op verzoek van een ducatist :shock: en zo ben ik dan wel :mrgreen: post hier je Gs-spul :wink:
so far @ MFL 8)
-Pooltje Gs 1100 (wit)
-Zwerver Gs A 1200 (grijs)
-Gummi-kuh Gs 1150 (zilver)
-Rvs_gps Gs 1150 (zwart-zilver)
-Doerak Gs 1150 (mandarin-geel)
-Dwars Gs A 1150 (weis-alu)
-Marlies Gs 80 (Wit)
-Joepie Gs 1150 (zilver)
-Toledo Gs 1100 (rood) :wink:
:?
(http://img467.imageshack.us/img467/1865/john20deere20tractorssmall9zc.jpg)
Die met die gele wielen is van mij :lol:
Citaat van: "Motzippaldy":?
(http://img467.imageshack.us/img467/1865/john20deere20tractorssmall9zc.jpg)
:rofl:
Touché Mario 8) hij is leuk :laughing49so:
(verplaatst) de historie van de G/s en GS serie.
25 jaar geleden begon BMW met;
de oer Gs uit 1980; R 80 G/s
(http://img367.imageshack.us/img367/8191/r80gs0919802yq.jpg)(http://img367.imageshack.us/img367/9471/vishistory25yearsgssubject023u.jpg)
vanaf 1988 nr 2 series cil.inhoud gestegen naar 1000cc (60pk)
(http://img367.imageshack.us/img367/341/r100gs19884jl.jpg)(http://img367.imageshack.us/img367/1197/vishistory25yearsgssubject046t.jpg)
in globetrotter uitvoering als Paris Dakar zelfs met 35liter tank (nog altijd een stoere bak imo)
(http://home.versatel.nl/bmw-r-serie/images/1983%20-%201992/r100pd1%20groot.jpg)
1vd laatste R 100G/s (http://www.student.kun.nl/wouter.timmer/Motoren/Plaatje_permerk_BMW_R80GS.jpg)
vanaf 1995 de R1100GS, vierklepsboxers cil.inhoud 1100cc 80pk, telelever voorvork en paralever achterbrug en o.a. abs (als optie)
(http://img367.imageshack.us/img367/5108/r1100gsvon19959ka.jpg)(http://img354.imageshack.us/img354/7946/vishistory25yearsgssubject056u.jpg)
vanaf 1999/2000 de R 1150 GS, 85 pk
(http://www.moto-station.com/uploads/34_normal.jpg)
(http://img84.imageshack.us/img84/3402/director8vj.gif)in 2002,de vetste uitvoering vd 1150 GS imo :wink: in Adventure uitvoering (4cm hoger), 1delig zadel, wegafhankelijke demping achter met o.a. 30 liter tank, mistlampen, endurobak, en Alu-koffers(opties)
(http://www.motorrad-bild.de/images_textbildarchiv/fahrberichte/bmw/r1200gs_2004/r1150gs_adventure_2002.jpg)
vanaf 2005 de R1200 GS 1200cc 98pk, electrisch bekrachtigde remmen en 25kg afgeslankt. en Gietwielen :? ( spaakwielen als optie)
(http://blogs.ya.com/sobredosruedas/files/1200GS.jpg)
online onderdelencatalogus BMW KLIK BMW ONDERDELEN (http://www.realoem.com/bmw/select.do)
Van de eerste G/S serie was ook een versie met 35l tank
(met handtekening van Gaston Rahier erop).
Met deze R 80 G/S Paris Dakar maakt mijn zusje de wereld onveilig...
(http://zwerver.smugmug.com/photos/24046412-M.jpg)
(http://zwerver.smugmug.com/photos/24046414-M.jpg)
(http://amberes.smugmug.com/photos/4824435-M.jpg)
zeg heren GS'ers :evil:
hang ik met m'n R100R er weer bij :guns: :mrgreen:
Citaat van: "BoxerQ"zeg heren GS'ers :evil:
hang ik met m'n R100R er weer bij :guns: :mrgreen:
'n R100R tellen we ook een beetje goed :wink:
Citaat van: "BoxerQ"zeg heren GS'ers :evil:
hang ik met m'n R100R er weer bij :guns: :mrgreen:
Haha...daar begint het gezeiks al. :lol: :angel:
geen gezeiks over GS!
