Echt geen toerrit op 17 mei

Gestart door DeWitte, 15 mei, 2006, 20:46:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Schmetzke

Ik kom nu naar jou Hub  :wink:

NrGiZeR

Sorry jongens, heb het te druk met werk en heb m'n motor nog niet in orde.
b]Ledenon[/b]-------->15&16 maart
Zolder----------->10 mei
Pannonia------->18t/m20 mei
Hockenheim--->11 juni
Assen------------>9 juli
Zolder----------->23 juli
Spa Franco----->23 augustus

DeWitte

Citaat van: "NrGiZeR"Sorry jongens, heb het te druk met werk en heb m'n motor nog niet in orde.

jammer :? had je er graag bij gehad en eens fatsoenlijk kennisgemaakt :wink: Iig lekker getuft  :twisted:  alhoewel ene ff een leermoment had dat ie zelf mag melden :?

Aan de Obersee op het terras leek het wel alsof Karin en ikke, als Pa en Ma met de kids onderweg waren :rofl: (mss worden wij wel oud k ?? :oops: )

:wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Schmetzke

Ja het was vet, alleen een beetje jammer van de afloop  :x

Volgende keer trekken we er een hele dag voor uit  :yes6rs:

B-Witch

Ik ben blij dat ik niet ben meegegaan, had ik vast ook een leermoment gehad. :shock:  :shock:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Schmetzke

Citaat van: "suzuki-girl"had ik vast ook een leermoment gehad. :shock:  :shock:

Dat heb je nu ook gehad  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

:wink:

Herr Tod

Jajoa het leermoment.

We zitten in een rechterbocht om de snelweg op te rijden. We reden ongeveer 80 of 90 km/h, niets geks. Opeens schuift de motor weg en schuift het gezelschap (de motor en ik red.) over de snelweg naar de vangrail. Kwam net voor de vangrail tot stilstand.

Tijdens het schuiven was de gedachtengang voor zover ik me kan herinneren;

- Neeee! Waarom ik ... en waarom hier?!!!!
- Dit is de fucking snelweg!!
- Kijk eens of er niets aankomt
- Wat toetert die nou?! Ziet ie niet dat ik aan het crashen ben??
- KUT! Hopelijk niet al te veel aan de motor

Ondertussen stond Schmetzke ook bij de vangrail... maar dan op wielen. Kwa schade viel het nog mee, ik had veel erger verwacht. Rechter motordeksel geschaafd, de einddemper geschaafd, knipperlicht voor geschaafd, voorremhandle afgebroken, miniscuul deukje in de tank, stuur een beetje scheef en dat was het zo ongeveer. Mijn motorpak en mijn laars is er erger aan toe maar ook niets schokkends, wel jammer :?

Thuis in de garage wil ik de motor iets naar voor zetten... flikkert die me om op de linkerkant :banghead4rv: :guns: Koppelingshandle gebroken :roll:

Even de kelder ingedoken, remhandle gepakt, oude koppelingshandle gepakt, schroef schroef... nu is die dus weer road legal.

De precieze oorzaak? Tja ten eerste ik natuurlijk, ik had misschien wat meer naar de zijkant moeten rijden, beetje leunen in plaats van rechtop blijven zitten. Ten tweede de rechterkant van mn band is op. Maar dan nog kan ik me niet voorstellen dat die zomaar grip verliest, op zo'n abrupte manier. Ik ben van plan om morgen eens te gaan kijken op die plaats, gevarendriehoek mee en het fototoestel want erg fris zag dat stuk er niet uit. Vooralsnog hou ik het op ik en de band die op is, in die volgorde :wink:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Motzippaldy

Ik heb je gisteren gezegd dat je band op is  :!:  nu weet je dat zelf  :?:

Maar gelukkig heb jij zelf niets van ongeluk  :wink:
Proud on the South  

Mounty

sturen kun je wel...dat heb je al vaak genoeg bewezen..dus daar ligt het iig niet aan...mischien olie op de weg..na een regenbui wil de olie wel eens drijven op de weg...als de zon dan schijnt droogt ie wel langzaam weer op maar kan dagen duren..dat in combi met een kale band...tja..dan zou je kunnen schuiven.. gelukkig goed afgelopen...wil het niet meemaken dat ene op de snelweg onderuitgaat..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Bakkertjedeeg

Citaat van: "Herr Tod"Jajoa het leermoment.

We zitten in een rechterbocht om de snelweg op te rijden. We reden ongeveer 80 of 90 km/h, niets geks. Opeens schuift de motor weg en schuift het gezelschap (de motor en ik red.) over de snelweg naar de vangrail. Kwam net voor de vangrail tot stilstand.

Tijdens het schuiven was de gedachtengang voor zover ik me kan herinneren;

- Neeee! Waarom ik ... en waarom hier?!!!!
- Dit is de fucking snelweg!!
- Kijk eens of er niets aankomt
- Wat toetert die nou?! Ziet ie niet dat ik aan het crashen ben??
- KUT! Hopelijk niet al te veel aan de motor

Ondertussen stond Schmetzke ook bij de vangrail... maar dan op wielen. Kwa schade viel het nog mee, ik had veel erger verwacht. Rechter motordeksel geschaafd, de einddemper geschaafd, knipperlicht voor geschaafd, voorremhandle afgebroken, miniscuul deukje in de tank, stuur een beetje scheef en dat was het zo ongeveer. Mijn motorpak en mijn laars is er erger aan toe maar ook niets schokkends, wel jammer :?

Thuis in de garage wil ik de motor iets naar voor zetten... flikkert die me om op de linkerkant :banghead4rv: :guns: Koppelingshandle gebroken :roll:

Even de kelder ingedoken, remhandle gepakt, oude koppelingshandle gepakt, schroef schroef... nu is die dus weer road legal.

De precieze oorzaak? Tja ten eerste ik natuurlijk, ik had misschien wat meer naar de zijkant moeten rijden, beetje leunen in plaats van rechtop blijven zitten. Ten tweede de rechterkant van mn band is op. Maar dan nog kan ik me niet voorstellen dat die zomaar grip verliest, op zo'n abrupte manier. Ik ben van plan om morgen eens te gaan kijken op die plaats, gevarendriehoek mee en het fototoestel want erg fris zag dat stuk er niet uit. Vooralsnog hou ik het op ik en de band die op is, in die volgorde :wink:

Damn.... :(  Is dat die bocht waar je snelweg op gaat in Duitsland na die 2 Shell tankstations?? Zo ja, dan is dat die royale doordraaier. Met welk merk banden rij je eigenlijk?

Karin

De banden waren idd meer dan op voor de weg....maar ben heel blij dat je voor de rest er niks aan hebt overgehouden. Ik vond die bocht overigens niet geheel schoon, dus wat zand of rotzooi kan makkelijk de schuiver veroorzaakt hebben.

Succes met het opknappen van je motor en de eventuele "spierpijn" dan wel egodeuk. :wink:

@ Dwars...haha, leek idd of pa en ma op stap waren met de jongens.  :mrgreen:

DeWitte

Citaat van: "Bakkertjedeeg"waar je snelweg op gaat in Duitsland na die 2 Shell tankstations?? ?
Nope, als je van Luik (eifel-lichtenbusch) komt ga je rechtsaf ri Heerlen. Daar dus. Ik had pas iets in de gaten op de 2e afslag daar ri Heerlen :? tsja met 90 aardig plat door die bocht had ik weinig tijd om achter me te kijken :oops:

Citaat van: "Bakkertjedeeg"Met welk merk banden rij je eigenlijk?

Irrelevant :wink: Kaal is kaal en imo alleen noodzakelijk bij dames  :rofl:

:wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Hakinnen

ai..das k*t voor je herr Tod..

Ik denk niet dat het aan de band ligt..het is natuurlijk niet bijster tof om met ne versleten voorband te gaan sturen maar aan de andere kant...als ie het tijdens jullie "stukje binnendoor raggen " nog volhield lijkt het me sterk dat ie bij het oprijden van de snelweg met 80 km/u in die bocht opeens volledig de grip kwijt is..

denk dat ondanks dat de band versleten is je daardoor niet in die bocht met die snelheid onderuit kan gaan..als je nu echt op het randje aan het rijden bent wellicht wel ...maar nu niet..als het asfalt gewoon droog en schoon is zal het imo niet gebeuren..

Imo als ik het zo lees is de kans groter dat je over een stukje glad asfalt (dieselspoor?)  hebt gereden..

Maakt eigenlijk allemaal ook niks uit..is achteraf zeveren immers..

Jij bent nog intact , de motor komt wel weer in orde.
Vallen is meestal een toevallige samenloop van omstandigheden denk ik..
verkeerde handeling op het verkeerde moment op de verkeerde plaats...

niet te lang mee rondlopen, over doorzeveren of blijven zoeken naar en oorzaak..is nu eenmaal gebeurd...shit happens, motorrijders vallen wel eens...na und?..blij zijn dat je zelf okay bent...fietske ff oplappen en karren maar weer..

alé. succes ermee he.  komt goed
:wink:

DeWitte

Citaat van: "Hakinnen"denk dat ondanks dat de band versleten is je daardoor niet in die bocht met die snelheid onderuit kan gaan

nou dat denk ik wel, die band was meer dan op :!: zeker een samenloop van omstandigheden, helaas :!: Vergis je niet, Herr Tod heeft mijn absolute sympathie en compassie. Ik wijt het aan jeugdige overmoed in combi met die band vermengd met een sausje van minder ervaring. Wil het zeker niet opkloppen. Tis gebeurt, jammer; een leermoment :idea: maar met bijv. 10km minder snelheid was het dan ook gebeurd??? :?

