Uit Tonnie's Grote Verhalenboek

Gestart door Busaberke, 04 juli, 2006, 15:05:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Road Racing Tonnie

9 Nov ga ik naar de 4 voudig Ned kampioen Gerard v/d Wal, Gerard ( de lange 1.92mtr) met zijn mooie maar o zo snelle rijstijl, kampioen 1985 250 cc 1987 250cc 1993 SBK en ook in 1993 SS600, voorwaar een groot coureur.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Road Racing Tonnie

Morgen ga ik weer op bezoek bij de beroemde Drikus Veer, Drikus zit een beetje in de lappenmand, en zijn vrouw belde of ik weer eens aankwam, nou ik voldoe natuurlijk graag aan dat verzoek.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

DeWitte

gisteren de eer mogen hebben de Prive collectie van Road Racing Hayabusa te aanschouwen  :worship-cool:

Als ik de passie zie waarmee Tonnie "zijn" motorsport in kaart brengt en de motorhelden van weleer in zijn prive museum weer tot leven brengt, buig ik mij heel nederig en doe ik diep mijn pet af :worship-cool: Aan die bekers, helmen, race-overals, zelfs die kapot gereden velg zitten zoveel verhalen/legendes vast dat RRH niet anders kan dan deze heel snel en zeer uitgebreid in kaart moet gaan brengen. :cool: :yes6rs: :cool:

maar het allerbeste was dat Tonnie na zijn operatie/revisie er net zo goed/krachtig uitziet als voorheen. :yes6rs:

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Road Racing Tonnie

Citaat van: Dwars op 25 oktober, 2007, 19:00:38
gisteren de eer mogen hebben de Prive collectie van Road Racing Hayabusa te aanschouwen  :worship-cool:

Als ik de passie zie waarmee Tonnie "zijn" motorsport in kaart brengt en de motorhelden van weleer in zijn prive museum weer tot leven brengt, buig ik mij heel nederig en doe ik diep mijn pet af :worship-cool: Aan die bekers, helmen, race-overals, zelfs die kapot gereden velg zitten zoveel verhalen/legendes vast dat RRH niet anders kan dan deze heel snel en zeer uitgebreid in kaart moet gaan brengen. :cool: :yes6rs: :cool:

maar het allerbeste was dat Tonnie na zijn operatie/revisie er net zo goed/krachtig uitziet als voorheen. :yes6rs:



Dankje wel Hub, we doen ons best, dat ben ik "verplicht"aan de mannen van staal vroeger, enne dat boek komt er (misschien) ook nog wel een keer :lol:
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Road Racing Tonnie

Vandaag bij Drikus Veer geweest, het gaat naar omstandigheden goed, alhoewel hij zijn arm na de valpartij nooit meer 100 % zal kunnen gebruiken helaas, we hebben weer heel veel gepraat over??? :lol:, bij het weggaan verraste Drikus mij met een unieke briefkaart, uit 1956,van Geoff Duke, de 6 voudig werldkampioen,
die dat jaar een moordende concurrentie op de Int racepistes, en hij vroeg op die kaart, of Drikus hem niet kon helpen, om samen de strijd aan te gaan met de tegenstanders, want Drikus was zo,n kanjer, die voor niets en niemand aan de kant ging, helaas is het er toen niet van gekomen.
Ik voel mij ontzettend vereerdt met zo,n kaart, van misschien wel de bekendste coureur uit een grijs verleden.
Ook had hij een unieke medaille voor mij uit 1947, toen hij met zijn Triumph team tweede werdt tijdens de Int zesdaagse in Tsechieje, want Drikus was ook op de onbegaanbare paden een zeer geduchte tegenstander, een allround sportman
Drikus mijn grote dank, en volgende week gaan we samen een dag uit, komt goed.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Road Racing Tonnie

Volgende week ga ik met Drikus Veer naar Putten, vandaag belde een persoon, die had een Triump racer, daar waarop Drikus zovele triomfen mee heeft gevierd, en hij vondt het leuk als Drikus een op zijn motor zou plaatsnemen, daarnaast had hij nog div unieke racers, en heb ik voorgesteld om bij hem te komen, om zo ook die andere racers te bezichtigen, en dat vondt hij een prima idee, het zal a.s Woensdag gaan gebeuren, foto,s volgen t.z.t.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Road Racing Tonnie

Een superdag gehad vandaag, met de fam Veer, om 9 uur vertrokken naar Putten, en na een hartelijk ontvangst, met koffie, werden de unieke racers naar buiten gereden, waaronder de Triumph GP, met zulks een motor heeft Drikus grote successen behaald, en de eigenaar vondt het schitterend dat op zijn motor, Drikus weer plaatsnam, wat toch al weer zo,n 60 jaar geleden is, maar wat te denken van een unieke 1 cil Vincent, zeer zeldzaam, met toendertijd al twee voorremtrommels en twee achterremtrommels, maar ook de Norton Manx-Matchles G45-Greeves-Eysink-V.Veen kreidler enz enz.
Al met al een unieke dag, op de terugweg heel gemoedelijk over de Veluwe getuft, met onderweg een gezellige stop gemaakt, om 16.00 uur Drikus en zijn vrouw Marie weer thuis afgezet, en hun dank was zeer groot, heb dat ontzettend graag gedaan voor de `De tijger van Borculo`
Drikus Veer de MAN die Nederland o.a op de racekaart heeft gezet, prijs mij ontzettend gelukkig, dat ik tot zijn beste vrienden behoor.
Opdat zij NOOIT moge worden vergeten.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Road Racing Tonnie

Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Road Racing Tonnie

Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Road Racing Tonnie

Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

B-Witch

You may own the bike, but the bike possesses you.

Road Racing Tonnie

###########Maandagavond een intervieuw met een vrouwlijke coureur############

Heb contact gelegd met met Ans Putman een vrouwlijke 50cc coureur, die 25 jaar terug over de pistes boenderde, en op mijn vraag of ik een keer met haar mocht praten, over haar raceverleden, was ze dol enthousiast, en het tel gesprek heeft zeker een half uur geduurt, een motorvrouw in hart en nieren, ze rijdt op dit moment met een BMW1200, nadat ik haar verteld had over mijn bezoeken aan de vele vele coureurs, en die dan heel spontaan, wat uit hun raceverleden beschikbaar stellen voor mijn verzameling, en of zij ook nog iets had, was haar antwoordt, `Maar natuurlijkTonnie, jij krijgt mijn oude racehelm, en misschien heb ik nog wel meer op zolder liggen`nou mensen mijn dag kan niet meer stuk.
Ans op voorhandt mijn grote dank, tot Maandagavond.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Road Racing Tonnie

#267
Gisterenavond een bezoek gebracht aan Ans Putman, de vrouw de vrouw die met haar 50cc racer de pistes heeft bestreden.
Een allerhartelijkst ontvangst viel mij ten deel, en in de gezellige woonkamer, hebben wel ons prima onderhouden, onder het genot van heerlijke koffie, en later met een glaasje fris.
Ans is in 1982 begonnen, en deed als vrouw menig manlijke coureur, het nakijken geven, zoal o.a in Zolder, waar ze prima had getraind, en in de wedstrijd vooraan haar partijtje meeblaasde, maar een onwillige accustekker, ging zijn eigen leven lijden, en weg goede klassering.
Haar eerste wedstrijd was in Heerlen, en de daar aanwezige eigenaar van Cycleshop, heette die niet Jan Lemmens, schonk haar als sponsoring een nieuwe overall, voorwaar een groots gebaar.
Naar en van de circuits gebeurde in een totaal omgebouwde touringcar, en Ans had als enigste een groot rijbewijs, en ook daar draaide ze de hand niet voor om.
In Tolbert kreeg ze een giga vastloper, en is ze hard v-d motor gevallen, rechtervoet en linkerhand gebroken, na weken van herstel, ging zij onbevangen weer de piste op, over karakter gesproken.
Ans heeft geen jaren geracet, het budget werdt toch steeds moeilijker, maar de tijd dat ze er was, was ze luidt en duidelijk aanwezig.
Bij het weggaan kreeg ik niet alleen de helm, die ze mij op voorhandt had beloofd, maar ook haar laarzen en overall, voorwaar een groots gebaar.
Ans het was een toppie avond, heel fijn en gezellig gepraat, binnenkort zie ik je wel, daar je heel graag mijn verzameling wilt komen kijken, komt helemaal goed.
 
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

DeWitte

idd, de 1e eigenaar van de Cycle Shop was Jan(tje) Lemmens. Zijn neefjes bestieren tegenwoordig deze moto-scootah-brommer onderdelen en kledingwinkel aan de kruisstraat in Heerlen.
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Road Racing Tonnie

Citaat van: Dwars® op 06 november, 2007, 15:09:00
idd, de 1e eigenaar van de Cycle Shop was Jan(tje) Lemmens. Zijn neefjes bestieren tegenwoordig deze moto-scootah-brommer onderdelen en kledingwinkel aan de kruisstraat in Heerlen.

Voor een jaar of 8 terug, heb ik een bezoek gebracht aan de zaak, en toen uitvoerig met Jan(tje) lemmens gepraat, over de goede oude racetijd, ik vond het een unieke man.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********