Het grote Twin topic

Gestart door DeWitte, 23 juni, 2006, 15:00:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

Waarom geen 4 in lijn, v 4 of dergelijke naaimachines?  :twisted: maar waarom 'n Twin?? :mrgreen: kan niet alleen maar een afwijking zijn  :? toch??

en hier alleen mooie piccie's van Twins natuurlijk 8)

My first Twin

Yamaha XTZ 750 met toen revolutionaire 70pk gekocht in 1992 :worship-cool: Mooie herinneringen aan :wink:



edit: 48k in 4 jaar mee gekoetscht met alleen reizen/vakanties
-spanje
-tjechie
-Polen
-Frankrijk
-Italia
-Gb
-Schotland

Oerbetrouwbare moto 8)  

jammer dat Yamaha eigenlijk haar toenmalige "leiding" met all-roads heeft afgestaan: Het blok was/is potent zat (wordt nog steeds gebruikt voor o.a. de TDM) de vergelijkbare (minder potente) Africa Twin van concurrent Honda is volgens mij nu nog steeds nieuw verkrijgbaar :?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

My first twin ;)



Waarom,

Een twin praat terug. Al heb je nog zo'n potente 4L met een blerpijp erop voor mijn part. dan rij je nog met een stofzuiger.
Als je gas geeft dan komt het vermogen erbij alsof je een fles curry uitknijpt en je het gas loslaat zakt het vermogen evenredig weer terug. :thatsgay:  coool....not.. boring ... yeah.

rij liever een motor die meteen een schop in de rug geeft als je aan het gas komt en waar je het stuur met 2 handen moet vast houden als je het gas ook maar ietsjes loslaat. ;)
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Hakinnen

Citaat van: "karz"My first twin ;)



Waarom,

Een twin praat terug. Al heb je nog zo'n potente 4L met een blerpijp erop voor mijn part. dan rij je nog met een stofzuiger.
Als je gas geeft dan komt het vermogen erbij alsof je een fles curry uitknijpt en je het gas loslaat zakt het vermogen evenredig weer terug. :thatsgay:  coool....not.. boring ... yeah.

rij liever een motor die meteen een schop in de rug geeft als je aan het gas komt en waar je het stuur met 2 handen moet vast houden als je het gas ook maar ietsjes loslaat. ;)

damn ...blijft mooi he..

mooier dan een tuonodinges toch.. :mrgreen:

DeWitte

Citaat van: "karz"Waarom,

Een twin praat terug. Al heb je nog zo'n potente 4L met een blerpijp erop voor mijn part. dan rij je nog met een stofzuiger.
Als je gas geeft dan komt het vermogen erbij alsof je een fles curry uitknijpt en je het gas loslaat zakt het vermogen evenredig weer terug. :thatsgay:  coool....not.. boring ... yeah.

rij liever een motor die meteen een schop in de rug geeft als je aan het gas komt en waar je het stuur met 2 handen moet vast houden als je het gas ook maar ietsjes loslaat. ;)

jij wil dus zeggen een Twin is voor "echte Mannen" :mrgreen: (hier ga ik herrie mee krijgen)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

B-Witch

Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "karz"Waarom,

Een twin praat terug. Al heb je nog zo'n potente 4L met een blerpijp erop voor mijn part. dan rij je nog met een stofzuiger.
Als je gas geeft dan komt het vermogen erbij alsof je een fles curry uitknijpt en je het gas loslaat zakt het vermogen evenredig weer terug. :thatsgay:  coool....not.. boring ... yeah.

rij liever een motor die meteen een schop in de rug geeft als je aan het gas komt en waar je het stuur met 2 handen moet vast houden als je het gas ook maar ietsjes loslaat. ;)

jij wil dus zeggen een Twin is voor "echte Mannen" :mrgreen: (hier ga ik herrie mee krijgen)


geloof ik ook niet dat voor echte mannen....echte vrouwen kunnen dat ook best aan :angel:
You may own the bike, but the bike possesses you.

WhomBom

my first twin...... :roll:



is op zich wel een leuk "pruttel-masjien" maar wat me er aan stoort is dat je zo gauw je een beetje sneller gaat rijden gewoon keihard met je neus op het feit gedrukt wordt dat ie niet echt met een doel voor ogen ontworpen is  :?  Voorvering die doorslaat als je hard remt, wat wel te verhelpen was met andere veren, maargoed. Een remschijf die blauw wordt als je hard remt, een voorvork, die ook met de progressieve veren, afhankelijk van het wegdek "stuitert" als je stevig ankert. Grondspeling ver benedn de maat enz enz. Hij is dus echt gemaakt om er wat op los te pruttelen, en dat stoort me wel een beetje, ik denk daarom ook niet dat ik hem als ik voluit mag rijden nog houd..... ik was es aan het kijken voor iets met minder cilinders  :twisted:  afhankelijk van hoe veel ik gespaard krijg voor mei volgend jaar  :roll:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Mounty

Citaat van: "karz"My first twin ;)



