Uit Tonnie's Grote Verhalenboek

Gestart door Busaberke, 04 juli, 2006, 15:05:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Road Racing Tonnie

Citaat van: Road Racing Hayabusa op 26 september, 2007, 15:35:28
Binnenkort met Ma Racing naar het Brabantseland, alwaar een groot oud coureur woont, die ook nog wel het e.e.a had voor mijn verzameling, komt goed.
Wie het is blijft nog een verrassing.

Morgen gaat het gebeuren, helaas kan Ma racing mij niet chauffeuren, maar een bereidwillige oud buurman, neemt het over, ben heel erg benieuwd wat hij voor mijn verzameling heeft.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Road Racing Tonnie

Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

DeWitte

week 43 :mrgreen: Dwars goes Achterhoekig
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Road Racing Tonnie

Vandaag op bezoek geweest bij de unieke oud coureur Piet v/d wal in Oirschot, Piet heeft 30 jaar op de Int racepistes vertoefd, heeft met vele groten der aarde competitie geleverd, maar ook voor een 24 uur of een 6 uurs race draaide hij zijn hand niet om, hij heeft zowel 2 als 4 takt gereden, en vaak in 3 klassen op een racedag.
Zij boterham heeft Piet verdient met Jaquar, waar hij een grote naam mee heeft opgebouwd, en vele de weg naar Oirschot wisten te vinden.
Piet heeft nog div oude racers, zoals de racer van Hans Spaan, ook heeft hij prive een MV Agusta, met 200km op de teller, maar helaas door een ongemak, kan hij daar niet op rijden.
Een paar hondert bekers sieren zijn showroom, waar unieke auto,s staan (Ferrari-Lambourghini Lotus enz)
Voor mij had Piet zijn zeer goed gebruikte raceoverall en helm, die inmiddels al een mooie plaats hebben gekregen.
Piet nogmaals mijn grote dank, en hoop voor jou, dat het op termijn weer wat beter gaat.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Road Racing Tonnie

Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Road Racing Tonnie

Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Mounty

Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Road Racing Tonnie

Donderdag is de oud coureur Piet Pecht uit Abbenes weer bij mij op bezoek geweest, Piet had nog eens zijn zolder opgeruimd, en vondt nog wat leuke dingen voor mijn verzameling, en hij vondt dat die ook naar mij toe moesten, bij de o.a vele bekers die ik al van hem mocht ontvangen.
Het waren 3 zilveren bekers, waaronder de kampioens KNMV beker, een mooie oude pothelm, een unieke tegel van de TT uit 1973 waar hij aan deelgenomen heeft, en een giga mooie geborduurde ROTON embleem, het merk waar hij jaren op geracet heeft.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

DeWitte

ROTON ??? nog nooit van gehoord, vertel  :worship-cool:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Road Racing Tonnie

Citaat van: Dwars op 06 oktober, 2007, 14:02:39
ROTON ??? nog nooit van gehoord, vertel  :worship-cool:

ROTON, is de afkorting van ROterend TON, en die Ton was Ton Daleman uit Leiden, een geniale technicus, die al heel vroeg besmet war met het racevirus, zowel als coureur alwel als tuner, zijn ROTON 50 cc racertjes waren uiterst snelle en betrouwbare machines, waar vele coureurs mee hebben gereden, o.a Piet Pecht, die er Ned kampioen mee is geworden, Ton was van beroep instrumentenmaker, maar in feite wa hij bijna dag en nacht bezig met het verder ontwikkelen van zijn racers, waar nooit een eind aan komt, en alles met zeer beperkte middelen, een unieke man, waar het nu helaas niet goed mee gaat, heel erg triest, een hele goede bekende van mij, zoekt Ton nog wel eens op, in het tehuis waar hij nu noodgedwongen verblijft, en neemt hem dan mee naar een veteraanraces, waar hij best nog wel plezier aan beleeft.
Ik prijs mij zeer gelukkig dat ik van Ton, zijn zeer bijzonder afstudeer onderdeel heb, als meester instrumentenmaker, iets wat met de fijnste preciesie is gemaakt.
Ton Daleman, heeft heel veel betekend voor de racesport, maar heeft na en tijdens zijn racetijd, heel veel meegemaakt, kan daar helaas niet verder op ingaan, maar voor mij blijft hij een TOPPER.
**** Opdat zij nooit moge worden vergeten****
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Road Racing Tonnie

***********Zo ging dat vroeger in de DDR.************

Ook daar waren mensen die graag met elkander de competitie aangingen op de racetracks, maar helaas was er voor hun niets te koop, dus wat blijft er dan over, alles zelf maken, en daar onstonden schitterende creaties, want die mannen hadden gouden handen, hier ging men frame,s maken van mooie sterke Reynolds buis, maar helaas, dat was voor die mannen ongrijpbaar, dus bleef er niets anders over dan een frame te maken van VERWARMINGSBUIS, ja ja, maar dat weerhield hun er niet van, om als een volleerde John Ekerold, over de pistes te boenderen, wat vaak die naam niet mocht dragen, beter is de benaming misschien karrespoorweggetjes.
Ook zag je vaak een frame die gemaakt was uit hele korte stukjes buis, van een wat hogere kwaliteit.
Hoe dat kwam?, als een driver toevallig bij zo,n fa werkte, die zulke buis in het magazijn had, dan was het onmogelijk om daar een paar buisen van te kopen, of te krijgen, en was goede raad duur.
Indien de gelegenheid zich voordeed, dan zaagde men een paar buizen in korte stukjes, (30-40cm lang) zodat deze precies in hun tas pasten, en ze zo al fluitend s,avonds langs de portier, richting huiswaarts gingen, :lol:, en s,avonds werden deze weer aan elkaar gelast, om ze te buigen voor een raceframe.
Het is niet voor te stellen, hoe deze mannen onder dermate moeilijke omstandigheden, toch doorgingen, om hun racedoel te bereiken, diep respect voor hun, niet alleen in de DDR maar ook in b.v Tsechie, waar ze ook met weinig of niets, de mooiste dingen konden maken.
Begin jaren zestig, heb ik aan den lijve ondervonden, wat het is, om daar te leven, zeker als Westerling, wordt je daar behandeld, als ????, ben daar uren ondervraagd s,nachts. :( :( :( :( :(

Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Road Racing Tonnie

Morgenavond naar de oud coureur Johan Siemerink, die in div klassen, heeft gestreden op de pistes.
Hij had ook nog wel het e.e.a voor mijn verzameling.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Road Racing Tonnie

Citaat van: Road Racing Hayabusa op 10 oktober, 2007, 20:56:59
Morgenavond naar de oud coureur Johan Siemerink, die in div klassen, heeft gestreden op de pistes.
Hij had ook nog wel het e.e.a voor mijn verzameling.

In huize Siemerink viel mij een allerhartelijkst ontvangst ten deel, Johan was duidelijk vereerdt, dat ik hem een bezoek bracht, en Mw Siemerink had heerlijke koffie gezet, en het duurde niet lang, of het gesprek ging natuurlijk over de voor ons zo geliefde wegracesport, waar Johan in 1969 mee begonnien is, en 11 jaar lang op de pistes heeft vertoefd.
Te bginnen in de 50 cc klasse, waar hij 3 jaar lang onder de vlag v-d NMB heeft gestuurd, zijn eerste wedstrijd vondt plaats in Schijndel, op mijn vraag wat was je mooiste 50 cc wedstrijd, dan is dat voor Johan de wedst5rijd in Mill geweest, die hij met heel veel overmacht won.

Na 3 jaar NMB is hij overgestapt naar de KNMV, en daar tot 1976 in de borrelglasklasse gereden.
Zijn beste eindklassering was een 5e plaats in 1975
Daarne de overstap gemaakt naar de 125 cc klasse, en heeft hij zich een 125 cc Keers Yamaha aangeschaft,
en daar 2 jaar op de pistes geboendert.
Maar Johan wou meer, en door het vinden van een goede sponsor, zijnde de Fa Kuipers in Goor, kon hij zich twee racers aanschaffen, zijn een Yamaha TZ 250 en een Yamaha TZ 350 cc waar hij o.a in 1978 de 350 cc race won in Tubbergen.
Daarnaast was hij een begenadigd monteur, alle reparatie -revisie deed hij hij in eigen beheer, voorwaar een knappe prestatie.
In 1980 is hij gestopt, 11 jaar later, en vele vele wedstrijden verder.
Johan had voor mij een hele mooie zilveren beker, gewonnen tijden de toen zo beroemde Olof races in Hilvarenbeek, en div foto,s.
Johan bedankt, het was een zeer fijne avond.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Road Racing Tonnie

Gisteren bij de oud coureur Eddie Kuipers op bezoek geweest, een coureur van de oude stempel nog, m.a.w een echte draufganger, nooit opgeven, en nooit tevreden zijn met een plaats minder dan de eerste, met de wetenschap dat het dan ook wel eens giga fout kan gaan, en zo heeft Eddie dat aan den lijve ondervonden, maar hij had daar vrede mee, dat hij alles had geprobeert.
Eddie heeft maar 5 jaar geracet, de eerste 3 jaren met een Yamaha TZ 250 en 350 cc, en de laatste twee jaren met een Suzuki RG 500, eind 1980 stond hij voor de keus om vol door te gaan, of te kiezen voor een maatschappelijke carriere, en Eddie heeft voor het laatste gekozen, want door velen toen is betreurdt, daar hij alles in zich had, om het nog ver te schoppen op de Int racepistes.
Bij binnenkomst zag ik aan de muur, giga mooie schilderijen hangen, van o.a Kimi Raikonen-Valentino Rossi- Carl Fogarty, op mijn vraag wie dit moois geschildert had, zei Eddie, dat heb ik gemaakt, toen ik jaren terug moest revalideren vanwege een ziekte, onvoorstelbaar zo mooi , zo zie je maar weer, niets is die oud coureurs vreemd.
Voor mij had Eddy een mooie stenen zuil, toen hij in 1978, de zwaar bevochten races won in Nijvel.
Eddie mijn dank is groot.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********