Hoofdmenu

Wildcards 76ste TT

Gestart door suzuki-girl, 01 juni, 2006, 05:30:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

B-Witch



Wildcards TT Assen

De 76ste Dutch TT komt steeds dichterbij. Gisteren heeft de Wegracecommissie bekend gemaakt welke nationale talenten in aanmerking komen voor een wildcard.

125cc:

1.       Gert-Jan Kok

2.       Hugo van den Berg

3.       Patrick van de Waarsenburg

250cc:

1.       Randy Gevers

2.       Bram Appelo

3.       Raymond Schouten

Naast deze KNMV wildcards kunnen coureurs ook in aanmerking komen voor een FIM-wildcard. Over deze FIM-wildcards is op dit moment echter nog niets bekend. Informatie hierover zal begin volgende week op de site van de KNMV verschijnen

bron: motormagazine
You may own the bike, but the bike possesses you.

Busaberke

Ik vind het vaak een beetje een schertsvertoning, die Nederlandse wildcard rijders.

Dat bedoel ik helemaal niet denigrerend, maar ze hebben gewoon niet het nivo en materiaal om een leuk stukje mee te blazen tijdens de TT.

In landen als Engeland, Italie, Spanje en Japan kunnen die gasten vaak voor leuke verrassingen zorgen op hun thuiscircuit.
Ik zal nooit vergeten hoe Abe ooit in Japan op de rand van de krant reed en de strijd aanging met de 500cc toppers van die tijd. (en verloor, want hij ging er vanaf)
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Hakinnen

Citaat van: "Busaberke"Ik vind het vaak een beetje een schertsvertoning, die Nederlandse wildcard rijders.

Dat bedoel ik helemaal niet denigrerend, maar ze hebben gewoon niet het nivo en materiaal om een leuk stukje mee te blazen tijdens de TT.

In landen als Engeland, Italie, Spanje en Japan kunnen die gasten vaak voor leuke verrassingen zorgen op hun thuiscircuit.
Ik zal nooit vergeten hoe Abe ooit in Japan op de rand van de krant reed en de strijd aanging met de 500cc toppers van die tijd. (en verloor, want hij ging er vanaf)

ik denk dat ik het wel met Busaberke eens ben..

Bakkertjedeeg


May Day

Hugo van den Berg vind ik geen veldvulling, die rijdt bijna altijd iets sneller dan Joey Litjens. Dat is een van de weinige nederlandse coureurs die iets zou kunnen bereiken.
edenon: 15 + 16 maart
Pannoniaring: 18 t/m 20 mei
Zolder: 23 juli
Spa-francorchamps: 13 + 14 aug
Assen: waarschijnlijk juni
Brno: waarschijnlijk oktober

Bakkertjedeeg

Citaat van: "May Day"Hugo van den Berg vind ik geen veldvulling, die rijdt bijna altijd iets sneller dan Joey Litjens. Dat is een van de weinige nederlandse coureurs die iets zou kunnen bereiken.

Hij heeft niet het materiaal, dus veldvulling imo. Je kunt niet weten of hij het talent is, die voorin kan meerijden in het WK.

Road Racing Tonnie

In mijn beleving, zullen wij nog heel lang moeten wachten, voor er weer een Hollandse driver, op het hoogste niveau kan meestrijden, en dat heeft niet alleen te maken, dat ze met wat minder snel matriaal de renpiste op gaan, maar moeten wij naar het totaalbeeld gaan kijken.
Ik wil niet op de man (coureur) gaan spelen, maar het levenspatroon, lees voeding training coaching mentaliteit karakter, daar short het hopeloos aan, kijk o.a naar Spanje, waar ze hele jonge coureurs, middels bovengenoemd levenspatroon, gaan klaarstomen voor het echte grote werk, wat op termijn zijn vruchten afwerpt, wat niet wil zeggen dat iedere leerling ook doorstoot naar de top, maar diegene, die de handschoen oppakt, zal op termijn de competitie kunnen aangaan, waar en met wie dan ook op de renpistes, en die jonge drivers die geslaagd zijn, hebben zeker ook niet direct het hele snelle spul, maar wel het karakter lef en moed, om de competitie aan te gaan, met de tot dan gevestigde orde, want die gasten denken, "wat hun kunnen, dat kan ik beter", en schuwen het grote gevecht niet, en wordt deze ruwe diamant, zo geslepen, dat er iets heel moois uit ontstaat.
Een klein voorbeeld:
Heb nogal wat bemoeienissen met een kartbaan, en daar komen ook jonge drivers, die zichzelf, en zeker door de vaders, al worden gezien als het hele grote talent, die op termijn Int Nat succesen gaan boeken, en bij een regio wedstrijd, rijden ze zeker vooraan, en gaan ze al bijna naast hun schoenen lopen, met direct na de wedstrijd zich volproppen met chips patat ijs enz, ook helemaal fout.
Heb eens een stel Engelse kartdrivers uitgenodigd, om een wedstrijd aan te gaan met de regio karters.
Nou de tranen sprongen me in de ogen, de local hero,s werden bijna op een ronde gereden, oftewel het snot voor de ogen, en toen werd het heel stil, en het grootste "talent" heeft al snel de handdoek in de ring geworpen, voor zoveel overmacht, m.a.w de ogen zijn hem toen wel open gegaan.
Ik bedoel het bovenste niet negatief, maar zo staat de vlag er wel bij, en dat denk ik nog voor jaren, of het zal heel snel moet veranderen, waar ik een zeer zwaar hoofd in heb, helaas.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********