Waarom,

Een twin praat terug. Al heb je nog zo'n potente 4L met een blerpijp erop voor mijn part. dan rij je nog met een stofzuiger.
Als je gas geeft dan komt het vermogen erbij alsof je een fles curry uitknijpt en je het gas loslaat zakt het vermogen evenredig weer terug. :thatsgay:  coool....not.. boring ... yeah.

rij liever een motor die meteen een schop in de rug geeft als je aan het gas komt en waar je het stuur met 2 handen moet vast houden als je het gas ook maar ietsjes loslaat. ;)

heb laatst eens op een Tl1000 gereden...is ff wennen..en die schop voelt heerlijk aan...
Vraag me af of een R1 of vergelijkbaar ook een schop geeft..of toch erg veel minder ? (rij zelf een 750cc 4Cyl 100Pk wat zeker geen schop geeft, is ie ook te oud voor denk ik..)
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Motzippaldy

Citaat van: "FZ_Ron"


Vraag me af of een R1 of vergelijkbaar ook een schop geeft..of toch erg veel minder ? (rij zelf een 750cc 4Cyl 100Pk wat zeker geen schop geeft, is ie ook te oud voor denk ik..)


Rijd maar 8000 turen en dan gaskraan helemaal opendraaien 8)   :twisted:
Proud on the South  

karz

Citaat van: "Motzippaldy"
Citaat van: "FZ_Ron"


Vraag me af of een R1 of vergelijkbaar ook een schop geeft..of toch erg veel minder ? (rij zelf een 750cc 4Cyl 100Pk wat zeker geen schop geeft, is ie ook te oud voor denk ik..)


Rijd maar 8000 turen en dan gaskraan helemaal opendraaien 8)   :twisted:

Dat bedoel ik, dan is de TLR al over zijn piek heen. En de schop vind ik toch geen schop , zelfs op de gsxr 1000 2005 niet.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

Citaat van: "Motzippaldy"
Citaat van: "FZ_Ron"


Vraag me af of een R1 of vergelijkbaar ook een schop geeft..of toch erg veel minder ? (rij zelf een 750cc 4Cyl 100Pk wat zeker geen schop geeft, is ie ook te oud voor denk ik..)


Rijd maar 8000 turen en dan gaskraan helemaal opendraaien 8)   :twisted:

waarom?? :?  duurt dus langer voordat een 4cilinder "piekt" :?  terwijl een twin dan al lang aan z'n top is: sneller opschakelen kunnen en een motorrem hebben waar je u tegen zegt :wink:

Continue aan 8000rps (of nog meer) moeten rijden om het volle vermogen eruit te kunnen halen is leuk op papier of een circuit: op de weg zelden mogelijk en uiterst vermoeiend :? mss aardig om in de kroeg te vertellen; Twin-lovers weten beter  :yes6rs:

Toch??
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Herr Tod

Citaat van: "Dwars"Continue aan 8000rps (of nog meer) moeten rijden om het volle vermogen eruit te kunnen halen is leuk op papier of een circuit: op de weg zelden mogelijk en uiterst vermoeiend :? Toch??

Ik cruise bij 8000 toeren :roll:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


DeWitte

Citaat van: "Herr Tod"
Citaat van: "Dwars"Continue aan 8000rps (of nog meer) moeten rijden om het volle vermogen eruit te kunnen halen is leuk op papier of een circuit: op de weg zelden mogelijk en uiterst vermoeiend :? Toch??

Ik cruise bij 8000 toeren :roll:

pcies dat bedoel ik :wink: (want dat denk je maar........) :roll:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Mounty

jah...met een motor altijd op het perfecte toerental te rijden om de schop te krijgen is niet mogelijk...een twin geeft (bijna) altijd die schop.....soms wat meer, soms wat minder.

Persoonlijk vind ik een twin wat moeilijker rijden na de bochten (gas erop na de bocht), maar dat is een kwestie van wennen denk ik..Voor de bocht kun je makkelijk afremmen op de motor en dat is weer een pre ervan.

Oke...wat zijn nog meer voordelen van een Twin ?
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

The Dominator

Citaat van: "FZ_Ron"
Persoonlijk vind ik een twin wat moeilijker rijden na de bochten (gas erop na de bocht), maar dat is een kwestie van wennen denk ik..Voor de bocht kun je makkelijk afremmen op de motor en dat is weer een pre ervan.

Oke...wat zijn nog meer voordelen van een Twin ?

gas erop na de bocht???? gas gaat gewoon voor de bocht op constant en in uitkomen vd bocht gaat t gas er weer vol op!!

kweet niet zometeen voordelen maar in mij eigen geval is de "funfactor"en het "nukkige" karakter toch wel de grootste plusfactor...... ach weet je wat, t blok HEEFT gewoon karakter :mrgreen:
:twisted:  tis iig heel wat anders als zo'n 4cyl naaimachientje  :twisted: (uh ow, hier krijg ik weer gezeiks mee)
color=red]Scuderia Pomodoro Rosso![/color]

//www.pomodoro-rosso.nl

Road Racing Tonnie

Euh, wie zei dat ook alweer.
Een twin?, die heeft 1 cilinder teveel, of twee te weinig, maar goed ik heb daar ook geen verstand van :oops:  :oops:  :D  :D
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********