Hofmann weer vervanger Gibernau

Gestart door suzuki-girl, 28 juni, 2006, 12:31:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

B-Witch

Hofmann weer vervanger Gibernau



Coureur Alex Hofmann zal, net als tijdens de Dutch TT, in de plaats van Sete Gibernau rijden in de MotoGP race op Donington Park. Gibernau kan nog niet in actie komen vanwege een gebroken sleutelbeen.

Gibernau hoopt op tijd hersteld te zijn om mee te kunnen doen op de Sachsenring in Duitsland half juli. Gibernau: "Ik heb nog steeds last maar ik heb in ieder geval geen hoofdpijn meer en de sleutelbeen operatie was succesvol. Voordat het sleutelbeen werd voorzien van een plaatje moest er eerst een ouder plaatje uit mijn schouder gehaald worden. Het doet nog steeds pijn maar ik ben al wel weer aan het trainen. Ik zwem om mijn schouderspieren in beweging te houden en om te zorgen dat de wonden goed afvloeien. Ik wil snel herstellen om weer op het circuit te kunnen zijn bij mijn team."  

Gibernau's teamgenoot Loris Capirossi, die eveneens geblesseerd is, zal wel racen op Donington. Afgelopen race op Assen reed hij ook mee, ondanks de zware blessure aan zijn borst. Capirossi: "Afgelopen weekend was erg zwaar voor me, ik reed met flinke pijn. Elke hobbel voelde als een messteek, ondanks dat ik pijnstillers genomen had. Sindsdien heb ik een aantal medische controles gehad en die bevestigden dat ik verder gewoon in orde ben."

Hofmann finishte vorige GP als twaalfde, Capirossi als vijftiende.


Bron: Roadracingworld.com
You may own the bike, but the bike possesses you.