TRE Timing Retard Eliminator

Gestart door The Dominator, 16 juni, 2006, 18:46:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

The Dominator

uitgangspunt :
suzuki injectiefietsen zijn fabrieksafaan "gerestricteerd" voorwatbetreft oa emissienormen en idiotproof, wat niet meer en minder wil zeggen dat in de eerste 3 versnellingen het vermogen beperkter is en topsnelheid in 6e versnelling begrensd is.......

gevolg:
bij de hayabusa's bijvoorbeeld model 2001 resulteerd dit in begrenzing op 299, middels de TRE is dit te overbruggen en na uitvoering hiervan zagen we op de testbank dat ie ineens richting de 320 doortrok (waar het 10 minuten ervoor nog netjes 298 was volgens de bank)

werking TRE:
middels een electronische schakeling (als je t zelf wilt bouwen kan het zelfs met een weerstandje van 5ct) wordt het signaal dat van versnellingsbak teruggekoppeld word naar ECU afgetakt en word voorzien van het signaal dat aangeeft dat de bak in zn 5 staat (in elke versnelling dus) et voila begrenzing eruit........ eerste 3 versnellingen netzo.....

van horen zeggen:
nu word er op diverse plaatsen op internet over gediscussierd en ook proefsondervindelelijk (opgeleukt als scrabblewoord, dat word discussie om het speelbord als je dit uitlegt) de meest lovende dingen hierover verteld........ van een tamme kat die ineens in een nukkige tijger veranderd etc etc

back to reality
anyway, voor de busa heb ik toen zelf gesoldeerd maar ik heb er voor de DL1000 maar eens eentje besteld en dan wel een ATRE, die is instelbaar en dus ook uitschakelbaar mocht je dat nog willen...... dit in combinatie met een gearindicator, dus ben eens benieuwd wanneer dat pakketje gaat binnenkomen........ :mrgreen: dus binnen een paar weken gaat de beer los, kan ik typeplaatje veranderen van Vstrom naar Vgrom

http://www.gi-pro.net/ 8)

hier nog iemand ervaring mee of wadde??
color=red]Scuderia Pomodoro Rosso![/color]

//www.pomodoro-rosso.nl

SuzukiLimburg

Ik heb er geen ervaring mee, maar zodra jij het wel hebt hoor ik graag van je aangezien ik ook zit te denken om een V-grom aan te schaffen.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

Hakinnen

Citaat van: "The Dominator"uitgangspunt :
suzuki injectiefietsen zijn fabrieksafaan "gerestricteerd" voorwatbetreft oa emissienormen en idiotproof, wat niet meer en minder wil zeggen dat in de eerste 3 versnellingen het vermogen beperkter is en topsnelheid in 6e versnelling begrensd is.......

gevolg:
bij de hayabusa's bijvoorbeeld model 2001 resulteerd dit in begrenzing op 299, middels de TRE is dit te overbruggen en na uitvoering hiervan zagen we op de testbank dat ie ineens richting de 320 doortrok (waar het 10 minuten ervoor nog netjes 298 was volgens de bank)

werking TRE:
middels een electronische schakeling (als je t zelf wilt bouwen kan het zelfs met een weerstandje van 5ct) wordt het signaal dat van versnellingsbak teruggekoppeld word naar ECU afgetakt en word voorzien van het signaal dat aangeeft dat de bak in zn 5 staat (in elke versnelling dus) et voila begrenzing eruit........ eerste 3 versnellingen netzo.....

van horen zeggen:
nu word er op diverse plaatsen op internet over gediscussierd en ook proefsondervindelelijk (opgeleukt als scrabblewoord, dat word discussie om het speelbord als je dit uitlegt) de meest lovende dingen hierover verteld........ van een tamme kat die ineens in een nukkige tijger veranderd etc etc

back to reality
anyway, voor de busa heb ik toen zelf gesoldeerd maar ik heb er voor de DL1000 maar eens eentje besteld en dan wel een ATRE, die is instelbaar en dus ook uitschakelbaar mocht je dat nog willen...... dit in combinatie met een gearindicator, dus ben eens benieuwd wanneer dat pakketje gaat binnenkomen........ :mrgreen: dus binnen een paar weken gaat de beer los, kan ik typeplaatje veranderen van Vstrom naar Vgrom

http://www.gi-pro.net/ 8)

hier nog iemand ervaring mee of wadde??

alé..ben benieuwd..

als ie niet hard genoeg gromt erna..regelen we maar een paar hete Yoshimura nokkenassen en injectiesysteem bij Ronald he.

:wink:

DeWitte

niet de bike maar de stuurman moet grommen :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

The Dominator

Citaat van: "Hakinnen"

alé..ben benieuwd..

als ie niet hard genoeg gromt erna..regelen we maar een paar hete Yoshimura nokkenassen en injectiesysteem bij Ronald he.

:wink:

je vergeet ook nog het complete uitlaatsysteem van yoshi! :mrgreen:
zou dr dan maar eentje lachen: de vonk dus!!


alleeh, hij staat morgen om 14u op de jaros bank zullen we eens zien of dat ding zn geld waard is...... volgens mijn gevoel wel maarja dat zegt natuurlijk niets he :mrgreen:

word vervolgd........
color=red]Scuderia Pomodoro Rosso![/color]

//www.pomodoro-rosso.nl

Busaberke

Tijdens de runs met mijn Busa op de Jaros bank bleek ook dat de TRE bij hoge toerentallen net iets meer koppel en vermogen gaf.



Maar ik ondervond daarnaast meerdere voordelen:
- minder AAN/UIT effect bij open dempers
- lager verbruik (van gemiddeld 1:12 naar 1:15 !!)

Als nadeel kan ik slechts een klein puntje optekenen:
- de stationaire loop is "rauwer"

Al met al waren de 15 Euro die ik voor dat gekke ding betaald heb een goede investering!
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

The Dominator

Citaat van: "Busaberke"Tijdens de runs met mijn Busa op de Jaros bank bleek ook dat de TRE bij hoge toerentallen net iets meer koppel en vermogen gaf.

Maar ik ondervond daarnaast meerdere voordelen:
- minder AAN/UIT effect bij open dempers
- lager verbruik (van gemiddeld 1:12 naar 1:15 !!)

Als nadeel kan ik slechts een klein puntje optekenen:
- de stationaire loop is "rauwer"

Al met al waren de 15 Euro die ik voor dat gekke ding betaald heb een goede investering!

sja kunnen niet echt een goed beeld krijgen op de Jaros bank, maarja G kan erover meepraten dat het resultaat er wel naar is, in eerste is het ding niet meer fatsoenlijk aan de grond te houden en in de 2 kiest ie ook gemakkelijk het luchtruim, dus word lachen op Croix maandag......
(bulletproof onderbroek dus maar meenemen)
color=red]Scuderia Pomodoro Rosso![/color]

//www.pomodoro-rosso.nl

Busaberke

Citaat van: "The Dominator"(shitproof onderbroek dus maar meenemen)
:?

is ut zo erg?  :shock:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009