Motor Forum Limburg

Algemeen => Algemene motorpraat => Topic gestart door: DeWitte op 21 november, 2005, 13:55:34

Titel: Motor invoeren
Bericht door: DeWitte op 21 november, 2005, 13:55:34
iemand ervaring met het invoeren van een Motor? 2e vraag liggen de prijzen lager in Duitsland of Belgie??

shoot; alle info is welkom :wink:
Titel: Motor invoeren
Bericht door: standuc op 21 november, 2005, 14:15:41
Eerste vraag: Ja :yes6rs:

Tweede vraag: Ja :yes6rs:

Mijn Ducje is ingevoerd uit Duitsland en lag na invoer ongeveer 5500 oude guldens onder de prijs in Nederland.
Titel: Motor invoeren
Bericht door: Busaberke op 21 november, 2005, 14:41:01
Belangrijk:

een in te voeren motor dient ongeacht de leeftijd meer dan 6500 km gereden (of op de klok  :wink: ) te hebben.
Anders istie belastingtechnisch "nieuw" met de volle mep BPM tot gevolg!
Titel: Motor invoeren
Bericht door: standuc op 21 november, 2005, 15:39:03
Klopt helemaal Busaberke, :yes6rs:

Om dat te omzeilen heb ik destijds een teller van een vriend erop gezet.
Mijn Ducje had slechts 2500 km gelopen toe ik hem invoerde. :worship-cool:

Het is een kwestie van papieren invullen, naar de keuring gaan en vervolgens de BPM gaan betalen.
Thats it................ :thumbsup:

7 dagen later had ik het kenteken in huis.
Titel: Motor invoeren
Bericht door: Herr Tod op 21 november, 2005, 16:36:00
Ik heb mijn motor ook ingevoerd. De dagwaarde was hier 500 euro (ongeveer 35%) hoger dan de prijs waarvoor ik hem had gekocht :lol: Na een dikke 2 weken kon ik rijden :D
Titel: Motor invoeren
Bericht door: Bakkertjedeeg op 21 november, 2005, 18:37:32
Ik heb nu 2 motoren uit Duitsland geimporteerd. Bij jonge motoren loont het zich absoluut. Hoe ouder de motor hoe meer het verschil wegebt van het BPM voordeel. Duitsers zijn veel grundlicher met hun motor. Bijkomend voordeel van een duitser is dat op de fahrzeugbrief het aantal vorige eigenaren staat. Als je een jonge fiets hebt met veel eigenaren, weet je dat het niet goed zit.
Titel: Motor invoeren
Bericht door: DeWitte op 21 november, 2005, 18:58:06
heeft er ook iemand ervaring met invoeren vanuit Belgie??  :? de eisen zullen wel gelijk zijn voor de rdw; doel meer op prijsverschillen.....
Titel: Motor invoeren
Bericht door: Bakkertjedeeg op 21 november, 2005, 19:10:59
Citaat van: "Dwars"heeft er ook iemand ervaring met invoeren vanuit Belgie??  :? de eisen zullen wel gelijk zijn voor de rdw; doel meer op prijsverschillen.....

Prijs in Belgie is doorgaans hoger, terwijl deze in feite hetzelfde moet zijn als in Duistland. Voor mij geen belg gevoelsmatig...
Titel: Motor invoeren
Bericht door: WhomBom op 21 november, 2005, 22:12:48
invoeren is echt n aanrader....

        mijn '95 gs met 10.000 km gelopen kostte in DL 1850 € (dacht ik)
mn broer's '94 gs met 25.000 km gelopen kostte in NL 2500 € (zoiets)

je moet er alleen de kosten van eventueel transport ( als je t zelf doet spriet enz.) keuren, kenteken maken enz. nog even bijtellen.

kom je toch op n 400 euro voordeel uit, voor n fiets die en jonger is, en minder gelopen heeft  :idea:
Titel: Motor invoeren
Bericht door: DeWitte op 22 november, 2005, 14:32:35
is het van belang dat de originele papieren (kentekenbewijs) en factuur bij de motor zitten??? :?
Titel: Motor invoeren
Bericht door: Joepie1958 op 22 november, 2005, 17:25:17
Fahrzeugbrief en certifcaat van overeenstemming moeten erbij zijn, verder kun je van internet wel een mooi koopcontractje down-loaden, vooral belangrijk als je particulier koopt. :lol:
Titel: Motor invoeren
Bericht door: Bakkertjedeeg op 22 november, 2005, 19:21:59
Citaat van: "Joepie1958"Fahrzeugbrief en certifcaat van overeenstemming moeten erbij zijn, verder kun je van internet wel een mooi koopcontractje down-loaden, vooral belangrijk als je particulier koopt. :lol:

In duitsland staan ze erop, dat je een koopcontract tekent. Is daar heel gebruikelijk. Fahrzeugbrief is idd noordzakelijk iets. Vaak zit het cvo certificaat er niet bij. Dit kan je dan opvragen bij de Duitse importeur. Geeft deze niet thuis, dan kan je altijd nog terecht bij TUV Hannover in Lelystad. Het enige nadeel aan bij het invoeren is de tijd die je er mee kwijt bent. Voor de rest heeft het alleen maar voordelen imo. Goedkoop, staat van de motor, aantal eigenaren bekend, tuv, etc etc.
Titel: Motor invoeren
Bericht door: DeWitte op 20 december, 2005, 18:25:46
zou onderstaande ook voor motoren gelden?? bron RDW: er wordt geen woord over motoren gerept :? as ik tijd krijg eens een belletje tegenaan gooien :wink:

CiteerNieuwe procedure EU-import

Voordelige 2-in-1-service RDW
Verkeersminister Peijs is op donderdag 15 december akkoord gegaan met de nieuwe procedure voor EU-import. Als u vanaf 1 januari 2006 uit een EU-land een gebruikte personenauto met buitenlands kentekenbewijs importeert en een Nederlands kentekenbewijs (deel 1A en 1B) wilt krijgen, hoeft u alleen nog maar voor de verificatie van de voertuiggegevens naar een RDW-keuringsstation. Een technische keuring is niet meer nodig.
Als alle gegevens kloppen, wordt uw auto opgenomen in het kentekenregister en ontvangt u binnen drie werkdagen het Nederlandse kentekenbewijs in huis.

Kentekenbewijs én APK
Is uw auto drie jaar of ouder, dan moet deze ook over een geldige APK beschikken. Daarvoor introduceert de RDW nu een snelle 2-in-1-service: samen met de controle van de voertuiggegevens, keurt de RDW ook uw auto voor de APK. Dat biedt aantrekkelijke voordelen:

• Tijdbesparing: u hoeft uw auto niet nog eens naar een erkend APK-bedrijf te brengen
• De 2-in-1-service duurt minder dan 1 uur
• In deze 2-in-1-service kost de APK u € 29,50 (incl. BTW)
• APK-keuring door een onafhankelijke instantie: de RDW

De kosten voor de verificatie van de voertuiggegevens, opname in het kentekenregister en afgifte kentekenbewijs (deel 1A en 1B) bedragen samen € 94,25.

Bel voor een afspraak op één van onze keuringsstations: 0900 07 39 (10 cpm).

Meer informatie
Na ontvangst van het kentekenbewijs, kunt u voor uw kentekenplaten terecht bij een erkende kentekenplaatfabrikant. De APK-keuring bij de RDW is niet verplicht en mag door ieder RDW-erkend APK-bedrijf uitgevoerd worden. Dat is vooral praktisch, als u verwacht dat uw auto voor de APK gerepareerd moet worden. De RDW doet namelijk alleen keuringen.
Titel: Motor invoeren
Bericht door: Busaberke op 20 december, 2005, 19:55:02
Citaat van: "Dwars"zou onderstaande ook voor motoren gelden??

Waarschijnlijk wel.
Motoren worden toch wel vaker gemakshalve "vergeten" , het blijven ambtenaren he!

Invoeren wordt steeds interessanter, nu nog ff de BPM laten vervallen!  :evil:
Titel: Motor invoeren
Bericht door: May Day op 21 december, 2005, 13:28:57
Zal wel mooi zijn he, aangezien er geen apk is op motoren is het alleen nog maar controleren van de gegevens en klaar ben je.
Titel: Motor invoeren
Bericht door: DeWitte op 19 mei, 2007, 17:23:07
dat CVO (certificaat van overeenstemming) hoe heet dat op z'n duits?? en hoe ziet dat uit??

iemand een voorbeeldje??
Titel: Motor invoeren
Bericht door: Hakinnen op 19 mei, 2007, 17:39:46
Citaat van: "Dwars"dat CVO (certificaat van overeenstemming) hoe heet dat op z'n duits?? en hoe ziet dat uit??

iemand een voorbeeldje??

ik ..on nee..dat waren belgen moto's toen..daar heet het gelijkvormigsattest of ziets..heb je niks aan..

tip..

loop ff bij de douane binnen en vraag de precieze bpm na op die datum
vraag vervolgens wat de BPM dan is als je per bijvoorbeeld 1 juni komt.
kan best wat verschil inzitten...
je kunt best laten keuren en pas later je bpm afdragen als het op een later tijdstip goedkoper is.
Titel: Motor invoeren
Bericht door: DeWitte op 19 mei, 2007, 17:52:23
http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/auto/invoeren/Certificaat_van_Overeenstemming.htm

CiteerCertificaat van Overeenstemming (CVO)
Het Certificaat van Overeenstemming is het "geboortebewijs" van het voertuig. Sinds enkele jaren hebben personenauto's, motorfietsen, bromfietsen en driewielige motorrijtuigen die Europees typegoedgekeurd zijn een CVO. Hierop staan alle specificaties van het voertuig.

Met het CVO wordt aangetoond dat het voertuig voldoet aan de gestelde toelatingseisen. Als u bij de invoerkeuring bij de RDW geen CVO meeneemt, dan kan dit in bepaalde gevallen betekenen dat u voor extra kosten komt te staan. Dit is afhankelijk van het land van herkomst van het voertuig.

Ook kan het voorkomen dat bepaalde technische gegevens op het Nederlandse kentekenbewijs ontbreken, met name de trekgewichten. Bij het ontbreken van de trekgewichten mag u met het voertuig geen aanhangwagen trekken.

Wilt u weten of u wel of geen CVO nodig heeft, belt u dan met de klantenservice van de RDW.

maar eeuh  :? hoe heet dat CVO op zijn duits?? na???

edit : bpm kun je berekenen op de de pagina van de VVE.
http://www.vwe.nl/Home/Page/Diensten/calculator_afdracht%20invoer.aspx
NL nieuwprijs invoeren en datum afgifte 1e kentekenbewijs en klaar is kees. In mijn geval 790 pleuro aftikken :wink:
Titel: Motor invoeren
Bericht door: De Generaal op 19 mei, 2007, 18:11:51
http://www.motorfreaks.nl/index.php/report/15/4


Hier staat veel goede info, hopelijk heb je hier iets aan?

http://de.wikipedia.org/wiki/Fahrzeugbrief

Hier staat ook wat info!
Titel: Motor invoeren
Bericht door: DeWitte op 19 mei, 2007, 18:38:15
http://de.wikipedia.org/wiki/Betriebserlaubnis

betrieberlaubnis also  :lol:  jawohl (klinkt streng dat duits wa)
Titel: Motor invoeren
Bericht door: Joepie1958 op 20 mei, 2007, 13:54:37
muss aber nichts kosten, gehoert zum motorrad,.
BMW Nederland wilde er de hoofdprijs voor hebben (ik geloof iets van 60 euro), de man die de motor aan mij verkocht kreeg het gratis bij zijn dealer in Germania. 8)  8)
Titel: Motor invoeren
Bericht door: Cyclebase op 20 mei, 2007, 19:56:22
vorige maand R1 ingevoerd vanuit Belgie, had alleen maar het oude kentekenbewijs van de motor, dus geen CVO.

Hebben ze ook niet naar gevraagd, weet dus niet of ze daar niet (meer) echt op letten of dat ik gewoon geluk gehad heb.
Titel: Motor invoeren
Bericht door: Steefke™ op 21 mei, 2007, 12:05:03
Ik heb vorig jaar ne husk van belgie ingevoerd (uiteindelijk niet laten keuren maar dat had een andere reden). Ik heb toen navraag gedaan volgens de gegevens die ik toen kreeg zou je alleen het orginele kenteken en een factuur/verkoopbevestiging nodig hebben om in te voeren/keuren.
Titel: Motor invoeren
Bericht door: DeWitte op 22 mei, 2007, 09:00:22
met dat eendagskenteken mag je daar de hele dag mee rondkoetschen??
Dus in mijn geval smorgens naar ut werk, 's middags naar de RDW en dan thuis ff de uitlaten weer omwisselen en 's avonds nog een rondje circuit?? bedoel verzekerd is ie wel.

en als de pliessie je aanhoudt zeggen, ik ben verdwaald :rofl:
Titel: Motor invoeren
Bericht door: HD4ever op 22 mei, 2007, 09:26:00
Citaat van: "Dwars"met dat eendagskenteken mag je daar de hele dag mee rondkoetschen??
Dus in mijn geval smorgens naar ut werk, 's middags naar de RDW en dan thuis ff de uitlaten weer omwisselen en 's avonds nog een rondje circuit?? bedoel verzekerd is ie wel.

en als de pliessie je aanhoudt zeggen, ik ben verdwaald :rofl:

Op de site van de RDW staat:

Eéndagskentekenbewijs
Voor de dag van de invoerkeuring door de RDW kunt u, bij het maken van de keuringsafspraak, een (gratis) ééndagskenteken aanvragen. Het ééndagskenteken is alleen in Nederland geldig en wel op de keuringsdag. Het keuringsstation stuurt u het ééndagskenteken met de bevestiging van de keuringsafspraak toe. Het kenteken is bedoeld om met het voertuig van en naar het keuringsstation en het BPM-aangiftepunt te rijden.


Ik denk als jou richtingsgevoel niet deugt en je verdwaald dat niemand daar iets aan kan doen.  :twisted:
Vraag is of je dat risico moet nemen. Raak je namelijk (zonder je schuld) in een ongeval betrokken en is aantoonbaar, dat jij niet rechtstreeks op weg bent naar de keuring, zal de verzekering van de tegenpartij erg moeilijk gaan doen en alles in het werk stellen om jou een oortje proberen aan te naaien.

grtz HD4ever  :wink:
Titel: Motor invoeren
Bericht door: Mounty op 29 mei, 2007, 20:32:13
En waar koop je dan zo'n motor ? via Ebay of zo ? of bij een motorgarage/handelaar aldaar ? Ik wil ook es gaan kijken wat ze voor mij in duitsland hebben staan !! :lol:  en wat daar bij de prijzen zijn...
Kan ik alvast vergelijken als ik volgend jaar wat nieuws wil..(zit er dit jaar niet meer in denk ik...vrouw heb ik keuken beloofd.. :oops: )
Titel: Motor invoeren
Bericht door: DeWitte op 29 mei, 2007, 20:49:32
www.mobile.de  :wink:
Titel: Motor invoeren
Bericht door: Mounty op 29 mei, 2007, 21:26:36
eens ff vlug gekeken...maare..bijna alles op 98PS of 101PS ??
Ook een R1 is daar 98 of 101 PS...moet dus nog wat aan gebeuren..hoe wat waar ??
Titel: Motor invoeren
Bericht door: WhomBom op 29 mei, 2007, 22:29:21
volgens mij zijn de meesten toch gewoon open... had een of ander voordeel, dat begrenzen bij die duitsers... heel veel fietsen met bijvoorbeeld 110 pk zijn dus begrensd op 98... weinig nadeel, schijnbaar meer voordeel. Bij n r1 is het de keuze tussen 98 of 150 pk... is wel veel verschil dus.....
Titel: Motor invoeren
Bericht door: DeWitte op 30 mei, 2007, 07:24:31
het "voordeel" in Duitsland om pcies onder de 100ps te blijven zit um in de verzekeringspremie die exhorbitant hoog is voor fietsen boven de 99ps en hoger :wink:
Titel: Motor invoeren
Bericht door: Mounty op 30 mei, 2007, 16:42:07
dus ook kosten om de motor weer orgineel te maken zonder begrenzing..
ff navragen wat zoiets kost.....voor de XJR1300 zou dit +/- 350 euro kosten om van 95PK naar de volle 106PK te gaan..
Titel: Re: Motor invoeren
Bericht door: DeWitte op 14 november, 2007, 18:08:08
Motoren zonder Europese typegoedkeuring importeren van buiten EU

Het importeren van Amerikaanse en Japanse motoren door particulieren is afgelopen maand een stuk eenvoudiger gemaakt. Het is voortaan namelijk ook mogelijk om motoren zonder Europese typegoedkeuring te importeren uit landen buiten de Europese Unie en de EVA-landen (Noorwegen, IJsland, Zwitserland en Liechtenstein).

Omdat wel vastgesteld moet worden of deze motoren voldoen aan de Europese milieu- en veiligheidseisen, moeten ze gekeurd of getest worden voor ze de weg op mogen. Een particulier die een fabrieksmatig geproduceerde motorfiets wil importeren, kan bij de RDW een keuring aanvragen bij het testcentrum in Lelystad. De keuring van een motorfiets zonder Europese typegoedkeuring kost 552 euro en neemt ongeveer een halve dag in beslag. Voorheen was directe import uit verre landen een stuk lastiger en duurder, omdat speciale testprocedures noodzakelijk waren.

Het is al enige tijd mogelijk fabrieksmatig geproduceerde personenauto's en lichte bedrijfswagens uit landen buiten de EU en EVA-landen direct via de RDW te laten registreren. Sinds april 2006 heeft de RDW bijna 300 van deze auto's gekeurd. De voertuigen kwamen voornamelijk uit de Verenigde Staten, Canada, Japan en soms uit het Midden-Oosten.

Bron: VWE