Motor Forum Limburg

Nieuws => Motornieuws => Topic gestart door: DeWitte op 25 februari, 2010, 14:19:03

Titel: My name is Ténéré, YAMAHA XT1200Z Super Ténéré,
Bericht door: DeWitte op 25 februari, 2010, 14:19:03
eindelijk  :cool: hij is er, de nieuwe XT1200Z Super Ténéré, incl cardan en 110 pk, abs en tractioncontrol en bmwprijskaartje van 17dzd euri's  :shock:

(http://img246.imageshack.us/img246/6918/2010yamahaxt1200zsupert.jpg) (http://img246.imageshack.us/i/2010yamahaxt1200zsupert.jpg/)


XT1200Z Super Ténéré
Kenmerken -  
Shaft drive inline 2-cyl engine - 270-degree crank
Mass kept low and central for agile handling
Intelligent Unified Brake System and ABS
YCC-T with 3-stage traction control plus Yamaha D-mode
First edition adventure pack
Tough spoked, tubeless aluminium rims
Adjustable front and rear suspension
Adjustable seat height



MOTOR -  
Type liquid-cooled, 4-stroke, DOHC, Forward-inclined parallel 2-cylinder, 4-valve, fuel injected, twin spark engine
Cilinderinhoud 1199 cc
Boring x slag 98 x 79.5 mm
Compressieverhouding 11.0 : 1
Max. vermogen 80.9kW (110PS) @7,250rpm
Max. koppel 114.1 Nm(11.6kgf+m) @6,000 rpm
Smeersysteem Dry sump, oil tank in crankcase
Brandstofsysteem Fuel injection
Type koppeling Wet, multiple-disc coil spring
Ontstekingsysteem Twin spark
Startsysteem Electric
Versnellingsbak Constant mesh, 6-speed
Eindoverbrenging Shaft
Tankinhoud 23 L
Inhoud oliecarter 4.2 L


CHASSIS -  
Type Steel tube backbone
Wielophanging voor Telescopic forks
Veerweg 190 mm
Wielophanging achter Monoshock, adjustable preload and rebound damping
Veerweg 190 mm
Balhoofdhoek 28°
Naloop 125mm
Voorrem Hydraulic Twin Ø 310 mm wave discs
Achterrem Hydraulic Single Ø 282 mm wave disc
Bandenmaat voor 110/80R 19M/C 59V
Bandenmaat achter 150/70R 17M/C 69V

(http://img24.imageshack.us/img24/494/2010yamahaxt1200zsupertz.jpg) (http://img24.imageshack.us/i/2010yamahaxt1200zsupertz.jpg/)


AFMETINGEN -  
Lengte 2,250 mm
Breedte 980 mm
Hoogte Min:1,410 mm / Max:1,440 mm  
Zithoogte Adjustable 845-870 mm
Wielbasis 1,540 mm
Grondspeling 205 mm
Gewicht 261 kg

filmke http://www.youtube.com/watch?v=glkaBAU3th8&feature=player_embedded

Prijs 16.999,00 €
(incl. BTW en BPM, excl. leges en kosten rijklaar maken. Prijs- en specificatiewijzigingen voorbehouden S.E. & O.)

ktm hoeft zich geen zorgen te maken :mrgreen:, tis een echte Gs-beater (wel veel mooier :yes6rs: :worship-cool:) tis niks voor in de pratsch, een echte poserketel (wil er wel snel/stiekum eens mee koetsche :lol:)

meer info en 360 gr view op http://www.yamaha-motor.nl/products/motorcycles/adventure/xt1200z-super-tenere.jsp#
Titel: Re: My name is Ténéré, YAMAHA XT1200Z Super Ténéré,
Bericht door: De Sjeng op 25 februari, 2010, 14:49:11
Sjoen!! echter stevig prijskaartje. Zou dan toch liever kiezen voor de gs. En beperkt qua kleuren(zilver&blauw) en nog niet eens zwart. De zandkleurige versie van de 660tenere, was wat avontuurlijker/spannender.
Moet mischien nog wat "groeien" maar hij valt mij een beetje tegen.

Persoonlijk vindt ik deze versie's veel ruiger.
http://www.youtube.com/watch?v=j-3comFtE_0
Titel: Re: My name is Ténéré, YAMAHA XT1200Z Super Ténéré,
Bericht door: QuattroFrits op 25 februari, 2010, 16:56:21
Zou zelfs mij nog kunnen bevallen.
Titel: Re: My name is Ténéré, YAMAHA XT1200Z Super Ténéré,
Bericht door: Joepie1958 op 25 februari, 2010, 21:40:50
eerst maar eens een proefritje :shock:
Titel: Re: My name is Ténéré, YAMAHA XT1200Z Super Ténéré,
Bericht door: Steefke™ op 25 februari, 2010, 21:43:58
Leuk speelgoed :worship-cool: :yes6rs:
Titel: Re: My name is Ténéré, YAMAHA XT1200Z Super Ténéré,
Bericht door: karz op 25 februari, 2010, 22:27:50
Citaat van: De Sjeng op 25 februari, 2010, 14:49:11

Persoonlijk vindt ik deze versie's veel ruiger.
http://www.youtube.com/watch?v=j-3comFtE_0

:stupid:, ze hebben er nog een Varadero sausje overheen gegooid , als je naar de zadelpartij en de kappen langs de tank kijkt.
Ook Varadero gewichtje trouwens.. :(

Ik had een wat meer spartaansere en lichtere uitvoering verwacht.
Gelukkig wel spaakwielen
Titel: Re: My name is Ténéré, YAMAHA XT1200Z Super Ténéré,
Bericht door: DeWitte op 26 februari, 2010, 09:05:22
imo een gemiste kans, zo op papier. Mja beter goed gejat dan slecht zelf verzonnen zullen ze gedacht hebben. Het marktaandeel Gs is erg groot en als je daar een paar procent van kan afsnoepen door goed naar je doelgroep en directe concurenten te kijken, tjsa.... geef ze eens ongelijk.

Hij is alleen door de dure yen te duur dunkt me om echt te concureren. De mensen gaan dan toch voor de Beemer.

Ik wil er wel eens op rijden, mss ben je dan toch om....... Kateeh vond ik eerst ook spuuglelijk, rijdt daarentegen fantastisch.
Titel: Re: My name is Ténéré, YAMAHA XT1200Z Super Ténéré,
Bericht door: DeWitte op 27 februari, 2010, 14:20:26
in full battle dress, toch wel stoer??

(http://img641.imageshack.us/img641/3085/xtz1200z.jpg) (http://img641.imageshack.us/i/xtz1200z.jpg/)
Titel: Re: My name is Ténéré, YAMAHA XT1200Z Super Ténéré,
Bericht door: Steefke™ op 27 februari, 2010, 19:49:58
Klaar voor een toerke door marocco of zo :yes6rs: :worship-cool:
Titel: Re: My name is Ténéré, YAMAHA XT1200Z Super Ténéré,
Bericht door: Desmo-devil op 04 maart, 2010, 11:29:51
Geen verkeerde motor, maar voor dat geld ? Doe mij dan maar een multistrada met 150 pktjes
Titel: Re: My name is Ténéré, YAMAHA XT1200Z Super Ténéré,
Bericht door: DeWitte op 23 maart, 2010, 20:44:38
http://www.youtube.com/watch?v=BEogZbtIiIc