Uit Tonnie's Grote Verhalenboek

Gestart door Busaberke, 04 juli, 2006, 15:05:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Road Racing Tonnie

Hugo v-d Berg, komt als 3e rijder in het team van Arie Molenaar, nu Litjens geen nieuw contract heeft gekregen, en ze gaan volgend jaar met Aprilia rijden, wat voor Hugo een must was, daar hij van geen kant op een Honda paste.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Road Racing Tonnie

Vandaag een ca 40 jaar oude raceoverall opgehaald bij de beroemde Harry Muyen, het blijkt een overall te zijn die gemaakt is door de beroemde Duitse Harro lederfabriek.
het aparte o.a aan deze overall is, dat er geen binnenvoering in zit, dit is bewust gedaan, daar bij een eventuele valpartij, de voering zou kunnen gaan schuren, en brandwonden kunnen veroorzaken.
Heb hem keurig ingevet, en hij hangt nou mooi tussen al die andere beroemde overall,s
Harry nogmaals bedankt.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Road Racing Tonnie

***********Dat worden extra mooie kerstdagen**********

Kreeg zojuist een mailtje van een zeer goede oud coureur/ tuner, dat hij mij v/d week wil bezoeken, en dan tevens zijn oude raceoverall wil meebrengen, hij heeft zelfs de beroemde race in Daytona gereden.
Ik ben in zeer blijde verwachting  :lol:
Zijn naam maak ik wel bekend, aan de hand v/d foto,s die ik van hem zal maken, in mijn verzamelruimte.
kump waal good.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

DeWitte

verzamelruimte? the understatement of the year :shock:

noem het gerust een van de uniekste priveverzamelingen op motor-race gebied  :yes6rs:

MFL komt van de zomer echt op excursie :yes6rs: bereid de buurt maar voor :mrgreen: He dames en heren? :D
kamperen kunnen we in die voortuintjes bij Tonnie's buren met z'n allen  :cool: en bbq-en doen we gewoon op straat

;) ja ik draaf door :oops:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Road Racing Tonnie

#334
Citaat van: Dwars® op 24 december, 2007, 16:17:42
verzamelruimte? the understatement of the year :shock:

noem het gerust een van de uniekste priveverzamelingen op motor-race gebied  :yes6rs:

MFL komt van de zomer echt op excursie :yes6rs: bereid de buurt maar voor :mrgreen: He dames en heren? :D
kamperen kunnen we in die voortuintjes bij Tonnie's buren met z'n allen  :cool: en bbq-en doen we gewoon op straat

;) ja ik draaf door :oops:

Jullie zijn allemaal welkom, no prob, camping op 2 km, eventueel een hele grote slaapzaal, voor weinig.
www.kerkemeijer.nl
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Diddl

dwars ik ga mee hihi


Tonnie weet jij ook iets van de wegraces die vroeger in tegelen zijn gehouden ik ben er opgegroeit maar kan er niets over vinden ik weet wel dat het daar is geweest
Ducati 999 2003
audi A3 1996

I was in hell ring the bell and run away

Toledo

Citaat van: diddl TL-R op 24 december, 2007, 17:29:13
dwars ik ga mee hihi


Tonnie weet jij ook iets van de wegraces die vroeger in tegelen zijn gehouden ik ben er opgegroeit maar kan er niets over vinden ik weet wel dat het daar is geweest

http://www.limburgsekastelen.nl/actueel.asp?ID=26
BMW  R1200GS Triple Black bwj: 2013
BMW F800GS bwj: 2017

Road Racing Tonnie

Citaat van: diddl TL-R op 24 december, 2007, 17:29:13
dwars ik ga mee hihi


Tonnie weet jij ook iets van de wegraces die vroeger in tegelen zijn gehouden ik ben er opgegroeit maar kan er niets over vinden ik weet wel dat het daar is geweest

Ben er vele malen geweest, een uniek (straten) circuit, die in hoog aanzien stond bij de (NMB) coureurs, maar helaas, zoals met vele vele circuits is gebeurt, ook in het Limburgse land is er niets meer van over, MANNEN van staal op "houten" motoren, gingen onvervaard de strijd aan met de elementen, ( smalle circuits-bomen-klinkers enz)
En diegene met het allergrootste hart, die konden de wedstrijd heel vaak naar hun hand zetten.
Vrijdags avonds kwamen ze met het (te) kleine busje, of caravan, op het weiland, ingericht als rennerskwartier, waar de dag ervoor de koeien nog hadden gelopen, maar daarover werdt niet gezeurd, we komen hier om te racen, en een koeienvla meer of minder, nou??? so what.
Tja, waar is die tijd gebleven, heden ten dage, is het armoe troef v.w.b het wegracen, nog een paar circuits, voor hoe lang nog, en dan is het helemaal over en uit. :( :( :( :( :( :( :( :yes6rs:
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Diddl

heb je er ook nog foto's of beeldmatriaal van
Ducati 999 2003
audi A3 1996

I was in hell ring the bell and run away

Road Racing Tonnie

Citaat van: diddl TL-R op 25 december, 2007, 14:10:57
heb je er ook nog foto's of beeldmatriaal van

Ik zal het eens nakijken, of er wat foto,s van zijn.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Toledo



in 1974    Harriev/d Kruis derde
              Kees v/d Kruis tweede
              Jack Middelburg eerste

Zo te zien staan ze op de rijksweg tussen Tegelen en Belfeld
BMW  R1200GS Triple Black bwj: 2013
BMW F800GS bwj: 2017

Road Racing Tonnie

3 Mei 2008 vindt er in Udenhout een NMB reunie plaats van de oude wegracehelden, wordt een giga happening, er hebben er zich al een 250 aangemeldt, het probleem is om die helden van vroeger te traceren, en bij het zoeken van die mannen, wordt je geconfronteerd met het feit dat er heel veel, te vroeg zijn overleden, ik probeer ze hier in het Oosten op te sporen, en hen te attenderen op de reunie, wat ze allemaal heel erg leuk vinden, Harrie v/d kruys op bovenstaande foto, is de grote aanzetter, tesamen met de beroemde Limburger, George Knevelman, van dit evenement.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Diddl

klopt dat is de rijksweg rechts had je vroeger de hokkyvelden en de tennisvelden liggen waar hun staan ga je links naar de holtmeule
Ducati 999 2003
audi A3 1996

I was in hell ring the bell and run away

Road Racing Tonnie

Vandaag de beroemde coureur en tuner Louis Weterings op bezoek gehad, was echt een topmiddag, heel fijn gepraat, over vervlogen racejaren, en tevens bracht Louis zijn unieke raceoverall mee.
Louis mijn dank is heel groot.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Schmetzke

Dit topic, is zo ontzettend mooi, met name, als ik de slappe lach heb, ik kom dan, haast niet meer bij,   :worship-cool: