Hey mensen,
Wellicht dat jullie op basis van eigen ervaringen of ervaringen
uit jullie omgeving met wat suggesties kunnen komen.
Mijn meisje Ms Yvil is na het behalen van haar bijzondere verrichtingen
gisteren ook geslaagd voor het theorie gedeelte. Het laatste examen wordt
aangevraagd, dus lang zal het hopelijk niet meer duren. Daarom het volgende:
We zijn al langzaam rond aan het kijken naar een motor voor haar. Aan
het oriënteren zeg maar... Nu is ze ongeveer 1,65m (dacht ik :-X). In ieder
geval niet heel groot en zou het fijn zijn als ze met beide voeten goed aan
de grond komt.
Wat zijn (zonder aanpassingen) iets lagere motoren welke leuk zijn om op te
beginnen. Een kuipje heeft de voorkeur en het moet segment toer/sportief
worden gokken we. Budget tot MAX €3000,- dus het zal een ouder beestje
worden denk ik.... Of niet?
We zijn bijv. al aan het kijken naar een CBR 600 F, maar hier heeft ze nog niet
op gezeten. Ik ben benieuwd of jullie suggesties hebben!!
grtz,
Y.
25 kw?
De hornet zit laag in ieder geval het model dat ik heb gehad. Ms. Timeeh is ook niet veel groter dan 1.65 (denk ik :oops:).
Dat is dan wel een Naked, maar je hebt ze natuurlijk ook met kuip. :lol:
Btw gefeliciteerd met het behalen van! :lol:
De ideale brommer om mee te beginnen? Een Suzuki GS500E. Daar heb ik zelf heel veel fijne kilometers mee gemaakt in het begin van mijn 'carriere'. De motor is klein en licht en heeft daarom niet veel vermogen nodig om toch snel van zijn plek te kunnen gaan.
En bijkomend voordeel is dat ze erg goedkoop zijn.
idd, das een goeie zo'n Soez 500E voor lichtgewicht en fijn/klein gebouwde dames. Een XT600 Yamaha is ook nie verkeerd, veelal wel wat duurder en niet alle dames willen op 1 bats zitten bij stilstaan, wel licht van gewicht, dat weer wel.
Zo'n XT600 valt niet echt onder het toer/sport segment en ik denk dat weinig vrouwen gecharmeerd zullen zijn van zo'n XT. Die van mij vind daar in ieder geval niks aan.
Overigens is een GS500 ook niet super sportief en hij heeft meestal ook geen kuipje. Heb je echter ook niet nodig tenzij je veel snelweg wil gaan rijden. Maar een klein windschermpje bovenop de koplamp doet al vaak wonderen.
Een Suzuki RF600 kan ik overigens ook aanbevelen. Heb ik zelf ook gehad en Claudia heeft er nu ook ene en die is ook maar 1 meter en een beetje. Ze komt goed met de voeten aan de grond en het beestje heeft 100pk die heel geleidelijk loskomen oftewel goed op te rijden. Hij kan hard, maar als je normaal wil rijden kan dat heel goed met een RF.
Is dit niks?? is van vienna van hier op het forum, ken de motor persoonlijk en is in nieuwstaat(en heel pietleuterig wat haar motor betreft). Vienna is ook maar iets van 1.60 of zo.
http://www.motorforumlimburg.nl/forum/index.php?topic=3891.0
http://www.speurders.nl/overzicht/puntgave-honda-cb-750-in-nieuwstaat-61782001.html?q=honda+cb+750
@Dwars: Nee geen 25kW en ook niks waar ze maar op één betske hoeft te zitten.
Ze moet om zich veilig te voelen echt met twee voeten op de grond kunnen, daar
is het allemaal nog wat vers voor zeg maar (wat zeg ik, ze heeft het nog niet eens).
De GS500 vind ze niks en ik trouwens ook niet echt... Ik hoop natuurlijk stiekem dat
het iets wordt waar ik ook nog een beetje plezier aan kan beleven... (sssssst niet
doorvertellen). Maar dat is natuurlijk absoluut niet het belangrijkste. Zij moet zich
lekker er op voelen.
Is ook iets te licht in mijn ogen. Het moet wel goed vooruit komen, zoals bijvoorbeeld
een Hornet. Die vind ze ook mooi! Maar dan moet ze maar eens een proefrit gaan maken
als het zover is. Dan weet ze meteen hoe het is om wat meer vermogen te hebben en
hoe het is om op een naked te rijden... Die is dan wel laag genoeg?
ff kijken, wat is er nog meer... Een Faser vind ze lelijk :dunno:
Zo'n gsx-f, hoe zitten die met de hoogte enz? Iemand ervaring?
En een Kawa zzr600 is dat niks? Heb ik eens een proefritje op
gemaakt en ik kan me herinneren dat die erg klein was, klopt dat?
Ook gebruiksvriendelijkheid is trouwens een belangrijk punt!! Dus hoe zit het daarmee bij
de verschillende modellen?
Ik had stiekem gehoopt dat de Soes GSR onderhand iets meer in prijs was gedaald, maar
helaas blijkt die nog steeds buiten het budget te vallen :cry:.
Maar jullie zijn al goed bezig!! kom maar op met nog meer suggesties!!
een suzuki bandit 400 , gaat als de brandweer.. :yes6rs:
Een Suzuki Bandit 600 ook. En ze zien er best leuk uit, vind ik dan.
Maar waarom willen alle beginners altijd direct met motoren beginnen met meer dan 100pk en alles erop en eraan?
Als je van een lesmotor komt is toch alles snel en blits...?
Ik snap dat je met zo min mogelijk geld zo veel mogelijk wil hebben, maar ik zou gewoon eens beginnen met een simpele goedkope motor die niet al direct bakken met vermogen heeft (want dat gebruiken de meeste toch niet :? )
een roze XT600? met beautycase achterop?
(http://www.bikez.com/pictures/yamaha/1996/1354_0_1_2_xt%20600%20e_Submitted%20by%20anonymous%20user..jpg)
:mrgreen:
Oh ja!! De Bandit (600 dan wel) is ook nog een goede optie!! Thnx :thumbsup:
Verder heb nog niet één motor van meer dan 100 pk genoemd zien worden... :dunno:
Ennuuuh een GS500 heeft nog minder pk's dan de lesmotor, dus die is
niet snel en ook niet blits (maar dat is dan weer mijn persoonlijke mening ;))
[edit: Ms Evil wil een mooie motor met leuke kleurtjes, dat zij haar eisen hahaha :oops:]
Citaat van: Dwars® op 23 maart, 2010, 15:24:06
een roze XT600? met beautycase achterop?
(http://www.bikez.com/pictures/yamaha/1996/1354_0_1_2_xt%20600%20e_Submitted%20by%20anonymous%20user..jpg)
:mrgreen:
Die zijn toch veel te hoog, niet?
een leuke honda cb-1 s laag en lekker snel en licht
een vfr 400 is ook laag staat er eentje te koop op het motor forum voor 1500 euro foto (http://www.motor-forum.nl/download.php/download_document/822754/89fcab9d7a2570d91685ed106b21181a)
Citaat van: Yvil op 23 maart, 2010, 15:26:56
Ennuuuh een GS500 heeft nog minder pk's dan de lesmotor, dus die is
niet snel en ook niet blits (maar dat is dan weer mijn persoonlijke mening ;))
:confused: neem maar kontakt met ene WhomBom :mrgreen:
Nog steeds niet blits en Ms Yvil is ook niet zo gek in de kop :mrgreen:
Een Magna loopt ook als een tirelier. :lol:
En is gegarandeerd laag genoeg.
Citaat van: QuattroFrits op 23 maart, 2010, 16:42:28
Een Magna loopt ook als een tirelier. :lol:
En is gegarandeerd laag genoeg.
Weet jij hebt ook van die verschikkelig korte beetjes :twisted:
Citaat van: BMWhub op 23 maart, 2010, 17:30:39
Citaat van: QuattroFrits op 23 maart, 2010, 16:42:28
Een Magna loopt ook als een tirelier. :lol:
En is gegarandeerd laag genoeg.
Weet jij hebt ook van die verschikkelig korte beetjes :twisted:
Ja en mijn beentjes zijn ook zo verschrikkelijk kort.
En krom ook nog. :twisted:
Ik kan me nog herinneren..: zo'n 100 jaar (lees 20 jaar)geleden :mrgreen:
Ut was winter in december 1990 en ik had motorrijles. Op een Honda NX250, een opgevoerd brommertje zeg maar.. daar wel 8 hele lessen op getuft en ik kwam toch lekker mee met de XT600 die ook aan het lessen was...
