Uit Tonnie's Grote Verhalenboek

Gestart door Busaberke, 04 juli, 2006, 15:05:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Road Racing Tonnie

Ben twee dagen naar de 50cc raceshow in Grollo geweest, waar een keur aan unieke racers waren, en ook de helden van vroeger waren er o.a Jan De Vries-Aalt Toersen- Jos Schurgers-Aad Roestenburg-Hans Koopman-Herman Meijer enz enz, heb het ontzettend gezellig gehad, en gepraat gepraat gepraat.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Road Racing Tonnie

#346
next
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Road Racing Tonnie

Had daar met de beroemde Herman Meijer (Hemeijla) afgesproken, en met Ton Kooyman (Hemeijla coureur) en Henk van Beek had ik in Varsseveld opgehaald, die ook jaren op Hemeijla heeft geracet.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Road Racing Tonnie

Loop ik daar op de show, en wordt ik aangesproken door Aad Roestenburg en zijn vrouw, uit Rotterdam.
Aad ook zo,n unieke 50cc coureur, in 1976 kampioen van Nederland NMB, en Aad wist van mijn raceverzameling, en had voor mij zijn stoffen kampioensembleem en daarbij behorend een gegraveerde barometer meegenomen voor mijn verzameling, echt uniek, ben er supertrots op.
Aad en Regien, nogmaals mijn grote dank.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Road Racing Tonnie

Ook kreeg ik op de show heel spontaan een raceoverall aangeboden die toebehoort heeft aan Jannes Ebeling, ook jaren op de pistes vertoefd, en ook van iemand een unieke poster van Kreidler.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Road Racing Tonnie

Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Road Racing Tonnie

Vanmiddag de 50cc kampioen uit 1969 op bezoek gehad, zijnde Wim Kiewiet, we hebben uren gepraat over????? :lol:, Wim is dan ook een hele gezellige prater, en had tevens voor mij hele leuke racespullen uit zijn tijd meegebracht, evenals een Honda RS cilinder van zijn zoon, die ook jaren op de piste heeft vertoefd.
Wim mijn dank is heel groot.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Road Racing Tonnie

Zaterdag bezoek ik Jos Disselhorst, een zeer groot technicus en ook coureur, Jos heeft div spullen voor mij.
En volgende week ga ik naar het hoge Noorden, naar de beroemde Aalt Toersen, Aalt heeft o.a nog 2 raceoveralls - lauwerkrans-bekers enz voor mij.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

WhomBom

hey Tonnie, wat is het verhaal achter die cycle shop racer?
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Road Racing Tonnie

Citaat van: WhomBom op 14 januari, 2008, 22:22:23
hey Tonnie, wat is het verhaal achter die cycle shop racer?

Jan (tje) Lemmens was eigenaar van Cycle shop in Heerlen, een unieke man, met het racehart op de juiste plaats, Jan had een hele ploeg coureurs onder zijn hoed, velen mochten van de racers van jan gebruik maken, maar ook velen sponsorde hij de onderdelen, heeft hem een vermogen gekost, deze racer, is volgens mij van Gerrit Strikker geweest, die Jan dus sponsorde met onderdelen, helm overall enz enz, de coureur woonde in Rotterdam.
Het leuke is, dat ik zo,n raceoverall heb in dezelfde kleuren, gekregen van een vrouwlijke 50cc coureur die ook door Jan werdt gesponsord.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

DeWitte

ow ja das waar ook, het privenummer van Jan Lemmens heb ik niet kunnen achterhalen Tonnie, je zou het eens bij zijn neefjes, die nu de Cycleshop bestieren op de Kruisstraat 52 te 6411 BW Heerlen, kunnen proberen. Die moeten je kunnen vertellen of ie A nog leeft en B waar. Het telefoonummer van de Cycle Shop is  045 5715201

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Road Racing Tonnie

Citaat van: Dwars® op 15 januari, 2008, 07:02:02
ow ja das waar ook, het privenummer van Jan Lemmens heb ik niet kunnen achterhalen Tonnie, je zou het eens bij zijn neefjes, die nu de Cycleshop bestieren op de Kruisstraat 52 te 6411 BW Heerlen, kunnen proberen. Die moeten je kunnen vertellen of ie A nog leeft en B waar. Het telefoonummer van de Cycle Shop is  045 5715201



OK Hub, mijn dank hiervoor.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Road Racing Tonnie

Vandaag weer een leuke uitbreiding gekregen, van de oud coureur Jos Disselhorst, Jos had ik gesproken in Grollo bij de 50cc show, en gezien hij een verwoedt zendamateur is, en er bij mij in de buurt een bijeenkomst was, had hij de bekers meegebracht, en heb ik ze daar opgehaald.
Jos mijn dank is groot, en t.z.t kom je ze bij mij bekijken.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Road Racing Tonnie

vandaag van oud coureur Theo Rijnen zijn oude racebril gekregen, en tevens had hij voor mij een `pashoofd`en gezien ik nog een hele oude lederen motorcap had, was dit een ideaal geheel.
Theo mijn dank is groot.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Road Racing Tonnie

Het was een unieke race de 250cc in 1961 tijdens de GP van Duitsland, Jim Redman en de Japanner Kunimitsu Takahashi, rondenlang streden ze met hun Honda 250cc 4 cil zij aan zij, elkander geen cm toegeven, wat uiteindelijk resulteerde in een overwinning voor Takahashi,met een 0,5 sec voorsprong aan de finisch, en daarmee zette Takahashi zich op de lijst als zijnde de eerste Japanner die een GP won, wat voor hem heel veel betekende, heb het genoegen mogen smaken om hem te zien racen, een man met een prachtige rijstijl, na zijn motorsportcarriere, heeft hij zich op de autosport geworpen, en met succes, hij heeft zelfs nog F1 gereden, hij was een heel groot sportman.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********