BOS met DB-killers op Zolder ?

Gestart door karz, 29 mei, 2006, 13:46:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

karz

Kan iemand mij zeggen of ik met niet E-gekeurde BOS dempers met DB  killers wegkom op Zolder ?
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Hakinnen

Citaat van: "karz"Kan iemand mij zeggen of ik met niet E-gekeurde BOS dempers met DB  killers wegkom op Zolder ?

Karz...het merk boeit niet..het e-keur boeit niet en db killers boeien niet..

als ie teveel geluid maakt met of zonder e-keur of db killers moet ie eraf..

(en ga je ff ne andere transponder regelen :mrgreen: )

moet wel kunnen denk ik..gewoon een beetje gas lossen op het meet punt..

wanneer?

karz

Citaat van: "Hakinnen"
Citaat van: "karz"Kan iemand mij zeggen of ik met niet E-gekeurde BOS dempers met DB  killers wegkom op Zolder ?

Karz...het merk boeit niet..het e-keur boeit niet en db killers boeien niet..

als ie teveel geluid maakt met of zonder e-keur of db killers moet ie eraf..

(en ga je ff ne andere transponder regelen :mrgreen: )

moet wel kunnen denk ik..gewoon een beetje gas lossen op het meet punt..

wanneer?

De bedoeling van de vraag was meer of iemand met ongeveer dezelfde configuratie op Zolder door de keuring is gekomen. Algemener dan, open uitlaat met Db killer ? kan .. of niet..

Transponder ?

Wanneer, als God het toelaat 24 juli , de TLBrothers op zolder.;)
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

May Day

door de keuring komt ie zeker, maar of je mag blijven rijden is de vraag. Er staan 2 meetpunten langs de baan. Daar zo ver mogelijk vanaf blijven, wordt je dan toch gepakt dan krijg je een waarschuwing. Nog eens gepakt: mag je officieel niet meer rijden. In de praktijk betekent dit dat je een nieuwe transponder krijgt en je dus een 'andere' motor rijdt dan degene die net gepakt was.
edenon: 15 + 16 maart
Pannoniaring: 18 t/m 20 mei
Zolder: 23 juli
Spa-francorchamps: 13 + 14 aug
Assen: waarschijnlijk juni
Brno: waarschijnlijk oktober

karz

Citaat van: "May Day"door de keuring komt ie zeker, maar of je mag blijven rijden is de vraag. Er staan 2 meetpunten langs de baan. Daar zo ver mogelijk vanaf blijven, wordt je dan toch gepakt dan krijg je een waarschuwing. Nog eens gepakt: mag je officieel niet meer rijden. In de praktijk betekent dit dat je een nieuwe transponder krijgt en je dus een 'andere' motor rijdt dan degene die net gepakt was.

:shock:   Waar is die waarschuwing goed voor ? ?  
Of mag ik midden op het circuit mijn uitlaten gaan wisselen ? Of moet ik dan stapvoets langs het meetpunt.. :?
Dit klinkt typisch Belgisch of is dit op meerdere circuits zo.

Hoe herken ik die meetpunten ?

@hakki, en zo'n andere transponder regelen :mrgreen: , is dat iets voor stamgasten of kunnen newbies dat ook ?
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

kun je daar eigenlijk ook gewoon komen kijken ( en luisteren naar die Tillers met bronchitis :mrgreen:)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Gieskes

Citaat van: "karz"
Citaat van: "May Day"door de keuring komt ie zeker, maar of je mag blijven rijden is de vraag. Er staan 2 meetpunten langs de baan. Daar zo ver mogelijk vanaf blijven, wordt je dan toch gepakt dan krijg je een waarschuwing. Nog eens gepakt: mag je officieel niet meer rijden. In de praktijk betekent dit dat je een nieuwe transponder krijgt en je dus een 'andere' motor rijdt dan degene die net gepakt was.

:shock:   Waar is die waarschuwing goed voor ? ?  
Of mag ik midden op het circuit mijn uitlaten gaan wisselen ? Of moet ik dan stapvoets langs het meetpunt.. :?
Dit klinkt typisch Belgisch of is dit op meerdere circuits zo.

Hoe herken ik die meetpunten ?

@hakki, en zo'n andere transponder regelen :mrgreen: , is dat iets voor stamgasten of kunnen newbies dat ook ?

Die waarschuwing is meer dan een woordje...je moet ff een krabbel op een papiertje zetten zodat de organisatie aan kan tonen dat ze daadwerkelijk actief aan de normen proberen te voldoen en de overtreders 'aanpakken'. Indien je een 2de keer teveel herrie maakt moet je je melden in een pitsbox achteraan waar ze je zogenaamd de nummers + transponder van je fiets trekken (en je een andere transponder krijgt).

Open uitlaten plus db-killer gaat geen probleem zijn. Hakki kan ook beamen dat er vorige keer enkele twins echt wel 'open' klonken en er geen problemen mee hadden. Ff overschakelen voor het meetpunt kan ook al schelen plus zover mogelijk bij die paal uit de buurt blijven uiteraard ook. De meetpunten zijn goed te herkennen overigens.