Toen kwam het examen in zicht en had een andere leerling iets met de motor uitgehaald zodat ik niet de vertrouwde NX kon gebruiken. Als vervanger kreeg ik een Honda GS 500 E, met kuipje op de koplamp. Ik kreeg erbij gezegd dat ik de snelheid die ik aflas op de meter met 10 moest verminderen en en en en nog vanalles wat anders was dan de NX...
Uurtje voor het examen de motor gehaald en wat getuft en dat beviel best goed. Dat ding reed best aardig. Sterker nog, zoiets wilde ik wel voor mezelf.... is er nooit van gekomen en nu prefereer ik ook een ander segment.
Wat ik bedoel, laat haar eens op zo'n GS500 rijden, mooi maken kan altijd nog met een kapje,andere knippers en uitlaat etc etc...
kwa spuitwerk is het ook niet veel dus de kleur kan goedkoop naar wens gemaakt worden, of een leuke paintbrush...(weet wel iemand)
Whombom wist wel raad met de GS500...reed zichzelf meerdere keren bijna het licht uit de ogen en maakte zelfs wheelies erop.. :mrgreen: :worship-cool:
ach ja...bekijk het maar :mrgreen:
bhei ze waay... de stig heeft een fzr te koop in dameskeluurtjes....1800 euro's
Citaat van: YZF_Ron op 23 maart, 2010, 17:55:29
bhei ze waay... de stig heeft een fzr te koop in dameskeluurtjes....1800 euro's
Piccies ??
Citaat van: QuattroFrits op 23 maart, 2010, 17:57:55
Citaat van: YZF_Ron op 23 maart, 2010, 17:55:29
bhei ze waay... de stig heeft een fzr te koop in dameskeluurtjes....1800 euro's
Piccies ??
http://www.motorforumlimburg.nl/forum/index.php?topic=3694.0
Ze rijdt nu in de lessen op een nieuw model Honda CBF 500 en die vind ze niet hard
genoeg optrekken.
Ze gaat haar hele leven al achterop bij anderen en ze weet wat motoren kunnen...
Een 500cc is niet wat ze wil en noemt ze letterlijk langzaam :dunno:
Verder weten jullie allemaal dat het iets persoonlijks is en dat iedereen andere eisen
stelt. Daarbij is het echter nooit verkeerd om raad te vragen aan meer ervaren mensen,
toch?
Maar ik vind het leuk om dit allemaal te lezen :yes6rs:
Citaat van: YZF_Ron op 23 maart, 2010, 18:01:31
http://www.motorforumlimburg.nl/forum/index.php?topic=3694.0
Als deze motor langzaam is dan is je vriendin sneller/beter dan Rossi :mrgreen:
Wat zou ze denken van een SV650 en dan een verlagingssetje er op.
Een ander is de bank iets laten versmallen, daar waar ze met de benen staat als ze eens stil zou staan.
Citaat van: Motzippaldy op 23 maart, 2010, 19:20:48
Citaat van: YZF_Ron op 23 maart, 2010, 18:01:31
http://www.motorforumlimburg.nl/forum/index.php?topic=3694.0
Als deze motor langzaam is dan is je vriendin sneller/beter dan Rossi :mrgreen:
:schater: nou er zijn vrouwen die snel sneller op 100 dan Rossi
:mrgreen:
wat te denken van een hornet met verlaagt zadel
informeer eens bij de jongens van HYPERPRO wat een verlagingssetje kost en hoeveel werk het is deze te plaatsen.
Citaat van: Yvil op 23 maart, 2010, 18:52:59
Ze rijdt nu in de lessen op een nieuw model Honda CBF 500 en die vind ze niet hard
genoeg optrekken.
Ze gaat haar hele leven al achterop bij anderen en ze weet wat motoren kunnen...
Een 500cc is niet wat ze wil en noemt ze letterlijk langzaam :dunno:
Verder weten jullie allemaal dat het iets persoonlijks is en dat iedereen andere eisen
stelt. Daarbij is het echter nooit verkeerd om raad te vragen aan meer ervaren mensen,
toch?
Maar ik vind het leuk om dit allemaal te lezen :yes6rs:
Wat treuzel je dan nog, koop haar een R1, want zo te horen kan ze al heel goed rijden....
