recalcitrance Brussel tour patat kujen 21-06

Gestart door DeWitte, 13 juni, 2006, 10:38:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

B-Witch

Mag ik es een hele domme vraag stellen :?:

wat is dat eigenlijk de bronk??????????
nog nooit van gehoord :oops:
You may own the bike, but the bike possesses you.

DeWitte

er bestaan geen domme vragen :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Busaberke

Citaat van: "suzuki-girl"Mag ik es een hele domme vraag stellen :?:

wat is dat eigenlijk de bronk??????????
nog nooit van gehoord :oops:

Dat is (bij ons) een 3-daags feest wat zijn oorsprong in de middeleeuwen heeft.
Het wordt veel gevierd in met name de dorpen van Z-Limburg.
Het e.e.a. begint officieel op zaterdagnamiddag met kamerschieten en een processie op zondag, gevolgd door wat traditionele activiteiten op maandag en dinsdag.
Voor het gemak zijn er reeds op zaterdagmiddag nog wat onofficiele activiteiten aan geknoopt.

meer info: http://molcelb2.unimaas.nl/~koh/archief/bronk2001/bronk2001.html

http://members.lycos.nl/EIJSDENBOOGO2/BRONK/
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

B-Witch

Zo zie je maar dat tradities echt streek gebonden zijn, want wij kennen zoiets hier in Midden Limland niet :wink:

Veel plezier dan BB :!:
You may own the bike, but the bike possesses you.

DeWitte

hoe laat zullen we vertrekken woensdag?? zo rond 18:00uur??? en wat is het beste trefpunt???

na?? :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Mounty

wat mij betreft is 18.00 uur prima. En om een trefpunt te kiezen , welke grens overgang gaat aangedaan worden ??

@ Dominator: Ik heb brussel in me GPS ingetoets en hij geeft dan 1.36 uur aan, mja dan rij je met een auto en hou je je aan de snelheden..
als je harder gaat rijden scheelt dat mischien 10-15 minuten dacht ik...
Mja..jij rijd het vaker dan ik, dus jij kunt het weten.. :)
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Gieskes

Citaat van: "The Dominator"
Citaat van: "FZ_Ron"
We gaan niet als een gek rijden en dus hou je ons met gemak bij...
Al haal je dan Brussel niet op een uur..en zoals Dwars zegt...samen uit en thuis..

brussel haal je op je sloffen nog in een dik uur......... maargoed we kunnen misschien beter in de richting van antwerpen afspreken hoef ik niet constant voor tolk te spelen :mrgreen:

Ja das lekker, Aantwaarps is ook een taaltje op zich en met een bietje pech moeten we nog voor tolk spelen  :roll:

Ik zal mijn lijstje met 'Aantwaarps veur beginners' nog es bovenhalen, de toerders kunnen zich dan vast wat voorbereiden op hun wereldreis  :mrgreen:


* Het is nu jullie beurt - Tizonnolle
* Ik heb je er nog voor gewaarschuwd - Kemmetoenogzoegezei
* Hij kon er niets aan doen - Akosterniondoeng
* Ze heeft het niet goed verwerkt - Zissernichoefan
* Hij zei het immers ook -Azeigetoemmesoek
* Dat had je niet gedacht he? - Dadoddenichedochtei
* Ze hebben u in de maling genomen - Zemmenoeligge
* Ze was het moe - Zewieretbeu
* Hij neemt alles mee - Aschaardallesmej
* Het is er echt aan te zien - Geziegeterbegoton
* Hij praat nonsens -Azeiwerriswa
* Hij kon er niet opkomen -Akwammerniejoep
* Dat is zeer goedkoop - Dasbekaanstverniet
* Hij heeft het in de gaten - Ajeigeteur
* Je moest eens weten - Gemoestetbegotisweete
* Het is haar dagje niet - Zeigetnogalissitte
* Een ruitjeshemd - Eukarowem
* Kan ik u ergens mee van dienst zijn? - Kannekoewellepe ?
* Heb je het door? - Eddetindemot?
* Wat had je zoal graag gehad ? - Wamoetemme ?
* Wat heeft hij gezegd ? - Wasseitem ?
* Wat doet hij nu weer? - Watoetemnawer ?
* Wat sta je daar nu te kijken? - Oestodderna ?

En nog een oefeningske  :lol:

http://www.valvas.be/index.asp?Page=262&Sort=ID&ClipDetail=219


Na het kuusjen volgt een 'mondeling'  :rofl:  :nana9oi:
oFast! Racing @ Honda CBR600FSi
Aprilia RSV 1000 R

The Dominator

Citaat van: "FZ_Ron"wat mij betreft is 18.00 uur prima. En om een trefpunt te kiezen , welke grens overgang gaat aangedaan worden ??

@ Dominator: Ik heb brussel in me GPS ingetoets en hij geeft dan 1.36 uur aan, mja dan rij je met een auto en hou je je aan de snelheden..
als je harder gaat rijden scheelt dat mischien 10-15 minuten dacht ik...
Mja..jij rijd het vaker dan ik, dus jij kunt het weten.. :)

en ga jij me nu zeggen dat ik me niet aan de snelheid hou :twisted:  :twisted:  van bij mij uit ist een dik uur (tot in brussel noord), sja als jullie uit de achterlanden van limburg komen dan heb je daar idd wat langer voor nodig :mrgreen:

anyway
ben eens effe aant spelen geweest met mapsource, misschien makkelijker ivm files enzo om in lier af te spreken, van daaruit heb ik een leuke binnendoor route gemaakt van een kleine 70km via idyllisch klinkende namen als:
kontich
aartselaar
boom
blaasveld
pikkerie
naar grimbergen alwaar we een en ander kunnen afsluiten met een fijn grimbergs alcoholvrij biertje.... vanuit grimbergen ben je in een dik uur wel weer bij grensovergang maasmechelen....... (en ik binnen 5 minuten thuis)
color=red]Scuderia Pomodoro Rosso![/color]

//www.pomodoro-rosso.nl

Mounty

Lijkt me okee...waarspreken we af ? grens maasmechelen?(stein)? 18.00uur ? of wat?
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

DeWitte

dus wie gaat ermee???

Karin?
Fz Ron?
Suzuki-girl?
Angel inme?
Herr Tod?
Dwars  :yes6rs:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

B-Witch

Suzuki-Girl  :yes6rs:


Mr suzuki blijft zelfs thuis, zodat ik kan gaan joetsen!!!!!!
You may own the bike, but the bike possesses you.

Mounty

Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Karin

Ik denk dat ik pas. Ging er eigenlijk vanuit na de openingspost van Hub dat we er via een snelle weg heen zouden rijden...terrasje pikken/patatje kujen en tussendoor gezellig kletsen met de "doordeweekbelsjen" en dan via een toeristische route terug.

Maar nu gaan we dus 2 keer snel heen en terugrijden (= minstens 3 uur vanuit Landgraaf zeker!!) en dan vervolgens nog eens een route van 70 km touren (ook weer anderhalf uur) tel daarbij het patatje en drankje nuttigen bij op want dat is natuurlijk ook leuk. Dan ben ik alles bij elkaar minstens 5 uur onderweg .....dat is leuk voor overdag maar niet als ik de dag erna moet werken.  :roll:

DeWitte

Ik moet ook afzeggen: Na zaterdagavond ook vanmorgen nog es lekker door m'n rug heen gegaan  :cry: : loop nu zo krom als Hakinnen op een pocketbike :mrgreen: ahum :?  straks naar de fysio en hoop weer snel een beetje normaal (wat zeg ik nu? :shock: ) te kunnen functioneren.

jaja oud en versleten :?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

AngelInMe

Ik kan ook niet, mn zusje is jarig en wordt gevierd bij der "schoonouders" (aangezien de onze op vakantie zijn :mrgreen:)

Hub beterschap! En deze keer geen B dus...