ik hou niet van crashes en was me rot geschrokken toen ik hun niet meer achter me zag. Er gaat dan van alles door je kop; zo van die lefgozers zullen toch niet ergens onder een invoegende MAN liggen. #$%^& was me aan het bedenken hoe ik terug moest rijden ( ik stond al op de autowegvluchtstrook ri Heerlen)  :wink:

Leermoment imo :!:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Hakinnen

Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Hakinnen"denk dat ondanks dat de band versleten is je daardoor niet in die bocht met die snelheid onderuit kan gaan

nou dat denk ik wel, die band was meer dan op :!: zeker een samenloop van omstandigheden, helaas :!: Vergis je niet Herr Tod heeft mijn absolute sympathie en compassie. Ik wijt het aan jeugdige overmoed in combi met die band vermengd met een sausje van minder ervaring. Wil het zeker niet opkloppen. Tis gebeurt, jammer; een leermoment :idea: maar met bijv. 10km mindesnelheid was het dan ook gebeurd??? :?
okay..maar herr tod rijdt toch met powers? dan moeten ze toch wel verrekte ver weg zijn geweest om met zo'n licht fietske met zo'n relatief lage snelheid compleet INEENS? de grip volledig kwijt te zijn? Toch?
Zoals ik al zei...samenloop van omstandigheden en het heeft weinig zin om er te lang over na te denken..gebeurd is gebeurd.
Het zal ongetwijfeld zoals je vermeld voor herr tod een "leermoment"zijn en wellicht idd een beetje overmoed?..da weet ik niet.

(terzijde en op niemand speciek van toepassing he..)
Maar vergeet niet..
Door die jeugdige overmoed  zorgen dit soort gevalletjes voor de broodnodige ervaring om een volgende keer te voorkomen. Ik zie het waarschijnlijk net als jij als een "wijze les"..
Als ik heel eerlijk mag zijn en ff over mezelf mag spreken...als er iemand overmoedig was op een motor in zijn "begintijd" was ik het wel..
Alé, je kent het wel he...voor niks bang,.een veel te groot hart en te stom  en eigenwijs om de wijze raad aan te nemen van oudere en ervarenere rijders...die wisten er immers geen zak van...
Als het weer es net goed ging was dat in mijn gedachten destijds volledig te wijten aan mezelf..als het fout ging lag dat aan de motor of aan het wegdek..hahaha..

Anyway..ik ben er nogal eens vanaf gegaan in de eerste tien jaar raggen, heb vier fietskes afgeschreven in die tijd en heb nog vaker meeeeer dan een hoop geluk gehad...(en toen werd luca geboren en ging hakki eindelijk es nadenken...hahaha...)

Het is nu eenmaal zo dat je in je "jonge jaren en wilde tijd" wellicht een beetje overmoedig bent op ne brommer..sommigen althans..dat is die mensen niet aan te rekenen imo.  das normaal gedrag denk ik
ik dacht toendertijd altijd:" waar bemoeien die "oudjes"zich mee?
Nu denk ik meestal:"ah..heb je weer zo'n jonkie met een te groot hart...komt vanzelf weer goed".

Denk dat het een normaal leerproces is en dat het zeer zeker nut heeft om af en toe in de "begintijd" er eens "ff naast te zitten".. imo draagt het ertoe bij dat je in de loop der tijd er langer op blijft zitten als een sportieve rijstijl je voorkeur heeft..


Ik moet daar wel bijzeggen hub...dat de "ouderen, snelleren en meer ervaren rijders"in een groepje raggers daar eigenlijk een beetje rekening mee kunnen / moeten houden.  met die jeugdige overmoed.Het is dan wel "ieders eigen verantwoordelijkheid" maar toch..als er stevig geragt wordt met moeten die knakkers zich vaak uit de naad rijden om bij te kunnen blijven...loslaten doen ze niet..noway!  op lef in het wiel blijven..
Ik heb al eens gas bij gegeven om een "lefgozer" (nope ik noem geen namen..)te "lossen".  tot mijn verbazing bleef ie toch in mijn achterwiel hangen,  volgens mij puur op lef en uit overtuiging om persee bij te blijven. Whatever..dan rest er maar één ding en dat is "gas dicht"..gun ze de overwinning..dan duurt het langer.

Ik bedoel daar helemaal niks mee of, wijs ook niet met een "vingertje" het is slechts mijn persoonlijke "door schande en (veel) schade" gedachtengang..

;)

[/quote]