Brommobielen alleen nog voor gehandicapten

Gestart door DeWitte, 09 mei, 2006, 07:33:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

Yep wetsvoorstel ligt er:

Brommobielen (45km autootjes) alleen voor gehandicapten (waar ze ook voor bedoeld zijn imo), je dient in het vervolg een attest van een arts te hebben als je er mee wilt rijden, net als voor een gehandicapten parkeerkaart. :wink:

Goedzo: :thumbsup:  al die pizzakoeriers, puberende tieners en andere dorpsgekken uit die hokken en dus minder ervan op de weg :!:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Karin


B-Witch

Kijk dat is nou eens iets waar ik het volkomen met eens ben.
Het is ook van de zotten dat iedere randdebiel die te stom is om zijn/ haar rijbewijs te halen, wel in zo'n ding op de openbare weg mag :!:
You may own the bike, but the bike possesses you.

AngelInMe

Nou je hebt er alleen een bromfietscertificaat voor nodig  :roll: en ik vind dat ze dingen allemaal moeten afschaffen, die zitten ook gewoon op 80 wegen  :evil: supergevaarlijk zeker voor de medeweggebruikers want ze denken zelf dat ze kunnen rijden terwijl de meeste nog nooit in een auto hebben gereden... En als ze voor een bepaald jaar geboren zijn (weet niet precies welk jaar) kan iedere kameel zo'n bromfietscertificaat afhalen zonder zelfs een theorieexamen hiervoor te hoeven doen!!!

:banghead4rv:

DeWitte

Citaat van: "AngelInMe"Nou je hebt er alleen een bromfietscertificaat voor nodig  :roll: en ik vind dat ze dingen allemaal moeten afschaffen, die zitten ook gewoon op 80 wegen  :evil: supergevaarlijk zeker voor de medeweggebruikers want ze denken zelf dat ze kunnen rijden terwijl de meeste nog nooit in een auto hebben gereden... En als ze voor een bepaald jaar geboren zijn (weet niet precies welk jaar) kan iedere kameel zo'n bromfietscertificaat afhalen zonder zelfs een theorieexamen hiervoor te hoeven doen!!!

:banghead4rv:

ja en dat gaat nu net veranderen :wink: gelukkig wel :!:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

@Nippon

Soms hé...... :evil: .... héél soms heb ik de neiging zo'n kutbrommer op z'n zij te gooien  :!:  met inhoud  :mrgreen:

Schmetzke

Dat wetsvoorstel ligt er al een jaar of 5.

Ze moeten blijven! Die dingen gaan echt geweldig door de bocht... OP 3 WIELEN  :!:  :!:

M'n baas verkoop die dingen, vandaar  :lol:  :lol:  :lol:

Zijn trouwens wel high-tech apparaten... Volledig allu chasis, het plaatwerk is allemaal kunstof.
Motorisch ligt er meestal een 400cc 2 cilinder diesel Kubota blok in  :D
De geweldige wegligging wordt verzorgt door een volledig onafhankelijke Mac-Pherson speudovering  :lol:  :lol:  8)  8)  8)
En dat alles met een ledig gewicht van 350 kg  :D Hub z'n Beemer weegt het dubbele  :lol:  :lol:  :lol:

Je zou daar een Gixxer 1000 K7 blok in moeten leggen  8)
Er zijn trouwens turbosets te krijgen voor die dingen  :lol:  :lol:

QuattroFrits

Citaat van: "BoxerQ"Soms hé...... :evil: .... héél soms heb ik de neiging zo'n kutbrommer op z'n zij te gooien  :!:  met inhoud  :mrgreen:

Waarschuw even als het zover is, ik help dan wel. :twisted:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

DeWitte

Citaat van: "Schmetzke"Hub z'n Beemer weegt het dubbele

:shock:  :shock:
















aah u maakt een grapje :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

cees

Er zijn ook veel ouwe knakkers die als hun rijbewijs niet meer verlengt wordt wegens medische redenen / lichamelijke problemen zo'n brommobiel kopen.
Ik heb een collega van 83 jaar (jawel) die waarschijnlijk afgekeurd gaat worden voor zijn rijbewijs. Oftewel: geen verlenging!

ook hij gaat dan een brommobiel kopen als dat wel mogelijk is.
Anders kan hij niet meer op zijn werk komen!

mzzl
Cees
uzzi voor de lol,  BMW voor het werk!

@Nippon

Citaat van: "cees"Er zijn ook veel ouwe knakkers die als hun rijbewijs niet meer verlengt wordt wegens medische redenen / lichamelijke problemen zo'n brommobiel kopen.
Ik heb een collega van 83 jaar (jawel) die waarschijnlijk afgekeurd gaat worden voor zijn rijbewijs. Oftewel: geen verlenging!

ook hij gaat dan een brommobiel kopen als dat wel mogelijk is.
Anders kan hij niet meer op zijn werk komen!

mzzl
Cees

zeg cees  :shock:    waar werk je  :?:

hebben ze hem niet vertelt dat tie met 65 jaar mag stoppen  :rofl:

DeWitte

Citaat van: "BoxerQ"
Citaat van: "cees"Er zijn ook veel ouwe knakkers die als hun rijbewijs niet meer verlengt wordt wegens medische redenen / lichamelijke problemen zo'n brommobiel kopen.
Ik heb een collega van 83 jaar (jawel) die waarschijnlijk afgekeurd gaat worden voor zijn rijbewijs. Oftewel: geen verlenging!

ook hij gaat dan een brommobiel kopen als dat wel mogelijk is.
Anders kan hij niet meer op zijn werk komen!

mzzl
Cees

zeg cees  :shock:    waar werk je  :?:

hebben ze hem niet vertelt dat tie met 65 jaar mag stoppen  :rofl:

:rofl:  :laughing49so:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Karin


B-Witch

Ik was net bij een gehandicapte cliënte, die vertelde dat ze destijds een keuring had gehad voor te kijken of ze capabel genoeg was om een rijbewijs te halen, uitslag was destijds negatief. was lichamelijk niet het probleem, maar geestelijk niet haalbaar, en daarbij te slecht reaktievermogen.
Nu was ze aan het vertellen dat ze zich zo'n brummetje wilde gaan aanschaffen :shock:

Zoiets in zo'n ding :?:
Ik noem dat levensgevaarlijk, dat soort mensen creeën gewoon onveilige situaties, en ik vind dat zoiets gewoon tegengehouden moet worden, dat dit soort mensen dus nooit deel mogen uitmaken van het verkeer.
:evil:
You may own the bike, but the bike possesses you.

cees

Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "BoxerQ"
Citaat van: "cees"Er zijn ook veel ouwe knakkers die als hun rijbewijs niet meer verlengt wordt wegens medische redenen / lichamelijke problemen zo'n brommobiel kopen.
Ik heb een collega van 83 jaar (jawel) die waarschijnlijk afgekeurd gaat worden voor zijn rijbewijs. Oftewel: geen verlenging!

ook hij gaat dan een brommobiel kopen als dat wel mogelijk is.
Anders kan hij niet meer op zijn werk komen!

mzzl
Cees

zeg cees  :shock:    waar werk je  :?:

hebben ze hem niet vertelt dat tie met 65 jaar mag stoppen  :rofl:

:rofl:  :laughing49so:


Hij is met zijn 65e ook met pensioen gegaan.
Enkele weken daarna een hartaanval gehad. In het ziekenhuis gelegen, daarna thuisgekomen en een week of 4 later belde zijn vrouw of hij aub weer mocht komen werken!!!! Ze werd gek van hem!
Werk genoeg, kom maar weer terug.
Tot vorig jaar 36 uur in de week aan 2 machines gewerkt. Ondertussen zijn vrouw overleden (3 jaar geleden zijn enigste dochter) hijzelf een lichte hersenbloeding gehad en daarom nu nog 20 uur in de week hand / spandiensten en indien nodig werkt hij graag over!  

Is echt een leuke collega die goed werkt!

mzzl
Cees
uzzi voor de lol,  BMW voor het werk!