Wat vinden jullie van deze ?
De NCR Millona R
Ducati 1000 DS Blok
Ohlins vering
999R Remsysteem
Marchesini Magnesium wielen
carbon fiber tank en body
heel veel titanium delen
gewicht 125 KG !!!!!!
Handgemaakt klaar in 60 dagen na bestelling.
oplage 30 stuks wereldwijd
Prijs ?????????? (wie weet het)
OOk verkrijgbaar als Millona Oneshot met nog betere specs en Ducati 1080 DS blok en weegt 120 KG
(http://img417.imageshack.us/img417/9186/ncrmilone6fw.jpg)
(http://img455.imageshack.us/img455/1766/ncrmilone20cf.jpg)
Citaat van: "Desmo-devil"Wat vinden jullie van deze ?
Ducati 1000 DS Blok
Motor uit 21 eeuw die xxxxx€ kost :shutup: met een en blok uit 19 eeuw :banghead4rv:
Doe mij die maar :worship-cool:
(
ook 19 eeuw blok :mrgreen: )
(http://img433.imageshack.us/img433/9366/motoguzzimgs0101l1uv.jpg)
Mhhhh..... kweet nie zitten geen koffers op :!:
en met zo'n slappe ketting kun je helemaal niet rijden :twisted:
Citaat van: "BoxerQ"Mhhhh..... kweet nie zitten geen koffers op :!:
en met zo'n slappe ketting kun je helemaal niet rijden :twisted:
:rofl:
de prijs?
voor de NCR Millona "one shot".....................48000 incl!
CiteerGermany
NCR Center
* Hegemann motoraeder
Grunbacher Str. 63
71384 Großheppach
Direct: +49(0)7151.60.41.676
Fax: +49(0)7151.60.41.679
Email: peter@ducati-hegemann.de
* Ducati Hamburg
Nedderfeld 32
D-22529 Hamburg
Direct: +49.040.66.85.16.94
Fax: +49.040.66.85.16.95
Email: Ducatistorehh@aol.com
su
Holand
NCR Center
* BITUBO RACESERVICE
Email: stefan@bitubo-raceservice.nl
su
Ireland
NCR Point
* Ducati Dublin
25 Oak Road
Business Park Dublin 12
Direct: +353.1.46.03.168
Fax: +353.1.46.03.169
Email: Ducatidublin@ducatidublin.com
su
Italy
NCR Point
* DUCATI ANCONA
via Flaminia, 220
60100 Ancona
Direct: +39.071.88.00.20
Fax: +39.071.88.80.43
Email: direzione@ducatiancona.com
* DUCATI ROMA
via Gregorio VII, 152
00165 Roma
Direct: +39.06.39.38.88.85
Fax: +39.06.39.37.98.60
Email: ducati.roma@ducatistore.com
* LUCIANO MOTO
via Giacomo Bove, 29/31
00154 Roma
Direct: +39.06.57.28.71.73
Fax: +39.06.5713.30.84
* DUCATI PIACENZA
via Emilia Parmense, 144f
29100 Piacenza
Direct: +39.0523.61.53.32
* MOTO TECHNOLOGY
piazza Stazione S. Lorenzo Colli, 9
90146 Palermo
Direct: +39.091.67.11.346
NCR Center
* DUCATI FACTORY SHOP
corso Ducati, 3
40132 Bologna
Direct: +39.051.64.13.343
su
Sweden
NCR Center
* BISCAYA MOTOR RACING AB
Hol 1257
441 93 Alingsås
Direct: +46.0322.63.01.24
Fax: +46.0322.63.01.80
Email: post@biscaya.com
su
Japan
NCR Center
* Moto plan co ltd
4-29 Hirako Asada
470-0124 Nissin Aich
Direct: +81.52.80.65.522
Email: info@motoplan.co.jp
Heb een tijdje zaken gedaan met NCR vwb de titanium componenten voor Ducati (daarom heeft mijn ducske dezelfde titanium clutch cover als de millona R)
NCR is sinds 2002 onderdeel van de poggipolini groep en maakt special parts voornamelijk uit alu en titanium alleen voor Ducati . poggipolini is dan weer het moeder bedrijf en die leveren titanium componenten aan nogal wat MotoGP / SBK teams en aan het USA Yoshimura Suzuki team.
