altijd een stoere moto 8) gevonden de Cagiva Elephant 900ie Lucky Explorer (yep met Duc blok dus) :wink:
(http://people.su.se/~wilke/dvm/cagivalu.jpg)
Noem jouw klassieker(s) ? :worship-cool:
heel apart en zeldzaam ( zag er laatst een bij 'n tankstation in sittard) 'n rooie (http://www.saar-enduro.de/assets/images/QUOTA.jpg)
de da voor de Suzukipiloten hiero de Gt 750 8)
(geloof waterbuffel bijgenaamd) toen ik een jochie was (ja heel lang geleden :cry: ) had een man uit de buurt zo'n ding :shock: wat een leven maakte zo'n GT :twisted:
(http://img318.imageshack.us/img318/6880/gt75073kesmall1ek.jpg)
nog ene dan voor de kawafielen :wink: de Z1300
(http://www.mc-nett.no/kawasaki/kawasaki-xx/kawasaki-z-1300-3.jpg)
Citaat van: "Dwars"nog ene dan voor de kawafielen :wink: de Z1300
(http://www.mc-nett.no/kawasaki/kawasaki-xx/kawasaki-z-1300-3.jpg)
Dit is/was/is het nog steeds (het) helemaal!!
Zelfs al eens in 12 cilinder versie gezien (en gehoord!)
Foto's staan jammer genoeg op papier...damn!
Geweld-ig! :worship-cool:
Citaat van: "Dwars"(http://img318.imageshack.us/img318/6880/gt75073kesmall1ek.jpg)
(http://banditforum.soco.net/phpBB2/images/smiles/blob.gif) (http://banditforum.soco.net/phpBB2/images/smiles/boobs.gif) (http://banditforum.soco.net/phpBB2/images/smiles/riding.gif) (http://banditforum.soco.net/phpBB2/images/smiles/band.gif) (http://banditforum.soco.net/phpBB2/images/smiles/tongue.gif) (http://banditforum.soco.net/phpBB2/images/smiles/notworthy.gif) (http://banditforum.soco.net/phpBB2/images/smiles/headbang.gif)
:laughing49so:
(http://img445.imageshack.us/img445/571/ducati900ss1nr.jpg)
DUCATI 900 SS 1977
(http://img445.imageshack.us/img445/7981/sfc7503zl.jpg)
LAVERDA 750 SFC
Dream on Motzy 8)
(http://img434.imageshack.us/img434/6579/mvagusta750s19751ke.jpg)
De Honda cbx, ook een 6 zeslinder :wink:
(http://www.digitalartclassics.com/motorcycles/images/honda/honda_13.jpg)
de CX Turbo (vlgs mij de 1e turbo produktiemachine)
(http://www.a1cycleparts.com/images/CX500T%20R-S%20VIEW.jpg)
of was deze nou de 1e Turbo?? :? de Kawasaki GPZ750 Turbo
(http://www.westcoast-salvage.com/Used_Parts/Pre_85_Parts/Jurassic_Parts__Kawasaki_/gpz750turbo.jpg)
De oervader aller of-roads 8) de XT500 van Yamaha
(http://agrisoft-systems.de/kawasaki/images/my_other_bikes/images/5b_XT500_1.jpg)
Moto Morini 500 Turbo
'Morini heeft z'n uiterste best gedaan om uit te leggen dat al in 1976 begonnen werd met de ontwikkeling van de turbo en het is goed mogelijk dat als de fabriek een paar jaar geleden een Europese producent over had kunnen halen om een bruikbare kleine turbolader te ontwikkelen, dan hadden ze waarschijnlijk de allereerste serie turbo-motorfiets in de showrooms gehad.'
(http://www.motomoriniclub.nl/turbo11.jpg)
(http://www.motomoriniclub.nl/turbo6.jpg)
Wie geilt er op tellertjes en metertjes? :thatsgay:
(http://www.motomoriniclub.nl/turbo4.jpg)
En de Yamaha XJ 650 Turbo
(http://www.bikez.com/bike/18460/index.jpg)
De Suzuki XN85
(http://www.suzukicycles.org/photos/suzuki-history/1982/1982_XN85_Turbo_450.jpg)
(http://www.mcpoolen.se/images/mc/84/suzuki/xn85-turbo/silver-hub.gif)
en van al die oerlelijke hokken is de soezoek toch weer t mooiste he 8)
die honda turbo ketel stond laatst trouwens in margraten....
