rij vind ik het ook jammer om 10.000 gulden (is ongeveer 5000 euro :mrgreen:) in de garage neer te zetten. maar iets van een jaartje of 10 oud voor 3 tot 3 en eenhalf duizend euros vind ik al prima..
:mrgreen:
Citaat van: Suzuki-Girl© op 15 juni, 2008, 12:19:31
Zoveel mogelijk (types) motoren proberen, of je moet al de voorkeur naar een bepaald type hebben.
Maar dan nog, er zijn zoveel verschillende motoren op de markt, een kwestie dus van selecteren en afstrepen.
Heel veel succes ermee ;)
het afstrepen gaat snel...blijft niet veel over. Ben dus op zoek naar een thunderace of thundercat....1000cc of 600 cc
Voorkeur gaat naar de ace natuurlijk.
Citaat van: Suzuki-Girl© op 15 juni, 2008, 12:25:17
www.mobile.de ;)
en dan op motorrader zoeken, daar staan er iig genoeg altijd :yes6rs:
Zal ik iig de volgende keer als ik een andere motor ga aanschaffen zeer zeker ook uitpluizen, prijzen zijn veel lager dan hier, dus vet de moeite waard :yes6rs:
heb eens gekeken...de tweedehands motoren zijn welliswaar wat goedkoper maar als je zo rond de 3000 kijkt verschillen de prijzen niet zo veel met nederland. Na berekening van de BPM/BTW van 20 procent vallen de prijzen zo'n beetje op elkaar.
Bij de duurdere cq jongerer motoren scheelt het wel weer wat meer..en het aanbod is ook weer meer.
Dan vind ik niet welke postcode welke plaats is etc ivm de reisafstand voor het bezichtigen of halen van de motor.
Mischien komt hier vanzelf wel antwoord op.. :mrgreen:
Kijk ook eens in Belgie, vaak nog een beter en goedkoper aanbod dan in Duitsland. Dichtbij is het in ieder geval altijd.
Citaat van: Herr Tod op 02 juli, 2008, 19:31:52
Kijk ook eens in Belgie, vaak nog een beter en goedkoper aanbod dan in Duitsland. Dichtbij is het in ieder geval altijd.
weet je een site ?
Citaat van: FZ_Ron op 02 juli, 2008, 19:38:12
Citaat van: Herr Tod op 02 juli, 2008, 19:31:52
Kijk ook eens in Belgie, vaak nog een beter en goedkoper aanbod dan in Duitsland. Dichtbij is het in ieder geval altijd.
weet je een site ?
www.2dehands.be of kapaza.be en anders ff googlen
[/quote]
weet je een site ?
[/quote]
www.2dehands.be of kapaza.be en anders ff googlen
[/quote]
google geeft veel resultaat en dan weet je nog niet welke site wel en niet goed is...vandaar de vraag..
maare...thanks voor de twee andere sugestie's.
by the way...zo'n, soes gsxr-w als tod nu heeft lijkt me ook wel aardig..al ben ik meer een yammy-man
Hier heb ik er nog 1
http://motoren.tweedehands.net/motoren/
;)
Blijf bij je merk! Ik dacht 'ach het kan geen kwaad om een Honda er bij te kopen' .... hoe mis kon ik het hebben? Al vanaf de eerste rit kon ik het weten, toen liet de hoddel me al in de steek. Daarna nog een paar keer. Uiteindelijk gooit die me er hard af, zie het kruis van het scorebord en als laatste gaat die ook nog andere mensen aanvallen :shock: :-X
Wat mij betreft word het een ThunderAce, maar alleen in het zwart/grijs...al heb ik ook ff oog gehad voor zo;n VTR100o van honda maar na lang na de foto staren vind ik de ace en cat toch mooier...
Zoiets dus...(http://img512.imageshack.us/img512/4233/1clg0.jpg)
maar eerst maar es op vakantie en zo...die motor is pas gepland voor komend voorjaar.. :roll:
sorry hoor maar een Ace of een VTR zijn toch 2 heel verscheidene brommerts? ne V-twin vergelijken met zo'n naaimachine? Ik zou eens op beiden rijden en niet teveel naar kijken op plaatjes :yes6rs: en merk? pffff wat maakt dat nou uit; de brommert moet je passen en bevallen: er zijn er zelfs die ne Beemer kopen :-X :mrgreen:
Citaat van: Dwars® op 13 juli, 2008, 07:46:20
sorry hoor maar een Ace of een VTR zijn toch 2 heel verscheidene brommerts?
Klopt, de VTR is een heel andere motor als de ace..juist daarom twee keuzes.
