Het grote Twin topic

Gestart door DeWitte, 23 juni, 2006, 15:00:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

The Dominator

Citaat van: "Road Racing Hayabusa"Euh, wie zei dat ook alweer.
Een twin?, die heeft 1 cilinder teveel, of twee te weinig, maar goed ik heb daar ook geen verstand van :oops:  :oops:  :D  :D

it wasn't me :mrgreen:  toch??
color=red]Scuderia Pomodoro Rosso![/color]

//www.pomodoro-rosso.nl

DeWitte

:laughing49so:

inzicht komt met de jaren :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Mounty

Citaat van: "The Dominator"

gas erop na de bocht???? gas gaat gewoon voor de bocht op constant en in uitkomen vd bocht gaat t gas er weer vol op!!

das eigenlijk wat ik ook bedoelde..anders val je ja helemaal stil in de bochten..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Desmo-devil

Het heeft allemaal wel wat. Het enorme vermogen van een twin als je een bocht uit accelereerd en het afremmen op de motor.
En toch mis ik mijn ZX 7 R nog wel eens, dat ding bleef maar gaan ook boven de 200. En dan dat geluid van de ram air als je tot in de toerbegrenzer trekt (11500 rpm)
De echte "schop" die ik kreeg op de Kawa mis ik wel op de Duc, maar wellicht is het voor mij beter zo ( lees verstandiger)
Het heeft allemaal zijn voor en nadelen.

B-Witch

Ik heb dus nog nooit op een twin gereden, dus kan me helemaal geen voorstelling van de verschillen maken. :?
Vooroordelen zijn er zat, bedoel als je tegen bepaalde mensen zegt dat je eens op een twin (in mijn geval een monster) wil rijden, beginnen ze van, nee moet je niet doen, das niks voor jou...waarom vraag ik me dan af, wat is dan zo anders aan het rijden op een Monster t.o.v. mijn Bandit.
(dat het een naked is, meer verschil zie ik niet....)
Of is het gewoon slap geouwhoer van mensen die niet weten waar ze over spreken???
Wat is dan eigenlijk het verschil in rijeigenschappen tussen 4cyl en een twin :?:
You may own the bike, but the bike possesses you.

WhomBom

Citaat van: "suzuki-girl"
(dat het een naked is, meer verschil zie ik niet....)


:shock:

in naked rijkt het van:



tot



zo ongeveer....

een 4cil is normaal gesproken een "naaimachientje" zeker als je er eentje hebt die niet zo gek opgevoerd is. Een twin is veel nukkiger, en vergeeft daarom veel minder snel een foutje (in de bocht effe het gas dicht omdat je je verschrok voor die kat die uit de boom viel komt er meestal op neer dat jij opeens in de boom hangt, in plaats van de kat)

als je het heel simpel bekijkt komt het erop aan hoeveel inhoud zo'n ding per cilinder heeft, want dat is de "stoot" die jij telkes krijgt. als je een 1000'er 4 cil hebt krijg je telkes een 250cc stootje... als je echter een 1000'er twin hebt krijg je telkes een 500cc "stootje" en daar moet je mee om kunnen gaan, kun je ermee omgaan, rijdt het heerlijk en kun je als een gek een bocht uit accelereren, kun je er niet mee omgaan, lig je om de haverklap "op je bakkes"
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Busaberke

Citaat van: "Road Racing Hayabusa"Euh, wie zei dat ook alweer.
Een twin?, die heeft 1 cilinder teveel, of twee te weinig, maar goed ik heb daar ook geen verstand van :oops:  :oops:  :D  :D

:rofl:

hij is leuk!  :D
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

B-Witch

Citaat van: "WhomBom"
Citaat van: "suzuki-girl"
(dat het een naked is, meer verschil zie ik niet....)


als je het heel simpel bekijkt komt het erop aan hoeveel inhoud zo'n ding per cilinder heeft, want dat is de "stoot" die jij telkes krijgt. als je een 1000'er 4 cil hebt krijg je telkes een 250cc stootje... als je echter een 1000'er twin hebt krijg je telkes een 500cc "stootje" en daar moet je mee om kunnen gaan, kun je ermee omgaan, rijdt het heerlijk en kun je als een gek een bocht uit accelereren, kun je er niet mee omgaan, lig je om de haverklap "op je bakkes"

Nu snap ik het... :yes6rs:

Thanx voor de uitleg Whombom :wink:
You may own the bike, but the bike possesses you.

May Day

Citaat van: "Dwars"maar waarom 'n Twin?? :mrgreen:

lijkt me duidelijk: er gaat niks boven een lekkere twin  :twisted:
edenon: 15 + 16 maart
Pannoniaring: 18 t/m 20 mei
Zolder: 23 juli
Spa-francorchamps: 13 + 14 aug
Assen: waarschijnlijk juni
Brno: waarschijnlijk oktober

Herr Tod

In dat geval had ik liever een V10 :mrgreen:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


DeWitte

dat zijn toch die 2 van Olsen??  :? zijn die al 18?? :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

May Day

Citaat van: "Dwars"dat zijn toch die 2 van Olsen??  :? zijn die al 18?? :mrgreen:
Misschien niet, maar zo te zien wel al de 35 kg gepasseerd  :twisted:
edenon: 15 + 16 maart
Pannoniaring: 18 t/m 20 mei
Zolder: 23 juli
Spa-francorchamps: 13 + 14 aug
Assen: waarschijnlijk juni
Brno: waarschijnlijk oktober

DeWitte

Citaat van: "May Day"
Citaat van: "Dwars"dat zijn toch die 2 van Olsen??  :? zijn die al 18?? :mrgreen:
Misschien niet, maar zo te zien wel al de 35 kg gepasseerd  :twisted:

ik dacht altijd min 1000 weken of 40 kg?? :twisted:

maar ff on topic: kzie we hebben er weer een Twin bij, unne TLS  8)
was eigenlijk ut verschil met een TLR??  :?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

DeWitte

Batlle of the Twins- mcn filmke: tracktest @ Donnington Ducati 1098-Honda SP2-Aprillia RSV Mille

http://www.youtube.com/watch?v=kOcbfIWiYU8
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Herr Tod

'ey dat is die dulle van Mach II :worship-cool: :D
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen: