Om de 2 jaar jeukt ut mij om een andere motor te kopen. Vraag me niet waarom, tis wss een afwijking :yes6rs: een ander noemt het een luxeprobleem en dat ik een verwend jongk ben, dat wisten we al :mrgreen: maar toch. Nu de Viagradero wordt 5 jaar oud en is een ideal en vooral probleemloos maatje en ik ben er hartstikke tevreden mee :worship-cool:. Toch zit ik te loensche naar bijv.
een Guzzi Stelvio :cool:
(http://www.guzzitalia.com/images/zoom//YOLPXH/viewsize/050_stelvio12004V.JPG)
een Tiger 1050i
(http://freespace.virgin.net/paul.z/Moto/Tiger1050.jpg)
een nieuwe Viagradero ;)
(http://www.lings.com/dCoreFiles/dCoreEditor/Image//Varadero_01.jpg)
een KTM 990 Adventure
(http://image.motorcyclistonline.com/f/8725487/122_0605_01_z+2006_ktm_990_adventure+static_right_side.jpg)
of zelfs weer eens bij beemer naar een GS 1200. Alhoewel ik deze laatste eigenlijk vanwege de onbetrouwbaarheid en de vaak hele dure/slechte verhalen had afgezworen :-X
(http://www.moto-station.com/ttesimages/motodivers/nouveautes2006/BMW_R1200GS_Adventure_st4pz.jpg)
kijk ik weet ook wel, als ik de betrouwbaarste wil, dan nemen men de Honda :yes6rs:, voor de spannendste de Tiger of de KTM, de excoot de Guzzi en voor de populairste de GS
waarom valt die straatprijs nou nooit es hier dan kon ik ze allemaal kopen :yes6rs: ,maar zonder gekheid, graag jullie visie: wat zou jij doen? :confused:
(http://www.raptorsandrockets.com/images/KTM/KTM990_Adventure_orange.jpg)
op volgorde dan maar voor mij
1 tiger
2 honda
3 moto guzzi
4 ......lelijk
5 nog lelijker
uitslag ms gassie die zat mee te kijken
1 tiger
2moto guzzi
3 honda
4 ouwe lulle motor
5 getver wat is dat voor een oranje hok
Tiger en GS zijn enige twee die niet zo lelijk zijn :-X ,mijn mening :mrgreen:
dit geld ook voor mij..ik zou kiezen:
1 tiger
2 honda
3 moto guzzi
4 ......lelijk
5 nog lelijker
maar dan weet ik niet hoe de rijeigenschappen zijn...
ik koop motoren zoals ik scarpa schoenen koop :lol:
ik koop pas nieuwe als ze zijn versleten en als je 2 paar koop gaan ze veel langer mee :yes6rs:
En de Benelli Trek dan ?
die vind ik zelf al spuuglelijk, dus voor mij iig geen optie.
Wat mij een beetje tegenhoudt om voor ktm,triumph of guzzi te kiezen is , zeker als je een nieuwe koopt, dat er geen dealer in de buurt zit.
Als je terugmoet voor euvels/terugroep akties enz. En dat hebben ze tegenwoordig allemaal aan zich, kun je je een dag(deel) vrij nemen en dan maar hopen dat het in 1 x gefixed wordt.
Dus zou voor mij de beemer overblijven. De Varadero is gewoon een lelijk saai hok.
Ik rij er zelf een , wel het oude model , maar zoveel spectaculairder is ie niet geworden en zeker niet mooier.
Varadero heeft misschien meer power dan een 1150 gs, maar ik denk niet dat ie aan de 1200 kan tippen.
Hij is dan wel goedkoper.
Zouden de factoren in de eerste alinea niet meespelen dan zou ik kiezen voor de ktm :cool:
De Stelvio is wel apart, maar pakt me niet echt.
De Tiger is me te lief en te klein geworden. Van de tigers vind ik eigenlijk alleen het eerste model cool.
(http://www.brabantmotors.nl/Accessoires_files/Tiger900.jpg)
't zijn allemaal lelijke hokken :oops:
Maar dan ziet de berijder wel beter uit (net als met een lelijke vrouw naast je) :shock:
Denk ook eens aan een K 1300 R, vet ruig en goed voor je imago, Er is zelfs een vrouw die van een BMW HP 2 overgestapt is op zo'n K :-X
Zelf ga ik weer voor een R 1150 GS (zodra de verzekeringseuri binnen zijn) :banghead4rv:
Als je het mij vraagt, dan zou ik voor den GS of een Triumph gaan. De rest kan me niet bekoren.
Ik zou nog effe wachten. Geruchten worden steeds sterker dat Honda met een opvolger komt voor de Varadero. Toch misschien een 1200 blok met cardan ??, de GS killer ??
Ik ben nog altijd gecharmeerd van de gs, mede door de afzeik pogingen in de longway down, en de longway round. Deze en de ktm komen ook als beste uit de test bij de diverse media o.a de motor en motor73. Persoonlijk vind ik de ktm wel cool uitzien. In de lichtere klassen vind ik de Yamaha XT 660Z Teneré wel apart maar erg licht.
1 BMW
2 Honda (waal in 'n anger kleur!)
Res allein veur noa te kieke (sjmaak bemuj ich mich neet mit!)
Citaat van: karz op 17 mei, 2009, 16:58:35
Als je terugmoet voor euvels/terugroep akties enz. En dat hebben ze tegenwoordig allemaal aan zich, kun je je een dag(deel) vrij nemen en dan maar hopen dat het in 1 x gefixed wordt.
Je gaat er dus al vanuit dat je een prul hebt gekocht die ook nog slecht is gebouwd en dat de service bij de local 'stealer' ook al knudde is. :rofl: Je hebt toch soms geen Harley hè? :mrgreen:
Effe ontopic, ik vind ze net als Joepie allemaal lelijk. De Guzzi lijkt nog ergens op. De rest is 1 pot nat. :-X
Citaat van: HD4ever op 18 mei, 2009, 20:00:24
Citaat van: karz op 17 mei, 2009, 16:58:35
Als je terugmoet voor euvels/terugroep akties enz. En dat hebben ze tegenwoordig allemaal aan zich, kun je je een dag(deel) vrij nemen en dan maar hopen dat het in 1 x gefixed wordt.
Je gaat er dus al vanuit dat je een prul hebt gekocht die ook nog slecht is gebouwd en dat de service bij de local 'stealer' ook al knudde is. :rofl: Je hebt toch soms geen Harley hè? :mrgreen:
Ik ga nergens vanuit, dat is gewoon zo. Echter prul en knudde zijn jouw woorden.
Het is een tendens dat merken geen merken meer zijn maar onder druk van een overkoepelende organisaties hun producten zo goedkoop mogelijk inelkaar zetten. En ook door marketingdruk hun producten wat snel in de markt zetten zodat de klant testcase wordt.
Alles wordt dan misschien fijn onder garantie opgelost, maar je bent er wel tijd en km's aan kwijt.
Dan kun je maar beter je dealer om de hoek hebben, dat scheelt wat rompslomp.
nou in dat geval kan ik me beter bij de Honda blijven. Die gaan niet zo snel "kaput" en wat er niet op zit (cardan) kan dan ook niet stuk gaan. (bij 2 kennissen van 2 nieuwe 1200gs adventures nl wel, ow ja en 1 versnellingsbak, 2x remschijven en nog een hoop geneuzel waar je niet blij van wordt). De Honda is veel comfortabeler en betrouwbaarder, dat staat als een huis. Welliswaar ook ietwat saaier en standaard minder strak sturend, maar dat kan je met andere vering een spannende rijstijl goed compenseren (althans ik doe mijn best :mrgreen:) En of iemand het "verschil" tussen een GS en een Varadero (nieuw toch bijna 5dzd pleuro) kan recht lullen , betwijfel ik ook. Dus rationeel nadenkend kan je niet om de Viagradero heen. De KTM en de Guzzi zullen niet aan de oosterse kwaliteit kunnen tippen en idd dealers vind je er niet van. De triumph heeft een superstrak frame en zeer snel "geil" blok, maar idd zoals Karz al schreef de uitstraling van een kuipje blue-band. :?