Die Honda staat al maanden in Margraten en inderdaad, ik wilde het al niet zeggen, maar de Suzuki is het mooiste :lol:
Citaat van: "Herr Tod"ik wilde het al niet zeggen, maar de Suzuki is het mooiste :lol:
blinde :shock:
(http://www.thanc.de/Motorcycles70s/Van%20Veen%20OCR%201000%20a.jpg)
'n van veentje 8)
hier nog een (http://www.micapeak.com/DPG/morbidelli/morbidelli.jpg)
geen meter gereden en al een klassieker :roll:
Ik heb een zwak voor de VFR 400. Waarom? Ik weet het echt niet.
(http://www.copywriting.de/vfr2.jpg)
Citaat van: "Dwars"De oervader aller of-roads 8) de XT500 van Yamaha
(http://agrisoft-systems.de/kawasaki/images/my_other_bikes/images/5b_XT500_1.jpg)
Dit was mijn eerste motor, exact dezelfde, destijds verkocht voor 1500 gld
(stom, stom stom....)
heb zo'n kreng een proberen aan te trappen en liep daarna 1 week scheef :oops: ja doe ik wel ff :banghead4rv:
Ziehier, mijn eerste brik, de Soes GT 500.
Hij moest met de kickstarter gestart worden, had een frame van kouwgum en rookte erger dan een crematorium..........
Maar je kon er een Honda CB500 behoorlijk mee voor lul zetten :mrgreen:
En daar gaat het om als je 19 bent he ............. :wink:
Na verloop van tijd begonnen de ontstekings spoelen slechter te worden, met als gevolg dat ' ie aangeduwd moest worden.
Dat ging goed totdat het kreng op een slechte dag iets te bruusk aansprong, ik de controle verloor (en op m'n bek belandde) en die sjink ergens in een grasperk tot stilstand kwam ......... :oops:
Toch heb ik veel lol met dat ding gehad!
(http://www.suzukicycles.org/photos/GT/GT500-brochures/1977_GT500A_sales2_1140.jpg)
toch 44 pk dat ding... die moet je eigenlijk niet aanrennen nee :D
Orgineel was het de Royal Enfield uit GB; tegenwoordig Enfield Bullet uit India :wink:
(http://www.egli-racing.ch/images/bullet_classictourer.JPG)
mijn 1e all-road de XTZ 600, met zowel E als kickstart 8)
(http://www2.uol.com.br/bestcars/carros/motos/yamaha/antigas/xt600-tenere-estrang-6.jpg)
ook een klassieker de 1e echte toerbuffel BMW R 100 rt :wink: waarschijnlijk 1 vd meest verkochte motoren van bmw ooit :? (ook in vele overheidsuitvoeringen)
(http://www.motorrad-bild.de/images_textbildarchiv/marken/bmw/klassiker/bmw_story/bmw_r100rt_1981.jpg)
de Yamaha GTS 1000, ook een aparte verschijning :wink:
(http://ladj.com/gtsrally/gts.gif)
Citaat van: "Dwars"de Yamaha GTS 1000, ook een aparte verschijning :wink:
(http://ladj.com/gtsrally/gts.gif)
hoort deze ook bij de klasiekers ???
imo is die van mij ook al een klasieker..
Yamaha FZ750
(http://img243.imageshack.us/img243/5948/fz750ra2lq.jpg)
Japan 1985-1986
U.S. 1985-1988
Europe 1985-1994
http://www.fz750.net/index.asp
Denk dat alle bikes die tochwel apart qua vormgeving of techniek (zoals de GTS) tot de klassiekers gerekend mogen worden :wink: en als jij jouw FZ ook als zodoende wilt bestempelen vind ik allang prima 8)
@ MFL denken we toch niet in hokjes 8)
nog een paar kawa-klasiekers
(http://www.2tausend1.de/motors/normal/Kawasaki-ZL900-Eliminator-1986.jpg)
(http://www.2tausend1.de/motors/normal/Kawasaki-Z1-R-1977.jpg)
klassiekers?
De "normale" Z900 en de Z1000, ja......... maar die eliminator ? :?
denk dat die Eliminator 900 wellicht de eerste (iig een vd eerste ) tsjopper uit Japan was :wink:
een van mijn favoriete Soeskes:
(http://www.suzukicycles.org/photos/suzuki-history/1985/1985_RG500gamma_450.jpg)
RG 500 Gamma 1985
Overall Length: 2 100 mm (82.7 in)
Overall Width: 695 mm (27.4 in)
Overall Height: 1 185 mm (46.7 in)
Seat Height: 770 mm (30.3 in)
Wheelbase: 1 425 mm (56.1 in)
Ground Clearance: 120 mm (4.7 in)
Dry Weight: 156 kg (343 lbs)
Engine type: Water-cooled 498 cc two-stroke square-4. 95 hp (69.3 kW)/ 9.500 rpm, 71,3 Nm (7.3 kg-m)/ 8.000 rpm.
(http://www.suzukicycles.org/photos/suzuki-history/1985/1985_RG500_450.jpg)
(http://www.suzukicycles.org/photos/RG/RG500/1985_RG500_broch04_450.jpg)
2takjes??
jeugdsentiment?? :wink:
Citaat van: "Dwars"denk dat die Eliminator 900 wellicht de eerste (iig een vd eerste ) tsjopper uit Japan was :wink:
Eliminator was geen choper maar Kawas antwoord op V-Max :wink:
Ik denk dat eerste chopper oet Japon was deze(1979) :shock:
(http://img425.imageshack.us/img425/4687/modell004ln.jpg)
Citaat van: "Dwars"2takjes??
jeugdsentiment?? :wink:
Yep!
ik blijf nog altijd een zwak voor 2 taktjes houden! 8)
Citaat van: "Busaberke"Citaat van: "Dwars"2takjes??
jeugdsentiment?? :wink:
Yep!
ik blijf nog altijd een zwak voor 2 taktjes houden! 8)
mooi spul he.
heb ooit heel lang geleden een een ritje gemaakt met zo'n RG500Gamma.
zeven kleuren str...
Ik zeg toch
Je ken niet zonder Gamma :D :D
Citaat van: "Busaberke"Yep!
ik blijf nog altijd een zwak voor 2 taktjes houden! 8)
:stupid: :thumbsup:
nog geen 10 jaar oud, maar nu al een klassieker:
de mega-vette V-due:
(http://www.billtaborn.sportbikeworld.com/images/1999_bimota_v-due.jpg)
als we dan toch Italiaanse schoonheid tonen; :? dan hoort deze er zeker bij :yes6rs: mss dat de ducatisten kunnen vertellen welk type dit is ?? :? (piccie is van Essen motorshow)
(http://img353.imageshack.us/img353/5407/fotox7x3u6vo4pr.jpg)
Citaat van: "Motzippaldy"Citaat van: "Dwars"denk dat die Eliminator 900 wellicht de eerste (iig een vd eerste ) tsjopper uit Japan was :wink:
Eliminator was geen choper maar Kawas antwoord op V-Max :wink:
Ik denk dat eerste chopper oet Japon was deze(1979) :shock:
(http://img425.imageshack.us/img425/4687/modell004ln.jpg)
Later zijn er nog wat uitgebracht..waaronder een eliminator 600
Toevallig had ik vandaag een gesprek met iemand van bij de Gemeente Kerkrade, die had er zo een uit 1995..., mooi in het geel..zal eens vragen voor een piccie..
Citaat van: "Dwars"als we dan toch Italiaanse schoonheid tonen; :? dan hoort deze er zeker bij :yes6rs: mss dat de ducatisten kunnen vertellen welk type dit is ?? :? (piccie is van Essen motorshow)
(http://img353.imageshack.us/img353/5407/fotox7x3u6vo4pr.jpg)
Dat is geen klassieker maar splinter nieuwe model :roll:
Allen motorblok en frame zijn klassiekers :wink:
Citaat van: "Motzippaldy"Citaat van: "Dwars"als we dan toch Italiaanse schoonheid tonen; :? dan hoort deze er zeker bij :yes6rs: mss dat de ducatisten kunnen vertellen welk type dit is ?? :? (piccie is van Essen motorshow)
(http://img353.imageshack.us/img353/5407/fotox7x3u6vo4pr.jpg)
Dat is geen klassieker maar splinter nieuwe model :roll:
Allen motorblok en frame zijn klassiekers :wink:
:? :? :? valt me tegen van Dwars.
iig Ducati heeft nog twee van deze nieuwe klassiekers
Benelli de Sei serie
hier de 900
(http://www.raptorsandrockets.com/images/Benelli-sei9000-84_e_edited.jpeg)
en de 750 (die was volgens mij eerder?? :? ) let op de 6 uitlaten 8)
(http://www.raptorsandrockets.com/images/benelli-sei750_edited.jpeg)
een echte ouwe :wink: de HD Liberator ( ik meen 750 cc?? 3 versnellingen aan de tank: koppeling links met de voet te bedienen)
(http://www.motorweb.nl/imagesads/3198.jpg)
Jammer dat de lederen geweerholster ontbreekt rechtsvoor op het spatbord, net niet origineel !
(http://img209.imageshack.us/img209/2760/04070615347mu.jpg)
zoiets (kawasaki) kom je in kelder bij de mensen thuis tegen...leuke hooby had deze meneer, had nog meer motoren in onderdelen daar liggen. Deze is iig een oldtimer, ik weet er verde niks over maar wilde het toch hier plaatsen
deze kwam ik nog tegen bij onze vakansiekiekjes van dit jaar :wink: moto, scooter of brommert, vlgs mij 100cc?? ? :? iig een klassieker in staat van nieuw :yes6rs: zelfs het helmpje met bril paste erbij 8)
(http://img142.imageshack.us/img142/2261/vakantie2006italie224smallaz5.jpg)
van Veen's OCR1000 met wankelmotor (foto 1978)
(http://img132.imageshack.us/img132/8950/vanveenocr10001978yh9.jpg)
Hier....dit is nog eens een klassieker :shock:
(http://img243.imageshack.us/img243/3982/scannen0003600x388pb8.jpg)
(http://img243.imageshack.us/img243/1381/scannen0004600x388yj9.jpg)
Zit ik vandaag op me knieen in de tuin te buttele..komt er een motor door de straat gereden...ik kijken en zie een oudje op een oudje :lol:
Rood/wit met 888 erop, maar heb merk niet kunnen zien...was volgens het geluid wel Ducatie of vergis ik me hierin...klonk ook zo..
vond het wel een geinig ding...wie weet daar meer over te vertellen ?
Citaat van: "FZ_Ron"Zit ik vandaag op me knieen in de tuin te buttele..komt er een motor door de straat gereden...ik kijken en zie een oudje op een oudje :lol:
Rood/wit met 888 erop, maar heb merk niet kunnen zien...was volgens het geluid wel Ducatie of vergis ik me hierin...klonk ook zo..
vond het wel een geinig ding...wie weet daar meer over te vertellen ?
Dacht toch echt dat het om een klasieke ging maar valt nog mee...1994 is het bouwjaar van deze machiene..
General information
Model: Ducati 888 SP 0 Strada
Year: 1994
Displacement: 851.00 ccm (51.93 cubic inches)
Engine type: V2
Stroke: 4
Power: 110.00 HP (80.3 kW)) @ 9000 RPM
Valves per cylinder: 4
Gearbox: 6-speed
Physical measures
Dry weight: 210.0 kg (463.0 pounds)
Seat height: 805 mm (31.7 inches) If adjustable, lowest setting.
Chassis and dimensions
Front brakes: Dual disc
Rear brakes: Single disc
Speed and acceleration
Power/weight ratio: 0.5238 HP/kg
Other specifications
Fuel capacity: 19.00 litres (5.02 gallons)
Reserve fuel capacity: 5.00 litres (1.32 gallons)
anyway...ik had me vergist hierin....soms ziet een motor er ouderwetser uit dan dat ie werkelijk is..
de 888
(http://www.supershowevents.com/collection/moj4pics/moj4-duc-888-1.gif)
volgens mij de opvolger vd straatversie vd 851superbike (collega van Desmo en mijzelf heeft zo'n echte 851 (en dat ding maakt een pokkeherrie :shock: )
(http://www.cowin-tech.com/Bob/Photos/Ducati2.jpg)
Citaat van: "Dwars"de 888
volgens mij de opvolger vd straatversie vd 851superbike (collega van Desmo en mijzelf heeft zo'n echte 851 (en dat ding maakt een pokkeherrie :shock: )
Heeft ie ook van die oud-blonde haren? (witte dus)
:fuckyou: nee dus :wink: Dwars is uniek :yes6rs: :angel:
maico, foto uit 1977 denk ik, mijn eerste "echte" cross brommert (met mijn broertje erop)
en mijn eerste eigen suzie 380gt , jezus, wat was ik trots.
(http://img247.imageshack.us/img247/5421/afbeelding002ep7.jpg)
greetz, henry
niet te vergeten de CB1100R 8) de Uber-Bol do'r :!:
(http://img248.imageshack.us/img248/2841/hondacb1100rfact050fo8.jpg) (http://imageshack.us)
(http://img192.imageshack.us/img192/4683/hondacb1100rfact220hg9.jpg) (http://imageshack.us)
Machtig scheurijzer Ducati F1 bj 1987
(http://www.ducati-tt.de/23Bilder_nicebikes/F1_Eric_3.JPG)
Citaat van: "oldman"maico, foto uit 1977 denk ik, mijn eerste "echte" cross brommert (met mijn broertje erop)
en mijn eerste eigen suzie 380gt , jezus, wat was ik trots.
greetz, henry
maf man, ik heb ook een Maico gehad een mc 490 bj 82 dat ding ging als de brandweer
(http://www.maicomadness.com/photos/81_490peek.jpg)
de BRITTEN V1000 8) ontworpen en gebouwd door de nieuw-zeelander John Britten. Die helaas 3 jaar na het ontwerp overleed :?
BRITTEN FILMKE, comments Kenny Roberts (http://www.youtube.com/watch?v=5HhGQJ2hn8Y)
(http://www.motorcyclespecs.co.za/Gallery/Britten%20V1000-1995.jpg)
Citaat van: "Dwars"de BRITTEN V1000 8) ontworpen en gebouwd door de nieuw-zeelander John Britten. Die helaas 3 jaar na het ontwerp overleed :?
BRITTEN FILMKE, comments Kenny Roberts (http://www.youtube.com/watch?v=5HhGQJ2hn8Y)
(http://www.motorcyclespecs.co.za/Gallery/Britten%20V1000-1995.jpg)
Prachtig..
één man die vanuit zijn eigen visie niet alleen droomde om zijn eigen fiets te bouwen maar die dat daadwerkelijk ook deed! bovendien werd die fiets in de "diverse twinklasse's een zeer serieuze bedreiging voor de factory ducati's.
zeer veel respect voor zo iemand..jammer dat ie zijn project nooit heeft kunnen vervolmaken
hier nog een echte klassieker, de GUZZI V8
(http://img113.imageshack.us/img113/4122/mg20v83qw1.jpg) (http://imageshack.us)
filmpje met WOW-geluid http://www.youtube.com/watch?v=rdxI3faucvM :yes6rs: :worship-cool:
interview met de vader van de Guzzi V8 :cool:
http://www.mgcn.nl/dameijer/html/v8interview.htm
de Honda VF1000R :cool:
(http://pages.cs.wisc.edu/~john/vfr/specs/pics/86-vf1000r.jpg)
Filmke http://www.youtube.com/watch?v=J3YpiBf3DDA
was de interceptor (met zijn 16"voorwiel en 17"achterwiel) daar nou een (amerikaanse) afgeleide van?? :?
(http://img98.imageshack.us/img98/1289/honda252binterceptor252qp7.jpg) (http://imageshack.us)
VFR750R ook wel de RC30 genaamd (dacht ik?) :cool:
(http://img79.imageshack.us/img79/2552/hondavfr750rtd1.jpg) (http://imageshack.us)
filmpje http://www.youtube.com/watch?v=iO9YVYg4FyU :worship-cool:
Citaat van: Dwars® op 13 april, 2008, 07:12:39
was de interceptor (met zijn 16"voorwiel en 17"achterwiel) daar nou een (amerikaanse) afgeleide van?? :?
(http://img98.imageshack.us/img98/1289/honda252binterceptor252qp7.jpg) (http://imageshack.us)
Nope geen afgeleide direct.
VF750F hebben ze mee geraced in de AMA onder andere.
VF1000F is gewoon een stapje meer, werdt niet mee geracet
De VF1000R was weer bedoeld voor onder andere enduranceracen.
Als ik het eens precies moet opschrijven lees ik het wel ;)
Hey Joep,
Weet je ook het verhaal achter de VFR750R (RC30)?
Ik rij namelijk zelf de RC36 en weet dat de RC30 niet te betalen is.
Waarom is dat zo en wat is de geschiedenis hier dus een beetje achter?
Ben benieuwd :yes6rs: