Hoofdmenu

Banden gezever

Gestart door DeWitte, 14 mei, 2006, 15:00:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

Ik lees net in een oud motoblad dat ut nieuwe type van een motorfiets ( Maakt ja niet uit welke :wink: ) op hogere banden staat dan het ouwe model (nieuw .../55 tegen .../50 oud) en dat de reden daarvoor zou zijn dat de motorfiets in kwestie beter/sneller/makkelijker de bocht in en doorgaat :?  :?

je zou toch andersom denken of nie????? :?  :?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Herr Tod

Misschien kan de band dan wat meer opvangen... ik zou het niet weten.
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Bakkertjedeeg

Dit hebben ze het inderdaad gedaan voor het stuurgedrag.  Je valt zo makkelijker in de bocht. Er zijn supersport teams die op een 600 met 190ers rijden ipv 180ers om deze reden. Je schijnt zo ook eerder op het gas te kunnen na de bocht. Vooralsnog hou ik het bij de 180er.

Desmo-devil

Citaat van: "Dwars"Ik lees net in een oud motoblad dat ut nieuwe type van een motorfiets ( Maakt ja niet uit welke :wink: ) op hogere banden staat dan het ouwe model (nieuw .../55 tegen .../50 oud) en dat de reden daarvoor zou zijn dat de motorfiets in kwestie beter/sneller/makkelijker de bocht in en doorgaat :?  :?

je zou toch andersom denken of nie????? :?  :?

55 ipv 50 betekend dat de band hoger is en daardoor ook iets ronder wordt ,waardoor je imo makkelijker een bocht in kan "vallen".