We spreken mekaar danachter een poosje wel....
Spijt me te zeggen, maar motorrijden leer je door ervaring, ik leer iig nog elke keer bij :yes6rs:
Deze laag genoeg. Een kuipje is zo geregeld. :mrgreen:
(http://image.hotbikeweb.com/f/8779058/0611_hbkp_01z+paramount_custom_cycles_hardtail+left_front_view.jpg)
Citaat van: Motzippaldy op 23 maart, 2010, 19:20:48
Citaat van: YZF_Ron op 23 maart, 2010, 18:01:31
http://www.motorforumlimburg.nl/forum/index.php?topic=3694.0
Als deze motor langzaam is dan is je vriendin sneller/beter dan Rossi :mrgreen:
:schater: Nee over deze denkt ze dat niet hoor!! Maar hij is verhoogd en heeft hij niet al best
veel gelopen? Bijna 65k is toch aan de hoge kant, niet? Ben geen techneut of zo....
Citaat van: BMWhub op 23 maart, 2010, 19:53:20
informeer eens bij de jongens van HYPERPRO wat een verlagingssetje kost en hoeveel werk het is deze te plaatsen.
Thnx voor de tip!! Maar beïnvloed zo'n verlagingsset niet de rij-eigenschappen nadelig?
Heb ik ook maar eens ergens gehoord. Dan zou misschien een verlaagd zadel een betere
optie zijn...
Citaat van: Suzuki-Girl© op 23 maart, 2010, 19:53:29
Wat treuzel je dan nog, koop haar een R1, want zo te horen kan ze al heel goed rijden....
We spreken mekaar danachter een poosje wel....
Spijt me te zeggen, maar motorrijden leer je door ervaring, ik leer iig nog elke keer bij :yes6rs:
Thnx voor de inbreng... Had ik inderdaad nog niet aan gedacht een R1!! Nogmaals thnx :thumbsup:
Citaat van: Yvil op 23 maart, 2010, 20:29:46
:schater: Nee over deze denkt ze dat niet hoor!! Maar hij is verhoogd en heeft hij niet al best
veel gelopen? Bijna 65k is toch aan de hoge kant, niet? Ben geen techneut of zo....
Motor ziet uit als nieuw :worship-cool: ik kan niet geloven dat deze motor 65000km heeft gelopen :shock:
Kilometers zegen niet veel het zijn veel motoren met minder km op teller die zijn niet zo goed onderhouden en mooie als deze :cool:
Km stand is niet altijd betrouwbar :-X
Citaat van: Suzuki-Girl© op 23 maart, 2010, 19:53:29
Citaat van: Yvil op 23 maart, 2010, 18:52:59
Ze rijdt nu in de lessen op een nieuw model Honda CBF 500 en die vind ze niet hard
genoeg optrekken.
Ze gaat haar hele leven al achterop bij anderen en ze weet wat motoren kunnen...
Een 500cc is niet wat ze wil en noemt ze letterlijk langzaam :dunno:
Verder weten jullie allemaal dat het iets persoonlijks is en dat iedereen andere eisen
stelt. Daarbij is het echter nooit verkeerd om raad te vragen aan meer ervaren mensen,
toch?
Maar ik vind het leuk om dit allemaal te lezen :yes6rs:
Wat treuzel je dan nog, koop haar een R1, want zo te horen kan ze al heel goed rijden....
We spreken mekaar danachter een poosje wel....
Spijt me te zeggen, maar motorrijden leer je door ervaring, ik leer iig nog elke keer bij :yes6rs:
:stupid: en weer ben ik het met je eens..
Citaat van: Yvil op 23 maart, 2010, 15:26:56
Oh ja!! De Bandit (600 dan wel) is ook nog een goede optie!! Thnx :thumbsup:
Verder heb nog niet één motor van meer dan 100 pk genoemd zien worden... :dunno:
Ennuuuh een GS500 heeft nog minder pk's dan de lesmotor, dus die is
niet snel en ook niet blits (maar dat is dan weer mijn persoonlijke mening ;))
[edit: Ms Evil wil een mooie motor met leuke kleurtjes, dat zij haar eisen hahaha :oops:]
Kerel, je hebt het over motoren als een GSXF, een GSR en een ZZR. Die zitten allen rond de 100 PK. En geloof mij nou, dat is veel en zeker voor iemand die nog nog ervaring moet opdoen.
En dat ze al haar hele leven achterop zit en weet wat een motor kan is natuurlijk grote onzin. Ze weet nu hoe het voelt om gereden te worden, maar dat is toch echt heel wat anders dan zelf het stuur in de handen hebben.
Uiteraard heeft alles met persoonlijke smaak en eisen en wensen te maken, maar je vraagt om tips, dan krijg je ze ook.
@YZF_Ron: Een HONDA GS500E bestaat niet zover ik weet. Het is of de Suzuki GS500E of de Honda CB500, volgens mij zitten daar toch wel redelijk wat verschillen in. Maar met jouw statement ben ik het wel eens dat zo'n ding hard genoeg loopt, zeker voor een beginner.
Ik vind het onzin.
Je hoeft niet op een 100pk motor te rijden en ook al die 100pk te gebruiken. Ja, waarom rij je dan die 100pk?!? Geen id :lol:
Zoveel 'flitsende' motoren zijn er niet in mijn ogen met 50pk of weet ik wat.
Rij ik dan ook op een motor met veel te veel vermogen voor mijn rijervaring?! Ms. Timeeh rijdt ook op een hornet met 100+pk. Maar ze gebruikt ze ook niet allemaal.
Maarja, zo denk ik erover. :lol:
Zijn nog steeds geen motoren van meer dan 100 pk :mrgreen: ;)
Nee sorry, jullie hebben ons in ieder geval weer wat ideeën aan de hand gedaan.
Thnx!!
Momenteel vindt ze de Bandit mooi, de GSX-F (die ik vreselijk vind) en de Hornet.
Maar wat het wordt :dunno: Ze zal er toch zelf achter moeten komen d.m.v. proefritten.
Laten we eerlijk zijn, het ligt er toch aan hoe ver je je pols draait, of je nu een
500cc of een 1200cc rijdt. Het verschil is alleen hoe snel je daadwerkelijk accelereert.
Ik geloof er alleen niet in om iets te kopen waar je binnen een jaar op bent uitgekeken.
Vervolgens krijg je (die pech hebben wij tenminste altijd) geen reet meer terug voor dat
hok en moet je weer fiks bijleggen op wat nieuws...
Daarom vind ik een motor met 90 tot 100pk een mooi uitgangspunt. Ben ik zelf ook mee
begonnen en dat beviel (bevalt trouwens nog steeds) prima....
Citaat van: Timeeh op 24 maart, 2010, 14:36:24
Ik vind het onzin.
Je hoeft niet op een 100pk motor te rijden en ook al die 100pk te gebruiken. Ja, waarom rij je dan die 100pk?!? Geen id :lol:
Zoveel 'flitsende' motoren zijn er niet in mijn ogen met 50pk of weet ik wat.
Rij ik dan ook op een motor met veel te veel vermogen voor mijn rijervaring?! Ms. Timeeh rijdt ook op een hornet met 100+pk. Maar ze gebruikt ze ook niet allemaal.
Maarja, zo denk ik erover. :lol:
:stupid: :mrgreen:
Volgens mij is een bandit 600 (wat nu te krijgen zijn voor onder de 3000) best wel lompe dingen in vergelijking met een 400, die noemde ik omdat deze echt wat kleiner is.
Als de lengte toch niet zo heel veel uitmaakt en je wil iets allrounds met kuip en een neiging naar sportief is misschien een kawa zzr 600 iets , die zijn goed te krijgen onder de 3000.
pfff, gaan we weer over pk's errug belangrijk :banghead4rv:
Wedden dat geen van jullie die 100 PK effectief gebruikt???
(voor de vorm ik ook niet) :-X
Ik vind koppel belangrijker dan de pk's
Citaat van: Toledo op 24 maart, 2010, 15:57:54
Ik vind koppel belangrijker dan de pk's
:thumbsup:
Aw hoer man!! wat een gezever over z'n k*t motor. Moet niet te lang lullen, gewoon "live" gaan kijken en proefrijden. Grote kans dat je nog met iets anders thuiskomt dan je in de eerste instantie van plan was.