Plus...als jullie TL-brothers nu eens lekker dicht bijeen rijden is er sowieso geen probleem, de meting wordt niet meegeteld indien er 2 of meerdere motoren tegelijk langskomen  :wink:

Waar ga je je voor inschrijven? Op de 24ste zijn wij er ook met een paar man.  8)
oFast! Racing @ Honda CBR600FSi
Aprilia RSV 1000 R

Gieskes

Citaat van: "Dwars"kun je daar eigenlijk ook gewoon komen kijken ( en luisteren naar die Tillers met bronchitis :mrgreen:)

Kijken, luisteren, hamburgers met ketchup en ajuin naar binnen werken, sjtomme kal verkaupe, sjlap ouwehoeren, bietje kwijlen en nog veel meer..

Dus See you in Zolder!!  :wink:
oFast! Racing @ Honda CBR600FSi
Aprilia RSV 1000 R

karz

Ik ga met Turbo en nog een heel leger via motorsportschool holland ofzo.

Vrij rijden geloof ik.  120,-  euri  , of kan dit goedkoper bij rechtstreekse inschrijving  ?
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Bakkertjedeeg

Citaat van: "Gieskes"
Citaat van: "karz"
Citaat van: "May Day"door de keuring komt ie zeker, maar of je mag blijven rijden is de vraag. Er staan 2 meetpunten langs de baan. Daar zo ver mogelijk vanaf blijven, wordt je dan toch gepakt dan krijg je een waarschuwing. Nog eens gepakt: mag je officieel niet meer rijden. In de praktijk betekent dit dat je een nieuwe transponder krijgt en je dus een 'andere' motor rijdt dan degene die net gepakt was.

:shock:   Waar is die waarschuwing goed voor ? ?  
Of mag ik midden op het circuit mijn uitlaten gaan wisselen ? Of moet ik dan stapvoets langs het meetpunt.. :?
Dit klinkt typisch Belgisch of is dit op meerdere circuits zo.

Hoe herken ik die meetpunten ?

@hakki, en zo'n andere transponder regelen :mrgreen: , is dat iets voor stamgasten of kunnen newbies dat ook ?

Die waarschuwing is meer dan een woordje...je moet ff een krabbel op een papiertje zetten zodat de organisatie aan kan tonen dat ze daadwerkelijk actief aan de normen proberen te voldoen en de overtreders 'aanpakken'. Indien je een 2de keer teveel herrie maakt moet je je melden in een pitsbox achteraan waar ze je zogenaamd de nummers + transponder van je fiets trekken (en je een andere transponder krijgt).

Ik moet je een beetje corrigeren... 8)  Die mensen die je van de baan af trekken zijn overheidsmensen. De organisatie zelf probeert de pijn te verzachten door nieuwe transponders uit te delen. Dit is echter beperkt!! Idd als je bij de 2 meetpunten kort opschakelt, dan komt het goed. Uitlaatgeluid is lang niet bepalend. De combinatie inlaat uitlaatgeluid is vaak het probleem. Neem nou de kwak van mij. Standaard een huge aanzuiggeluid. Bij vol gas wordt ik ervan geplukt met een bos KNMV demper. Ik probeer altijd met iemand anders erlangs te rijden. Indien niet, dan kort opschakelen. Zit ik in een flying lap, dan volle gas verder. Ik doe dan alsof ik de zwarte vlag niet zie en blijf gewoon doorrijden tijdens de sessie. Muahahaha. Overigens loopt er een rechtzaak tegen de staat. 95 DB is heden ten dage niet realistisch meer.

NrGiZeR

Citaat van: "Bakkertjedeeg"
Ik moet je een beetje corrigeren... 8)  Die mensen die je van de baan af trekken zijn overheidsmensen. De organisatie zelf probeert de pijn te verzachten door nieuwe transponders uit te delen. Dit is echter beperkt!! Idd als je bij de 2 meetpunten kort opschakelt, dan komt het goed. Uitlaatgeluid is lang niet bepalend. De combinatie inlaat uitlaatgeluid is vaak het probleem. Neem nou de kwak van mij. Standaard een huge aanzuiggeluid. Bij vol gas wordt ik ervan geplukt met een bos KNMV demper. Ik probeer altijd met iemand anders erlangs te rijden. Indien niet, dan kort opschakelen. Zit ik in een flying lap, dan volle gas verder. Ik doe dan alsof ik de zwarte vlag niet zie en blijf gewoon doorrijden tijdens de sessie. Muahahaha. Overigens loopt er een rechtzaak tegen de staat. 95 DB is heden ten dage niet realistisch meer.

Nu moet ik jou een beetje corrigeren  :P  
Dit is wel realistisch, kijk maar op Assen daar mag je maar 88Db produceren. Hoe komt dit, heb laatst 'ns ff met de mannen van MSS gepraat en ook 'ns goed naar de situatie op de baan gekeken.
Op Zolder staan de meetpunten nog geen 4 meter van de kant af in de buitenbocht vlak voor het moment dat je het gas erop gooit.
Wanneer ze dit hetzelfde deden als op Assen en de paal op 12 meter afstand en 6 meter hoog, ( precieze afmetingen voorbehouden ) dan kon je op zolder gewoon met een full system open uitlaat zonder Db killer rijden  :twisted:
b]Ledenon[/b]-------->15&16 maart
Zolder----------->10 mei
Pannonia------->18t/m20 mei
Hockenheim--->11 juni
Assen------------>9 juli
Zolder----------->23 juli
Spa Franco----->23 augustus

Bakkertjedeeg

Citaat van: "NrGiZeR"
Citaat van: "Bakkertjedeeg"
Ik moet je een beetje corrigeren... 8)  Die mensen die je van de baan af trekken zijn overheidsmensen. De organisatie zelf probeert de pijn te verzachten door nieuwe transponders uit te delen. Dit is echter beperkt!! Idd als je bij de 2 meetpunten kort opschakelt, dan komt het goed. Uitlaatgeluid is lang niet bepalend. De combinatie inlaat uitlaatgeluid is vaak het probleem. Neem nou de kwak van mij. Standaard een huge aanzuiggeluid. Bij vol gas wordt ik ervan geplukt met een bos KNMV demper. Ik probeer altijd met iemand anders erlangs te rijden. Indien niet, dan kort opschakelen. Zit ik in een flying lap, dan volle gas verder. Ik doe dan alsof ik de zwarte vlag niet zie en blijf gewoon doorrijden tijdens de sessie. Muahahaha. Overigens loopt er een rechtzaak tegen de staat. 95 DB is heden ten dage niet realistisch meer.

Nu moet ik jou een beetje corrigeren  :P  
Dit is wel realistisch, kijk maar op Assen daar mag je maar 88Db produceren. Hoe komt dit, heb laatst 'ns ff met de mannen van MSS gepraat en ook 'ns goed naar de situatie op de baan gekeken.
Op Zolder staan de meetpunten nog geen 4 meter van de kant af in de buitenbocht vlak voor het moment dat je het gas erop gooit.
Wanneer ze dit hetzelfde deden als op Assen en de paal op 12 meter afstand en 6 meter hoog, ( precieze afmetingen voorbehouden ) dan kon je op zolder gewoon met een full system open uitlaat zonder Db killer rijden  :twisted:

Op Zolder staan de palen realistisch ten opzichte van Assen, als je gaat kijken naar het aantal DB wat een motorfiets af fabriek produceert. Ik meen me te herinneren dat een R1 97,1 DB maakt. Dit is RDW goedgekeurd. Als de grens op Zolder zou worden opgeschroeft naar dit getal, dan zullen er niet veel brommers meer eraf worden geplukt.

DeWitte

Citaat van: "Gieskes"
Citaat van: "Dwars"kun je daar eigenlijk ook gewoon komen kijken ( en luisteren naar die Tillers met bronchitis :mrgreen:)

Kijken, luisteren, hamburgers met ketchup en ajuin naar binnen werken, sjtomme kal verkaupe, sjlap ouwehoeren, bietje kwijlen en nog veel meer..

Dus See you in Zolder!!  :wink:

Kijken-(zijn daar ook mooie vrouwen?? :mrgreen:)
luisteren-(ben ik heel slecht in :lol: )
stjomme kal-check
hamburgers-check

Wanneer? hoe laat? entree??
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Bakkertjedeeg

Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Gieskes"
Citaat van: "Dwars"kun je daar eigenlijk ook gewoon komen kijken ( en luisteren naar die Tillers met bronchitis :mrgreen:)

Kijken, luisteren, hamburgers met ketchup en ajuin naar binnen werken, sjtomme kal verkaupe, sjlap ouwehoeren, bietje kwijlen en nog veel meer..

Dus See you in Zolder!!  :wink:

Kijken-(zijn daar ook mooie vrouwen?? :mrgreen:)
luisteren-(ben ik heel slecht in :lol: )
stjomme kal-check
hamburgers-check

Wanneer? hoe laat? entree??



Mooi genoeg??

DeWitte

Citaat van: "Bakkertjedeeg"
Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Gieskes"
Citaat van: "Dwars"kun je daar eigenlijk ook gewoon komen kijken ( en luisteren naar die Tillers met bronchitis :mrgreen:)

Kijken, luisteren, hamburgers met ketchup en ajuin naar binnen werken, sjtomme kal verkaupe, sjlap ouwehoeren, bietje kwijlen en nog veel meer..

Dus See you in Zolder!!  :wink:

Kijken-(zijn daar ook mooie vrouwen?? :mrgreen:)
luisteren-(ben ik heel slecht in :lol: )
stjomme kal-check
hamburgers-check

Wanneer? hoe laat? entree??



Mooi genoeg??

motste toch in ut ech, naksch en op heng en veut zieƫ :mrgreen: maar ff back on topic;

Wanneer? hoe laat? entree?? :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away