Zowel de ace en de VTR heb ik nog niet op gereden maar weet dat de VTR met zijn twee stamperkes een meer stampeffect heeft tov de Ace..dus meer fun. Vergelijkbaar met een TL1000...daar heb ik wel eens een stukje op gereden..
De Ace daarintegen vind ik tig malen mooier dan de VTR..met een standaard 4inlijn motor en wat meer pk.
Aangezien ik niet alleen stampend wil rijden maar ook eens lekker rustig toeren :shock: denk ik dat de 4 pitter de juiste keuze zal zijn.Binnenkort heb ik een ritje op een ace voor de boeg.. Ik vond de Thundercat al goed en lekker rijden dus de ace zal nog beter bevallen..
mja...zoals je al aangeeft...rijden rijden rijden en testen...dan weet je welke bij je past..
ben er nu toch uiteindelijk uit... het word een ace.
alleen de kleurstelling is beetje probleem ivm met het pak wat ik heb..maar ach wat zou het.
Nu nog ff sparen en/of mijn motor verkopen..kijken wat eerder lukt :mrgreen:
Je moet je verstand gebruiken en XJR kopen :-X
Citaat van: Motzippaldy op 26 oktober, 2008, 19:39:28
Je moet je verstand gebruiken en XJR kopen :-X
:mrgreen: nee maar is wel heel lang mijn nummer 1 geweest, maar na een paar verschillende modellen gezien te hebben en zelfs bijna ene gekocht te hebben vind ik m opeens niet meer intressant. Natuurlijk, als ik m in de juiste config zou tegenkomen voor een redelijke prijs zou ik mischien alsnog zwichten...voor nu ga ik voor een thunderace..voor zijn uiterlijk en voor zijn rijden..beide vind ik m mooi.
Citaat van: Motzippaldy op 26 oktober, 2008, 19:39:28
Je moet je verstand gebruiken en XJR kopen :-X
:stupid:
Als ik van plan zou zijn om ne jap te kopen dan zou deze zeker op mijn verlanglijstje staan :yes6rs:
Citaat van: FZ_Ron op 26 oktober, 2008, 22:12:11
Citaat van: Motzippaldy op 26 oktober, 2008, 19:39:28
Je moet je verstand gebruiken en XJR kopen :-X
:mrgreen: nee maar is wel heel lang mijn nummer 1 geweest, maar na een paar verschillende modellen gezien te hebben en zelfs bijna ene gekocht te hebben vind ik m opeens niet meer intressant. Natuurlijk, als ik m in de juiste config zou tegenkomen voor een redelijke prijs zou ik mischien alsnog zwichten...voor nu ga ik voor een thunderace..voor zijn uiterlijk en voor zijn rijden..beide vind ik m mooi.
Geld genoeg voor olie :twisted:
Citaat van: Motzippaldy op 27 oktober, 2008, 17:08:36
Citaat van: FZ_Ron op 26 oktober, 2008, 22:12:11
Citaat van: Motzippaldy op 26 oktober, 2008, 19:39:28
Je moet je verstand gebruiken en XJR kopen :-X
:mrgreen: nee maar is wel heel lang mijn nummer 1 geweest, maar na een paar verschillende modellen gezien te hebben en zelfs bijna ene gekocht te hebben vind ik m opeens niet meer intressant. Natuurlijk, als ik m in de juiste config zou tegenkomen voor een redelijke prijs zou ik mischien alsnog zwichten...voor nu ga ik voor een thunderace..voor zijn uiterlijk en voor zijn rijden..beide vind ik m mooi.
Geld genoeg voor olie :twisted:
tja..schijnt idd een probleem te zijn met de eerste type's..maar valt best mee. :mrgreen:
Citaat van: FZ_Ron op 27 oktober, 2008, 22:42:27
Citaat van: Motzippaldy op 27 oktober, 2008, 17:08:36
Citaat van: FZ_Ron op 26 oktober, 2008, 22:12:11
Citaat van: Motzippaldy op 26 oktober, 2008, 19:39:28
Je moet je verstand gebruiken en XJR kopen :-X
:mrgreen: nee maar is wel heel lang mijn nummer 1 geweest, maar na een paar verschillende modellen gezien te hebben en zelfs bijna ene gekocht te hebben vind ik m opeens niet meer intressant. Natuurlijk, als ik m in de juiste config zou tegenkomen voor een redelijke prijs zou ik mischien alsnog zwichten...voor nu ga ik voor een thunderace..voor zijn uiterlijk en voor zijn rijden..beide vind ik m mooi.
Geld genoeg voor olie :twisted:
tja..schijnt idd een probleem te zijn met de eerste type's..maar valt best mee. :mrgreen:
hoef je nooit olie te verversen ;)
je hebt constant nieuwe olie :mrgreen:
:yes6rs: alleen af en toe een filtertje.. :mrgreen: