TT Assen: Kathedraal is veranderd; Rossi mist magie

Gestart door suzuki-girl, 21 juni, 2006, 17:01:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

B-Witch

TT Assen: Kathedraal is veranderd; Rossi mist magie


CiteerHet MotoGP kampioenschap zal dit weekend terugkeren naar de 'Kathedraal', het circuit der circuits op de kalender. Van de huidige circuits zijn de meeste Grand Prix' verreden op het TT circuit in Assen. Maar, ondanks dat het één van de grootste races van het jaar is, is het circuit niet langer meer de angstaanjagende uitdaging die het eens was, door het vervangen van de Noordlus voor een nieuwe parkeerplaats en tribunes.

De 75e editie van de Dutch TT zal een nieuw tijdperk voor het Asser Circuit inluiden door het besluit om het circuit van 5.997m naar een meer standaard lengte van 4.750m in te korten zodat het meer binnen de standaard van de huidige MotoGP-circuits past. De FIM wil dat het publiek de rijders vaker voorbij zien komen om hen meer waar voor hun geld te bieden.

De coureurs zullen niet langer meer vechten om de twee minuten grens te doorbreken, de S-bocht, Witterdiep, Madijk en Ossebroeken bochten zijn niet meer. De spirit en historie van Assen zouden voor eeuwig verloren kunnen zijn gegaan.

'Het oude Assen was één van mijn favoriete circuits en het was altijd een fantastisch gevoel om met een MotoGP-motor op de limiet te rijden,' vertelt zevenvoudig wereldkampioen Valentino Rossi. 'Helaas is het circuit veranderd waardoor ik niet meer zo enthousiast ben als voorheen, want zoals ik vernomen heb is de 'magie van Ássen' verdwenen.'

Echter niet alles is verloren gegaan, de ontwerpers hebben hun best gedaan om het vloeiende karakter te behouden door Noordlus te vervangen door een serie bochten waarin de Haarbocht, Ossebroeken en de Strubben terugkomen. Ook de, voor het circuit kenmerkende, verkantingen in de bochten zijn nog altijd aanwezig.

'Het eerste deel van het circuit lijkt nu enigszins op dat van het Shanghai-circuit door een serie 'tight right-handers,'  zoals Colin Edwards zegt. 'Zoals vele rijders, heb ik veel affectie met het oude TT-circuit en hoop ik niet dat het teveel van haar oude karakter heeft verloren.'
bron: Sportone
You may own the bike, but the bike possesses you.

karz

sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

idd, Gaazzzzzzzzzz en niet zeiken :twisted: voor die centen mogen ze toch wel eens af en toe een uitdaging voor hun kiezen krijgen :?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Busaberke

Citaat van: "Dwars"idd, Gaazzzzzzzzzz en niet zeiken :twisted: voor die centen mogen ze toch wel eens af en toe een uitdaging voor hun kiezen krijgen :?

:?

:shutup:  :banghead4rv:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009