De mijne op circuit Zolder enkele maanden geleden, een dagje niveau 1. Toch wel tricky aangezien ik de brommert toen net 1 dag had en in totaal welgeteld 42 km snelweg gereden had alvorens het circuit op te gaan.
In niveau 1 rustig kunnen wennen, tempo langzaam opvoeren en op het eind van de dag ging het toch redelijk stevig rond en lagen de zandbakken ook in hetzelfde rappe tempo vol :lol:
En ja, het kan veel platter....het tempo lag toen nog errug laag :wink:
(http://img438.imageshack.us/img438/7250/3155056462220x30w3nx.jpg) (http://imageshack.us)
(http://img438.imageshack.us/img438/4585/3155056350520x30w3ff.jpg) (http://imageshack.us)
nice pics :thumbsup:
Citaat van: "Dwars"nice pics :thumbsup:
En een mooie motor
8)
Nice piccies, very nice bike 8)
twin :cool:
Sjieke fotows, ziet er goed uit!
Stomme vraag misschien.....
Is er geen "leer"plicht op circuit zolder..... :roll:
Citaat van: "TTigertje"Stomme vraag misschien.....
Is er geen "leer"plicht op circuit zolder..... :roll:
op sommige zolders (of kelders) zal er zeker een
leer plicht zijn :twisted:
Citaat van: "TTigertje"Stomme vraag misschien.....
Is er geen "leer"plicht op circuit zolder..... :roll:
nope!
maar textiel hoeft IMO niet slechter dan leer te zijn.
Er is zelfs geen plicht om een backprotector te dragen.
Ik dacht dat bij inschrijving benadrukt wordt dat het een vereiste is....
Citaat van: "TTigertje"Stomme vraag misschien.....
Is er geen "leer"plicht op circuit zolder..... :roll:
Er was idd geen 'leerplicht' dus....heb lang getwijfeld over wel of niet in het leer te rijden die dag. De vooruitzichten waren toen ongeveer 33 graden en dat heeft me toch doen besluiten om in het textiel te gaan. Bij die temperaturen is het alleen prettig in het leer als je er met de blote pens in zit, not my thing overigens.
Zoals Berke al zegt, dat hoeft absoluut niet slechter te zijn en ja, alle veiligheidsmaatregelen had ik genomen, inclusief (niet verplichte) rugprotector.
Ennuh.....twas niveau 1..... :?
Dankjewel!......altijd het tegendeel gehoord.....blijkt dus dat er toch uitzonderingen gemaakt worden..... :D
Enne nivo 2 ? al gepland voor volgend jaar?
Citaat van: "TTigertje"Dankjewel!......altijd het tegendeel gehoord.....blijkt dus dat er toch uitzonderingen gemaakt worden..... :D
Enne nivo 2 ? al gepland voor volgend jaar?
Nog niet maar ik ga ze absoluut plannen!! :wink:
Ongelofelijk veel plezier gehad die dag!! 8)
Citaat van: "TTigertje"Stomme vraag misschien.....
Is er geen "leer"plicht op circuit zolder..... :roll:
Ik dacht hetzelfde toen ik em opende! (ik ga nu snel naar het antwoord zoeken)
Gisteren opgepikt, nu strippen, kuip hier en daar herstellen, stickertjes er af peuteren, kleurtje uitzoeken, spuiten enz. Bietje hobbyen :wink:
(http://img86.imageshack.us/img86/7661/cbr16vv.jpg) (http://imageshack.us)
(http://img86.imageshack.us/img86/5552/cbr25ng.jpg) (http://imageshack.us)
sjieke brommert 8) veel suc6 ermee :wink: keep us posted wbt. de "opknapbeurt" :idea:
Citaat van: "Gieskes"Gisteren opgepikt, nu strippen, kuip hier en daar herstellen, stickertjes er af peuteren, kleurtje uitzoeken, spuiten enz. Bietje hobbyen :wink:
(http://img86.imageshack.us/img86/7661/cbr16vv.jpg) (http://imageshack.us)]
Ook al een circuitslet aangeschaft? 8)
En niet vergeten om er een MFL sticker op te plakken !
No problem, bezorg jij me er een paar? :thumbsup:
Wat brengt dat op als sponsering...... :lol:
Hoe zien die eruit.....??
sponsering :laughing49so:
Als jullie voor kaartjes zorgen komen wij wel SPONSeren en brengen zelfs onze eigen spons mee :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
:worship-cool: bike
Na een middagje prutsen is de bike kaal gemaakt, koelvloeistof vervangen, alle stickers van de kuipdelen gepeuterd en eens goed onder de loep genomen.
(http://img381.imageshack.us/img381/4722/cbr87qu.jpg) (http://imageshack.us)
Ik moet zeggen, ik ben niet ontevreden met wat er er allemaal onder die tupperware te vinden was. Ziet er allemaal netjes uit, goed onderhouden en iig niet verkloot.
Volgende klus, olie + filter, remvloeistoffen, startmotor monteren en aansluiten en beginnen met het herstel van wat kleine scheurtjes in de kuipdelen.
En ondertussen verder breien over het kleurtje wat er straks op moet komen. Het gele moet absoluut verdwijnen maar grijs/oranje heeft wel wat vind ik 8)
Oja, tijdens het warmdraaien op de oprit kreeg ik ook al bezoek van de flikken. Of ik al wist dat ik er niet mee op de weg mocht?! :?
dan hebben je buren ook de flikken gebeld :guns:
Schoon fietske..
ben benieuwd welke kleur het gaat worden.
overigens..wie heeft de balhoofdplaten zover omlaag laten zaken? Das wel heel veel. zet de voorvorkpoten maar rustig de helft hoger in de platen als ie een beetje moet sturen. fietske staat wel heel erg op zijn neus nu
(meet voor de aardigheid eens de afstand van de bovenkant vorkpoot tot aan de bovenste balhoofdplaat. en van de onderkant onderste balhoofdplaat via de binnenpoot naar beneden tot aan de vorkbuitenpoot)
Citaat van: "Hakinnen"Schoon fietske..
ben benieuwd welke kleur het gaat worden.
overigens..wie heeft de balhoofdplaten zover omlaag laten zaken? Das wel heel veel. zet de voorvorkpoten maar rustig de helft hoger in de platen als ie een beetje moet sturen. fietske staat wel heel erg op zijn neus nu
(meet voor de aardigheid eens de afstand van de bovenkant vorkpoot tot aan de bovenste balhoofdplaat. en van de onderkant onderste balhoofdplaat via de binnenpoot naar beneden tot aan de vorkbuitenpoot)
Ikke iig niet :wink:
Ik zal die meting eens doen maaruh...wat zegt dat dan? Zit er een bepaalde verhouding in die je redelijkerwijs moet aanhouden? Buiten ff de straat op en af heb ik nog niet echt gestuurd met hem dus dat wordt toch nog ff afwachten om er echt iets over te zeggen/ervaren. Elke tip vooraf is uiteraard welkom.
Edit; verwijderd en naar volgende post
Citaat van: "Gieskes"Citaat van: "Hakinnen"Schoon fietske..
ben benieuwd welke kleur het gaat worden.
overigens..wie heeft de balhoofdplaten zover omlaag laten zaken? Das wel heel veel. zet de voorvorkpoten maar rustig de helft hoger in de platen als ie een beetje moet sturen. fietske staat wel heel erg op zijn neus nu
(meet voor de aardigheid eens de afstand van de bovenkant vorkpoot tot aan de bovenste balhoofdplaat. en van de onderkant onderste balhoofdplaat via de binnenpoot naar beneden tot aan de vorkbuitenpoot)
Ikke iig niet :wink:
Ik zal die meting eens doen maaruh...wat zegt dat dan? Zit er een bepaalde verhouding in die je redelijkerwijs moet aanhouden? Buiten ff de straat op en af heb ik nog niet echt gestuurd met hem dus dat wordt toch nog ff afwachten om er echt iets over te zeggen/ervaren. Elke tip vooraf is uiteraard welkom.
Dat zegt dat het nogal erg hoog is zo en er waarschijnlijk door iemand mee gereden is die een "wel erg scherp" insturende en "de bocht invallende"fiets prefeerde?. en dat de rechtdoorstabiliteit nu niet "je van hét" zal zijn. evenmin als het hard aanremmen vanaf een recht stuk voor een bocht.
Er zit geen bepaalde verhouding in, t'is meer een kwestie van experimenteren en voorkeur van de rijder. Het is wel heel normaal dat dergelijke motoren enigzins "op de neus" worden gezet om een actiever stuurgedrag te verkrijgen. Echter, dit lijkt me toch echt een beetje veel van het goede en het zal voor de meeste meer nadeel dan voordeel hebben. Het gaat tenkoste van stabiliteit en de balans in de fiets
Ik zou 'm zeker de helft van het aantal centimeters dat de vorkpoten nu boven het balhoofd uitsteken omhoog halen (dus de poten laten zakken) en dan eens gaan rijden en afstellen.
maaruh...meet eens vanaf de onderkant onderste balhoofdsplaat tot aan de vorkbuitenpoot( m.a.w hoeveel centimeter veerweg is er tot beschiking nu?)
Brrr....koud in de garage zonder heizung zeg!!
Bovenste balhoofdplaat - top binnenpoot 46 mm
Onderste balhoofdplaat - top buitenpoot 126mm
Tja, rijden en afstellen is wel lastig met zo'n circuitfiets :?
Citaat van: "Gieskes"Brrr....koud in de garage zonder heizung zeg!!
Bovenste balhoofdplaat - top binnenpoot 46 mm
Onderste balhoofdplaat - top buitenpoot 126mm
Tja, rijden en afstellen is wel lastig met zo'n circuitfiets :?
alé, da vindt ik nog meevallen die waardes. zou echt zeggen vanaf de foto zo dat het meer zou zijn dan wat je gemeten hebt.
ti's nog redelijk veel (voor een onk fiets kan het wel).
Het is imo voor een recreatief circuitrijder beter om wat meer stabiliteit in de fiets te hebben dan een "erg scherpe voorzijde". Ik zou de 46mm eens naar 300mm brengen. je kunt natuurlijk ook eerst eens gaan rijden en kijken wat je er van vindt, wellicht bevalt het zo wel..
Mocht je er niet uitkomen help ik je wel,..we zullen elkaar vast komend jaar wel een keer zien op circuit of zo
:wink:
Citaat van: "Hakinnen"Citaat van: "Gieskes"Brrr....koud in de garage zonder heizung zeg!!
Bovenste balhoofdplaat - top binnenpoot 46 mm
Onderste balhoofdplaat - top buitenpoot 126mm
Tja, rijden en afstellen is wel lastig met zo'n circuitfiets :?
alé, da vindt ik nog meevallen die waardes. zou echt zeggen vanaf de foto zo dat het meer zou zijn dan wat je gemeten hebt.
ti's nog redelijk veel (voor een onk fiets kan het wel).
Het is imo voor een recreatief circuitrijder beter om wat meer stabiliteit in de fiets te hebben dan een "erg scherpe voorzijde". Ik zou de 46mm eens naar 300mm brengen. je kunt natuurlijk ook eerst eens gaan rijden en kijken wat je er van vindt, wellicht bevalt het zo wel..
Mocht je er niet uitkomen help ik je wel,..we zullen elkaar vast komend jaar wel een keer zien op circuit of zo
:wink:
Eerlijk gezegd had ik 't idee om alles eens in 'het figuurlijke midden' in te stellen en vandaaruit verder te gaan naar eigen wens ipv vanuit een extreem afgestelde fiets te beginnen en je dan toch meestal net de verkeerde(of teveel tegelijk) stappen zet. Een voor een ipv alles tegelijk willen, toch?
:thumbsup:
Hey Gieskens. Gaaf fietske hoor. Paintjob en wat optisch bedriegen met stickers doet wonderen. Idd die vorken zijn wel ver doorgestoken, maar als ik de speling tussen spatbord en kuip bekijk, dan lijkt me dat redelijk normaal. Zullen wel niet de originele binnenpoten zijn imo.
Citaat van: "Gieskes"Brrr....koud in de garage zonder heizung zeg!!
Bovenste balhoofdplaat - top binnenpoot 46 mm
Onderste balhoofdplaat - top buitenpoot 126mm
Tja, rijden en afstellen is wel lastig met zo'n circuitfiets :?
Deze waardes zeggen me eigenlijk nix, als dit geen originele binnenpoten zijn. Misschien kan je beter vanuit de grond meten. In lijn met de vork, of geheel verticaal. Ik zal dadelijk eens meten, hoe ik het heb qua geometrie.
Verder super fietske om mee te starten. :wink:
DNQ-DNF stickersetje ligt al klaar voor je...
Citaat van: "Bakkertjedeeg"Hey Gieskens. Gaaf fietske hoor. Paintjob en wat optisch bedriegen met stickers doet wonderen. Idd die vorken zijn wel ver doorgestoken, maar als ik de speling tussen spatbord en kuip bekijk, dan lijkt me dat redelijk normaal. Zullen wel niet de originele binnenpoten zijn imo.
Citaat van: "Gieskes"Brrr....koud in de garage zonder heizung zeg!!
Bovenste balhoofdplaat - top binnenpoot 46 mm
Onderste balhoofdplaat - top buitenpoot 126mm
Tja, rijden en afstellen is wel lastig met zo'n circuitfiets :?
Deze waardes zeggen me eigenlijk nix, als dit geen originele binnenpoten zijn. Misschien kan je beter vanuit de grond meten. In lijn met de vork, of geheel verticaal. Ik zal dadelijk eens meten, hoe ik het heb qua geometrie.
Verder super fietske om mee te starten. :wink:
DNQ-DNF stickersetje ligt al klaar voor je...
Stickerset? 8) De wildcard zeker ook al? :wink:
Citaat van: "Gieskes"Citaat van: "Bakkertjedeeg"Hey Gieskens. Gaaf fietske hoor. Paintjob en wat optisch bedriegen met stickers doet wonderen. Idd die vorken zijn wel ver doorgestoken, maar als ik de speling tussen spatbord en kuip bekijk, dan lijkt me dat redelijk normaal. Zullen wel niet de originele binnenpoten zijn imo.
Citaat van: "Gieskes"Brrr....koud in de garage zonder heizung zeg!!
Bovenste balhoofdplaat - top binnenpoot 46 mm
Onderste balhoofdplaat - top buitenpoot 126mm
Tja, rijden en afstellen is wel lastig met zo'n circuitfiets :?
Deze waardes zeggen me eigenlijk nix, als dit geen originele binnenpoten zijn. Misschien kan je beter vanuit de grond meten. In lijn met de vork, of geheel verticaal. Ik zal dadelijk eens meten, hoe ik het heb qua geometrie.
Verder super fietske om mee te starten. :wink:
DNQ-DNF stickersetje ligt al klaar voor je...
Stickerset? 8) De wildcard zeker ook al? :wink:
Muahahaha...
:yes6rs:
Op het wisselen van de wielen na is de CBR van Team Orange klaar voor a.s. maandag. Uiteindelijk toch nog een beetje reanimatiewerk gedaan aan de kuip, mooi oranje is niet lelijk, toch? De kont en de onderkuip plus de bestickering komen hierna aan de beurt.
Technisch is hij binnenstebuiten gedraaid en 2 weken geleden heeft ie op de vermogensbank de eerste meters van 2006 gedraaid 8)
Nu maar eens gaan kijken wat ik allemaal mee ga nemen maandag. Hopelijk hebben wij (en de Assen-rijders) een beetje geluk met het weer, ik las daarnet al dat er zelfs hagel gaat vallen... :?
(http://img111.imageshack.us/img111/4999/wintersport16om.jpg) (http://imageshack.us)
mooi oranje is nie vies :wink: veel suc6 :thumbsup: en kijk uit voor hagelschade :shock:
coole sticker.. :wink:
Citaat van: "Gieskes"Op het wisselen van de wielen na is de CBR van Team Orange klaar voor a.s. maandag. Uiteindelijk toch nog een beetje reanimatiewerk gedaan aan de kuip, mooi oranje is niet lelijk, toch? De kont en de onderkuip plus de bestickering komen hierna aan de beurt.
Technisch is hij binnenstebuiten gedraaid en 2 weken geleden heeft ie op de vermogensbank de eerste meters van 2006 gedraaid 8)
Nu maar eens gaan kijken wat ik allemaal mee ga nemen maandag. Hopelijk hebben wij (en de Assen-rijders) een beetje geluk met het weer, ik las daarnet al dat er zelfs hagel gaat vallen... :?
(http://img111.imageshack.us/img111/4999/wintersport16om.jpg) (http://imageshack.us)
Ziet er super uit. :worship-cool:
Wie is dat wazig manneke op de foto trouwens... :angel:
Het is mooier dan originele kleuren 8)
Michel. Morgen veel succes gewenst. Komt volgens mij wel goed met het weer in Zolder. Wel verrekte kut koud. In het Noorden is het echter niet veel anders.. :cry: Komt goed.
Citaat van: "Bakkertjedeeg"Michel. Morgen veel succes gewenst. Komt volgens mij wel goed met het weer in Zolder. Wel verrekte kut koud. In het Noorden is het echter niet veel anders.. :cry: Komt goed.
Zolang we maar plezier hebben en dat gaat hoe dan ook goed komen!!
Have fun enne....succes met je pootje, hopelijk gaat die je geen parten spelen. Team Motorsportstore gooooooo!!!!!
:wink:
Und? Hoest gegaan??
Citaat van: "Bakkertjedeeg"Und? Hoest gegaan??
Super!!! Ik heb me echt wel heel goed vermaakt maandag.
Na een slapeloze nacht vroeg uit de veren om op pad te gaan en naarmate de lucht helderder werd leek het er meer en meer op dat we een redelijke dag zouden krijgen. Af en toe kwam het zonnetje er al tussendoor maar toch was het verdomd koud!
Op Zolder aangekomen meteen doorgestoomd naar de technische keuring die, zoals bekend, geen ruk inhoudt maar goed, who cares...geen probleem dus. Rustig aan alles op orde gebracht, pakkie aangetrokken en afwachten maar...wachten duurt dan verdomd lang als je er zin in hebt :mrgreen:
Uiteindelijk was de beurt aan mij, rustigaan de pits uit en al ff het gas er op....wow, dat pakt op zeg!! Rechter bochtje en...nog es wow, wat stuurt die fiets gemakkelijk in!! Hij valt zo de bocht in en daarbij supergemakkelijk in de bocht te houden, wat een genot. Toch maar ff op een ontspannen manier verder aan de fiets wennen die eerste rondjes maar ik moet zeggen, dat was zo gebeurd. Elke sessie ging het met nog meer plezier. Trouwens, die remblokken zijn top Ralf!!
Maar in de 3de sessie begon ik al iets te merken, bij het uitaccelleren van de bocht begon hij eerst 1 keer in te houden, zo ff van een fractie van een seconde ff totaal geen vonk en hop, toch weer ervandoor. Mmm....geen fijn gevoel, je begint al alles na te lopen in gedachten zeker toen het elke ronde vaker voorkwam totdat ik nauwelijks nog gas kon geven zonder het idee te hebben op een wilde stier te zitten. In de laatste sessie ben ik na een paar rondjes maar afgehaakt en heb ik de boel ingepakt.
Een van deze dagen maar eens gaan meten en kijken of ik ergens iets kan ontdekken aan bobine etc. Ik heb er nog wat reserve bij dus wie weet is het zo opgelost. Tis geen groot probleem, no worries dus!!
De baan ligt er overigens wel lekker strak bij met dat nieuwe asfalt. Wat een verschil tov die oude kapotgereden zwarte strook!! De chicane voor de sacramentsheuvel is nen toffe, behoorlijk anders, niet moeilijk of zo maar imo wel sneller.
Voor de aanvang van de sessies hoorde ik al veel opmerkingen in de stijl dat het asfalt wel erg glad zou zijn aangezien er nog geen regen overheen was gegaan maar waren diverse gasten zich vooraf al aan t indekken :lol:
Al met al super geamuseerd en veel zin in 15 mei!!
En bij jou? En het peutje?
:wink:
Citaat van: "Gieskes"Citaat van: "Bakkertjedeeg"Und? Hoest gegaan??
Super!!! Ik heb me echt wel heel goed vermaakt maandag.
Na een slapeloze nacht vroeg uit de veren om op pad te gaan en naarmate de lucht helderder werd leek het er meer en meer op dat we een redelijke dag zouden krijgen. Af en toe kwam het zonnetje er al tussendoor maar toch was het verdomd koud!
Op Zolder aangekomen meteen doorgestoomd naar de technische keuring die, zoals bekend, geen ruk inhoudt maar goed, who cares...geen probleem dus. Rustig aan alles op orde gebracht, pakkie aangetrokken en afwachten maar...wachten duurt dan verdomd lang als je er zin in hebt :mrgreen:
Uiteindelijk was de beurt aan mij, rustigaan de pits uit en al ff het gas er op....wow, dat pakt op zeg!! Rechter bochtje en...nog es wow, wat stuurt die fiets gemakkelijk in!! Hij valt zo de bocht in en daarbij supergemakkelijk in de bocht te houden, wat een genot. Toch maar ff op een ontspannen manier verder aan de fiets wennen die eerste rondjes maar ik moet zeggen, dat was zo gebeurd. Elke sessie ging het met nog meer plezier. Trouwens, die remblokken zijn top Ralf!!
Maar in de 3de sessie begon ik al iets te merken, bij het uitaccelleren van de bocht begon hij eerst 1 keer in te houden, zo ff van een fractie van een seconde ff totaal geen vonk en hop, toch weer ervandoor. Mmm....geen fijn gevoel, je begint al alles na te lopen in gedachten zeker toen het elke ronde vaker voorkwam totdat ik nauwelijks nog gas kon geven zonder het idee te hebben op een wilde stier te zitten. In de laatste sessie ben ik na een paar rondjes maar afgehaakt en heb ik de boel ingepakt.
Een van deze dagen maar eens gaan meten en kijken of ik ergens iets kan ontdekken aan bobine etc. Ik heb er nog wat reserve bij dus wie weet is het zo opgelost. Tis geen groot probleem, no worries dus!!
De baan ligt er overigens wel lekker strak bij met dat nieuwe asfalt. Wat een verschil tov die oude kapotgereden zwarte strook!! De chicane voor de sacramentsheuvel is nen toffe, behoorlijk anders, niet moeilijk of zo maar imo wel sneller.
Voor de aanvang van de sessies hoorde ik al veel opmerkingen in de stijl dat het asfalt wel erg glad zou zijn aangezien er nog geen regen overheen was gegaan maar waren diverse gasten zich vooraf al aan t indekken :lol:
Al met al super geamuseerd en veel zin in 15 mei!!
En bij jou? En het peutje?
:wink:
Peutje is toch nog goed gekomen (zie verslag). Blij te horen dat de remblokken toppie zijn. Wel balen van je storing in de fiets. Ben je al iets wijzer?
(http://www.circuitfoto.be/images/tds/061_4483.JPG)
Gieskens Back on top... :wink:
Citaat van: "Bakkertjedeeg"Citaat van: "Gieskes"Citaat van: "Bakkertjedeeg"Und? Hoest gegaan??
Super!!! Ik heb me echt wel heel goed vermaakt maandag.
En bij jou? En het peutje?
:wink:
Peutje is toch nog goed gekomen (zie verslag). Blij te horen dat de remblokken toppie zijn. Wel balen van je storing in de fiets. Ben je al iets wijzer?
Nope deze week niks meer gedaan, geen tijd gehad maar ik ga proberen van 't weekend al het een en ander door te meten en te controleren.
Citaat van: "Bakkertjedeeg"(http://www.circuitfoto.be/images/tds/061_4483.JPG)
Gieskens Back on top... :wink:
Haha Team Orange, Bakki is aan 't zoeken geweest. :wink:
Dit is wel echt verslavend, wachten tot 15 mei duurt me alweer veel te lang :(
Citaat van: "Gieskes"Citaat van: "Bakkertjedeeg"Citaat van: "Gieskes"Citaat van: "Bakkertjedeeg"Und? Hoest gegaan??