Citaat van: De Sjeng op 24 maart, 2010, 16:16:28
Aw hoer man!! wat een gezever over z'n k*t motor. Moet niet te lang lullen, gewoon "live" gaan kijken en proefrijden. Grote kans dat je nog met iets anders thuiskomt dan je in de eerste instantie van plan was.
Daar ga ik wel vanuit :schater: Is meestal zo :yes6rs:
Maar na best een stuk autobahn het hebben gereden vandaag weet ze zeker
dat ze motor wil die goede rijwind bescherming bied. Dus iets van voorkuip zal
een must zijn...
Citaat van: De Sjeng op 24 maart, 2010, 16:16:28
Aw hoer man!! wat een gezever over z'n k*t motor. Moet niet te lang lullen, gewoon "live" gaan kijken en proefrijden. Grote kans dat je nog met iets anders thuiskomt dan je in de eerste instantie van plan was.
:rofl:
straks komt ze thuis met 'n nieuwe keuken :roll:
ja of een cabrio :-X :oops:
Ducati Monster?
Mijn vrouw zit ook in de beslissende fase van haar rijbewijs (heeft ook net de bijzondere verrichtingen met goed gevolg afgelegd) en is zich aan het orienteren :oops:
effe off-topic, ik zag verleden week een bmw F800GS van een toch niet zo grote vrouw, deze was geheel verlaagd en met een verlaagd zadel, zo kon ze toch mee met een stoere motor (hiervoor had ze een F650GS) :D
@SuzukiLimburg: idd..geen Honda maar een suzuki gs500e...ut was al laat en ...
Kreeg vandaag het aanbod/de mogelijkheid om een Suzuki SV650S van een
zeer goede bekende (vanaf wanneer ga je iemand een vriend noemen? :dunno:)
t koepen voor Sas.
Het is dus een rooie SV650S die de laatste jaren is gereden door de vrouwelijke
wederhelft van hem (Ook een goede kennis :mrgreen:).
- Verlaagd
- bj 1999
- Arrow uitlaatssysteem met Laser einddemper (orgineel ook aanwezig).
- WP voorvering
- Nog geen 2000km geleden nieuwe ketting en tandwielen
- Hagelnieuwe Michelin PP 2ct voor en achter
- Kleppen zijn recent nog afgesteld
- enz.
Hij heeft alleen 51000km gelopen. Is dit nu echt veel? Ik moet zeggen de prijs is
er ook naar en hij is de laatste 30000km tiptop onderhouden. Altijd zijn beurtjes
gehad enz. Dat weet ik trouwens zeker :yes6rs:
Nu is het nog wachten op het rijbewijs en dan kan Sas haar proefrit maken. Als
het haar bevalt denk ik dat we de motor hebben gevonden. Wat denken jullie?
Klinkt goed, toch?
51000 km zegt niks, zeker als ie goed onderhouden is en er fatsoenlijk mee omgegaan is.
klinkt goed en als je twijfelt laat er een goede/echte brommert-monteur vooraf naar kijken om je twijfel weg te halen? Investeer dan een uurtje werkloon. Investeer trouwens ook in goede kleding voor Ms, leer doet ut goed um strakke vutjes trouwens :mrgreen: ut oog wil ook wat :yes6rs: ;)
Dat koppel is mijn brommert monteur met wederhelft :mrgreen: En ik moet zeggen dat ik hem
volledig vertrouw :yes6rs:
Voor wat betreft dat leer ben ik volledig met je eens Dwars :twisted:, helaas vind zij dat niet
zo lekker zitten. Komt nog wel hahahaha... Ze heeft zich bij de mannen in Margraten laten
adviseren en al een Magna pak besteld, dat komt ieder moment binnen.
Komt trouwens wel een berg herrie uit dat ding :shock: :worship-cool: Zij heeft er nooit problemen
mee gekregen, maar zouden we nu eens echt een paar dagen richting duitsland of zo gaan
dan denk ik dat ik de orginele uitlaat er toch even opzet.
Hoe zit dat nu met die uitlaten in Duitsland? Waren ze daar nu soepeler mee geworden (heeft
Herr Tod hier geloof ik een keer geroepen) of kun je daar toch nog en fikse boete voor krijgen?
Ik denk dat hij nu nog menig Duc laat blozen :twisted:
Duitsland, heel simpel> niet standaard of zonder E keur (en dus ook rijden zonder DB-killers) is brommert "staan" laten en boete als de polizWei je bij de cohones heeft. Punt. Hier in NL meten ze de db's en kan je dus mazzelen met een "open" uitlaat.
Nietwaar Dwars
In D is het betalen en doorrijden tegenwoordig. Of je moet ook nog wat andere zaken hebben uitgevreten.
Citaat van: Joep op 11 april, 2010, 20:51:28
Nietwaar Dwars
In D is het betalen en doorrijden tegenwoordig. Of je moet ook nog wat andere zaken hebben uitgevreten.
Dat heb ik dus ook gehoord... Enig idee hoeveel je moet betalen?
Wat ik me meen te herinneren was dat ook niet zo gek veel.
Citaat van: Joep op 11 april, 2010, 20:51:28
Nietwaar Dwars
In D is het betalen en doorrijden tegenwoordig.
Dan kan het natuurlijk wel zo zijn dat je op één rit in D veel bekeuringen krijgt voor het zelfde feit, te veel lawaai en geen E keur.
Of krijg je ook maar één bekeuring als je op meerdere plaatsen bijvoorbeeld door rood rijdt. ?
Citaat van: Joep op 11 april, 2010, 20:51:28
Nietwaar Dwars
In D is het betalen en doorrijden tegenwoordig. Of je moet ook nog wat andere zaken hebben uitgevreten.
Be my guest en probeer het gerust uit. Ik zou het risico niet willen lopen, wrom zou je ook? :? Duitsers zijn dan toch wat 4kanter dan Hollanders op het scherpst van de snede :yes6rs:
Precies om deze reden blijf ik met mijn motor weg uit Duitsland.
Alhoewel ik recentelijk heb begrepen dat mijn dempers met DB-killers weldegelijk E-keur hebben. Het staat alleen niet erin gegraveerd dus ik kan het niet aantonen. Verder is denk ik ook de dempingswol ondertussen verbrand dus ook de DB-killers dempen niet veel extra.
Als ik een keer mee wil Bratwurst scoren dan pak ik wel de brommer van het vrouwtje.
Citaat van: SuzukiLimburg op 12 april, 2010, 08:59:58
Precies om deze reden blijf ik met mijn motor weg uit Duitsland.
Alhoewel ik recentelijk heb begrepen dat mijn dempers met DB-killers weldegelijk E-keur hebben. Het staat alleen niet erin gegraveerd dus ik kan het niet aantonen. Verder is denk ik ook de dempingswol ondertussen verbrand dus ook de DB-killers dempen niet veel extra.
Als ik een keer mee wil Bratwurst scoren dan pak ik wel de brommer van het vrouwtje.
een mailtje sturen naar de maker van de pijp en een e keur certificaat aanvragen is ook al genoeg
Ik heb bij mijn pijpen een certificaat gekregen en daar staan de serienummers van de pijpen op.
Neem aan dat ze dat dan ook nodig hebben.
Wat betreft de motor.... Just do it! :lol:
pijpen met certificaat :naughty:
:rofl:
Whahaha...kwaliteit gegarandeerd!!
Ja ja, je weet het toch wel hoop ik, zonder pijpen goedkoper. :mrgreen:
daar is de polizwei het niet altijd mee eens :shock:
you dirty mind :twisted:
Citaat van: Yvil op 11 april, 2010, 21:13:29
Citaat van: Joep op 11 april, 2010, 20:51:28
Nietwaar Dwars
In D is het betalen en doorrijden tegenwoordig. Of je moet ook nog wat andere zaken hebben uitgevreten.
Dat heb ik dus ook gehoord... Enig idee hoeveel je moet betalen?
Wat ik me meen te herinneren was dat ook niet zo gek veel.
Pin me er niet op vast maar ik meen €25,- Met dat bedrag kom je in NL niet weg. En een open pijp betekend niet klats boem paaf een bon als ze je aan de kant zetten. Zo als gezegd ligt er aan wat/waar/hoe je rijd ;)
Maar goed, lage modellen voor MS Yvil
Zo, we zijn sinds gisteren terug van een heerlijk weekje Frankrijk met een camper en ik heb
meteen even gebeld met de SV650 eigenaar. Na een uurtje erop rond te hebben getuft,
menig fietser te hebben ontweken en nog net op tijd geremd te hebben voor meneer agent
heb ik die beste jongen zijn hand geschud. Onderstaande motor zal binnenkort de onze zijn.
(http://img408.imageshack.us/img408/1151/dsc00476forum.jpg)
(http://img689.imageshack.us/img689/7682/dsc00473forum.jpg)
(http://img408.imageshack.us/img408/1338/dsc00472forum.jpg)
Wat een lol kun je op zo'n ding hebben zeg!! :shock: Die gaat zeer lekker door de bochten en komt
niks te kort met het uit accelereren!! Echt leuk speelgoed!! Ik hoop dat ik er vaker op mag rijden
van Ms Yvil :mrgreen:
Dat zijn leuke motoren een vriend van me heeft ook een 650 Naked en zijn meisie rijdt ook op hetzelfde model.
Die rijden lekker door! :lol:
prima fiets en twin :thumbsup:
Hoppa...V-twin rules!
Heeft veel weg van mijn TL1000S
Sjiek! Ik heb eens op het nieuwe model SV 650 gereden, helemaal geweldig. Kijk maar uit dat die je niet langs gaat :mrgreen:
Citaat van: SuzukiLimburg op 25 april, 2010, 21:40:48
Hoppa...V-twin rules!
:yes6rs:
tenminste ene in het yvil-hoes die met het hart koopt :mrgreen: :worship-cool:
snel zelf aanmelden meadje @ MFL :cool:
Citaat van: Dwars® op 26 april, 2010, 07:07:39
snel zelf aanmelden meadje @ MFL :cool:
Wij willen Saskia !!! :yes6rs:
Citaat van: QuattroFrits op 26 april, 2010, 17:08:37
Wij willen Saskia !!! :yes6rs:
Zeg!! :shock: Zullen we het wel netjes houden.
Laat ik haar eerst maar eens vragen of ze überhaupt wel lid wil
worden van het forum. Dan mag he de rest zelf proberen :schater:
:twisted: :mrgreen: ;)
Citaat van: Yvil op 26 april, 2010, 17:27:39
Laat ik haar eerst maar eens vragen of ze überhaupt wel lid wil
worden van het forum. :twisted: :mrgreen: ;)
Ze hoeft echt geen lid te worden (ik wist niet dat het forum leden had :oops: ) , registreren en zelf op het forum komen is genoeg. :yes6rs:
:oops: Blijkt na even doorspitten dat we toch leden hebben. :oops:
Dus Saskia, gewoon registreren en lid worden. :mrgreen:
En op het forum komen a.u.b. :lol:
Citaat van: Yvil op 26 april, 2010, 17:27:39
Citaat van: QuattroFrits op 26 april, 2010, 17:08:37
Wij willen Saskia !!! :yes6rs:
Zeg!! :shock: Zullen we het wel netjes houden.
Laat ik haar eerst maar eens vragen of ze überhaupt wel lid wil
worden van het forum. Dan mag he de rest zelf proberen :schater:
:twisted: :mrgreen: ;)
altijd die yvil is ook niet alles ;)
eer moeten meer vrouwen op het forum komen
trouwens dat laat me er aan denken :twisted:beste Timeeh heb jij ook niet een motorrijdende vriendin die zich ook eens moet aanmelden op het forum
Haha die heeft daar geen zin in. :D
Ze zit vaker naast me en leest mee! :lol:
Dan moeten we dus oppassen emt wat we zeggen :-X
Nee hoor! :D
Dan scroll ik wel even door! :lol:
die MsTimeeh is nie zo groot van stuk, maar kan wel wat hebben schat ik zo ff in (moet wel als je met Timeeh op de bank zit :mrgreen:)
;)
Goed ingeschat! :lol:
Eyz yvil,
Motor ziet er zeer strak uit en zal zeker iets voor ms.yvil :P zijn, mij persoonlijk mag dat kleine onderkuipje er wel op :P
Als ik haar er over hoor praten zal het er goed gaan bevallen, koppel van zo'n ding is zeker goed. de pk'tjes zijn alleen voor je topsnelheid (werd mij uitgelegd) dus dan doe mij maar veel Nm :P
Hopelijk haalt ze het snel dan kunnen we eens gaan rijden (na 21 mei dan heb ik pas volledig rijbewijs (wat suckt 25kw...))
Eyz greetings en kan niet wachten om 'm real-life te zien.