Daarbij interessant om te zien, van alle Gs-en en Varadero's die je op bijv Marktplaats vind, is de km verhouding 1-3. de Varadero's hebben gemiddeld veel hogere km's op de teller dan de Beemers van dezelfde bouwjaren. Boxers met "lage" km's staan er veel, of dat nou voor of tegen het model spreekt?? Ik heb me iig 2 nieuwe bandjes en 1 kettingset besteld voor de Viagradero, die gaan er de komende weken op voor mijn trip ri Oostenrijk half juni en klaar. Ik blijf er nog wel 1 seizoen op koetsche of ik moet de deal van me leven kunnen maken. :-X
eindelik verstendig gewoare :yes6rs:
nou als je niks fatsoenlijks te doen hebt :lol: toch een up-date, de viagradero staat sinds vandaag op marktplaats http://link.marktplaats.nl/262188952, ik wil toch wat anders :mrgreen:
de strijd gaat tussen een zwarte Tiger 1050i :worship-cool:
(http://triumphmotorcycles.nl/img/motorfietsen%202009/tiger/overview/Triumph%20Tiger.jpg)
en een matzwarte KTM 990 adventure
(http://www.club-scootergt.com/attachments/lapin-a-motarde/8869-track-t800-cdi-ktm_990_adventure.jpg)
maar eerst de Viagradero verkopen (liefhebbers pb of bel gerust) en dan rustig op zoek naar de beste deal :yes6rs:
KTM!!!! ik heb hem in het wild gezien. Vet!!!
ik zou dan eerder de tiger doen
Als ik daaruit de keuze zou maken werd het zeker die oranje in het zwart :mrgreen: :mrgreen:
Maar moet je dan geen hoge hakken :-X :-X
:schater:
KTM, en de tiger voor de vrouw.
Overigens, er zijn geruchten dat Rosa binnenkort tevens Triumph dealer wordt.
Dat is opzich wel prettig als je voor de Tiger gaat.
kheb laatst nog met Ludo gesproken, wellicht nog te prematuur dat ie er op in gaan kon? Maar goed, komt tijd komt raad.
pre voor de Tiger is buiten de prijs die significant lager ligt, is iig het gewicht 220 volgetankt ipv 230 voor de ktm, ook pre is de zithoogte (toch 4 cm lager) en vooral pre is het vermogen van 115 pk tegenover 98 van de ktm. En het vermogen van de Tiger schijnt middels paar truuks zo op 125-130 (Speedtriple niveau) aan het achterwiel te krijgen. (voor wat het waard is uiteraard, dit laatste) contra voor de Tiger is idd zijn lieve uitstraling, vering achter (mja de Haki's moet ook eten)
In de test van de motor of ehhh!! motor73, tussen o.a de tiger en ktm. Bleef niet veel meer over van de tiger.
ik ga ze zelf testen, die testredacteurs heb ik geen hoge pet van op. steletje populisten, die ervan moeten vreten. Valt vooral op in duitse tests dat bmw zelden een slecht figuur slaat. Wat ik boven opsomde zijn vooral de koude cijfers. En zoals ik al zei, de KTM is 10x stoerder qua uiterlijk. Mja een lekker wijf zonder hersens is ook niet alles wa? :mrgreen:
Citaat van: Dwars® op 01 juli, 2009, 15:57:18
ik ga ze zelf testen, die testredacteurs heb ik geen hoge pet van op. steletje populisten, die ervan moeten vreten. Valt vooral op in duitse tests dat bmw zelden een slecht figuur slaat. Wat ik boven opsomde zijn vooral de koude cijfers. En zoals ik al zei, de KTM is 10x stoerder qua uiterlijk. Mja een lekker wijf zonder hersens is ook niet alles wa? :mrgreen:
Dat ligt eraan waarvoor :twisted:
Citaat van: Dwars® op 01 juli, 2009, 15:57:18
ik ga ze zelf testen, die testredacteurs heb ik geen hoge pet van op. steletje populisten, die ervan moeten vreten. Valt vooral op in duitse tests dat bmw zelden een slecht figuur slaat. Wat ik boven opsomde zijn vooral de koude cijfers. En zoals ik al zei, de KTM is 10x stoerder qua uiterlijk. Mja een lekker wijf zonder hersens is ook niet alles wa? :mrgreen:
blok van de tiger is retecool...de rest (vooral de vering-- / en ich hub meerdere tigers gedoan) kint zoe de maos aaf. bedoel neet det het helemaol niks is maar ..er is beater veurhanden veur hetzelfde geld.
aan de angere kantj..het blok van de ktm is aug cool he..en de rest oppuh KTM is superieur aan de Tiger
probleem is dat ze van allebei neet gemekkelik aafkums es ste ze ooit kwiet mos (veural de tiger is ne lestige om ooit nog kwiet te raken..want de doelgroep wo dee in toesheurt..veurt veurnamelijk bmw GS..en die men willuh gein UK product..slecht ne enkeling zal euverstappuh van ne beemer op ne Triumph
enige triumph dee echt good verkeup is de 675
puur rationeel gezeen : verstendigste is waarschienlijk bie de vara blieve maar kin mich veurstelluh det ze ne keer get angers wils en idd..zoene KTM is waal spannend..
BMW GS mos ste neet mie kaupuh..zin er teveul van,. jekereine heaf zoen dink en ze goan serieus noa de kloete zodra ze misbruuk waere, niks mis mit nen beemer en det boxerblok maar er zit teveul electronica in tegenwoordig det raar storinge kint veroorzakuh waoveur ze dan weer naar nen dealer mos... en die aandrieving blif geveulig. plus..zoene 1200 heaf ne vermogenscurve dee zeer twiefelachtig is..dip noa dip nao dip..en det allemaol om aan de mileu regelgeving te kinnuh voldoon.
zoen dink is pas good met een anger oetlaotsysteem + ne rapidbike module erin
:yes6rs: :mrgreen:
wat dan waal weer retecool is..is dee guzzi stelvio
hub er lets een paar honderd km mit gevaruh...gebekske van de importeur
superfits..tis allemaol get "loom" maar het veurt fantastisch..en tis natuurlijk ne guzzi..dus per definitie betroewbaar en "apart"
morini allroad: aug sjiek..veural veur de ongelooflijke bak power dee oet dee 1200 kump..
allein... aafblieve es ste weenig zever wils
In de polo motorradschop bistro in wurselen staat er een(ktm), in de zaak. Mocht je hem eens in het wild willen zien/proefzitten. Gunde ik mij ook wel!! (voor d'r bij wel te verstaan, niet ipv)
Citaat van: Hakinnen op 01 juli, 2009, 16:39:38
Citaat van: Dwars® op 01 juli, 2009, 15:57:18
ik ga ze zelf testen, die testredacteurs heb ik geen hoge pet van op. steletje populisten, die ervan moeten vreten. Valt vooral op in duitse tests dat bmw zelden een slecht figuur slaat. Wat ik boven opsomde zijn vooral de koude cijfers. En zoals ik al zei, de KTM is 10x stoerder qua uiterlijk. Mja een lekker wijf zonder hersens is ook niet alles wa? :mrgreen:
blok van de tiger is retecool...de rest (vooral de vering-- / en ich hub meerdere tigers gedoan) kint zoe de maos aaf. bedoel neet det het helemaol niks is maar ..er is beater veurhanden veur hetzelfde geld.
aan de angere kantj..het blok van de ktm is aug cool he..en de rest oppuh KTM is superieur aan de Tiger
probleem is dat ze van allebei neet gemekkelik aafkums es ste ze ooit kwiet mos (veural de tiger is ne lestige om ooit nog kwiet te raken..want de doelgroep wo dee in toesheurt..veurt veurnamelijk bmw GS..en die men willuh gein UK product..slecht ne enkeling zal euverstappuh van ne beemer op ne Triumph
enige triumph dee echt good verkeup is de 675
puur rationeel gezeen : verstendigste is waarschienlijk bie de vara blieve maar kin mich veurstelluh det ze ne keer get angers wils en idd..zoene KTM is waal spannend..
BMW GS mos ste neet mie kaupuh..zin er teveul van,. jekereine heaf zoen dink en ze goan serieus noa de kloete zodra ze misbruuk waere, niks mis mit nen beemer en det boxerblok maar er zit teveul electronica in tegenwoordig det raar storinge kint veroorzakuh waoveur ze dan weer naar nen dealer mos... en die aandrieving blif geveulig. plus..zoene 1200 heaf ne vermogenscurve dee zeer twiefelachtig is..dip noa dip nao dip..en det allemaol om aan de mileu regelgeving te kinnuh voldoon.
zoen dink is pas good met een anger oetlaotsysteem + ne rapidbike module erin
:yes6rs: :mrgreen:
wat dan waal weer retecool is..is dee guzzi stelvio
hub er lets een paar honderd km mit gevaruh...gebekske van de importeur
superfits..tis allemaol get "loom" maar het veurt fantastisch..en tis natuurlijk ne guzzi..dus per definitie betroewbaar en "apart"
morini allroad: aug sjiek..veural veur de ongelooflijke bak power dee oet dee 1200 kump..
allein... aafblieve es ste weenig zever wils
ne klopt wel, verstendigste is d'r Vara, geet neet kapot, hiel veul comfort (ooch veur d'r duo) blief loope, blok is superbetrouwbaar en geluid mit oope oetloate ooch. me idd get saai (typisch honda?) me toch echt gein stroaf um mit te koetsche. Tiger en KTM z'n 2e hands neet aan de stroatstein te sjliete :-X dat wilt geine hond mie. Me ich goa ins mit ze alle 2 rieje :twisted: (dwarsstyle) en dan ooch nog kieke woe ich der beste deal kin maake :mrgreen: bietje handele lukt mich wel. Centen motte uiteindelijk ooch kloppe wa :yes6rs: en ein GS? tsja, bietje dubbel geveul; stuurt perfect en strak, me doa geet zoeveul aan kapot das te neet bliej weasj en elke lollie rietj d'r mit (no offense gs-ers) me ut liek wel d'r opel astra onger de motoren :roll: ondanks d'r hoofdpries dat die motte kosten. Me zag nooit nooit, wellicht loop ich teage inge op, woe ich neet nee teage kin zaage :rofl:
en @ Maurice http://home.mobile.de/home/fahrzeuge-stoebe-motorraeder.html , stoebe zit in Wurselen, zal wel van hem zie? iig kiek dat ich doa ein proefrit kin maake oppe KTM
Ich hub nog eine Opel Kadett :oops:
Mer................ binnekort foto's van Joepie ziene Honda (veur derbie) :mrgreen: :mrgreen:
bedoel d'r ook eigenlijk niks mee, alleen maar Joep dat je (vooral de 1200) GS-en net zoveel en op elke hoek ziet als een astra.
Maar de straat wordt mooier. Ik ben hard in onderhandeling met Motorcenter Venlo voor een 2008 KTM 990 met ABS. Iemand ervaring met Venlo???
zo ene dus
(http://marcomaxmoto.com/MARCOMAXMOTO/sito/Nuova%20cartella/KTM_990_Adventure.jpg)
maar ik twijfel of ik niet ff geduldig moet proberen de Varadero zelf te verkopen. Hou ik nog wat centen over voor een paar andere uitlaten, topkoffer en een KTM jaske oid.
Geduld is nou niet mijn sterkste kant wa? :mrgreen:
tsja wat is wijsheid als ut om motoren gaat? :?
Bin benuujt!! :cool:
Wat is het je waard om de rest van dit seizoen op die vette adventure rond te krossen :dunno:
Het is zeker voordeliger om te wachten tot je een nette prijs voor de Vara krijgt door een particuliere verkoop.
Alleen dat kan even duren. Als het om 1000 euro verschil tussen inruil en particuliere verkoop gaat.., tsja .. tijd is ook geld.
Zeker als je wat ouder wordt :mrgreen:..
Dan is het even slikken en met de kop de andere kant uitkijken als je de flappen neerlegt en na een week ben je het vergeten.
Tja!? motoren zijn mn een gevoels kwestie, zo gaat het bij mij meestal ook. Als je eenmaal de stap hebt genomen om de bike te verkopen, dan het liefste zo snel mogelijk. Elke dag dat de nieuwe bike, die je op het oog hebt bij de dealer staat is een dag teveel. Bang!! dat een ander hem hem voor je neus wegkaapt. Je gaat nog maar eens in de zaak kijken of hij er nog staat/proefzitten/aan de vrouw laten zien. Je kijkt nog maar eens op intenet of er nog iets te vinden is, print hem uit om hem aan iedereen te laten zien, en gebruikt "hem"als achtergrond op de computer. Uit eindelijk is de conclusie dat je, je huidige bike voor minder verkoopt dan je uiteindelijk van plan was(terwijl je,je hebt voorgenomen dat hij niet voor minder weg gaat). Maar als je dan op je nieuwe bike stapt!!!, en duwd op de start knop!!! en je rijdt met een omweg naar huis!!! king off the road!!! Beter then sex!!
Citaat van: maurice op 03 juli, 2009, 09:49:37
Tja!? motoren zijn mn een gevoels kwestie, zo gaat het bij mij meestal ook. Als je eenmaal de stap hebt genomen om de bike te verkopen, dan het liefste zo snel mogelijk. Elke dag dat de nieuwe bike, die je op het oog hebt bij de dealer staat is een dag teveel. Bang!! dat een ander hem hem voor je neus wegkaapt. Je gaat nog maar eens in de zaak kijken of hij er nog staat/proefzitten/aan de vrouw laten zien. Je kijkt nog maar eens op intenet of er nog iets te vinden is, print hem uit om hem aan iedereen te laten zien, en gebruikt "hem"als achtergrond op de computer. Uit eindelijk is de conclusie dat je, je huidige bike voor minder verkoopt dan je uiteindelijk van plan was(terwijl je,je hebt voorgenomen dat hij niet voor minder weg gaat). Maar als je dan op je nieuwe bike stapt!!!, en duwd op de start knop!!! en je rijdt met een omweg naar huis!!! king off the road!!! Beter then sex!!
ja..wel mee eens
alleen..bij mij is het zo dat het uiteindelijke bezit meestal het einde van het genot is
ik verkoop makkelijk iets..en koop ook makkelijk iets..
Als ik iets te koop heb is de eerste die een redelijk aanvaardbaar bedrag neerlegt gewoon koopman. als ik daar een beetje verlies op heb..boeit me niet, heb immers ook gewoon het genot ervan gehad en iets snel kunnen verkopen is ook wat waard
als ik iets wil hebben, koop ik het gewoon als ik de cash ervoor heb.
hetgeen het kost boeit me niet als ik het geld heb. geef niet veel om geld en ik hoef nooit lang te denken
Kan ergens heel erg voor warmlopen (al is dat wat motoren betreft zeer zeer selectief) maar op het moment dat ik het een tijdje heb..zakt het enthousiasme behoorlijk in.
Blijkbaar ben ik gauw op iets uitgekeken of zo
Citaat van: karz op 03 juli, 2009, 08:30:20
tijd is ook geld.
Zeker als je wat ouder wordt :mrgreen:..
:shock: :-X
Citaat van: maurice op 03 juli, 2009, 09:49:37
Tja!? motoren zijn mn een gevoels kwestie, zo gaat het bij mij meestal ook. Als je eenmaal de stap hebt genomen om de bike te verkopen, dan het liefste zo snel mogelijk. Elke dag dat de nieuwe bike, die je op het oog hebt bij de dealer staat is een dag teveel. Bang!! dat een ander hem hem voor je neus wegkaapt. Je gaat nog maar eens in de zaak kijken of hij er nog staat/proefzitten/aan de vrouw laten zien. Je kijkt nog maar eens op intenet of er nog iets te vinden is, print hem uit om hem aan iedereen te laten zien, en gebruikt "hem"als achtergrond op de computer. Uit eindelijk is de conclusie dat je, je huidige bike voor minder verkoopt dan je uiteindelijk van plan was(terwijl je,je hebt voorgenomen dat hij niet voor minder weg gaat). Maar als je dan op je nieuwe bike stapt!!!, en duwd op de start knop!!! en je rijdt met een omweg naar huis!!! king off the road!!! Beter then sex!!
:schater: Leuk omstreven en klopt als een ontstoken vinger :yes6rs:
Citaat van: Hakinnen op 03 juli, 2009, 10:16:02
maar op het moment dat ik het een tijdje heb..zakt het enthousiasme behoorlijk in.
Blijkbaar ben ik gauw op iets uitgekeken of zo
een vriend van me heeft dat met vrouwen, maar dat is stukken duurder kan ik je melden :rofl:
Citaat van: Hakinnen op 03 juli, 2009, 10:16:02
ja..wel mee eens
alleen..bij mij is het zo dat het uiteindelijke bezit meestal het einde van het genot is
ik verkoop makkelijk iets..en koop ook makkelijk iets..
Als ik iets te koop heb is de eerste die een redelijk aanvaardbaar bedrag neerlegt gewoon koopman. als ik daar een beetje verlies op heb..boeit me niet, heb immers ook gewoon het genot ervan gehad en iets snel kunnen verkopen is ook wat waard
als ik iets wil hebben, koop ik het gewoon als ik de cash ervoor heb.
hetgeen het kost boeit me niet als ik het geld heb. geef niet veel om geld en ik hoef nooit lang te denken
Kan ergens heel erg voor warmlopen (al is dat wat motoren betreft zeer zeer selectief) maar op het moment dat ik het een tijdje heb..zakt het enthousiasme behoorlijk in.
Blijkbaar ben ik gauw op iets uitgekeken of zo
Same here , en dat is onhandig.. :roll:
ik heb dat wel met auto's, meestal vind ik het zoeken leuker dan het hebben. Beetje de handel erin trekt me wel. Alhoewel die 9-3 Caab een blijvertje is denk ik (tenminste deze zomer :mrgreen:) Met motoren houd ik het wel 2 jaar uit of zo (is ook niet echt lang, bedenk ik me net)
maar het verschil om de viagradero in te ruilen en een adventure zo te kopen loopt op tot 1500euri's en daar wil ik mezelf wel een 14 dagen voor geven? (hoop dat ik het volhoud, want dat had ik de financieel directeur annex vrouw beloofd :mrgreen:)
iemand al eens zaken gedaan met Motocenter Venlo? van horen zeggen????
dit gevonden op een limburgs forum
Citeer
Goede ervaringen: Motorcenter Venlo. Zijn niet de goedkoopste (maar ook weer niet waanzinnig duur of zo) en heb ik tot twee keer toe een motor gekocht en laten onderhouden. Letterlijk nooit geouwehoer of problemen.
bij motorcenter venlo is vooral de kledingafdeling super! word er prima geadviseerd,niks opgedrongen en is er iets mis,dan word dat snel opgelost
Voor onderhoud e.d. kun je ook terecht bij.
Dam Racing Industrielaan, 35 3730 Hoeselt +32 (0)89/75.16.32 mail: damracing@pandora.be
http://www.dam-racing.be/
Een kennis van me gaat daar altijd. Is zeer tevreden over de service.
Tis dat ik nog 2 hokken kwijt moet, maar anders ging ik me deze ophalen
http://link.marktplaats.nl/260369460
ook stoer, maar vind dat geen verbetering met je Viagradero :? tegendeel?
Citaat van: Dwars® op 03 juli, 2009, 13:26:10
ook stoer, maar vind dat geen verbetering met je Viagradero :? tegendeel?
Ech wel, lichter, 6 versnellingen, ziet er beter uit , spaakwielen, en alltogether wat meer offroady
Iets minder PK, maar ik heb zo'n idee dat de snelheids sensatie er niet minder op is.
ik kan het vergelijk met de carb-viagradero niet maken met de tiger. met de injectieversie wel. Het frame (en vering) en zeker de remmen van een 955i (die imo niet zoveel verschilt van een 900?) vond ik angstaanjagend (standaard waardeloos) en ik ben niet zo bang aangelegd. Stoerder en lichter is ie wel (35 kg), zeker wat meer off-road gericht met de spaakvelgen, daar heb je gelijk in.
Tsja, dat heb ik met de Vara, de vering met name , remmen is niks mis mee.
Als ik met de ogen knipper dan reageert de vering daar al op, met name voor.
Ze staan er bekend om, de SD01's om hun slappe vering. Op een hobbelweg is het fijn maar op de weg is het minder.
Ik kan niet eens de tijd vinden om een keer bij Hakki langs te gaan daarvoor, maar je zou ook kunnen zeggen dat het me te weinig boeit om er wat aan te doen. Het is niet zo dat ik buiten een paar keer naar het werk nog gereden heb met dat ding.
Vroeger eens een motor gekocht bij mcv , m'n broer heeft er al diverse nieuwe motoren gekocht . Ik loop regelmatig wel eens in mcv binnen . Het is al een oud en vertrouwd adres in venlo/blerick. Mijn ervaring en die van m'n broer zijn gewoon goed . Als er iets was werd het direct en zo snel mogelijk opgelost. Ze hebben in de regio een goede reputatie . En onderhandelen zou ik liever met Moesje doen ( De eigenaar)
is da een meadje? daar ben ik goed in :mrgreen:
Citaat van: Dwars® op 03 juli, 2009, 18:01:51
is da een meadje? daar ben ik goed in :mrgreen:
ein jungske
heb ik weer ;)
Aan de avatar te zeen hubs se al een keus gemak of neet?
yep, the "mother of all-roads" KTM Adventure 990 efi abs
oberaffengeil :worship-cool: :worship-cool:
tis dat je wat anders wilt...maar ik vind de varadero het mooist..(als ik het geld had en het er voor over had zou ik m wel willen kopen. enne ik heb pas wat anders. de vorige heb ik bijna 5 jaar gehad geloof ik, met de thunderace zal ik ook wel zo lang doen.)
De vara (en zeker de mijne in dat gitzwart) vind ik ook een zeer mooie brommert (en ik verkoop um met een gerust hart aan iedereen, hij is in tip-top conditie), mja een mensch wil eens wat anders wa? :mrgreen:
dus als je er iemand voor weet, ik hou me aanbevolen
Cool! ik zou ook voor de adventure gaan, lijkt me toch wat meer een funbike dan de tiger?
Ik durf het bijna niet te vragen, maaruh... ;) :mrgreen:
ja? je wil de viagradero overnemen? kan hoor :mrgreen:
je mag er wel eens op koetsche hoor, maar eerst die hondi verkoope wa
ik geloof dat vanmiddag hier in gulpen zo een adventure langs kwam alleen in t oranje
ook had hij een dubbele ackro uitlaat eronder dat maakte best wel een lekker geluidje :D
Ik vind die KTM een van de lelijkste motoren die ik ooit gezien heb, tupperware op twee wielen, maar ik weet uiteraard niet hoe dat rijd.
Heb van het weekend de Multistrada 1100 gereden en ik was zeer aangenaam verrast.
Is imo ook niet een van de meest oogstrelende motoren maar wegligging,stuurgedrag en zitpositie zijn
geweldig. Zou je voor de lol toch eens moeten proberen, dat wil ik nog wel eens meemaken" Dwars op een Duc".
Wat betreft de looks zou ik absoluut gaan voor de Guzzi Stelvio, wat een stoere fiets is dat.
(http://www.motormeuk.nl/download_file/1870/2692f250db51f0fc2237331ccae17b73/medium)
:shock: :-X
ja idd over lelijk gesproken, die Stelvio slaat alles, die is nog lelijker dan zo'n Multistrada. Ik dacht altijd dat Italianen zo bedreven waren in het ontwerpen van mooie dingen? In beiden gevallen slaan ze imo de plank mis. Ik heb het ff niet over rijeigenschappen etc. Blijf toch bij mijn keuze voor de KTM :yes6rs:
Kwestie van smaak, zet er eens een foto naast van de KTM van de voorkant. Lijkt wel alsof er een panlat
aan komt rijden. Voor mij moet een motor body hebben. Als ik de mening van sommigen hier lees over design en uiterlijk en dat afzet tegen de motoren waar ze zelf op rijden begrijp ik af en toe de wereld niet. Zal wel aan mij liggen. Voor mij staat in iedere geval vast dat de Itakken nog steeds de mooiste motoren maken. :mrgreen:
Ik vind dit zeker niet lelijk :
(http://www.helmethairblog.com/ducati_multistrada2.jpg)
Het oogt wat klein maar dat idee heb je niet als je erop zit. Een een stukje nostalgie he, hij ziet eruit als een transformer (http://images.hasbro.com/transformers/en_GB/animated/images/scroll_autobot_logo.gif)
En een Stelvio moet je gewoon in de juiste hoek zien ;) :
(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8d/Moto_Guzzi_Stelvio.jpg)
Die voorkant ben ik niet kapot van (van allebei niet trouwens :mrgreen:), maar die dikke cardan en dat blok vind ik moddervet :yes6rs:
(http://www.moto-guzzi.be/tricolore/gx/ZwkyvrzHsB.jpeg)
En die TKC 80's laten iedere allroad cool uitzien
Die KTM vind ik ook mooi, er komt af en toe wel eens ene tussen de auto's door bij de Geusselt. Lekker donker rauw aggressief geluidje :cool:
call me ishmael, maar "slim shady" is toch de schoonste :yes6rs: kunnen die 2 salamicrossers een schijfje van af snijden :mrgreen: enne als deze torenhoge/imposante "body" in je spiegels verschijnt, maakt iedereen dat ie aan de kant komt :twisted:
(http://img30.imageshack.us/img30/107/00009141414141425bd8b.jpg) (http://img30.imageshack.us/i/00009141414141425bd8b.jpg/)
sjek dat affentietengeiles dash, zo uit Paris Dakar weggesnoept :cool:
(http://img199.imageshack.us/img199/6761/00009141414141425bd8d.jpg) (http://img199.imageshack.us/i/00009141414141425bd8d.jpg/)
incl White Power upside down voor en WP monoshock PDS with hydr. spring preload achter, Brembo ABS en Excel velgen.
(http://img194.imageshack.us/img194/5406/00009141414141425bd8c.jpg) (http://img194.imageshack.us/i/00009141414141425bd8c.jpg/)
porno op wielen :cum: voor de all-road artiesten toch?
Volgens mij is het toch het belangrijkste dat je hem zelf mooi vind of niet?
Zoals ik al zei, het is net een panlat van voren, en ik vind het jammer dat het plastic van KTM er ook
wel echt plastic uit blijft zien. Zelfs bij een RC 8 heb ik nog het gevoel dat de kappen zo van een
wedstrijdcrosser zijn afgeplukt en dat vind ik jammer want dat vind ik qua design een rete coole fiets.
Yep!! dwars hang on!! Dit zou ook mijn 2e keus zijn, 3e Hayabusa, bosshoss, Y2K, habermann-performance caligo, en zo kan ik nog wel effe door. Maar!! adventure blijft 2!!(hd 1 natuurlijk)
nou de kogel is door de kerk: TADAAAAAAAAAAAAAA
KTM Adventure 990 EFI-ABS
bwj 2008
7789 km
nog 18maanden fabrieksgarantie, nw bandjes en nog een afleveringsbeurt :mrgreen: geen krasje of iets op te zien. echt als nieuw :cool:
deze dus.
(http://img30.imageshack.us/img30/107/00009141414141425bd8b.jpg) (http://img30.imageshack.us/i/00009141414141425bd8b.jpg/)
en mijn vertrouwde Viagradero wordt ingeruild als er volgende week nog geen koper voor is. :cry: toch afgelopen jaar 1000km gemiddeld per maand mee gekoetscht zonder probs :worship-cool: of de KTM de betrouwbaarheid van de Honda kan evenaren? :-X hoop natuurlijk van wel ;) de KTM is wel stukken spannender (blok), strakker (wegligging en sturen), lichter (bijna 50 kg :shock:) en stoerder :yes6rs:
ha proficiat wanneer krijg je hem kom ik effe langs om te kijken :worship-cool:
Proficiat alvast.. have fun ermee :yes6rs:
Proficiat met je nieuwe bike :worship-cool:
Hey dwars, proficiat!! ik wist dat je de juiste keus zou maken. Ben erg nieuwsgierig erna?? wanneer krijg je hem nu??
als goed is de 18e, moet nog gekeurd worden (is een oostenrijkse brommert van KTM HQ) en afleverbeurt krijgen.
:worship-cool: cool man, ben benieuwd hoe die gaat bevallen
proficiat met je nieuwe motor... :yes6rs: kom wel kijken als je me hebt.
ey ..sjiek man
eindelijk ne echte..
alez..mijn menig over de lc8 ken je he.. :worship-cool: :worship-cool: :worship-cool: :worship-cool: :worship-cool:
gewoon niet logisch denken met zo'n fiets en puur kijken naar rijgenot..kan geen beemer aan tippen als je de gashendel weet te vinden. en die weet jij wel te vinden denk ik he
overigens
bekend fietsje denk ik als het importeursfietske met oostenrijkse plaat is :cool:
http://www.motorfreaks.nl/2008/ktm-990-adventure-abs-27.html
proficiat ermee.. :worship-cool:
boh..echt cool maan..ne LC8
Proficiat met de nieuwe bike.
Ben benieuwd :cool:
proficiat dwars
zodra hij binnen is moet ik toch ook nog maar eens de weg naar eys onveilig maken
alvast veel veilige km's ermee
Citaat van: Hakinnen op 08 juli, 2009, 21:00:49
ey ..sjiek man
eindelijk ne echte..
alez..mijn menig over de lc8 ken je he.. :worship-cool: :worship-cool: :worship-cool: :worship-cool: :worship-cool:
gewoon niet logisch denken met zo'n fiets en puur kijken naar rijgenot..kan geen beemer aan tippen als je de gashendel weet te vinden. en die weet jij wel te vinden denk ik he
overigens
bekend fietsje denk ik als het importeursfietske met oostenrijkse plaat is :cool:
http://www.motorfreaks.nl/2008/ktm-990-adventure-abs-27.html
proficiat ermee.. :worship-cool:
boh..echt cool maan..ne LC8
zou goed kunnen, te zien aan ut touratech bagagerek (is niet standaard nl) dat ut die Lc8 is die bij freaks is getest? dan hebben ze die valschade van die amateurs goed en netjes gefixd :mrgreen:
Gefeliciteerd. En veel veilige kilometers gewenst.
Sjieke motor !
Ik weet nog wel een leuk ritje dat je met een lc8 kunt doen (noppen verplicht :cool:):
http://www.oosteuroparally.nl/index.php (http://www.oosteuroparally.nl/index.php)
cool man, ben benieuwd hoe die gaat bevallen
laarsjes met hoge hakken zijn eventueel een alternatief :thatsgay: :thatsgay:
Ander alternatief is rijstijl a la Gaston Rahier, gewoon eraf springen als je moet stoppen, en als een cowboy op een rijdend paard om weer van de plaats te komen :worship-cool:
Ik kom niet meer te dicht naast je staan :mrgreen: maaar wil 'm wel eens van dichtbij komen bekijken :yeah:
Misschien zoiets als een baby-borrel organiseren? :shock:
:shock: een baby-borrel voor een nieuwe brommert :shock: ik hou van feesten en grijp elke gelegenheid aan, maar deze had ik nog niet gehoord. :twisted:
zal um eens voorleggen aan de baas :mrgreen: (not)
CiteerIk weet nog wel een leuk ritje dat je met een lc8 kunt doen (noppen verplicht ):
http://www.oosteuroparally.nl/index.php
tsja Ger, ik ben niet zo bedreven in het onverhard (ga het wel meer oefenen uiteraard) dus deze laat ik nog ffkes aan me voorbij gaan ;)
Schun machien :yes6rs: Proficiat :yes6rs: Ik ben benieuwd hoe ie gaat bevallen. Er zijn trouwens ook SM wieltjes voor te krijgen :mrgreen:
Hub, van harte gefeliciteerd.
tjsa, ho maar ffkes. Kreeg vanmiddag ut telefoontje dat KTM de Oostenrijkse papieren kwijt is van de adventure :evil:. Dus gaan ze maandag nieuwe papieren aanvragen in Oostenrijk en met een beetje mazzel zijn die dan eind volgende week hier in Nederland :banghead4rv:. Dan met weer een hoop mazzel, de week erop hier rdw keuren en dus pas tegen de 25e met nl kenteken door mij af te halen.
baaaaaaaaal
:whipping: lot goa laam zek
Gotveerdegotveer wat eine zeiver.
Da doem mer dat 't de 25ste weurt.
:whipping:
That sucks man
:overkill: :guns:
erg slordig.... :-X
Citaat van: Suzuki-Girl© op 10 juli, 2009, 22:54:09
erg slordig.... :-X
Praat maar es met Dave van BU, die heeft al eens meegemaakt dat hij bij het invoeren uiteindelijk meteen een kentekenplaat met een 2 als toevoeging kreeg, omdat ze tot 2x toe iets kwijt waren geraakt bij de RDW.
godzijdank zijn ze van die 1-nen en 2-en af vlgs mij. ziet ja debiel uit
Nee hoor, eendtjes en tweetjes gaan gewoon door :mrgreen:
Maar.... als je alleen je plaat kwijt bent hoef je geen nieuw kentekenbewijs meer aan te schaffen, alleen een nieuwe plaat, de makert van die plaat zet dan een aantekening op je kentekenbewijs :worship-cool:
En...........wachten duurt lang :oops:
Sjunne fiets hubse doa gekoch! Bin benuujd! :lol:
Sjiek Hub :yes6rs:
Mèr ein veurdeil is d'r waal, doe höbs noe nog ein waek ekstra om dae Hondi Viagradero te verkoupe ;)
klopt me toch, es te get nuujs has dan wils te ooch ........Juus wie mit ein nuuj mokkel, die wils te zo schnel wie ut kin de boks oet doe
toch ? :mrgreen:
Citaat van: Dwars® op 14 juli, 2009, 05:19:07
klopt me toch, es te get nuujs has dan wils te ooch ........Juus wie mit ein nuuj mokkel, die wils te zo schnel wie ut kin de boks oet doe
toch ? :mrgreen:
Sjeij oet zo get höb ich al ins aan de pens gehat :oops: :-X :mrgreen:
ey!! dweers is dit niet iets voor je kun je, je bike geheel in stijl vervoeren.
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/242908/te-koop-Motorcaravan-1.html
Citaat van: De Sjeng op 14 juli, 2009, 21:40:33
ey!! dweers is dit niet iets voor je kun je, je bike geheel in stijl vervoeren.
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/242908/te-koop-Motorcaravan-1.html
Die is schijnbaar al verkocht voor 300 euro.
Citaat van: De Sjeng op 14 juli, 2009, 21:40:33
ey!! dweers is dit niet iets voor je kun je, je bike geheel in stijl vervoeren.
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/242908/te-koop-Motorcaravan-1.html
Denk dat ik toch nog ff snel de zaag in m'n sleurhut zet voordat ik naar Italie vertrek .... :twisted:
Vandaag telefoon gehad dat het oostenrijks kenteken onderweg is naar venlo.
sterker nog, hij is al bij de RDW gekeurd. :worship-cool: Nu nog wachten op het NL kenteken (5 werkdagen) ondertussen krijgt ie nog zijn afleveringsbeurt vlgs boekje.
Sjappoo tot zover voor motorcenter Venlo :yes6rs:. Houden mij van elke stap op de hoogte, super zoals die hun klant serieus nemen. tsja en op hollandse kentekenambtenaren (RDW) heeft hij helaas ook geen invloed. Maar goed, positief denken wa?
Dat is goed nieuws. Hopelijk heb je het kenteken net zosnel als Renee op de Fazer 2dagen :lol:
morgenvroeg, woensdag de 22e dus, kan ik um halen :mrgreen: :cool: en de viagradero inruilen. :naughty: :woohoo: :cum: :eek: :whipping:
foto's volgens ;)
Ik ben echt heeeeel benieuwd. Moeten we snel weer een MFL curryworst ritje o.i.d. organiseren!! :yes6rs:
Veel plezier morgen en geniet ervan. :thumbsup:
Hoe laat ben je terug? ben eigenlijk eeeeerg nieuwsgierig.
ik hoop (moet) zo rond 12-12:30uur weer in Eys te zijn.
morgen mfl meeting @ dwars :mrgreen:
Citaat van: Yvil op 21 juli, 2009, 14:06:37
Ik ben echt heeeeel benieuwd. Moeten we snel weer een MFL curryworst ritje o.i.d. organiseren!! :yes6rs:
Veel plezier morgen en geniet ervan. :thumbsup:
:stupid:
ben ook we benieuwd hoe die der uitziet :yes6rs:
Citaat van: Gassie op 21 juli, 2009, 15:50:18
ben ook we benieuwd hoe die der uitziet :yes6rs:
zo ? :confused:
(http://img30.imageshack.us/img30/107/00009141414141425bd8b.jpg)
Citaat van: Dwars® op 21 juli, 2009, 14:45:32
ik hoop (moet) zo rond 12-12:30uur weer in Eys te zijn.
Bij naderinzien, ik moet s´morgens naar de tandarts en s´middags werken.Denk niet dat ik dat ga redden, Damn!!
Ik heb de komende dagen(do+vrij) ook middag dienst, toevallig niet s´morgens thuis??
Citaat van: karz op 21 juli, 2009, 16:18:51
Citaat van: Gassie op 21 juli, 2009, 15:50:18
ben ook we benieuwd hoe die der uitziet :yes6rs:
zo ? :confused:
(http://img30.imageshack.us/img30/107/00009141414141425bd8b.jpg)
dat weet ik ook maar in het echt ziet zo,n ding anders uit dan op een foto :mrgreen:
Citaat van: De Sjeng op 21 juli, 2009, 17:32:31
Citaat van: Dwars® op 21 juli, 2009, 14:45:32
ik hoop (moet) zo rond 12-12:30uur weer in Eys te zijn.
Bij naderinzien, ik moet s´morgens naar de tandarts en s´middags werken.Denk niet dat ik dat ga redden, Damn!!
Ik heb de komende dagen(do+vrij) ook middag dienst, toevallig niet s´morgens thuis??
helaas, moet ik ook werken
Citaat van: Dwars® op 21 juli, 2009, 19:02:51
Citaat van: De Sjeng op 21 juli, 2009, 17:32:31
Citaat van: Dwars® op 21 juli, 2009, 14:45:32
ik hoop (moet) zo rond 12-12:30uur weer in Eys te zijn.
Bij naderinzien, ik moet s´morgens naar de tandarts en s´middags werken.Denk niet dat ik dat ga redden, Damn!!
Ik heb de komende dagen(do+vrij) ook middag dienst, toevallig niet s´morgens thuis??
helaas, moet ik ook werken
Ik wil hem ook wel voor je op gaan halen , zet ik hem zolang bij mij in de garage.
Citaat van: karz op 21 juli, 2009, 16:18:51
Citaat van: Gassie op 21 juli, 2009, 15:50:18
ben ook we benieuwd hoe die der uitziet :yes6rs:
zo ? :confused:
(http://img30.imageshack.us/img30/107/00009141414141425bd8b.jpg)
:schater: :laughing49so: :rofl:
Citaat van: Toledo op 21 juli, 2009, 19:19:22
Citaat van: Dwars® op 21 juli, 2009, 19:02:51
Citaat van: De Sjeng op 21 juli, 2009, 17:32:31
Citaat van: Dwars® op 21 juli, 2009, 14:45:32
ik hoop (moet) zo rond 12-12:30uur weer in Eys te zijn.
Bij naderinzien, ik moet s´morgens naar de tandarts en s´middags werken.Denk niet dat ik dat ga redden, Damn!!
Ik heb de komende dagen(do+vrij) ook middag dienst, toevallig niet s´morgens thuis??
helaas, moet ik ook werken
Ik wil hem ook wel voor je op gaan halen , zet ik hem zolang bij mij in de garage.
nee ik bedoel op de rest van de weekdagen, morgen halen lukt wel zelf :mrgreen: bedankt wim voor het aanbod ;)
En? en? en? hoe bevalt hij?? Ben je eventueel zaterdag namiddag thuis?(moet tot 16.00u werken) Om naar de bike te komen kijken??Als je het goed vindt. pb me je adres dan even.
nou: zoals ik al eerder opmerkte:
qua comfort boet je in, de viagradero is imo de comfortabelste all-road die er bestaat, maar ook de zwaarste helaas. "slim shady" daarentegen zeer handelbaar. Alsof je op een brommert zit, zo licht en vanzelfsprekend voelt alles aan. Ondertussen met hoogst illigale snelheden aan ut vegen door ut heuvelland :mrgreen: slechte wegen bestaan niet, de WP's strijken alles glad als een biljartlaken. Spontane wheely's alsof ut niks is. Elke bocht een uitdaging. Man heeft dit ding een hoog hooligan gehalte :twisted: :yes6rs: :worship-cool:. Dit gaat me mijn rijbewijs kosten.............
nog ffkes ut nummerplaatlampie eraf gesloopt (onzin) en de nummerplaat 5 cm hoger gemonteerd.
foto's
(http://img38.imageshack.us/img38/4994/img0910b.jpg) (http://img38.imageshack.us/i/img0910b.jpg/)
(http://img24.imageshack.us/img24/7844/img0909cqr.jpg) (http://img24.imageshack.us/i/img0909cqr.jpg/)
edit: ow ja: boven de 200km/h (duitse autobahn, beginnen de noppenbanden beetje te trillen :rofl:)
:worship-cool: Strakke fiets...
Dat is nog snel gegaan dan he, veel plezier ermee man :yes6rs:
Alleen .. noppen ? Zijn dat geen Pirelli scorpions MT90's ?
Gefeliciteerd. Leuke fiets.
Hij komt goed bij het tuinstel :mrgreen:
Nou??? Wanneer gaan we richting Eifel een worst scoren om op die wijze
de MFL leden kennis te laten maken met je nieuwe, imo zeer vette Bike???
:mrgreen: :yes6rs:
Nou, nou, nou???
Citaat van: karz op 22 juli, 2009, 14:22:41
Dat is nog snel gegaan dan he, veel plezier ermee man :yes6rs:
Alleen .. noppen ? Zijn dat geen Pirelli scorpions MT90's ?
ja, nou noppen?!? meer noppen dan de annakee's iig.
en wurst scoren? zeg maar wanneer yvo. Ik kan bijna elke avond behalve dit weekend..
Het weer is natuurlijk erg wisselvallig, maar mocht het droog
zijn kan ik morgen heel de dag, dus ook eventueel de avond.
Maar even afwachten wat het weer doet :dunno:
Nette motor
Maakt die net zo'n kabaal als de Honda?
Reetegaaf ding , veel plezier ermee :worship-cool:
veel plezierige en veilige kilometertjes ermee ;)
sjeune fits
veul plezeer der mit :thumbsup:
net nog de pliessie ermee verschrokken :rofl: ik kwam ze tegen in een bocht en de mannen gingen ff rechtop zitten in hun jolf :shock:, maar keren of volgen was er niet bij :-X. Ben wel maar gelijk afgeslagen ri onverhard weggetje (en hopen dat ze m'n kenteken niet zo snel konden opschrijven) :?
maar ook onverhard loopt deze KATEEM alsof ie gestolen is, tering wat een gemak waarmee je alles doet. Had ik nooit durven dromen. Voor je gevoel ben je met een XTje 600 of zoiets onderweg en dan met bijna 100pk :worship-cool:
Veel plezier met je nieuwe bike :worship-cool:
Waarom heb je er eigenlijk 2 tankdoppen erop zitten?
Of stel ik nu een hele domme vraag :oops:
nee hoor er bestaan geen domme vragen, het zijn 2 aparte tanks die helemaal onderaan verbonden zijn middels een slangetje. in theorie (parijs dakar) kan je die ook loskoppelen (bij schade of zo) Beide tanks lopen helemaal naar onderen door in de kuip. vandaar ook het mooie lage zwaartepunt. De accu zit ook van voren onder het blok vanwege de betere gewichtsverdeling.
edit:
(http://img11.imageshack.us/img11/8331/ktm4334.jpg) (http://img11.imageshack.us/i/ktm4334.jpg/) in het midden van de 2 tanks zit trouwens een aardig opbergvak voor je beurs of papieren. Wel moet je goed mikken met tanken, het spettert anders nogal :oops: de openingen zijn groot genoeg om een vrachtwagen af te vullen. :?
2 tankdoppen, dat hebben ze bij Jaguar afgekeken :mrgreen:
Zeg Hub, doe je wel een beetje voorzichtig :oops:
Citaat van: Dwars® op 22 juli, 2009, 20:12:15
net nog de pliessie ermee verschrokken :rofl: ik kwam ze tegen in een bocht en de mannen gingen ff rechtop zitten in hun jolf :shock:, maar keren of volgen was er niet bij :-X. Ben wel maar gelijk afgeslagen ri onverhard weggetje (en hopen dat ze m'n kenteken niet zo snel konden opschrijven) :?
maar ook onverhard loopt deze KATEEM alsof ie gestolen is, tering wat een gemak waarmee je alles doet. Had ik nooit durven dromen. Voor je gevoel ben je met een XTje 600 of zoiets onderweg en dan met bijna 100pk :worship-cool:
hub ich diech zo ongeveer sinds 2005 waal 25 x gezag dink ich he :yes6rs:
det die dinger retegood zin..
maar alez..toen wis diech nog neet beater en waors ste nog van "de GS " he
hahahahaha...
maar wie dan aug
ving het echt sjiek det ste dee fits hubs.. :worship-cool:
kins ste riesbrenner supersports goan droetvaruh in de ardennen
zou ich michzelf aug nog gunnen en sowieso ein van de weenige fitse wo ich nog veur werm kin laupuh maar ich rie er nog maar veulte weenig veur..
proficiat ermit..
ich goan neet zegge det ich langs kom om te kommuh kieke..want ich weit wie er oetzuut en veurt en ich kin det waal weer roopuh maar dan kump er toch weer niks van
kom dich ongerweag waal weer es teage..
zal ich diech ff de achterkant van ne echte noppenbandj lautuh zeen he :mrgreen:
preficiat he! sjiek maan..
Citaat van: Hakinnen op 22 juli, 2009, 21:31:06
Citaat van: Dwars® op 22 juli, 2009, 20:12:15
net nog de pliessie ermee verschrokken :rofl: ik kwam ze tegen in een bocht en de mannen gingen ff rechtop zitten in hun jolf :shock:, maar keren of volgen was er niet bij :-X. Ben wel maar gelijk afgeslagen ri onverhard weggetje (en hopen dat ze m'n kenteken niet zo snel konden opschrijven) :?
maar ook onverhard loopt deze KATEEM alsof ie gestolen is, tering wat een gemak waarmee je alles doet. Had ik nooit durven dromen. Voor je gevoel ben je met een XTje 600 of zoiets onderweg en dan met bijna 100pk :worship-cool:
hub ich diech zo ongeveer sinds 2005 waal 25 x gezag dink ich he :yes6rs:
det die dinger retegood zin..
ja mer doe vertels zoveul onzin es der daag langk is wa? :mrgreen: dien eigen vrouw loestert neet ins mie noa dich ? :lol: Geintje wa ouwe, kom dich der "slim-shady" wel ins lotte ruuke.
sjek diene pb ff ;)
ff snelle blik kunnen werpen op de KTM van dwars...in het echt is ie iig mooier. Helaas kon ik niet mee naar het bos vanaaf. Sjunne motor Dwars :yes6rs:
gone
Citaat van: De Sjeng op 25 juli, 2009, 12:41:39
Dus!! waarschijnlijk heb ik daar in eys 20 minuten op het verkeerde knopje staan te drukken.
Als ik niet kaal zou zijn, zou ik zweren dat ik Blond was!!
:laughing49so: :rofl: :schater: :nana9oi:
:rofl: nog geluk gehad dat ie uberhaupt van het alarm af ging dan? zou eigenlijk niet mogen met een "vreemde" handzender?
Citaat van: Dwars® op 25 juli, 2009, 13:34:59
:rofl: nog geluk gehad dat ie uberhaupt van het alarm af ging dan? zou eigenlijk niet mogen met een "vreemde" handzender?
Nee! had zowel van de HD als de auto bij. Heb gewoon op de verkeerde handzender staan te drukken. How stupid can you be!!!
:schater: :laughing49so: :rofl:
;)aangezien je naam verraad waar je vandaan komt nemen we dat niet kwalijk :worship-cool:
:rofl: Wat een verhaal. En dat je het hier ook nog verteld :worship-cool:
Jij gunt je medemens tenminste nog eens een lach :thumbsup:
Citaat van: Yvil op 25 juli, 2009, 15:55:14
:rofl: Wat een verhaal. En dat je het hier ook nog verteld :worship-cool:
Jij gunt je medemens tenminste nog eens een lach :thumbsup:
Ik gun de mensen tenminste iets. Was gewoon lullig. Vergeet je nooit meer. Zijn van die verhalen die elke verjaardag terug komen
Citaat van: De Sjeng op 25 juli, 2009, 12:41:39
Als ik niet kaal zou zijn, zou ik zweren dat ik Blond was!!