Super!!! Ik heb me echt wel heel goed vermaakt maandag.
En bij jou? En het peutje?
:wink:
Peutje is toch nog goed gekomen (zie verslag). Blij te horen dat de remblokken toppie zijn. Wel balen van je storing in de fiets. Ben je al iets wijzer?
Nope deze week niks meer gedaan, geen tijd gehad maar ik ga proberen van 't weekend al het een en ander door te meten en te controleren.
Citaat van: "Bakkertjedeeg"(http://www.circuitfoto.be/images/tds/061_4483.JPG)
Gieskens Back on top... :wink:
Haha Team Orange, Bakki is aan 't zoeken geweest. :wink:
Dit is wel echt verslavend, wachten tot 15 mei duurt me alweer veel te lang :(
LOL Zondag 23 april ben je van harte welkom. 8)
Citaat van: "Bakkertjedeeg"Citaat van: "Gieskes"Citaat van: "Bakkertjedeeg"Citaat van: "Gieskes"Citaat van: "Bakkertjedeeg"Und? Hoest gegaan??
Super!!! Ik heb me echt wel heel goed vermaakt maandag.
En bij jou? En het peutje?
:wink:
Peutje is toch nog goed gekomen (zie verslag). Blij te horen dat de remblokken toppie zijn. Wel balen van je storing in de fiets. Ben je al iets wijzer?
Nope deze week niks meer gedaan, geen tijd gehad maar ik ga proberen van 't weekend al het een en ander door te meten en te controleren.
Citaat van: "Bakkertjedeeg"(http://www.circuitfoto.be/images/tds/061_4483.JPG)
Gieskens Back on top... :wink:
Haha Team Orange, Bakki is aan 't zoeken geweest. :wink:
Dit is wel echt verslavend, wachten tot 15 mei duurt me alweer veel te lang :(
LOL Zondag 23 april ben je van harte welkom. 8)
Joa kl*te, vanaf de 23ste- 26ste sta ik op een beurs in Brussel... helaas :(
Daarbij...laat deze jongen nog ens ff een bietje oefenen alvorens je het snot voor mijn ogen rijdt
wat hoe dan ook wel zal gebeuren :lol:
Team Orange 8)
(http://img169.imageshack.us/img169/318/zoldercbr8pg.jpg) (http://imageshack.us)
Aangezien de CBR als een 'vot' liep tijdens de laatste sessie toch maar eens aan 't meten geslagen.
Als een 'vot' hield in dat bij uitaccelleren uit de bocht de motor begon te hikken en er dan weer vandoor ging. Dit begon met een klein hikje om in de laatste sessie over te gaan in een hysterische hikbui zodra het gas open gedraaid werd. Zelfs in die mate dat doorrijden geen zin meer had.
Mijn eerste idee was bobine, alsof ff de volledige vonk wegviel en dit erger werd naarmate de motor warmer werd. toch was er ook het idee van een brandstofprobleem maar ja, je kunt zo weinig doen terplekke.
Het idee van bobine was trouwens al snel van de baan aangezien er 2 bobines gemonteerd zijn en er maar een kleine kans is dat deze beide defect zijn. Aansturing dan? Neuj, kleine kans.
Nu toch ens ff gemeten en er bleek nog maar 7V sap in de accu te zitten. Zonder startmotor merk je dat niet zo snel hè?!
De accu blijkt nu inwendig een sluiting te hebben waardoor alle stroom er doorheen schiet en er niks overblijft voor de andere gebruikers zoals de brandstofpomp en ontsteking.
Ander accu'tje er in en hij liep weer als een klokje. De laadspanning wordt stationair al afgeregeld op 14,5V, meer dan zat dus!!
Met dank aan Simon voor het lenen van lader en multimeter :wink:
Op naar de volgende !!
:thumbsup:
Citaat van: "Gieskes"Team Orange 8)
(http://img169.imageshack.us/img169/318/zoldercbr8pg.jpg) (http://imageshack.us)
Gave foto....!
Citaat van: "Gieskes"Aangezien de CBR als een 'vot' liep tijdens de laatste sessie toch maar eens aan 't meten geslagen.
Als een 'vot' hield in dat bij uitaccelleren uit de bocht de motor begon te hikken en er dan weer vandoor ging. Dit begon met een klein hikje om in de laatste sessie over te gaan in een hysterische hikbui zodra het gas open gedraaid werd. Zelfs in die mate dat doorrijden geen zin meer had.
Mijn eerste idee was bobine, alsof ff de volledige vonk wegviel en dit erger werd naarmate de motor warmer werd. toch was er ook het idee van een brandstofprobleem maar ja, je kunt zo weinig doen terplekke.
Het idee van bobine was trouwens al snel van de baan aangezien er 2 bobines gemonteerd zijn en er maar een kleine kans is dat deze beide defect zijn. Aansturing dan? Neuj, kleine kans.
Nu toch ens ff gemeten en er bleek nog maar 7V sap in de accu te zitten. Zonder startmotor merk je dat niet zo snel hè?!
De accu blijkt nu inwendig een sluiting te hebben waardoor alle stroom er doorheen schiet en er niks overblijft voor de andere gebruikers zoals de brandstofpomp en ontsteking.
Ander accu'tje er in en hij liep weer als een klokje. De laadspanning wordt stationair al afgeregeld op 14,5V, meer dan zat dus!!
Met dank aan Simon voor het lenen van lader en multimeter :wink:
Op naar de volgende !!
:thumbsup:
Naajs.. Klein probleem dus. Gelukkig.
Gisteren heb ik ook op Zolder gereden. Ik vind de baan absoluut gaver geworden!! Pluspunten voor de veilig. Minpunt is op dit moment de bandenslijtage. Ik hoop dat het komt doordat er nog geen rubber op de baan ligt, want anders gaat het geld kosten... Ik ben gestart met een redelijke goede SC1. 2 sessie later al behoorlijk gaar. :cry: Band tekent echt verschrikkelijk. Dadelijk maar eens een mail sturen met foto's van het bandje naar Stefanus onze veringgoeroe. :wink:
De ene Appie heeft het veld moeten ruimen voor een nieuwe 8)
Meteen maar de motor gekozen met het meest sexy kontje :mrgreen:
Fotootje volgt...digi camera ligt nog in de regenpijp op circuit Zolder :oops: maar hij is identiek aan deze:
(http://sportrider.com/bikes/2004/146_04_01zoom+2004_aprilia_rsv_millie_r+left.jpg)
:worship-cool: wauw lekkerste vutje onder de bikes imo 8) veel geluk ermee
Das ist geil! :twisted:
:worship-cool:
Ey ..ne fopducati! :lol:
maaruh..
mooie fiets gieskes....
sterker nog..megacoole ital-twin!
proficiat ermee..have fun..kump good
:wink:
Superfiets, veel plezier ermee. !! :worship-cool:
Jezeker :worship-cool:
Eindelijk echte piccies 8)
(http://img164.imageshack.us/img164/9946/rsv6dt8.jpg) (http://imageshack.us)
(http://img164.imageshack.us/img164/8237/rsv5rg4.jpg) (http://imageshack.us)
En niet te vergeten ut vötje :yes6rs:
(http://img164.imageshack.us/img164/8417/rsv4zi6.jpg) (http://imageshack.us)
Mooi masjien!! 8)
i.i.g. mooier dan de Duc 999 :yes6rs:
veel plezier ermee!
Heel goed :cool:
Citaat van: "karz"Heel goed :cool:
Enne Karz...wiej lang geit det biej dich nog duren?
moa, trek er niet zo aan. Heb een geinteresseerde , maar die kan hem pas rond december kopen.
(http://img164.imageshack.us/img164/8417/rsv4zi6.jpg)
:cum:
durf t bijna niet te vragen..... maarre...ruilen? :mrgreen:
Citaat van: "WhomBom"
:cum:
durf t bijna niet te vragen..... maarre...ruilen? :mrgreen:
Euhm....om tegenaan te pissen of....? Tis 'n Italian Twin he?!
:wink:
kheb nog wel een paar suzuki stickertjes liggen... die passen moooi over "aprilia" heen :yes6rs:
HOWWWWWWWW Gieskes leuk speelgoed! :shock:
En wellicht beter (op alle vlakken) als een betaalbare 999 :yes6rs:
Citaat van: "Schmetzke"betaalbare 999 :yes6rs:
:shock: Voor die betaalbare prijs neem ik er twee. :rofl:
Gisteren een bezoekje aan de RDW gebracht en zoals gewoonlijk stelde het weer geen zak voor. 2 nummertjes controleren, een heleboel getik op een toetsenbord en det is €100,- in de pocket.
Dan bij de douane nogal wat tijd verscheten door één of andere gast die een GolfV wou invoeren De douanier vroeg hem bij wie hij die Golf gekocht had en, na uiteindelijk die vraag begrepen te hebben, kon hij er geen antwoord op geven. Ergens in Maastricht (rara waar dan) zei hij maar bij wie wist hij niet??? Aangezien er vermoed werd dat ie van VS kwam kon ie vertrekken om z'n info te gaan verzamelen :rofl:
Anyway, ik kreeg zelfs nog €0,70 rabat op m'n bpm, mooi afronden zegt ie. Alsof je daar dank je voor moet zeggen, door die hele bpm worden we toch al genoeg genaaid. Leuk bedrag trouwens voor ne 2005 :shock:
Nog 3-5 daagjes geduld en dan zouden de papieren in de bus moeten vallen. met een beetje geluk zijn het er 2 :mrgreen: en kan ik dit weekend nog ff de eifel inknallen 8)
Edit; leuk detail was nog bij de km-stand-opname. Indien de motor minder dan 6000km op de teller heeft staan wordt hij als 'nieuw' bekeken en moet je bij de invoer dus BTW betalen, toch een bedrag van dik €2200,-.
Ik kwam er dus aan met een tellerstand van 6001 km :mrgreen: en die RDW-gast keek toch een beetje zo :shock: :rofl:
Eerlijk, de Appie had wat te weinig gelopen en uiteraard wou ik graag een oplossing hiervoor zonder de klok te verkloten.
Mijn gevonden oplossing, sensor op het achterwiel losnemen, houten schijf gemaakt met 4 bouten er in, schijf op een elektromotor en de sensor erop gemonteerd. Gevolg? Het toerental van de schijf gaf een snelheid op de klok van 293km/h en 'm zo ff een paar km-tjes extra laten draaien.
Piccie op volle snelheid in de graasj
(http://img215.imageshack.us/img215/728/rsvtopvn1.jpg) (http://imageshack.us)
Gemiddelde snelheid was trouwens 272 km/h over 1400km :rofl:
:laughing49so: :thumbsup: had dat gezicht van die gast vd RDW wel willen zien :lol:
Citaat van: "Gieskes"..verhaal
:worship-cool: :rofl:
Citaat van: "Gieskes"
Ik kwam er dus aan met een tellerstand van 6001 km :mrgreen: en die RDW-gast keek toch een beetje zo :shock: :rofl:
Eerlijk, de Appie had wat te weinig gelopen en uiteraard wou ik graag een oplossing hiervoor zonder de klok te verkloten.
Mijn gevonden oplossing, sensor op het achterwiel losnemen, houten schijf gemaakt met 4 bouten er in, schijf op een elektromotor en de sensor erop gemonteerd. Gevolg? Het toerental van de schijf gaf een snelheid op de klok van 293km/h en 'm zo ff een paar km-tjes extra laten draaien.
Piccie op volle snelheid in de graasj
Gemiddelde snelheid was trouwens 272 km/h over 1400km :rofl:
Dat had veel makkelijker gekunt.
"Ja, euh, er is een nieuwe klok in gekomen bij 7500km."
{:)
Doen ze trouwens nóóit moeilijk over, maarja :roll:
Ik heb gehoord dat die gast van de RDW hier ook op het forum zit :rofl:
Citaat van: "Schmetzke"Citaat van: "Gieskes"
Ik kwam er dus aan met een tellerstand van 6001 km :mrgreen: en die RDW-gast keek toch een beetje zo :shock: :rofl:
Eerlijk, de Appie had wat te weinig gelopen en uiteraard wou ik graag een oplossing hiervoor zonder de klok te verkloten.
Mijn gevonden oplossing, sensor op het achterwiel losnemen, houten schijf gemaakt met 4 bouten er in, schijf op een elektromotor en de sensor erop gemonteerd. Gevolg? Het toerental van de schijf gaf een snelheid op de klok van 293km/h en 'm zo ff een paar km-tjes extra laten draaien.
Piccie op volle snelheid in de graasj
Gemiddelde snelheid was trouwens 272 km/h over 1400km :rofl:
Dat had veel makkelijker gekunt.
"Ja, euh, er is een nieuwe klok in gekomen bij 7500km."
{:)
Doen ze trouwens nóóit moeilijk over, maarja :roll:
Mss bij jou nog niet maar ik ken gevallen waarbij dit toch niet zomaar geaccepteerd werd en er zelfs contact gezocht werd met de vorige eigenaar om dit te bevestigen.
Maakt verder ook niet uit, ik had geen zin in gezeik en dit was een simpele oplossing en tof om 't uitgevogeld te krijgen.
Citaat van: "Desmo-devil"Ik heb gehoord dat die gast van de RDW hier ook op het forum zit :rofl:
Hij kon er ook wel om lachen :wink:
Citaat van: "Gieskes"
Mss bij jou nog niet maar ik ken gevallen waarbij dit toch niet zomaar geaccepteerd werd en er zelfs contact gezocht werd met de vorige eigenaar om dit te bevestigen.
Maakt verder ook niet uit, ik had geen zin in gezeik en dit was een simpele oplossing en tof om 't uitgevogeld te krijgen.
Een stukje zekerheid is óók fijn :yes6rs:
Team Orange is opgeheven en de CBR is verkocht :(
Volgend jaar gaat ie meestrijden in het nieuwe Club Med-programma enkel voor oldtimers van voor 2000. :lol:
Nog 1 piccie nog dan 8)
(http://img62.imageshack.us/img62/8482/25441068472413x18wgz2.jpg) (http://imageshack.us)
Wordt vervolgd...... :wink:
wat voor handschoenen heb jij? die held phantom?? :shock: :shock:
Citaat van: "WhomBom"wat voor handschoenen heb jij? die held phantom?? :shock: :shock:
:yes6rs:
Heerlijk zacht kangaroevelleke gecombineerd met een schaaltje kevlar :wink:
Superhandschoentjes :!:
Goed gezien by the way :thumbsup:
Citaat van: "Gieskes"
Goed gezien by the way :thumbsup:
daar was ik ook "scherp" op, maar pasttte helaas niet binnen het budget :cry:
Citaat van: "WhomBom"Citaat van: "Gieskes"
Goed gezien by the way :thumbsup:
daar was ik ook "scherp" op, maar pasttte helaas niet binnen het budget :cry:
Mja...die prijs was idd niet misselijk maar...je hebt er wel wat voor
je mot toch iets zeggen :wink:
Ik herinner me die gast aan de kassa nog toen ik ze ging afrekenen en hij de prijs zag, hij keek ook zo :shock: :shock: :rofl:
En wat gaat er nu komen?
En club MET voor oldtimers? Vertel, heb nog niks gelezen!
Citaat van: "May Day"En wat gaat er nu komen?
En club MET voor oldtimers? Vertel, heb nog niks gelezen!
Ik had er ook net van gehoord. Blijkt een Club Med endurance opgestart te worden enkel voor motoren ouder dan 2000. Budget laag houden is de doelstelling. Verdere info heb ik ook nog niet maar mischien is er al op de site van MSS meer te vinden.
Wat er nu gaat komen? Ik ben bezig met iets jongers, ff afwachten hoe het verder loopt.
:wink:
Dat klinkt interessant! Maak ik misschien een kansje op mijn brik, moet ik alleen 2 teamgenoten vinden die ook een oud brik hebben.
Iets jongers? Alle mannen zijn hetzelfde he, willen iets, raken uitgekeken erop en pakken dan iets jongers :twisted:
Citaat van: "May Day"Dat klinkt interessant! Maak ik misschien een kansje op mijn brik, moet ik alleen 2 teamgenoten vinden die ook een oud brik hebben.
Iets jongers? Alle mannen zijn hetzelfde he, willen iets, raken uitgekeken erop en pakken dan iets jongers :twisted:
De opzet is met 3 man op 1 ouwe brik :wink: Niet tegelijk welteverstaan.
Ach uitgekeken was ik er nog niet op, hij liep goed, was eigelijk toppie voor wat hobbyrondjes te rijden maar ik kon er goed geld voor beuren nu.
De keuze is dan snel gemaakt toch?
Op de site van MSS staat nog niks over deze nieuwe Club M.E.T.....toch hoorde ik hier en daar er al iets over.
Anyone?
Edit: Ey Mayday, heb jij die ZXR nog? Mischien is het nu de tijd om hem nog eens te koop aan te bieden. Er schijnt redelijk wat vraag te zijn naar iets oudere racers ivm die cup.
Yep, die heb ik nog! Toch maar eens te koop gaan zetten dan. Nog suggesties over waar ik hem te koop kan zetten?
Citaat van: "May Day"Yep, die heb ik nog! Toch maar eens te koop gaan zetten dan. Nog suggesties over waar ik hem te koop kan zetten?
Ik heb de CBR binnen een week via marktplaats verkocht. Ik kreeg de ene reactie na de andere en de 1ste die kwam heeft em meegenomen voor de volle pot. Die kwamen uit Brussel overigens dus adverteren op hebbes.be zal mss ook wel nuttig zijn.
De opvolger van de CBR is er en het is geworden......een CBR!!
(http://img299.imageshack.us/img299/3834/1cf4.jpg) (http://imageshack.us)
En nou nog een paar maanden alleen maar ernaar kijken :o
Citaat van: "Gieskes"De opvolger van de CBR is er en het is geworden......een CBR!!
En nou nog een paar maanden alleen maar ernaar kijken :o
:shock: Snap ik niet, je rijbewijs soms kwijt?? :shock:
geen zin om sneeuwkettingen erop te leggen en op een besneeuwd circuit te gaan rijden denk ik :nana9oi:
wel een mooi fietsje trouwens... voor n honda
Citaat van: "QuattroFrits"Citaat van: "Gieskes"De opvolger van de CBR is er en het is geworden......een CBR!!
En nou nog een paar maanden alleen maar ernaar kijken :o
:shock: Snap ik niet, je rijbewijs soms kwijt?? :shock:
Nope, tis een circuitding en dus geen kenteken. De circuitdagen beginnen weer tegen april :wink:
Gieskes debuteert in 2007 in de Bridgestone dnq-dnf cup... met team Go Fast Racing!
Heel veel succes in je debuutjaar!
Citaat van: "Leo!"Gieskes debuteert in 2007 in de Bridgestone dnq-dnf cup... met team Go Fast Racing!
Heel veel succes in je debuutjaar!
:stupid:
Citaat van: "Gieskes"De opvolger van de CBR is er en het is geworden......een CBR!!
(http://img299.imageshack.us/img299/3834/1cf4.jpg) (http://imageshack.us)
En nou nog een paar maanden alleen maar ernaar kijken :o
Van hierboven naar hieronder 8)
(http://img295.imageshack.us/img295/3102/72teamgfrso0.jpg) (http://imageshack.us)
Morgen ff een dagje brommeren op circuit Zolder om de luie 'sjtub' er uit te blazen :wink:
Van mooi naar mooier!!
Veel plezier met het nieuwe fietske 8) 8)
Citaat van: "suzuki-girl"Van mooi naar mooier!!
Veel plezier met het nieuwe fietske 8) 8)
:stupid:
Ey de Gies...
Sjoon fitske man..
Heee dat fitske kin ich, dat is mijn buurbuurman. Afgelopen weekend nog zien vertrekken met zijn motormaatje. :D
8) shun , Bart (tls) is vandaag ook in Zolder geloof ik ..
Citaat van: "La vieux"Heee dat fitske kin ich, dat is mijn buurbuurman. Afgelopen weekend nog zien vertrekken met zijn motormaatje. :D
Buurbuurman??? Voor, achter, links of rechts :?: :lol:
Citaat van: "karz"8) shun , Bart (tls) is vandaag ook in Zolder geloof ik ..
Niet gezien, was hij op de TLS?
Lekker dagje gereden vandaag, rustig aan begonnen in de kou en 's middags al een lekker tempo kunnen draaien.
Ow ja...auch deh domisjeelski dreijt zien rudnjes al lekker 8)
Denk het niet, met die geluidseisen daaro.
Hij was op een duc 900 ss geloof ik
Citaat van: "karz"Denk het niet, met die geluidseisen daaro.
Hij was op een duc 900 ss geloof ik
Geeft die Duc dan minder problemen? Ik had met mijn bromvlieg al prijs :?
Vandaag weer eens veel valpartijen gezien...1ste sessie een man of 4, 2de sessie een man of 3 en in de 4de sessie lagen er binnen 4 minuten 7 man af waarvan ééntje pal voor mijn neus. :roll:
Tevens nog ff een test uitgevoerd op Domi's nieuwe leather outfit...hij is iig vonkbestendig :rofl:
Citaat van: "Gieskes"Citaat van: "La vieux"Heee dat fitske kin ich, dat is mijn buurbuurman. Afgelopen weekend nog zien vertrekken met zijn motormaatje. :D
Buurbuurman??? Voor, achter, links of rechts :?: :lol:
Wij (Pat en Es) wonen naast Hans en staan regelmatig kwijlend achter het raam te kijken. :D
Citaat van: "Gieskes"
Tevens nog ff een test uitgevoerd op Domi's nieuwe leather outfit...hij is iig vonkbestendig :rofl:
alleen is sjeelski nu lasblind,........ wach mer!! :twisted: :twisted:
Citaat van: "La vieux"Citaat van: "Gieskes"Citaat van: "La vieux"Heee dat fitske kin ich, dat is mijn buurbuurman. Afgelopen weekend nog zien vertrekken met zijn motormaatje. :D
Buurbuurman??? Voor, achter, links of rechts :?: :lol:
Wij (Pat en Es) wonen naast Hans en staan regelmatig kwijlend achter het raam te kijken. :D
:shock: :rofl:
Volgens mij binnenkort mer ens een pintje of een bak koffie? :lol:
Citaat van: "The Dominator"Citaat van: "Gieskes"
Tevens nog ff een test uitgevoerd op Domi's nieuwe leather outfit...hij is iig vonkbestendig :rofl:
alleen is sjeelski nu lasblind,........ wach mer!! :twisted: :twisted:
:rofl: nuuje kneesliders motte metein ingesjraap weure :!:
Enne...wach mer???? Ich hub op Croix veurig joar achter zo'ne sjrapende V-strom gereje....dat woar hetzelfde beeld 8)
Op //www.dnq-dnf.com staat nu ook de volledige presentatie aan de linkerkant onder 'GFR presenteert'.
Ff filmpje aanklikken in de tekst :wink:
8)
8) , die linkse is dus muif ? die zie ik wel eens rondlopen waar ik werk.
Citaat van: "karz"8) , die linkse is dus muif ? die zie ik wel eens rondlopen waar ik werk.
die zal jij in ieder geval nooit zien werken waar jij rondloopt :mrgreen:
Citaat van: "The Dominator"Citaat van: "karz"8) , die linkse is dus muif ? die zie ik wel eens rondlopen waar ik werk.
die zal jij in ieder geval nooit zien werken waar jij rondloopt :mrgreen:
Nou, ik zit meestal en hij loopt dan ;)
Citaat van: "Gieskes"Op //www.dnq-dnf.com staat nu ook de volledige presentatie aan de linkerkant onder 'GFR presenteert'.
Ff filmpje aanklikken in de tekst :wink:
8)
zuut er good oet :wink: cool filmke
:thumbsup:
Citaat van: "Gieskes"
Volgens mij binnenkort mer ens een pintje of een bak koffie? :lol:
Bier ligt koud en de koffie is snel klaar :lol: