Uit Tonnie's Grote Verhalenboek

Gestart door Busaberke, 04 juli, 2006, 15:05:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

DeWitte

vlgs mij leeft ie nog, Het laatste van hem dat ik weet ie in welten (Heerlen) woont. Zal ik es voor je informeren of ik achter zijn adres kan komen? Wellicht dat ie nog oud-spul (50cc kreidler) racers thuis oppe zolder heeft liggen?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Road Racing Tonnie

Anno 2007, Drikus Veer op een Gilera 4 cil, voor ruim 50 jaar terug streed hij in Assen met de besten mee, op een heuse fabrieks Gilera, maar door stalorders mocht Drikus zich helaas niet helemaal uitleven, en werdt hij 8e in 1954 en 4e in 1955.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Road Racing Tonnie

Citaat van: Dwars® op 06 november, 2007, 17:29:26
vlgs mij leeft ie nog, Het laatste van hem dat ik weet ie in welten (Heerlen) woont. Zal ik es voor je informeren of ik achter zijn adres kan komen? Wellicht dat ie nog oud-spul (50cc kreidler) racers thuis oppe zolder heeft liggen?


Toppie Hub, zou heel erg leuk zijn.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Steefke™

Citaat van: Road Racing Hayabusa op 06 november, 2007, 17:40:05
Anno 2007, Drikus Veer op een Gilera 4 cil, voor ruim 50 jaar terug streed hij in Assen met de besten mee, op een heuse fabrieks Gilera, maar door stalorders mocht Drikus zich helaas niet helemaal uitleven, en werdt hij 8e in 1954 en 4e in 1955.

Wat een schitterde machine :worship-cool: :worship-cool:
Smells like rubber

Road Racing Tonnie

Citaat van: Steefke™ op 06 november, 2007, 18:34:10
Citaat van: Road Racing Hayabusa op 06 november, 2007, 17:40:05
Anno 2007, Drikus Veer op een Gilera 4 cil, voor ruim 50 jaar terug streed hij in Assen met de besten mee, op een heuse fabrieks Gilera, maar door stalorders mocht Drikus zich helaas niet helemaal uitleven, en werdt hij 8e in 1954 en 4e in 1955.

Wat een schitterde machine :worship-cool: :worship-cool:

I.d.d. en deze motor is in handen van een Nederlander, bouwjaar 1956, Umberto Massetti heeft daar jarenlang, na zijn actieve racecarriere demonstraties mee gegeven, motor is toendertijd gebouwd door de beroemde Peter Remor en Enrico Gali, en was eigendom van Enrico Gali / Guiseppe Sandroni - en niemand minder dan Valentino Rossi.
Motor is met heel veel moeite in handen gekomen van Theo Reijnen, uit Grave, en voor heel veel eurokes
Tja Steefke, was ik maar niet zo knap, en dan wat meer eurokes :oops: :lol: :yes6rs:
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Road Racing Tonnie

Vanavond werd ik gebelt door Johan Siemerink, en hij bedankte mij voor het leuke stukje en de foto.s die ik had geplaatst , hij had al div reacties gehad, nou dat is leuk om te horen toch??
Dat is voor mij des te meer een reden om deze oud coureurs te gaan bezoeken, we zullen doorgaan, altijd maar doorgaan. :lol:
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Road Racing Tonnie

Binnenkort ga ik op bezoek bij de oud vrouwelijke coureur Gerrie van Rooyen, Gerrie heeft jaren op de Int circuit,s het beste gegeven, met klinkende resultaten, ook voor een 24 uurs race draaide ze haar handen niet om, tot in Japan toe.
Gerrie vondt het heel leuk, dat er nog weer aan haar gedacht werdt.
Onderstaande foto, is van de 6 uurs race op de Nurnburgring in 1982
`Opdat zij nooit moge worden vergeten`


Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Road Racing Tonnie

21 Nov op bezoek bij Bennie Wessels in Hengelo, Bennie was in 1969 kampioen 250cc NMB, en heeft een rijk raceverleden, heeft alles circuit,s in Limburg Brabant bestreden.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Road Racing Tonnie

Vanmorgen ben ik een beetje `vreemd`gegaan, maar Ma Racing was niet boos. :lol:

Bij mij in de buurt vindt daar eindejaars altijd de sidecar party plaats, ter ere o.a voor Daniel Willemsen, de meervoudig Wereldkampioen.
De jeugd kan daar naar hartelust crossen en quad rijden, en er staan div bijzondere voertuigen, o.a Parijs Dakar buggy/vrachtwagen.
Uiteraard staat er Daniel met zijn zijspannen en vervoerstruck
Vanavond vindt er in een grote tent de sidecarparty bal plaats, wat een hele grote toeloop kent.
Ik kwam in gesprek met Daniel, en vroeg hem terloops of hij iets had voor mijn verzameling, nadat ik hem de foto,s had laten zien, en binnenkort neemt hij contact met me op, want hij had nog wel het e.e.a voor mij.
Dat bedoel ik nu met `vreemd`gaan, maar van zo,n grote zijspancrosser, misstaat zeker niet bij mijn racespulletjes toch.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Road Racing Tonnie

Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Road Racing Tonnie

Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Road Racing Tonnie

#281
Dit is niet normaal meer toch???, maar o,zo leuk, dat we MOETEN doorgaan, altijd maar doorgaan.
Opdat zij nooit moge worden vergeten.

Vanmorgen contact gehad, met de beroemde Harry Muyen, inmiddels 80 jaar, Harrie een rasechte Brabander, maar meer dan 35 jaar een bloeiende motorzaak gehad, in Borculo, o.a Honda, en BMW.
En een racefan in hart en nieren, heeft zelf jaren over de pistes geboendert, en vel coureurs gesponsert, o.a Hans Hutten, die jammerlijk bij de 24 uurs race in Oss om het leven is gekomen
Deze Harrie ga ik deze week bezoeken, vindt hij ontzettend leuk.
Ook deze week naar Gerrie van Rooyen.
Volgende week 21 Nov s,morgens naar Bennie Wessels in Hengelo (O), en s,avonds naar de gebroeders Slagers in Enter, hebben gelijktijdig over de circuits gepiloteerd, echt uniek.
En 23 Nov naar de 4 voudig Ned kampioen Gerard v/d Wal in Manderveen, ook zo,n unieke coureur, met een sublieme rijstijl, het zag er niet snel uit, maar vraag dat maar eens aan zijn concurenten.
Dat worden weer zeer onrustige nachten, maar o,zo leuk.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

B-Witch

Nou Tonnie jij krijgt het behoorlijk druk!!
Wens ik je veel plezier :yes6rs:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Road Racing Tonnie

Citaat van: Suzuki-Girl op 11 november, 2007, 14:57:19
Nou Tonnie jij krijgt het behoorlijk druk!!
Wens ik je veel plezier :yes6rs:

Kump waal good Nicole :lol:
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Road Racing Tonnie

Gisteren met Drikus Veer en zijn vrouw naar Drente geweest, om daar een unieke prive verzameling motoren en bromfietsen te bekijken (ca 350 stuks) keurig ondergebracht in een hele mooi ruimte.
Het was weer een hele gezellige dag, met de fam Veer, gisterenavond onderweg, gezellig een vorkje geprikt, en om 20.00 uur heb ik ze weer keurig thuis afgezet, nog even napraten onder het genot van een kopje koffie, en dan fluks na Ma Racing.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********