GS roelt!
maar dan natuurlijk niet by beemer :twisted:
up-date :mrgreen:
so far @ MFL 8)
-Pooltje Gs 1100 (wit)
-Zwerver Gs A 1150 (zwart)
-Gummi-kuh Gs 1150 (zilver)
-Rvs_gps Gs 1150 (zwart-zilver)
-Doerak Gs 1150 (mandarin-geel)
-Dwars Gs A 1150 (weis-alu)
-Ndagh Gs 1200 (blauw) 8)
hier dan ook de nw Gs 1200 Adventure :mrgreen:
(http://img414.imageshack.us/img414/1566/bmwr1200gsadv15ug.jpg)
(http://img452.imageshack.us/img452/5613/12gsaofffrontsmall5tj.jpg)
(http://rmac.smugmug.com/photos/40463695-M.jpg)
(http://rmac.smugmug.com/photos/40011959-M.jpg)
:rofl: :mrgreen:
Sjaf dich inge Bee-em-wee aan... zigge ze dan :oops:
:? wat heeft dat nou met een valpartij of een lekke voorband te maken;
slaat nergens op :roll:
Citaat van: "Dwars"op verzoek van een ducatist :shock: en zo ben ik dan wel :mrgreen: post hier je Gs-spul :wink:
so far @ MFL 8)
-Pooltje Gs 1100 (wit)
-Zwerver Gs A 1150 (zwart)
-Gummi-kuh Gs 1150 (zilver)
-Rvs_gps Gs 1150 (zwart-zilver)
-Doerak Gs 1150 (mandarin-geel)
-Dwars Gs A 1150 (weis-alu)
-Marlies Gs 80 (Wit)
-Joepie Gs 1150 (zilver)
yep nr 8 8) eat your hart out :mrgreen:
GS is everywhere... kwam er vanmorgen alweer 2 tegen naar het werk. Op de terugweg ook al ene.
Citaat van: "Herr Tod"GS is everywhere... kwam er vanmorgen alweer 2 tegen naar het werk. Op de terugweg ook al ene.
zeker weer het gevolg van een zegeltjes actie bij BP of Edah .......
Citaat van: "Dwars"op verzoek van een ducatist :shock: en zo ben ik dan wel :mrgreen: post hier je Gs-spul :wink:
so far @ MFL 8)
-Pooltje Gs 1100 (wit)
-Zwerver Gs A 1150 (zwart)
-Gummi-kuh Gs 1150 (zilver)
-Rvs_gps Gs 1150 (zwart-zilver)
-Doerak Gs 1150 (mandarin-geel)
-Dwars Gs A 1150 (weis-alu)
-Marlies Gs 80 (Wit)
-Joepie Gs 1150 (zilver)
-Herrie Gs 1100 (rood)
yep nr 9 :mrgreen:
(http://home.versatel.nl/bmw-r-serie/images/1983%20-%201992/r100pd1%20groot.jpg)
zo ene zag ik afgelopen week in maastricht richting Luik rijden.
iig in dezelfde kleuren en Dakar opschriften...
Citaat van: "FZ_Ron"(http://home.versatel.nl/bmw-r-serie/images/1983%20-%201992/r100pd1%20groot.jpg)
zo ene zag ik afgelopen week in maastricht richting Luik rijden.
iig in dezelfde kleuren en Dakar opschriften...
tis een klassieker die R100Gs Pd; nog altijd stoere bak imo 8)
trouwens Brit je bent nr 10 :mrgreen: (http://img84.imageshack.us/img84/3402/director8vj.gif)
(tis stil aan de overkant, tis stil aan de overkant) :twisted:
Citaat van: "Dwars"
tis een klassieker die R100Gs Pd; nog altijd stoere bak imo 8)
Zeker weten. Was een heerlijke reismotor. Enige nadeel was het gebrek aan remmen. En die &^%$^ cardan!
(http://zwerver.smugmug.com/photos/24047493-M.jpg)
mijn eerste bmweetje:
(http://users.skynet.be/rqweb/f650gs_rq.jpg)
mijn tweede bmweetje en meteen ook mooiste:
(http://www.jochenquintyn.be/fotogalerij/fotos_bmwr1150r/bmw%20r%201150%20r%203%20great.jpg)
mijn laatste bmweetje:
(http://users.skynet.be/rqweb/r12gs2.JPG)
mijn toekomstig bmweetje (ergens over 2 jaar?)???:
(http://users.skynet.be/rqweb/r1200s_spy4.jpg)
(http://zwerver.smugmug.com/photos/18624419-M.jpg)
Tering, deze gast (http://bmwr1200gsservicehistory.blogspot.com)heeft toch flink wat onderhoud aan z'n koffercrosser :shock:
Zo'n 54,200 mijl in 17 maanden, met reisjes over wat slechtere wegen (Dalton Highway, Alaska), Mexico, Panama, Puru, Bolivia, Chili, Argentinie...
Die reist wat af ....
Buiten de normale serviceonderdelen als banden, filters ect, en schade ten
gevolge van valpartijen (minimaal 4) zie ik maar enkele echt opvallende problemen :
- kilometerteller die steeds weer kapot gaat. Verhaal vermeld niet wat er kapot is
- kromme remschijven (goed zo Brembo!)
- kering bij koppeling/versnellingsbak lek
- kapotte benzinepomp
Zie nergens in zijn verhaal terug of ie met standaard vering rijdt, deze is, net als bij bijna allroads (behalve KTM/WP) niet geschikt voor lange trips over onverharde wegen. Er wil dan nog wel eens wat kapot trillen en klapperen...
Dat lage spatborden + noppenbanden + vette klei niet werken had ie denk ik van te voren kunnen bedenken...
Mijn eerste 100GS had wat meer problemen dan ik in dit verhaal lees, en dat bij redelijk normaal gebruik en weinig offroad; cardan kapot, lagers in versnellingsbak kapot, gescheurd cardanhuis, kering versnellingsbak, lekkende vering, ect ect, en dat alles binnen 18 maanden...
Valt me albijal nog mee gezien de reis die deze man maakt.
Zie op het Engelse GS-forum wel ergere problemen met 1200gs'en langkomen...
Zou wel eens de gemiddelde 4 cylinder rijstkoker willen zien onder deze
omstandigheden.
je kunt zeggen wat je wil, dat al die electronica het begeeft is gewoon k*t. Wat dat betreft kun je beter n jap hebben, die hebben minder van die zooi aan boord, en dat wat ze hebben, hebben ze al zo lang op die manier, daar gaat niks mis mee.... :wink:
Citaat van: "Zwerver"Zou wel eens de gemiddelde 4 cylinder rijstkoker willen zien onder deze omstandigheden.
:stupid:
Maar wat te denken van Sjaak Lucassen, die al meer dan 5 jaar onderweg is met zijn "rijstkoker" zijnde een Yamaha R1, en voordien met zijn Blade een 4 jaar lange tocht heeft gemaakt, en dit tot volle tevredenheid, en ook hele heftige "wegen" moeten nemen, om door te gaan, altijd maar doorgaan met de rijstkoker. :D
volgens Notten: de GS 1200 is een hopenloos geval: NIET doorontwikkeld en de huidige bezitters zijn de proefkonijnen voor de kinderziektes: (leve BMW :guns: ) de 1150 is de te bezitten bike.
Toch wil ik een 1200 volgend jaar (ben ook maar een mens) of een nieuwe Tiger met het speed Triple blok :roll: de V-strom of varadero is geen optie: van japanners koop ik alleen televisie's :mrgreen:
ik vind het pimp my GSA topic ff niet, dus dan maar hier: http://www.boxer-design.de/ger/indexr1150Adventure.htm
link, maar boXerdesign had ik al, toch bedankt :wink:
http://www.motorforumlimburg.nl/viewtopic.php?p=27111#27111
een heel nest GSen en vooral GSA :cum:
http://www.youtube.com/watch?v=fxJq-OetIiU&mode=related&search=
jammer van die tuperwareketel durtusse :mrgreen:
Citaat van: "Dwars"een heel nest GSen en vooral GSA :cum:
http://www.youtube.com/watch?v=fxJq-OetIiU&mode=related&search=
jammer van die tuperwareketel durtusse :mrgreen:
aahhum wat is dat voor een achtergrond muziekje :thatsgay:
:rofl: :rofl::rofl: :rofl: :rofl:
Is toch jammer dat veelal de meeste GS/GSA alleen maar zo gebruikt worden :roll: .
en dan zegge " ik zoek het avontuur " :rofl:
Citaat van: "BoxerQ"Is toch jammer dat veelal de meeste GS/GSA alleen maar zo gebruikt worden :roll: .
en dan zegge " ik zoek het avontuur " :rofl:
wat ne kwatsch :? wie zegt "ik zoek het avontuur" ?? ne Gs is wss de meest all-round bike die er te koop is en daarmee de verkoophit nr 1 (in Duitsland trouwens al jaren nr1) en idd je kan er mee off-road, maar daar is een lichte DRZ / XT oid veel geschikter voor.
Over dat "avontuur" heb ik 't niet :wink:
Citaat van: "BoxerQ"Over dat "avontuur" heb ik 't niet :wink:
wat dan? praat niet in raadsels :?
@Dwars,
Ik denk dat BoxerQ doelt op de zgn "Centerparksavonturiers" of zoals de Engelsen
het noemen het Long Way Round effect...
Na het zien van die DVD besloten velen dat dat toch wel een wat avontuurlijker image was
dan dat ze tot dan toe als sportmotorbezitter of customrijder hadden...
Wanneer je de verschillende bmw(gs) fora regelmatig leest zal je het onderstaande denk ik wel bekend voorkomen....
Je koopt dus een gs(a), met alle accesoires om zonder hulp van derden de wereld rond te
kunnen. Je outfit, minimaal een rallypak, crosshelm en laarzen is afgestemd op, laten we zeggen,
iets zwaarder te behappen terrein dan de A2. Ook het Dakar embleem mag dan natuurlijk niet ontbreken
op kuip, koffers, helm en snavel...
Je wordt lid van een gs-club, om zo informatie te krijgen wat je nog allemaal moet aanschaffen
om je motor klaar te maken voor lange afstanden en barre omstandigheden. Betere zadels, betere
windbescherming, gpssysteem ect ect..
Vervolgens ga je dit geheel inzetten voor het grote avontuur....
Ontmoetingen met soortgenoten en gelijkgestemden (natuurlijk wel enkel gs-bezitters) om ervaringen met
de aangekochte zaken te bespreken en vergelijken. Wel moeten deze ontmoetingen plaatsvinden op een niet
al te lange afstand van huis, en het weersvoorspellingen in geheel Europa moeten wel goed zijn in de
week voor en na deze dagtrip.
Avontuurlijke kampeerweekenden, bij voorkeur op een camping die hutten, caravans of binnenslaaplek verhuurt, of waar op loopafstand een hotel is. Er moet natuurlijk wel ter plekke gezorgd zijn voor ontbijt en avondeten, het is ondoenlijk om zelf iets te eten te regelen, hoe zou je per slot van rekening
een brander en wat pannen moeten meenemen, en waar zou je in een vreemde omgeving iets
eetbaars kunnen kopen? Er is nog geen database met waypoints voor supermarkten, slagerijen en bakkerijen
te downloaden via de motor-fora....
Ook de route naar de camping moet natuurlijk wel als gps bestand te downloaden zijn, alsook
de daar ter plekke geplande toerrit. Anders wordt het wel erg onvoorspelbaar en moelijk...
Handige optie is natuurlijk ook je gs op een aanhanger of in een busje mee te nemen om zodoende
niet al te lange stukken te hoeven rijden op een zo onconfortabele manier...
Reizen, liefst georganiseerd door erkende, je eigen moederstaal sprekende reisorganisaties
of in ieder geval door iemand die die reis zelf al regelmatig gemaakt heeft. De tent kan thuisblijven,
want de hotels zijn van te voren gereserveerd, en de te maken route staat van kilometers tot kilometer
al maanden van te voren voorgeprogrammeerd in het gps...
Voor reizen naar het zuiden kies je natuurlijk de autoslaaptrein, want anders wordt het toch wel erg afzien,
een hele dag autobaan zitten...
Bovenstaande ervaringen heb ik tenminste zelf opgedaan binnen de gs-clubs, maar daarnaast heb ik ook velen
leren kennen voor wie de gs een bewuste keuze was als gebruiksmotor die erg goed aansluit bij hun manier
van motorrijden/reizen/raggen...
Is enkel jammer dat ook in dit segment vaak de wannabee's de boventoon voeren op ontmoetingen en fora,
maar dat zal eeniedere liefhebber in zijn segment van motorrijden denk ik niet vreemd zijn...
kijk van zo'n betoog wordt ik emotioneel :wink:
Leuk trouwens zo'n topkoffer. Paar cementzakken erin en wheeeeeeeely :mrgreen:
Citaat van: "BoxerQ"kijk van zo'n betoog wordt ik emotioneel :wink:
Niet vrolijk? :wink:
wat is of eigenlijk de waarde van een oordeel als "wannabee", Wie bepaald wie in welk hokje thuishoort? :?: :roll: geleuter imo. Dat iedereen lekker koopt/rijdt/toert/reis/ op welke manier en met welke moto dan ook en een ander geen maat aanrekent, lijkt mij van meer belang. We gingen toch motorrijden om te motorrijden?
Dat op fora wel een wat "gesteggeld" word is inherent aan het concept. Daarbij dat merken of type-treffens bijv. niet aan mij zijn besteed, wil niet zeggen dat een ander er niet naar toe mag en bij een potje bier veel sterke verhalen verteld alsof ie de grootste wereldreiziger is. Ieder zijn feestje en vrijheid blijheid. Prima toch. :wink: En als ik mij bijv. een avonturier zou voelen met jantjes smit in de oren (oppe mp3) tijdens woonwerk met de moto, is dat toch prima? heeft toch niemand een zak mee te maken en zeker niet over te oordelen. Na?
Kijk als ik bijv. geen bocht fatsoenlijk rijden kan , mag men daar gerust iets over zeggen. Het liefst op een wijze dat ik er iets van kan opsteken. Let wel: tenminste als je het zelf aantoonbaar beter kan :wink: anders wil ik van dat geleuter iig niets van weten:
let wel: Dit betoog is niet tegen iemand persoonlijk gericht, maar mijn persoonlijke mening over het "oordelen" van een ander.......
Zonder wannabee's zouden motoren veel meer € kosten :wink:
Het is hetzelfde als bij Sport motoren gewoon schouwen maar dat drukt de prijzen wel :lol:
ne GS lomp? :? ech nie 8)
oordeel zelf :wink:
Wheelie en Stoppies met ne GS (http://www.youtube.com/watch?v=1goE0QmW7dk)
je ziet ook goed waarvoor de kleppendeksels nog meer geschikt zijn :mrgreen:
Citaat van: "Dwars"ne GS lomp? :? ech nie 8)
oordeel zelf :wink:
Wheelie en Stoppies met ne GS (http://www.youtube.com/watch?v=1goE0QmW7dk)
je ziet ook goed waarvoor de kleppendeksels nog meer geschikt zijn :mrgreen:
Toch handig die valbeugels..eeuh kleppendeksels :rofl: