Hmmmm heeft iemand ervaring met magnesium velgen in een straatfiets? Ben me aan het bedenken of ik het zou doen of niet, ik lees overal wel de verhaaltjes maar ik lees nergens een persoonlijke ervaring van iemand. Ik weet dat aluminium iets minder dan de dubbele breeksterkte heeft als magnesium (vliegtuig alu 3581 VS magnesium az91). Het gaat zich om een PVM 3 spaaks voorvelg voor een GSXR 750/1100 die bij de huidige eigenaar altijd goed in de poedercoat heeft gestaan.
vele verhalen over.
vele meningen ook..
spul dient eigenlijk na een aantal jaar geröntgend te worden op "brooswording" van binnenuit.
ik heb ooit op de testbank een magnesium velg kapot zien gaan..kwam compleet een spaak uit.
ik wil ze niet..of ze moeten jonger als 3 jaar zijn en voor een matsprijs. de moderne gesmeede alu velgen zijn niet meer veel zwaarder maar wel aanzienlijk goedkoper nieuw.
de echte oude kunnen zo de prullebak in of je hangt ze aan de muur ergens in de garage.
weet evt nog een setje gebruikte magnesium marchesini's voor je..rond de 700,- euro bj = 2002