Maar jong toch...wat een verhaal !! :schater:
Toch maar even een paar tips over de beruchte HD handzender. Werkt normaal erg goed, maar zet nooit je motor uit op de Franse péage, want daar werkt je zendertje niet. Dan moet je net als ik in 2004 met loeiende sirenes en knipperlichten de brommer 25 meter bergop duwen, onder luid gejuich van alle automobilisten die op me moesten wachten. :oops: Tevens bij laaghangende stroomkabels en bij sommige tankstations, die een permanente satelliet verbinding hebben, kun je problemen verwachten. Wat je kan proberen is om je handzender zo dicht mogelijk bij het plastic kapje rechtsonder je zadel te plaatsen, daar zit namelijk de ontvanger. Vaak is dat net voldoende om contact te maken.
En natuurlijk kun je, zoals ik ook heb gedaan, even een 5 cijferige pincode in je knipperlichten programmeren, dan kom je altijd thuis, zelfs zonder handzender. Bij problemen speel je een minuut met je beide knipperlichten en je bent vertrokken !! :yes6rs:
RTFM :thumbsup:
Zo ben ik eens ene op gaan halen die bij een tankstation niet meer wegkwam.
De sleutel ging wel nog in het contactslot maar draaide met geen mogelijkheid meer.
De auto was de auto van zijn zoon en die reed hetzelfde merk als pa zelf.
Je raadt het al... :roll:
Citaat van: karz op 25 juli, 2009, 21:18:34
Zo ben ik eens ene op gaan halen die bij een tankstation niet meer wegkwam.
De sleutel ging wel nog in het contactslot maar draaide met geen mogelijkheid meer.
De auto was de auto van zijn zoon en die reed hetzelfde merk als pa zelf.
Je raadt het al... :roll:
:shock: Ik raad niks, hoe is hij dan tot daar gekomen ??
Auto onder de arm ??
Ok, aangezien het dezelfde strekking zou moeten zijn als het verhaal van Sjeng verwachtte ik dat het duidelijk was..
Hij was gewoon gekomen met het autoke van zijn zoon, alleen toen hij weer wilde vertrekken duwde hij de sleutel van zijn eigen auto in het contact.
Nou is het duidelijk. :lol: :oops:
:oops: En sorry, weet niet hoe het komt, maar het verhaal van de sjeng had ik niet gelezen, nu dus wel en nu is het dus helemaal duidelijk.
nou toch nog 2uurtjes met Mw Dwars achterop de nieuwe aanwinst uitgetest. Vanaf 19:30uur was ut droog :yes6rs: . Nou is P niet de dikste met haar 52 kg, maar toch de KaTeeM blijft superstrak sturen of nou autoweg (ff naar Aken) of circuitje. controle ohne ende en dat met 2 vingers in de neus. Ben hartstikke content met deze aankoop. Enige minpunt, hij zuipt harder dan ik (1op 14 is ut zuinigste :shock: dat ik tot nu toe heb gerealiseerd)
Citaat van: Dwars® op 27 juli, 2009, 20:01:00
nou toch nog 2uurtjes met Mw Dwars achterop de nieuwe aanwinst uitgetest. Vanaf 19:30uur was ut droog :yes6rs: . Nou is P niet de dikste met haar 52 kg, maar toch de KaTeeM blijft superstrak sturen of nou autoweg (ff naar Aken) of circuitje. controle ohne ende en dat met 2 vingers in de neus. Ben hartstikke content met deze aankoop. Enige minpunt, hij zuipt harder dan ik (1op 14 is ut zuinigste :shock: dat ik tot nu toe heb gerealiseerd)
en neet effe sms en noe hub ich mit suus onkroed oet gedoan
Citaat van: Dwars® op 27 juli, 2009, 20:01:00
nou toch nog 2uurtjes met Mw Dwars achterop de nieuwe aanwinst uitgetest. Vanaf 19:30uur was ut droog :yes6rs: . Nou is P niet de dikste met haar 52 kg, maar toch de KaTeeM blijft superstrak sturen of nou autoweg (ff naar Aken) of circuitje. controle ohne ende en dat met 2 vingers in de neus. Ben hartstikke content met deze aankoop. Enige minpunt, hij zuipt harder dan ik (1op 14 is ut zuinigste :shock: dat ik tot nu toe heb gerealiseerd)
Neet ff get offroad gepak :mrgreen:
mit 2 maan? maf
Citaat van: Dwars® op 28 juli, 2009, 12:32:51
mit 2 maan? maf
he bedoelt hubs se em neet off road gepak :twisted:
sow, ff de claxon middels een luchthoorntje ge-update naar niveau koekblik ipv standaard kinderfietsje toeter
EN
De gangensensor gemodificeert: die de acceleratie in de 2e en 3e versnelling reguliert (ivm emissie en geluidseisen) dus hij zou nu op "wheely-stand" staan :mrgreen: Van LC8 kenners de tip gekregen how to (2 draadjes doorknippen en klaar) Er zat nl een dip bij het optrekken in 2 en 3 zo rond de 5000 toeren omwille van dat milieu-gezever.
Nu laat je de ecu geloven dat je in een versnelling rijdt die niet begrenst is.
Er gaat dan geen signaal meer naar de sec.gaskleppen in versn. 2+3 dat er begrenst moet worden.
Vanaaf eens goed uitproberen gaan als ut lekker rustig is op straat :yes6rs:
Citaat van: Dwars® op 31 juli, 2009, 13:13:58
sow, ff de claxon middels een luchthoorntje ge-update naar niveau koekblik ipv standaard kinderfietsje toeter
EN
De gangensensor gemodificeert: die de acceleratie in de 2e en 3e versnelling reguliert (ivm emissie en geluidseisen) dus hij zou nu op "wheely-stand" staan :mrgreen: Van LC8 kenners de tip gekregen how to (2 draadjes doorknippen en klaar) Er zat nl een dip bij het optrekken in 2 en 3 zo rond de 5000 toeren omwille van dat milieu-gezever.
Nu laat je de ecu geloven dat je in een versnelling rijdt die niet begrenst is.
Er gaat dan geen signaal meer naar de sec.gaskleppen in versn. 2+3 dat er begrenst moet worden.
Vanaaf eens goed uitproberen gaan als ut lekker rustig is op straat :yes6rs:
goed gedaan
sommige soezen hebben dat ook ..en voor de beemers is er iets kant en klaar in de handel om een wat betere mapping te krijgen zonder rapid-bike of powercommander.
je werkt er in de praktijk echter weinig van
snap sowieso niet waarom er secundaire gaskleppen worden toegepast..werkt alleen maar vertragend.
Zal idd om het milieu-aspect zijn denk ik.
alez..mijn beste,.setje open akra's eronder, de kat eruit en ne rapidbike module erin en dan naar iemand met een testbank die weet wat ie doet voor de mapping te schrijven ..sjreeuwt er wie ne wild verke..
:D
die schreeuwt nu al hard zat en zuipt onderwijl harder dan de baas :lol: bij ut terugschakelen/afremmen op de motor blaft ie ook fijn zo van, wrom dow je ut gas dicht :worship-cool: Kheb na een dikke week 1500 km erbij gezet oppe teller en nieuwe achterband al besteld op verdacht :-X, hij begint behoorlijk te slijten :mrgreen:
yep, het bijschaven is begonnen , zowel links als rechts prikte ik nu deze torenhoge adv gisteren in het Vijlenerbos de voetsteps aan de grond. Duurde wel ff vooraleer ik het vertrouwen in de hoge brommert en de banden had om voluit en vooral plat te gaan. Maar goed na nu een week of 6? en een dikke 3000 dzd km verder......Volle gaassssssssssssss om met joe Bar te spreken.
lang niet meer een moto gehad waarmee je zo heerlijk kunt spelen, smijten en gooien. Ook off road is er leuk/licht mee te sturen, voor het echte crosswerk lijkt ie mij toch nog te zwaar. Maar ook omwille van de kosten bij een valpartij oid, (tis geen goedkope brommert) laat ik me dat uit de kop. De kuipdelen zijn hartstikke duur heb ik me laten vertellen.