Rossi wint Laureus sports Award

Gestart door suzuki-girl, 24 mei, 2006, 05:42:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

B-Witch




MotoGP coureur Valentino Rossi heeft gisteren een Laureus Award in de wacht gesleept. De regerend wereldkampioen kreeg de 'Spirtit op Sport' award.

De 'Spirit of Sport' award wordt toegekend aan sporters die hun tak van sport naar een hoger en breder niveau hebben getild. De awardsceremonie vond plaats in Barcelona. Rossi kreeg de prijs uitgereikt van MotoGP legende Giacomo Agostini en Formule 1 held Bernie Ecclestone.

"I am very happy to have received this award tonight, and very proud tob e considered such an important ambassador for our sport. It's also a big honour for me to be nominated once again for the main award alongside other such great sportsmen" aldus Rossi.

Met die laatste zin verwijst hij naar zijn nominatie voor de categorie 'World Sportsman of the Year' die uiteindelijk door tennisser Roger Federer werd gewonnen.

bron: motormagazine
You may own the bike, but the bike possesses you.

Busaberke

Leuk voor 'm , maar ik vermoed datie' liever weer eens een wedstrijf wint!  :?
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Schmetzke

Citaat van: "Busaberke"Leuk voor 'm , maar ik vermoed datie' liever weer eens een wedstrijf wint!  :?

Exact wat ik dacht  :!:

Rossi heeft tot nu toe alleen maar pech gehad  :(

B-Witch

En heet van de pers:

persbureau Reuters meldt:

Rossi Says no to Formula One!!

MONACO (Reuters) - MotoGP champion Valentino Rossi turned his back on a career in Formula One on Wednesday and pledged his immediate future to racing on two wheels.

"No Formula One, at least for the moment. I'm staying with bikes," the charismatic 27-year-old told the Italian news agency ANSA. "I will carry on racing in MotoGP for a while yet."

Rossi, as dominant in MotoGP as Michael Schumacher was in Formula One, had been courted by Ferrari and impressed in tests with the glamour team.


The Italian's decision not to try and follow in the footsteps of Briton John Surtees, the motorcycle world champion who won the Formula One crown with Ferrari in 1964, ended a long guessing game about his future.

Ferrari are waiting to hear whether seven times world champion Schumacher, now 37, wants to continue in 2007 and have been linked to McLaren's Finnish driver Kimi Raikkonen.

With Rossi out of the picture, Ferrari's 2007 lineup is likely to be Raikkonen -- if the rumors are true -- with either Schumacher or his Brazilian team mate Felipe Massa.

Rossi, champion for the last five seasons, thanked Ferrari for giving him the opportunity to try out a Formula One car in test conditions, saying it was "a beautiful experience".

"I believe my work in motorcycling is not yet finished: I still have so much to do and will carry on in MotoGP for a while," added the Yamaha rider in a statement to ANSA.  

:thumbsup:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Desmo-devil

Ik vind het wel leuk voor hem, wint ie tenminste toch nog iets.

brit

CiteerNadat Valentino Rossi gisteren bekend maakte dat hij aankomend seizoen niet in de Formule 1 zal rijden, werden de huidige coureurs uit de Formule 1 vandaag gevraagd wat zij van zijn beslissing vonden. Erg opvallend waren de gemengde reacties; de één vond het erg jammer dat de Italiaanse motorcoureur geen overstap zou maken naar vier wielen, terwijl er ook een groep mensen waren die blij waren dat de hele soap rond Rossi nu kon worden afgerond.

Eén van de coureurs die er van baalt dat Rossi niet naar de koningsklasse van de autosport over zal stappen is Michael Schumacher, die van mening is dat de Italiaanse motorcoureur iets extra's voor de sport had kunnen betekenen: "Ik denk dat hij veel talent heeft. Het is jammer, maar zo is het nu eenmaal gelopen. Het zal niet gemakkelijk voor hem zijn geweest aangezien de Formule 1 uit meer bestaat dan alleen rijden. Op een bepaalde manier begrijp ik het wel, zeker aangezien zijn jaar in de MotoGP niet vlekkeloos verloopt."

Ook de andere voormalige wereldkampioen van het huidige veld – Jacques Villeneuve werd wereldkampioen in het raceseizoen van 1997 – vind het jammer dat Rossi op twee wielen blijft rijden. "Op een motor heeft hij niets meer te bewijzen. Het is echt zonde", aldus de Canadees in dienst voor BMW Sauber. Iemand die lichtelijk twijfelt, is Rubens Barrichello. "Ik ben er van overtuigd dat hij goed werk had kunnen geleverd, maar hij was waarschijnlijk niet zo goed geweest als hij nu op de motor is", zo sprak de Braziliaan van Honda.

Iemand die wel blij was dat Rossi in de MotoGP blijft is wereldkampioen Fernando Alonso, die hoopt dat alle vragen rond hun nooit uitgevoerde strijd hier mee zullen stoppen. "Goed zo. Na vier maanden is dit misschien de laatste vraag die aan mij wordt gesteld over hem", aldus de Spanjaard. Engelsman Jenson Button geeft de coureur van Renault gelijk en denkt ook dat Rossi de juiste beslissing heeft gemaakt. "Het zou ook niet goed zijn geweest voor beide partijen als hij elfde of twaalfde was gefinisht in de races", zo sprak de coureur van Honda.

Ook de hoge heren van de Formule 1 hebben er geen gevoelens bij dat Rossi voorlopig nog even op de motor blijft zitten. Bernie Ecclestone steunt de beslissing van Rossi om uit de Formule 1 te blijven, aangezien dit een grote overstap van onbekende kennis had kunnen zijn voor zijn grote favoriet op twee wielen. FIA-directeur Max Mosley is nog bereid op de coureur te wachten en vertelde dan ook tegenover het Italiaanse Gazetta dello Sport: "Hij is erg jong, hij kan nog steeds naar ons toe komen over twee of drie jaar."

B-Witch

CiteerFerrari had volgens technisch directeur Ross Brawn serieuze plannen om MotoGP coureur Valentino Rossi naar de Formule 1 te halen. De mensen van Ferrari waren onder de indruk van zijn prestaties.

"Het had een sensatie kunnen zijn" zei Brawn. "Het is moeilijk te voorspellen wat hij in de echte races had kunnen presteren, maar we waren zeer onder de indruk van zijn testritten. In ieder geval zodanig onder de indruk dat we overwogen hem een serieus aanbod te doen."

"Ik denk dat hij na meerdere gewonnen kampioenschappen op zoek was naar een nieuwe uitdaging maar dat hij die terugvond in zijn motorracecarrière omdat het daarmee nu niet zo goed gaat als hij gehoopt had" aldus Brawn.

Rossi kondigde afgelopen woensdag aan de overstap naar de Formule 1 voorlopig niet te zullen maken.

Bron: Reuters
You may own the bike, but the bike possesses you.

B-Witch

Laatste nieuws aan het Rossi Front

CiteerMotorcoureur Rossi blijft bij Yamaha
(Novum/AP) - Valentino Rossi rijdt ook volgend seizoen voor Yamaha. Dat maakte de Japanse motorfabrikant donderdag bekend. Rossi werd vijfmaal wereldkampioen in de Moto GP-klasse.
Rossi stapte in 2004 over van Honda naar Yamaha. Voor de laatste formatie sleepte hij de voorbije twee jaar de wereldtitel in de wacht. Dit seizoen vallen de prestaties van de 27-jarige Italiaan tegen. Hij won alleen de Grand Prix van Qatar. Rossi staat in het klassement van het wereldkampioenschap op de teleurstellende achtste plaats.

Rossi gaat zondag voor eigen publiek op jacht naar zijn tweede zege van het seizoen, op het circuit van het Italiaanse Mugello. In de algemene rangschikking gaat de Amerikaanse Honda-coureur Nicky Hayden aan de leiding

bron: Trouw
You may own the bike, but the bike possesses you.