Kwam echter een "hele vette kink in de kabel" in de vorm van een heel stevig meningsverschil met de directeur aldaar omdat ik vondt dat ie zich niet aan gemaakte afspraken hield (en als het om dat soort $$ spul gaat is het wel fijn als ze dat wel doen) , ik heb de "stekker eruit getrokken" en besloten er geen zaken meer mee te doen.
probleem was dat de "grote baas" die best ok is..besloten had om zijn verwende 23jarige zoontje op de directeurszetel bij NCR te zetten.. Ontzettend arrogant menneke , weet geen zak van motoren , doet de hele dag niks anders dan de grote meneer uithangen, in zijn dikke porsche door bolonga knallen en zijn armani of D&G pakske gladstrijken.. iig ..ik kan het niet vinden met da menneke
(laatste bestelling waren een viertal titanium koppelingsdeksels van 78 gram per stuk..hele pakketje woog geen kilo..mocht ik ff 78euro! verzendkosten dokken aan TNT! "We have only the best and exlusive parts so we only use the best facilities in shipping"! Yeah...my ASS.
Mijn naam staat dus wel nog op hun site als NCR center Holland...
heb hier wel nog ergens een mooie pers informatie map liggen van de NCR Millona 2006. wellicht zit er hier ne Duc rijder die 'm wilt hebben?
De fietsen zijn ondanks hun eenvoudige blok wel megagoed. ze racen er veel mee en de rondetijden zijn zeker niet verkeerd. in Italie hebben ze het "supertwin" kampioenschap gewonnen tov een heel veld Duc 999R's .
Fietske stuurt en remt fantastisch en heeft een wel heel laag gewicht.
Er is overigens ook een NCR die gebruik maakt van een 999R SBK specificatie blok.
Citaat van: "Motzippaldy"Citaat van: "Desmo-devil"Wat vinden jullie van deze ?
Ducati 1000 DS Blok
Motor uit 21 eeuw die xxxxx€ kost :shutup: met een en blok uit 19 eeuw :banghead4rv:
Doe mij die maar :worship-cool:
(ook 19 eeuw blok :mrgreen: )
(http://img433.imageshack.us/img433/9366/motoguzzimgs0101l1uv.jpg)
En wat is er dan zo modern aan dat blok van die guzzi? Ik vind hem ook heel mooi, maar technologisch is ie volgens mij niet verder dan een opel blitz
Citaat van: "Motzippaldy"Citaat van: "Desmo-devil"Wat vinden jullie van deze ?
Ducati 1000 DS Blok
Motor uit 21 eeuw die xxxxx€ kost :shutup: met een en blok uit 19 eeuw :banghead4rv:
Doe mij die maar :worship-cool:
(ook 19 eeuw blok :mrgreen: )
(http://img433.imageshack.us/img433/9366/motoguzzimgs0101l1uv.jpg)
Bedankt weer voor je waardevolle bijdrage.
Je weet duidelijk niet waar je het over hebt. Zie de bijdrage van Hakinen.
Citaat van: "Desmo-devil"Citaat van: "Motzippaldy"Citaat van: "Desmo-devil"Wat vinden jullie van deze ?
Ducati 1000 DS Blok
Motor uit 21 eeuw die xxxxx€ kost :shutup: met een en blok uit 19 eeuw :banghead4rv:
Doe mij die maar :worship-cool:
(ook 19 eeuw blok :mrgreen: )
(http://img433.imageshack.us/img433/9366/motoguzzimgs0101l1uv.jpg)
Bedankt weer voor je waardevolle bijdrage.
Je weet duidelijk niet waar je het over hebt. Zie de bijdrage van Hakinen.
Tjsa...ieder het zijne he..
Motzy is een Yamaha fan, houdt niet van de italiaanse fietskes denk ik en komt daar met een duidelijke mening voor uit.
Maakt verder niet veel uit denk ik..
Gaat allemaal om persoonlijke voorkeuren..ieder het zijne.
Motz vergeet alleen ff dat die NCR millona ondanks zijn "19de eeuws blok" een betere PK-kilo verhouding / betere remmen en vering heeft dan de 98/99 Yammie R1 en waarschijnlijk "rondjes om de R1 draait" :mrgreen: :wink:
Jullie snappen niet wat ik bedoel :? en daroom vergeet maar wat ik geschreven heb :shock:
Enige motor die Motzy wil ,behalve Yamaha dan, is een Duc maar wel een desmoquatro(een vriend van mij heeft 3 stuk 8) )
Citaat van: "Motzippaldy"Jullie snappen niet wat ik bedoel :? en daroom vergeet maar wat ik geschreven heb :shock:
Enige motor die Motzy wil ,behalve Yamaha dan, is een Duc maar wel een desmoquatro(een vriend van mij heeft 3 stuk 8) )
Jawel hoor Motz..snap je wel.. :wink:
e mijne is een desmoquatro , neemt niet weg dat ook een desmodue ook heel leuk rijden is (en bovendien minder onderhoud nodig heeft)
Citaat van: "Hakinnen"Citaat van: "Motzippaldy"Jullie snappen niet wat ik bedoel :? en daroom vergeet maar wat ik geschreven heb :shock:
Enige motor die Motzy wil ,behalve Yamaha dan, is een Duc maar wel een desmoquatro(een vriend van mij heeft 3 stuk 8) )
Jawel hoor Motz..snap je wel.. :wink:
e mijne is een desmoquatro , neemt niet weg dat ook een desmodue ook heel leuk rijden is (en bovendien minder onderhoud nodig heeft)
Ik vind die Duc's qua design óók supergaaf.
Maar het is niks voor mij, ik zou me kapot ergeren aan de onderhoudsgevoelige, inferieure kwaliteit, die door vele ducatisten onder het mom van "karakter" bedekt wordt met de mantel de liefde.
Citaat van: "Hakinnen"Citaat van: "Motzippaldy"Jullie snappen niet wat ik bedoel :? en daroom vergeet maar wat ik geschreven heb :shock:
Enige motor die Motzy wil ,behalve Yamaha dan, is een Duc maar wel een desmoquatro(een vriend van mij heeft 3 stuk 8) )
Jawel hoor Motz..snap je wel.. :wink:
e mijne is een desmoquatro , neemt niet weg dat ook een desmodue ook heel leuk rijden is (en bovendien minder onderhoud nodig heeft)
Begrijp het zeker wel, maar komt soms niet leuk over om alles af te kraken vanwege je persoonlijke voorkeur. Ik ben een Duc freak in hart en nieren, maar je mag op het forum zoeken waar ik ergens een ander motormerk heb afgekraakt. Ik hou daar gewoon niet van. Verder geen hard feelings. OK ?
:banghead4rv:
Ik heb een vergrootglas nodig om dit topic te volgen!!!
Citaat van: "Hakinnen"Citaat van: "Motzippaldy"Jullie snappen niet wat ik bedoel :? en daroom vergeet maar wat ik geschreven heb :shock:
Enige motor die Motzy wil ,behalve Yamaha dan, is een Duc maar wel een desmoquatro(een vriend van mij heeft 3 stuk 8) )
Jawel hoor Motz..snap je wel.. :wink:
e mijne is een desmoquatro , neemt niet weg dat ook een desmodue ook heel leuk rijden is (en bovendien minder onderhoud nodig heeft)
:stupid: Me 2 Motzy :wink:
Topic starter vraagt
Citaat van: "Desmo-devil"Wat vinden jullie van deze ?
Ik heb mijn antwoord gegeven maar het is waarschijnlijk negatief :?
Dus zulke antwoorden kan je verwachten als je meningen van anderen vraagt :shock:
Inderdaad no hard feelings :wink:
Citaat van: "Hakinnen"de prijs?
voor de NCR Millona "one shot".....................48000 incl!
Motz vergeet alleen ff dat die NCR millona ondanks zijn "19de eeuws blok" een betere PK-kilo verhouding / betere remmen en vering heeft dan de 98/99 Yammie R1 en waarschijnlijk "rondjes om de R1 draait"
R1 2000/2001 kost tussen 5000-7000€(denk ik) Ohlins/WP/Shova vork 15000€(top materieel) ,achter shock +-1500€ set magnesium wielen 2000€ ,Karbon GP remme kosten +-10000€ ,straat legale spoelen slopen heb je vergelijkbaar gewicht :wink: en je heb nog geld voor helm, pak laarzen, handschoenen en enkele track days inc hotel :shock:
I'm working on it :lol:
Citaat van: "Motzippaldy"Citaat van: "Hakinnen"de prijs?
voor de NCR Millona "one shot".....................48000 incl!
Motz vergeet alleen ff dat die NCR millona ondanks zijn "19de eeuws blok" een betere PK-kilo verhouding / betere remmen en vering heeft dan de 98/99 Yammie R1 en waarschijnlijk "rondjes om de R1 draait"
R1 2000/2001 kost tussen 5000-7000€(denk ik) Ohlins/WP/Shova vork 15000€(top materieel) ,achter shock +-1500€ set magnesium wielen 2000€ ,Karbon GP remme kosten +-10000€ ,straat legale spoelen slopen heb je vergelijkbaar gewicht :wink: en je heb nog geld voor helm, pak laarzen, handschoenen en enkele track days inc hotel :shock:
weet ik motz..waarschijnlijk ben je nog goedkoper uit...de prijsjes liggen wat lager voor de componenten
Neem een vlamnieuwe R1: 15000
Compleet AKRA systeem : 1500
SBK voorvork : 8000
SBK Shock : 1200
Brembo SBK radiaal : 5000
Zooitje "Pazzo"handels en Lighttech schakelsetje: 1000
zit je waarschijnlijk compleet op minder dan 35K, heb je topspullekes
Het is een beetje "appels met peren" vergelijken he..
Waarom kost een ferrari zoveel terwijl je voor veel minder geld van een uh..Toyota Supra (roep maar wat he) ook een hele snelle kan maken?
:wink:
Citaat van: "BoxerQ"Mhhhh..... kweet nie zitten geen koffers op :!:
en met zo'n slappe ketting kun je helemaal niet rijden :twisted:
Hebben die beemer cardan piloten nou ook al verstand van kettingen ?
Ik heb me dit topic eens van een afstand bekeken. Duidelijk merkbaar is dat iedereen zijn eigen voorliefde heeft voor een merk. Ik kan me dat wel voorstellen. Ik heb (had) dat ook met Honda. Dat is gewoon een onverklaarbaar gevoel van binnen. Dit jaar ga ik het op de Kwak proberen. Ik merk dat ik met de dag meer "gevoel' bij het fietske krijg. Dit door alleen al wat te sleutelen aan het ding. Mocht het dit jaar mis gaan op het 'andere' merk, dan ben ik voor eeuwig een Honda rijder.
Maar daar ging dit topic niet over. De NCR...... Tja... Tis niet mijn ding. Ik vind het model met die halve kuip maar niks. Bovendien mag dat blok best wel afgeschermd worden. Tis nou niet het moedermooiste. Het doet me altijd denken aan een Puchblok. Waarom? Ik weet het ook niet. Het mogen dus duidelijk zijn dat ik geen Italiaanse fietsen liefhebber ben. Ik heb nog nooit op een Duc gereden en dat wil ik ook zou houden. Ik ben namelijk bang dat me dat wel eens zeer goed zou kunnen bevallen dat spartaans rijden met dat koppel aan boord. Mijn verstand heeft altijd gezegd. GEEN DUC. Puur om het onderhoud en betrouwbaarheid.
Ook hier. No hard feelings. :wink:
Citaat van: "Bakkertjedeeg"Ik heb me dit topic eens van een afstand bekeken. Duidelijk merkbaar is dat iedereen zijn eigen voorliefde heeft voor een merk. Ik kan me dat wel voorstellen. Ik heb (had) dat ook met Honda. Dat is gewoon een onverklaarbaar gevoel van binnen. Dit jaar ga ik het op de Kwak proberen. Ik merk dat ik met de dag meer "gevoel' bij het fietske krijg. Dit door alleen al wat te sleutelen aan het ding. Mocht het dit jaar mis gaan op het 'andere' merk, dan ben ik voor eeuwig een Honda rijder.
Maar daar ging dit topic niet over. De NCR...... Tja... Tis niet mijn ding. Ik vind het model met die halve kuip maar niks. Bovendien mag dat blok best wel afgeschermd worden. Tis nou niet het moedermooiste. Het doet me altijd denken aan een Puchblok. Waarom? Ik weet het ook niet. Het mogen dus duidelijk zijn dat ik geen Italiaanse fietsen liefhebber ben. Ik heb nog nooit op een Duc gereden en dat wil ik ook zou houden. Ik ben namelijk bang dat me dat wel eens zeer goed zou kunnen bevallen dat spartaans rijden met dat koppel aan boord. Mijn verstand heeft altijd gezegd. GEEN DUC. Puur om het onderhoud en betrouwbaarheid.
Ook hier. No hard feelings. :wink:
Hey Bakkertje , na het zien van jou op de pocketbike, zou ik je best wel eens met mijn Duc de baan op willen sturen. Ik weet zeker dat je je goed zou vermaken, ondanks het gemis van PK's
Citaat van: "Desmo-devil"Citaat van: "Bakkertjedeeg"Ik heb me dit topic eens van een afstand bekeken. Duidelijk merkbaar is dat iedereen zijn eigen voorliefde heeft voor een merk. Ik kan me dat wel voorstellen. Ik heb (had) dat ook met Honda. Dat is gewoon een onverklaarbaar gevoel van binnen. Dit jaar ga ik het op de Kwak proberen. Ik merk dat ik met de dag meer "gevoel' bij het fietske krijg. Dit door alleen al wat te sleutelen aan het ding. Mocht het dit jaar mis gaan op het 'andere' merk, dan ben ik voor eeuwig een Honda rijder.
Maar daar ging dit topic niet over. De NCR...... Tja... Tis niet mijn ding. Ik vind het model met die halve kuip maar niks. Bovendien mag dat blok best wel afgeschermd worden. Tis nou niet het moedermooiste. Het doet me altijd denken aan een Puchblok. Waarom? Ik weet het ook niet. Het mogen dus duidelijk zijn dat ik geen Italiaanse fietsen liefhebber ben. Ik heb nog nooit op een Duc gereden en dat wil ik ook zou houden. Ik ben namelijk bang dat me dat wel eens zeer goed zou kunnen bevallen dat spartaans rijden met dat koppel aan boord. Mijn verstand heeft altijd gezegd. GEEN DUC. Puur om het onderhoud en betrouwbaarheid.
Ook hier. No hard feelings. :wink:
Hey Bakkertje , na het zien van jou op de pocketbike, zou ik je best wel eens met mijn Duc de baan op willen sturen. Ik weet zeker dat je je goed zou vermaken, ondanks het gemis van PK's
:lol: :lol:
Thnx. voor het aanbod, maar seizoen 2005 heef me geleerd dat het beter is om met eigen materiaal de baan op te gaan. Lijkt me overigens wel gaaf met een Duc de baan op.
Citaat van: "Bakkertjedeeg"Citaat van: "Desmo-devil"Citaat van: "Bakkertjedeeg"Ik heb me dit topic eens van een afstand bekeken. Duidelijk merkbaar is dat iedereen zijn eigen voorliefde heeft voor een merk. Ik kan me dat wel voorstellen. Ik heb (had) dat ook met Honda. Dat is gewoon een onverklaarbaar gevoel van binnen. Dit jaar ga ik het op de Kwak proberen. Ik merk dat ik met de dag meer "gevoel' bij het fietske krijg. Dit door alleen al wat te sleutelen aan het ding. Mocht het dit jaar mis gaan op het 'andere' merk, dan ben ik voor eeuwig een Honda rijder.
Maar daar ging dit topic niet over. De NCR...... Tja... Tis niet mijn ding. Ik vind het model met die halve kuip maar niks. Bovendien mag dat blok best wel afgeschermd worden. Tis nou niet het moedermooiste. Het doet me altijd denken aan een Puchblok. Waarom? Ik weet het ook niet. Het mogen dus duidelijk zijn dat ik geen Italiaanse fietsen liefhebber ben. Ik heb nog nooit op een Duc gereden en dat wil ik ook zou houden. Ik ben namelijk bang dat me dat wel eens zeer goed zou kunnen bevallen dat spartaans rijden met dat koppel aan boord. Mijn verstand heeft altijd gezegd. GEEN DUC. Puur om het onderhoud en betrouwbaarheid.
Ook hier. No hard feelings. :wink:
Hey Bakkertje , na het zien van jou op de pocketbike, zou ik je best wel eens met mijn Duc de baan op willen sturen. Ik weet zeker dat je je goed zou vermaken, ondanks het gemis van PK's
:lol: :lol:
Thnx. voor het aanbod, maar seizoen 2005 heef me geleerd dat het beter is om met eigen materiaal de baan op te gaan. Lijkt me overigens wel gaaf met een Duc de baan op.
Yep, vooral als je in spa voordat je eindelijk de baan op mag een 10 minuten in de pitstraat moet wachten, steeds een meterke op moet schuiven en er vervolgens als je eindelijk de baan opmag achter komt dat je koppelingsplaten reeds half verbrand zijn...hahaha..geweldig idee weer, zo'n raceclutch. :oops:
Ducs zijn voor te rijden, nie voor te wachten
al met al na dit topic ook gelezen te hebben moet ik er eerlijk voor uitkomen dat een Duc nu eenmaal niet de slimste keuze is als je circuit wilt rijden, Ze zijn nu eenmaal gevoeliger dan een Japanner , het is hele andere techniek, ze hebben meer en duurder onderhoud nodig en als er iets sneuvelt kost dat vaak meer..
Denk dat uiteindelijk iets als een CBR 600 de meest verstandige keus is om het circuitrijden en leuk en betaalbaar te houden.
Das kopen met het koppie..
Ik koop wel vaker "met het hart"
Echter, in tegenstelling tot bakkertje ben ik er wel zwaar aan verslaafd geraakt. Heb nu eenmaal iets met dat Ducatispul. Heb al veel fietskes gereden en er waren erbij die veel meer pk's aan boord hadden als de Duc maar heb er nog geen één gereden die de unieke (vind ik dan he) rijbeleving biedt die een Duc biedt..
Bovendien is het spartaanse en zeer actieve "rijgedrag" in een SS duc iets wat mij ligt en bevalt. Ik weet dat er mensen zijn die er niets van moeten hebben. ik vindt het super..alsof je met een tweewielige kart onderweg bent, zo direct.. stuurt , veert en remt fabriekaf al goed.
Qua "kapotgaan" heb ik niet te klagen gehad met Ducati. Nu ben ik wel zuinig op mijn spulletjes, rij het netjes warm en rij nooit een duc de begrenzer in maar ik heb er nu drie gehad en ik heb nog nooit ook maar iets kapot gehad aan het spul. Kan natuurlijk ook stom geluk zijn..ken ook mensen met ducs die werkelijk ziek werden van de ellende (vooral de vroege vierkleppers / krukaslagers).
Ben er wel zeer van bewust dat als er iets serieus kapot loopt bij de mijne dat dat ook serieus geld gaat kosten temeer omdat het een SP uitvoering is ..zou zomaar kunnen inhouden dat het seizoen in één keer voorbij is dan
Ben er dus zeer gecharmeerd van , sowieso een twin liefhebber maar ik heb helaas in geen enkele japanse twin gevonden wat ik zocht ( de TLR kwam in de buurt qua motorkarakter) in een motor.
Hoe dan ook..ik wil geen andere meer.
Maar zoals zo vaak...ieder zijn voorkeur
:wink: